Het probleem is vaak, hoe neem ik die fiets mee, als de auto en de trailer al vol zijn?
Zelf heb ik een oplossing bedacht die voor mij heel praktisch is. Voorwaarde voor mij was: simpel en niet te duur, en niks aan de fiets te hoeven versleutelen.
Misschien ook een idee voor jullie?
Hieronder een aantal foto's
Fietsendrager op de trailer:
De trekhaak voorop de trailer:
de trekhaak zit vast met twee dikke bouten, die door de voorkant heen steken en aan de binnenkant vastgedraaid zitten. Het geheel is aan de binnenkant (wsl overbodig) verstevigd met een staalplaatje van ca 4 mm dik.
Ik heb een houten trailer, Ik weet niet hoe zo'n constructie zich houdt op een polyester trailer
zoals je mss kunt zien, zit de fietsendrager ietsje scheef, dat komt doordat de trekhaak net ietsje te hoog is geplaatst. ivm de handgreep voorop de trailer. De twee steunen waar de fiets ophangt, heb ik een stuk brandslang om gedaan, zodat de lak op de fiets niet te erg beschadigt.
Owja, de fietsendrager is verkrijgbaar bij Halfords voor ca 17 euro en 2 spinnen om de fiets er goed op vast te houden.
Het is mogelijk om hier met enige creativiteit 2 fietsen op te plaatsen.
...en gebruik je m niet als fietsendrager, dan kun je er ook altijd nog een zadel op hangen of je sjabrak er op laten drogen
Veel succes ermee!