[SGW] hoe vaak trainen jullie in het bos ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dyaco

hoe vaak trainen jullie in het bos ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 16:30

Hallo ,
mijn vraag is hoe vaak gaan jullie buiten rijden/trainen in het bos ?
Zijn jullie paarden ook zo kijkerig of ws dat alleen maar in het begin ?

Lielle

Re: hoe vaak trainen jullie in het bos ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 16:44

Ik train eigenlijk nooit in het bos, rijd alleen de crosstrainingen. Pablo is en blijft kijkerig, echte angsthaas, Raimaer niet.

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 16:47

Ik rijd altijd in het bos, nooit in een bak.
Hagar is daarom ook niet meer kijkerig, en hij vind alleen vrachtwagens eng.

Edit: ik zie net dat die over eventing ed gaat , daar doe ik helemaal niet aan *schaam* Hamer Bloos

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 16:50

Ik train nooit in het bos. 's zomers rij ik wel ongeveer 1x per week in het bos om even lekker te galoperen. Yentil is wel een echte aansteller (maar dat is niet alleen in het bos). Kameel kijkt helemaal nergens naar

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 17:03

Ik ga zo ongeveer 1x in de 2 weken het bos in. Soms vaker... Meestal gewoon voor de ontspanning. Maar nu met de SGW wedstrijden weer in aantocht ook voor galoptraining en af en toe eens wat bomen mee pikken Lachen

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 17:15

Ik rijd weleens in het bos, woon er 100 meter vanaf. Maar meer voor de afwisseling en soms wat galoptraining. Ze zijn dan altijd veel kijkeriger dan in de cross, springen voor ieder boompje opzij.....meestal ga ik dus met slof het bos in Clown

af en toe dressuur ik ook wel in het bos, heb je gewoon meer impuls en kun je ze gemakkelijker wijken en sb enzo aanleren.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 17:23

Ik ga vast 2 keer per week het bos in. Voor de afwisseling, voor galoptraining en/of interval training, en gewoon omdat het lekker is voor mijn paard. Ze kijkt eigenlijk nergens van op (wandelaars, honden, mountain bikers) maar een blaadje wat verkeerd ligt kan heel eng zijn..... Haha!

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 18:37

Ik probeer 2 keer in de week naar het bos te gaan. Maar ik spring zelden de crosshindernissen. Soms neem ik tijdens het galopperen een klein sprongetje mee maar echt veel springen doe ik maar af en toe. Meestal gewoon wat ontspannen buitenrijden, beetje aan de dressuur werken en zo nu en dan wat galoptraining. Ik vind het belangrijk dat het paard wat afwisseling in de training heeft en na 3 dagen in de binnenbak dressuur gereden te hebben heb ik echt het gevoel dat ik eruit moet Haha!

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 18:47

ik rij bijna nooit in het bos...
wij hebben in de buurt niet echt een bos waarin je mag rijden,dus we moeten echt al met de camion weg en dan toch wel minimum een uur rijden.

we gaan wel ieder jaar voor het crossseizoen start eens naar Genk gaan trainen...

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 18:53

rijd 1 keer in de week in het bos
heerlijk, de ene keer ontspannen de andere keer conditie training.
vinden we allebei er leuk en hij kijkt ook b ijna nergens meer van op

Liezjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 18:55

ik train paar x per week int bos! de bak is niet altijd even best en ook niet al te groot, daar word ik helemaal gek! ik kan hier alle kanten op, en de paarden zijn het gewend om het bos in te gaan, kijke ook nergens van op!
beginnen nu maar weer een beetje met de galoptraining, en proberen zoveel mogelijk aparte dingen 'mee te nemen', picknicktafels, boomstammen, water, en zowieso alle afsluitboompjes Knipoog Cool

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 19:04

Als het bos goed te rijden is rij ik zeker 1 keer in de week in het bos. Gelukkig heb ik ook nog strand en duinen achter de hand als het erg nat is en Spaarnwoude als het bos te mul is. Spaarnwoude vind ik eigenlijk fijner alleen is de bodem daar van klei en met een beetje regen al spekglad Boos!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 22:28

Ik rij altijd door het bos op weg naar de bak... Echt buitenritten maken doe ik dus weinig. Die 2 a 3 keer dat ik rij per week kan ik wel beter gebruiken!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 22:43

Ik probeer ieder paard ongeveer 2 x per weer een buitenrit mee te maken.
In de winter wil dat soms niet helemaal lukken, maar in de zomer gelukkig wel.
Ik vind het heerlijk om in het bos te rijden!

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 19:19

Ik rij 1 keer in de week op het strand Lachen

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 19:28

Fijn om te lezen dat ervaren "crosspaarden" ook kijkerig zijn in het bos. Ga in maart SGW training volgen, ben nu dus wat fanatieker met in het bos rijden. Alleen mijn paard is dus inderdaad ook kijkerig en wil echt graag hard doorgalopperen. Dus nu maar goed oefenen zodat het vertrouwen groeit en de rem het eersdaags goed doet. Dat wil zeggen deze "aanstaande crosser" gaat voortaan zeker drie keer per week het bos in.