[SGW] hindernissen op binnenplein te Waregem (België)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Coberlina

hindernissen op binnenplein te Waregem (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 19:20

hey
ik heb een vraagje ivm de hindernissen op het binnenplein te Waregem (Bloso-centrum).
Er zou daar binnenkort een initiatie zijn, o.l.v. bekende crossruiters/amazone(s)
Maar nu is mijn vraag: hoe hoog zijn die hindernissen?

Mijn paard is nl nog vrij jong (wordt 5) en zo enorm veel ervaring hebben we nog niet om al meteen vaste hindernissen te springen van 1m hoogte ofzo.

Zijn er ook mensen die lage hindernissen gewoon rijden met een dressuurzadel trouwens? Ik heb best wel goed evenwicht tijdens het springen met gewoon kortere beugels. Heb geen last met terugklappen of dergelijke. Zou ik dan zo'n cross-initiatie met een dressuurzadel kunnen rijden?

Alvast bedankt Lachen
xxx

anton37

Re: hindernissen op binnenplein te Waregem (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:28

Foryourneeds schreef:
hey
ik heb een vraagje ivm de hindernissen op het binnenplein te Waregem (Bloso-centrum).
Er zou daar binnenkort een initiatie zijn, o.l.v. bekende crossruiters/amazone(s)
Maar nu is mijn vraag: hoe hoog zijn die hindernissen?

Mijn paard is nl nog vrij jong (wordt 5) en zo enorm veel ervaring hebben we nog niet om al meteen vaste hindernissen te springen van 1m hoogte ofzo.

Zijn er ook mensen die lage hindernissen gewoon rijden met een dressuurzadel trouwens? Ik heb best wel goed evenwicht tijdens het springen met gewoon kortere beugels. Heb geen last met terugklappen of dergelijke. Zou ik dan zo'n cross-initiatie met een dressuurzadel kunnen rijden?

Alvast bedankt Lachen
xxx

zou ik niet doen met een dressuurzadel .
kunstrijden op de schaats doe je ook niet met hoge noren!!!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 12:30

Dat zou ik absoluut niet doen. Als je op een springzadel je beugels veel korter maakt dan heb je geen steun meer bij je knie.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-07 20:37

Scum ik snap je antwoord niet? Als ik op een springzadel mijn beugels korter maak, heb ik geen steun Verward

Anyway, zal waarschijnlijk aan een springzadel kunnen komen.
Voor de hoogte van de hindernissen, heb ik inmiddels het antwoord zelf al gevonden!
Evt mag hier slotje op.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 22:23

scum bedoelt denk ik een dressuurzadel.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 23:27

Oeps, ik bedoelde idd een dressuurzadel.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-07 09:10

Dat is trouwens erg raar, ik heb best veel steun aan mijn knieën bij een dressuurzadel. Ik spring er ook gewoon mee thuis.
Maar ik zal aan een springzadel kunnen komen voor de oefencross zelf. Dus dat komt in orde Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 17:49

Ik vind springen met een dressuurzadel echt een ramp, ben zeer gehecht aan mijn springzadeltje.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 16:40

Lijkt me persoonlijke keus. Als je je er goed bij voelt en je kan goed je evenwicht houden kan je best eens proberen. Wil je echt aan het crosswerk beginnen, lijk me een VZ-zadel of springzadel wel aangeraden.

Ter informatie, ik ben van waregem en ken bloso heel goed. De oefencross is bij het terrein aan de waterbak, niet op het binnenplein van de renbaan dus. De hindernissen zijn niet hoog, max 70-80. Ik zal eventjes een foto zoeken van de hindernissen die er vorig jaar (en dus dit jaar ook wss) in stonden.

Afbeelding
Hindernisje dat ze vorig jaar moesten springen.

Afbeelding
Waterbak, gewoon doorstappen Lachen

Afbeelding
Huisje, hier op de foto staat hindernis wel op andere plaats dan dat het op de oefencross staat.

Shantjuh en Broerie hier op bokt hebben vorig jaar daar mee gedaan, als je wat meer info wilt, kan je het eens aan hen vragen.

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 18:18

Ik kan zeker meeknikken..
heb je het over de oefencross? of echt een initiatie?

Op de oefencross was alles 70-80cm... Een initiatie weet ik niet... Misschien toch even informeren ofzo? Maar ik denk dat het wel weer in groepen zal verdeeld worden, jonge paarden blabla... Lachen Ik heb allesins nog niets van een initiatie gehoord enkel de oefencross van 1 april...

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 20:33

hey
bedankt voor de reacties!!
Het gaat idd om de oefencross, al hadden ze op stal eerst gezegd dat het een initiatie / les was.

Nu heb ik wel een beter idee over de hindernissen, alvast bedankt!
Ik hoop nog een zadel te vinden tegen dan, en het in orde krijgen van mijn licentie en het vervoer. En dan kom ik zeker.
Gaat iemand van jullie ook meedoen?

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 13:47

Ik ben op zoek naar een nieuw paardje... Als ik er tegen dan één heb doe ik mee ja Knipoog
Licentie heb ik al maar we zien wel tegen dan Lachen Mijn vosje staat nu ook terug bij ons maar die is niet zo geschikt voor de cross Knipoog misschien toch nog eens een oefencrosje wagen als ze er toch nog is Haha!
Zoiezo ben ik daar wel Knipoog Mijn paardje staat daar en woon er vijf minuutjes van... Misschien zie ik je daar? Lachen

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 21:16

Als ik kan komen, laat ik het je weten, kunnen we meeten!
Het is trouwens mijn eerste oefencross, dus kan wel wat aanmoediging of tips gebruiken Nagelbijten / Gniffelen Clown
Ik ga misschien wel nog ergens gaan oefenen met iemand, maar daar staan de sprongen veel hoger, dus minder geschikt.

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 21:19

Het is echt een goeie oefencross, er staan ook enkele mensen in het parcour die je altijd hulp kunnen bieden... Als het water niet lukt ofzo gaan ze ook altijd helpen enz... Echt leuke mensen en een leuk parcourtje! Super voor de eerste cross dus Lachen Hopelijk ben ik ook van de partij met een paard onder mijn kont Knipoog Ik laat ook wel iets weten

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 21:26

Super! Ik heb er alleszins wel zin in Lachen
Ik ga proberen er echt te geraken Ja

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 09:59

hee dat terrein ken ik, daar was vorig jaar het losspringen voor het springen van de wedstrijd in Nokere, mooie springbaan daar en die renbaan is ook gaaf! Haha!

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 10:25

Marieke dat klopt! De cross in het voorjaar in Waregem gaat altijd een stuk over de renbaan heen. Das best gaaf.