[SGW] Eerste keer alleen ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ulaney

Eerste keer alleen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 23:43

Ik heb nog nooit in mn leven óf een springwedstrijd of een SGW parcours gesprongen. En mn paard ook niet Clown Nu zit ik er over te denken om naar Bussloo te gaan..
Alleen ik heb geen instructie. Kan dit kwaad voor een keertje ? Het is waarschijnlijk puur recreatief bedoeld.
Eventuweel later echte cross gaan doen, maar dat is weer een ander verhaal.
Ook heeft mn paard niet veel spring ervaring, wel gewoon hindernissen etc. maar geen echt parcours.
Dus mijn vraag, kan het kwaad eerste keer zonder instructie met een niet al te veel ervaren paard??

Lielle

Re: Eerste keer alleen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 08:10

Ik ken Bussloo niet, als het alleen wat lage boompjes zijn zal het nog niet zoveel kwaad kunnen. Heb je wel springles gehad? Als dat ook niet zo is, zou ik het wel wat te veel van het goede vinden, en als het een wat moeilijker terrein is zou ik ook zeker niet alleen gaan.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 08:45

Ik zou het zelf niet doen. Als je het nog nooit gedaan hebt kun je beter begeleiding meenemen. Wellicht is er iemand van Bokt die daar een keer gaat trainen en dat jullie dan samen kunnen gaan?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 08:48

leuk dat je dat wilt gaan doen, veel plezier en succes alvast.
tja, als je van te voren een paar keer oefent, of ergens een oefenparcoursje gaat rijden zal het toch best goedkomen!?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 09:40

Helemaal alleen zou ik sowieso niet gaan! Weet niet of je wel van plan was om iemand anders mee te nemen?
Als je er heen gaat met het idee van een buitenritje met af en toe een huppeltje (zijn namelijk wel echt lage sprongetjes) dan kan het niet zo veel kwaad denk ik. Maar het lijkt me niet echt verstandig om er heen te gaan met het idee om echt crosshindernissen te gaan oefenen Als je paardje nog niet zoveel ervaring heeft met het springen zou hij wel eens hele rare sprongen kunnen gaan maken, zeker omdat het ook een andere omgeving is. Dan zijn het toch wel vaststaande hindernissen.