[SGW] VRAGEN over SGW/eventing (allerlei:P)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ashley5760

VRAGEN over SGW/eventing (allerlei:P)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 16:59

Hy,

Ik heb een paar vraagjes over de wedstrijden van het SGW rijden. Ik heb zelf (het paard waar ik het mee wil doen) eenmerrie van 11 jaar, 1.63 schofthoogte. en mijn vragen zijn:

- Wat is het verschil tussen SGW en Eventing?
- Hoe hoog moet je springen en hoe hoog is de cross (in het B/begin niveau)?
- Zijn er ook SGW wedstrijden in Helmond (eindhoven) en omgeving?
- Moet je je bij een speciale rijvereniging opgeven? of mag het ook bij je dorps vereniging?
- Hoe duur is +/- een inschrijving?
- Op een dag moet je: springen, dressuur & crossen??
- Ga je in springen, dress, cross tegelijk een niveau hoger of ga je per cathegorie bv: L dress, B springen, M cross??
- Moet een paard nog speciale dingen kennen voor het laagste niveau?
- Wat voor 'speciale' hindernissen zitten er in een laag niveau parcours?
- Hoelang duurt ongeveer 1 cross? (tijd en hoeveel hindernissen)
- Welke beenbescherming moet je hebben (niet te duur)
- Wat moet je voor extra's aan je outfit (bodyprotector, cap etc) hebben?
- Moet je iets speciaals aan je tuig hebben? (martingaal, borsttuig etc)
- Moet je de cross in tenu rijden of mag ook gewoon zwarte rijbroek en een polo fsow ??

sry voor alle vragen ik wil graag meer info

gr colette

sfranken

Re: VRAGEN over SGW/eventing (allerlei:P)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 17:18

Hoi Colette, De meeste antwoorden zijn te vinden in het FAQ, bovenaan! Kijk er eens naar en wat je daarna nog wilt weten kun je altijd vragen. Ik zie dat je in Helmond woont. Bij ons in Ysselsteyn is een mooi terrein om te trainen. Er wordt ieder jaar en wedstrijd gehouden en je kunt meedoen aan de regiotrainingen. Succes ermee!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 17:25

sfranken zegt het al
ik heb foto;s van B cross ( paarden in mijn profiel)
in een b cross zitten ongeveer 19 hindernissen, hoelang ze zijn ligt aan welke cross, je hebt ze van 2,5 km. maar ook van 3 bijv.
je betaald ongeveer 17,50 euro per cross.
de hindernissen zijn ook verschillend, je kan hier in profielen kijken wat voor hindernissen je tegen komt maar dat staat ook FAQ en op sites van sgw

kijk maar in het FAQ daar staat genoeg in

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 17:40

voor een B SGW moet je tog: 80 cm springen 80 cm cross hindernis en gewoon B dress proef?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 17:43

volgens mij zijn echt al jouw vragen al beantwoord in de FAQ (bovenaan), en daarnaast nog een heleboel meer info.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 08:59

Zoals hierboven al gezegd staat alles in de FAQ. Maar omdat ik in een aardige bui ben... Haha!

- Hoe hoog moet je springen en hoe hoog is de cross (in het B/begin niveau)Springen voor B paarden is 80-90 cm, de cross is rond de 80 cm, maar een afsprong mag iets hoger zijn.
- Zijn er ook SGW wedstrijden in Helmond (eindhoven) en omgeving? Ik weet niet wat je met in de omgeving bedoelt. Ysselsteyn is het dichtste bij voor jou, maar Hooge Mierde en Chaam zijn ook niet zo ver.
- Moet je je bij een speciale rijvereniging opgeven? of mag het ook bij je dorps vereniging? Je moet gewoon bij een vereniging zitten die bij de KNHS zit.
- Hoe duur is +/- een inschrijving? Meestal 17,50
- Op een dag moet je: springen, dressuur & crossen?? Ja
- Ga je in springen, dress, cross tegelijk een niveau hoger of ga je per cathegorie bv: L dress, B springen, M cross?? Je begint in het B (alle onderdelen)
- Moet een paard nog speciale dingen kennen voor het laagste niveau? Een fatsoenlijke dressuurproef, een net springparcours. Ik neem echter aan dat je de cross bedoelt. Je paard moet een redelijke conditie hebben (jij ook). Verder komen er alle hindernissen in die in een training ook geoefend worden. Ik zou zelf niet als onervaren crossruiter zonder trainingen gaan crossen.
- Wat voor 'speciale' hindernissen zitten er in een laag niveau parcours? Boomstammen, afsprongetje, opsprong, waterbak, soms een trakhener, picknicktafel, haagje.
- Hoelang duurt ongeveer 1 cross? (tijd en hoeveel hindernissen) Meestal rond de 18 hindernissen en rond de 5 minuten.
- Welke beenbescherming moet je hebben (niet te duur)Speciale crossbeschermers, en ja, die zijn nou eenmaal duur.
- Wat moet je voor extra's aan je outfit (bodyprotector, cap etc) hebben? Goedgekeurde cap en BP. Medical Card is nog niet verplicht maar hebben er wel veel.
- Moet je iets speciaals aan je tuig hebben? (martingaal, borsttuig etc)Moet niet. Mag wel.
- Moet je de cross in tenu rijden of mag ook gewoon zwarte rijbroek en een polo fsow ??
Wat jij wil. Al ga je in het knalroze.

Zoals je ziet, dit staat ook allemaal in de FAQ. Wat voor jou ook nuttig zou kunnen zijn is het doorlezen van een aantal wedstrijdverslagen. Staan genoeg verslagen in van mensen die B gereden hebben.

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 09:12

Zooo jij bent écht in een aardige bui! Haha!