[SGW] Meetwiel gebruiken voor de cross....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eventinggek

Meetwiel gebruiken voor de cross....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 18:39

Ik heb nou zelf m'n eigen meetwiel gemaakt (foto volgt ASAP Haha! ), maar heeft iemand misschien tips voor mijn hoe je zo'n ding t beste kan gebruiken? Ik snap natuurlijk wel dat je er de hele cross mee kunt meten, maar ook bijvoorbeeld minutenpunten (in t L dus bijvoorbeeld iedere 480 m). Zelf wil ik bovendien vooral ook de afstand van t laatste hindernis tot aan de finish meten zodat je weet waar je plus minus moet zijn bij het laatste hindernis Knipoog Om alle minutenpunten te onthouden lijkt mij ook wat moeilijk.... schrijf je die dan op je arm of zo?

Dus please help me; wat en hoe kun je nog meer meet een meetwiel meten om je eigen rijkunsten in de cross te optimaliseren?? Laat die tips maar komen! Ja

MJ_

Re: Meetwiel gebruiken voor de cross....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 18:45

ik zou in ieder geval de een-na-laatste hindernis nemen, want de laatste zit vaak zo dicht op de finish dat je weinig meer kan regelen.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 18:56

dat klopt ook wel ja, is natuurlijk wel best wel per cross verschillend. Laatst in Arendonk stond de finish ook best wel dicht achter t laatste hindernis, toen was t inderdaad wel wat erg krapjes om nog iets aan de tijd te doen Bloos

NicoleRomeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 20:35

Ik meet altijd de hele cross, en ik heb het heel handig omdat ik per 500 mtr per min. dus voor mij is het heel handig en omdat er elke even minuut een bordje staat, maja, hier gaat het niet over mij:P
Ik meette eerder altijd ook gewoon de hele cross, en dan was ik na de 1e min. aan het reken wanneer de 2e min. komt. bijv. in de L paarden: 1e min: 480 mtr; 2e min: 480+480=960 enz.
Ook is het handig om even pen en papier mee te nemen, zodat je de minutenpunten kunt opschrijven en ook is het handig om bij de start even te kijken hoeveel meter de cross is voor jou klasse. Dan kun je bij de finish kijken of het ongeveer klopt. Dan kun je ook bepalen of de tijd dan krap staat of ruim;)

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 21:00

Eventinggek, die minuutpunten moet je toch onthouden hoor, dan maar op je arm schrijven! Of gewoon goed onthouden bijvoorbeeld, net na hindernis 3 of dat lange pad na hindernis 6 etc......
Of je moet wat bokkers zo gek vinden om er te gaan staan ghe ghe

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 21:02

Gaat lukken joh Tong uitsteken
Hoeveel minutenpunten zijn er in je cross? Ik ga er wel staan hoor Haha!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 21:53

Dat wordt rennen Anne.

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 21:54

ik heb ook wel eens een cross met minutenpunten gereden. dat lukt best hoor!! gewoon in je hoofd stampen en als je horloge piept op een plaats dan weet je ook wel weer waar je punt lag!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 06:51

Ik onthoud ze idd ook gewoon, heb een paar keer met GPS gelopen, Dat gaat eigenlijk vanzelf.