[SGW] Hoe doen jullie dat met vakanties?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_

Hoe doen jullie dat met vakanties?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 09:39

De meesten van ons willen wel eens voor lange of kortere tijd op vakantie...
Hoe doen jullie dat met je paard?
Heeft die dan ook automatisch vakantie? Of laat je hem doorrijden door iemand?
Gewoon even benieuwd, omdat de meeste SGW-ers toch een best strak schema hebben Lachen

IndianSummer

Re: Hoe doen jullie dat met vakanties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 10:21

Daarom ga ik nooit mee op vakantie Nagelbijten / Gniffelen

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 10:52

Ik geef de paarden vakantie als ik op vakantie ga.
Heb liever niet dat mijn paarden door iemand anders wordt gereden als ik er niet ben en daarbij vind ik dat paarden ook best eens vakantie mogen hebben.
Ik plan mijn vakantie altijd wel zo dat die in ieder geval niet dicht bij SGW's in de buurt zit! Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 10:52

Aangezien mijn moeder en ik samen rijden, is dat nooit een issue. Soms hebben ze idd vakantie, soms worden ze gewoon (mss iets minder fanatiek) doorgereden.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 10:56

Sjaan schreef:
Ik geef de paarden vakantie als ik op vakantie ga.
Heb liever niet dat mijn paarden door iemand anders wordt gereden als ik er niet ben en daarbij vind ik dat paarden ook best eens vakantie mogen hebben.
Ik plan mijn vakantie altijd wel zo dat die in ieder geval niet dicht bij SGW's in de buurt zit! Haha!

Inderdaad, zo doe ik het ook Ja

ryannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 10:56

Mijn paard heeft ook vakantie als ik op vakantie ben...
Ze staat gewoon buiten dus ze kan zelf lekker heen en weer lopen en rennen als ze dat wil,
maar gereden wrodt ze dan niet.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 10:58

Ik ga bij hoge uitzondering ongeveer 1 keer in de twee jaar op vakantie. En dan hooguit 10 dagen (en in de winter)....
Blijf gewoon veel liever thuis (heb al wel heel veel gezien vroeger dus dat scheelt). Als ik op vakantie ben hebben de paarden rust. Vaak worden ze van een week iemand anders ook niet fijner.... Als ik iemand zou hebben die zou kunnen longeren zou ik dat wel doen denk ik.....
Veel mensen vinden me een beetje raar hierin,maar ik heb er voor gekozen om de paarden aan huis te hebben en ik vnd dat ik daar best iets anders voor mag laten. Als ik weg ga dan doe ik dat voor m'n vrienTje, die kan er ook niets aan doen dat ik zo'n afwijking heb.... Nerd

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 11:43

Ik kan helaas nooit iemand vinden die goed genoeg rijdt en ook nog eens tijd heeft om mijn paarden te rijden. Dus jammer genoeg krijgen ze dan vakantie als wij weggaan.

Nou is een weekje vakantie echt geen ramp, maar volgend jaar komt het wel dom uit. Dan zijn we 4 weken weg en daarna zullen ze ook wel conditieverlies hebben. Niet echt handig als je daarna een cross zou willen rijden (doen we dus ook niet).

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 11:46

Hoeveel impact heeft dat eigenlijk op de conditie, een week niet rijden?????
Er even vanuit gaande dat je paard wel buiten komt....
Ik merk er zelf eigenlijk niet veel van. (behalve dat je Ollie na een week opnieuw zadelmak moet maken dan Haha! )

simpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 11:46

wij hebben onze pony's ook aan huis staan en wil niemand anders de verantwoording geven om 2 weken op onze te passen. Niemand die ik ken is zo'n paardekenner dat die evt. problemen of gebreken zou ontdekken.
Wij hebben op zo'n 5 kilometer hier vandaan een rusthuis, daar breng ik ze dan naar toe voor 3 euro per dag per pony. Ze staan dan heerlijk met andere in de wei en dit gaat al 3 zomers erg goed.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 11:51

een week maakt echt niet uit WOllie, volgens mij loopt de conditie pas echt terug na zes weken (ooit ergens gelezen).

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 11:53

Ik heb pasgeleden gelezen dat de conditie na 2 weken terugloopt. Kan het zijn dat dat in de P&S stond?

Misschien had ik iets uitgebreider moeten zijn. Het is natuurlijk niet alleeen de conditie. Maar ook gewoon hoe je paard reageert op de hulpen enzo.

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 11:57

Ik heb mijn pony pas een 3kwartjaar deze vakantie werd hij nog amper gereden, toen waren we bezig hem in te rijden, maar nu gaat hij toch wel fanatiek rijden, misschien begin 2007 al onze eerste wedstrijd, en dan wil ik hem toch wel in bewezig houden zeker als het waar is dat Scum net zegt. Dan ga ik denk ik iemand hem laten berijden... de gene die hem gaat verzorgen of iemand anders, moet ik even kijken nog hoe het loopt...

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 12:00

ga dus niet op vakantie, mijn vakantie is mede te genieten van mijn paardjes om dat ik dan eindelijk eens 14 dagen achter elkaar vrij ben.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 12:02

timokyana schreef:
ga dus niet op vakantie, mijn vakantie is mede te genieten van mijn paardjes om dat ik dan eindelijk eens 14 dagen achter elkaar vrij ben.

Dat heb ik dus ook....
Wij wonen trouwens dicht bij elkaar! (Rijsbergen)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 12:03

ik ben gek met mijn paarden, maar vakantie is voor mij toch echt een must!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 12:04

wat wordt bedoelt met SGW?
als ik op vakantie ben zoek ik iemand die ik heel erg vertrouw en waar mijn paard ook vertrouwen in heeft en die mag dan zelf weten wat ze doen net of het hun paard is, ze hebben alleen altijd al een paard dus worden mijn paarden hooguit een keer gepakty voor een buitenritje uit ontspanning. hun eigen paarden rijden ze al intensief dus tja Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 12:05

sgw = samengestelde wedstrijd (dressuur, springen en cross), en dit is het forum dat daar speciaal betrekking op heeft.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 12:06

SGWOllie schreef:
timokyana schreef:

Dat heb ik dus ook....
Wij wonen trouwens dicht bij elkaar! (Rijsbergen)

Oftopic: hey wat leuk Haha! , train je bij de mosten zeker omdat je sgw rijd?

ontopic: ik denk dat het ook een verschil is hoe je met je paarden traint, rijd je wedstrijd enz? mijn paarden krijgen tussendoor genoeg vrije dagen (vakantie) en staan ook weleens een week stil.Vakantie is voor mij op en top genieten met mijn paardenbeesten, lekker bosrit,volop aandacht enz...

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 12:08

Ik heb gehoord/gelezen dat spieren al na 10 dagen achteruit gaan..

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 12:10

Dat is snel zeg, dan ga ik voor de vakantie als wij op vakantie gaan zeker een berijder zoeken...

Edit: Of ergens anders stallen tijdelijk, die hem dan berijden.

Mierke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 12:13

Als ik een paar dagen weg ben dan laat ik meestal even een vriendin rijden. En mijn ouders laat ik voeren. Maar binnenkort gaan we met het hele gezin thuis. Er is dus niemand om haar eten te geven en buiten te zetten. Ik heb geen iedee hoe ik dat wil doen. Mischien vraag ik ook wel aan mijn buurman als hij daar even kan staan. We gaan een lang weekeind weg.

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 12:16

Het gaat mij eigenlijk het meest om de SGW ruiters.. Omdat die toch te maken hebben met de conditie van hun paarden en het wedstrijdsezoen. Ja
Ik opende dit topic vooral uit nieuwsgierigheid..
Zelf ga ik heel weinig op vakantie.. En als ik ga dan zo kort mogelijk! Haha! Een citytrip is voor mij perfect..
Vorige zomer ben ik naar parijs geweest, toen heb ik maandagochtend in alle vroegte mn paarden gedaan, en vrijdag avond weer.. Haha! Iedereen noemde het een midweek parijs, maar ik vond het eigenlijk meer drie dagen Haha!

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 12:19

Je kunt natuurlijk ook gewoon iemand (een ruiter natuurlijk) op je huis laten passen, is ook een oplossing!

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 12:20

Ik ga weinig weg, nu heb ik ze thuis staan en zet mn moeder ze wel buiten enzo. Vorig jaar ben ik eens 10 dagen weggeweest, dan slingert mijn buurvrouw ze in de rondte af en toe om de energie er wat uit te krijgen.