[SGW] trainingen in Helden-Midden Limburg

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ibonn

trainingen in Helden-Midden Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 12:37

Onderstaande tekst vond ik op de site van RV de Cavaliers uit Helden, www.cavaliershelden.nl :

Kent u het nog?

Het is de bedoeling om een drietal trainingsdagen te organiseren betreffende samengestelde wedstrijden onder leiding van Wil Huizinga. De trainingen zullen rond de manege en in de bossen gehouden worden.
Als er voldoende animo is zal aansluitend een wedstrijd georganiseerd worden.
De geplande trainingen zijn :
Zaterdag 31 Maart: 9:00 1e groep, 10:30 2e groep, 12:30 3e groep
Zaterdag 14 April: 9:00 1e groep, 10:30 2e groep, 12:30 3e groep
Zaterdag 10 Maart: 9:00 1e groep, 10:30 2e groep, 12:30 3e groep
Opgeven kan Bij Har Verhezen 0774744663 of E-mail s.verhezen@home.nl

Dit zou voor zuiderlingen onder ons wel eens interessant kunnen zijn, alleen ken ik Wil Huizinga niet. Had al eerder horen waaien dat ze de SGW in Helden nieuw leven in willen blazen met eventueel zelf een officiele wedstrijd.

Ik ben van plan me in te schrijven voor 10 maart, de andere datums vallen samen met wedstrijddata in Overpelt en EL.

Ibonn

Re: trainingen in Helden-Midden Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 12:49

Heb net contact gehad met de organisatie en ze hebben al een wachtlijst Verdrietig . Als er nog genoeg aanmeldingen komen, willen ze overwegen om extra trainingen te organiseren.
Het emailadres is fout, moet zijn sverhezen@home.nl

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 12:51

Wat voor hindernissen staan daar dan allemaal? Het zegt mij helemaal niets. Misschien kent Madelene die nog wel Knipoog

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 12:52

Jammer van die wachtlijst..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:27

volgens mij is het Jan Huizinga, foutje Knipoog

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:47

Ik woon naast dat terrein, en ik heb hier ook al eerder geruchten over gehoord. In Helden waren vroeger de Limburgse SGW kampioenschappen, maar er staan nu helemaal geen crosshindernissen meer. Behalve 1 op/afsprongetje van 50 cm hoog.
Ik vraag me dan ook af hoe ze in 1 maand tijd een heel crossterrein in dat bos willen gaan opbouwen.

Het zou wel heel erg gaaf zijn als dit goed opgepakt wordt. Maar ik dus wel enige twijfels Knipoog Ik denk ook dat het voor de beginners is (ver onder B-cross niveau). En wat ik ook begrepen heb is dat er misschien een oefencross komt met spelletjes (zoals koekhappen). Daar heb ik zelf niet zoveel zin in.

Maar nogmaals; ik hoop echt dat dit iets leuks wordt Ja

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:04

Lijkt me idd ook niet dat het niveau hoger wordt dan B Scum! Misschien is dit bedoeld om mensen enthousiast te maken, zodat ze daarna in ysselsteyn voor t echie kunnen trainen Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:11

Dat is het ook volgens mij. Alleen had ik altijd de indruk dat onze regio tamelijk anti-cross is. Maar wel gaaf als er meer crossruiters komen.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:12

Het gaat de goede kant op! In Ysselsteyn zijn er nu al 6 trainingsgroepen! Waarvan een stuk of 10 ruiters uit Zuid-Limburg!

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 15:39

Diegene die ik sprak, wekte toch de indruk dat het niet alleen voor beginners zou zijn. Er zouden zelfs plannen zijn voor een wedstrijd omdat er weer animo voor SGW in de regio was. Weet alleen zijn naam niet, hij was jurylid op onze wedstrijd en sprak mij aan omdat hij mij hoorde zeggen dat ik deze zomer weinig dressuurwedstrijden zou rijden owv veel sgw's. Vroeger leefde SGW in Helden heel erg volgens zijn verhalen maar dat was voor mijn tijd Knipoog

We wachten rustig af, elk initiatief is goed.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:53

Dat klopt Ingrid. Ik heb vaak op die wedstrijd geholpen en Bitwise is parcoursbouwer geweest op deze wedstrijd. Dit is ong. 15 jaar geleden voor het laatst georganiseerd. De stichting erachter bestaat echter nog steeds. Was het toevallig W. Steeghs, dat jurylid?

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 21:04

Ik heb hier 3 jaar op rij mee gereden in de L en M pony's. En ook steeds Limburgs kampioen geworden daaro.
Ik hoop echt dat het goed aan slaat zodat er meer sgw ruiters in Limburg komen. Dus wie weet wat de toekomst brengt. Zou leuk zijn om nog een sgw edstrijd in de buurt erbij te krijgen...

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 22:01

Het zou mooi zijn als het van de grond komt. Ik was vorige week in Helden met het viertal en was vol enthousiasme op zoek naar de hindernissen maar heb helaas niets kunnen vinden... Ben dus bang dat daar over een maand nog niet zo gek veel te trainen valt. Maar als ze daar over een paar jaar wedstrijden willen gaan organiseren dan ben ik de eerste die zich opgeeft! De organisatie heeft enkele malen contact met pap gehad over het geven van trainingen. Ik eerste instantie was het de bedoeling dat Jan Huizinga de trainingen zou gaan geven maar ik het de indruk dat dat niet meer doorgaat. Ze hebben pap en Gerald ook al gevraagd. Het zou dus best kunnen dan Wil Huizing nu de trianingen geeft. Maar volgens mij ook echt voor beginnende combinaties want de vrouw die het organiseert en haar dochter blijven bij ons trainen.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 22:51

Nou, ik heb Har Verhezen (hij organiseert het samen met nog een mevr. waar ik effe de naam van ben vergeten) de vorige week nog gesproken en hij zei dat ze al ruim 40!! Go jij! Go jij! aanmeldingen hebben. Ik had het in december er al met hem over gehad, maar het is eigenlijk alleen voor beginners en dat bevestigde hij de vorige week nogmaals. Het is idd echt voor ruiters die het eens willen proberen. Er zijn ook echt maar enkele echte crosshindernissen over in Panningen Ik denk dat het voor ons toch n beetje té saai zal zijn hoor Slapen

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 09:10

Ik ben pas nog in het bos geweest en er is echt maar 1 heel klein opsprongetje. En voor de rest helemaal niks Bloos
Ik heb er gisteren nog iemand over gesproken en die zei dat ze best in staat waren om er in 1 maand tijd een aantal hindernissen neer te zetten. Maar zoiets als een waterbak bijv. die kun je niet in 1 maand tijd aanleggen.
Ik zou het wel heel gaaf vinden als daar wat nieuwe crosshindernissen komen.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 09:14

Jullie wisten blijkbaar meer dan ik Bloos , was al zo blij dat ik nieuws had. Heb mijn inschrijving van 10 maart bij hen al afgemeld omdat we dan een training van Gerrit hebben in Ysselsteyn.

@ Scum: weet zijn naam echt niet, ken alleen gezichten van diverse juryleden maar geen namen Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 09:22

Was het een man van rond de 60, smal, grijze haren, klein beetje achterover gekamd?

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 09:39

yep, dat leest als hem Clown Hij had hele verhalen over wat ze plan waren en was heel enthousiast. Hoop dat hij het voor elkaar krijgt.

Sorlede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 09:43

voor beginners , hmm, dan wil ik het toch wel eens proberen misschien Tong uitsteken hoe hoog is zijn die hindernissen dan?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 09:44

Zoals je al eerder kon zien staan er nog geen hindernissen protonja Knipoog

Sorlede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 09:46

nee weet ik, maar als dat doorgaat, komt het er toch wel Tong uitsteken

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 09:54

Maar dan kunnen we dus ook niet weten hoe hoog die hindernissen zijn Knipoog

Sorlede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 09:55

dacht van wel Tong uitsteken jullie zijn de sgw experts Tong uitsteken

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 09:57

Haha! B hoogte is normaal 80-90cm. Dus misschien zo iets?

Sorlede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 13:18

floor01 schreef:
Haha! B hoogte is normaal 80-90cm. Dus misschien zo iets?

1.00 m is B, althans bij gewoon springen. sgw weet ik niet