[SGW] Foto's van de L cross in Princenhage

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Foto's van de L cross in Princenhage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 09:28

Hieronder staan de foto's voor de klasse L in Princenhage (en ook op enkele foto's voor het M). We zijn gisteren alvast wezen spioneren voor het NK Knipoog

De organisatie zei dat de route hetzelfde zou blijven maar dat er aan de hindernissen nog wel wat veranderd zou worden. Maar zo hebben we alvast een indruk Ja.

De cross stond overal flink aan (of zelfs over) de maat (dat is soms niet goed te zien op de foto's). Het zijn wel fijne robuuste hindernissen.

Vlak na de start komt hindernis 1:
Afbeelding

Je galoppeert dan met de waterbak aan je linkerkant het bos in naar 2:
Afbeelding

Met de bocht naar links komt 3. Deze staat op dik 1 meter hoog, maar is toch wel fijn te springen:
Afbeelding

4 en 5 staan er als dubbelsprong, met 1 galopsprong ertussen. Maar toch apart genummerd:
Afbeelding

Afbeelding

je hebt dan ook de eerste 500 m gehad:
Afbeelding

Hindernis 6 staat ook 1.20 breed en dan ga je het bos weer uit, een land op met de bocht naar rechts:
Afbeelding

Nu komt er een trakhener, maar de paarden zien dan pas op het laatst dat het een trakhener is:
Afbeelding

Daar zit ook een alternatief bij. Je moet dan langs de trakhener af over een steiltje:
Afbeelding

Hindernis 8 (het M en Z moet daar over een puntje):
Afbeelding

9 is de afsprong, 1.20 hoog, dus valt wel mee:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Je bent nu weer terug op het land dan dan komt het kruis. Er stond een bordje bij dat een volte draaien toegestaan is Knipoog
Afbeelding

Van het land afgalopperen om een B hindernis heen en dan de weg oversteken naar de soorwegovergang. Lastige wending!
Afbeelding

Zo is hij iets beter te zien:
[img]http://i70.photobucket.com/albums/i91/lielle_2006/princenhage/11 nog eens.jpg[/img]

Nu een flink recht stuk langs een beek af. 12 stelt niet zoveel voor. Is maar 80 cm ofzo:
Afbeelding

Afbeelding

Aan het einde van dit rechte stuk krijg je meteen in de bocht naar links 14, ook een lastige wending, maar ik heb er gisteren niet veel problemen op gezien:
Afbeelding

Je steekt de weg over en komt op een ander stuk land waar je met een lastige wending naar 14 moet:
Afbeelding

Het land af en dan de haag:
Afbeelding

Afbeelding

Weer het eerste land op naar de paddestoelen het bos in:
Afbeelding
Het M moet de paddestoeltjes aan de rechterkant ernaast.

Dan de dubbelsprong (zoals je ziet is de bodem daar wat los):
Afbeelding
Voor het M ligt hier een hele smerige sprong. Een gat met een pallissade erachter. Brrr!

18 is het bos uit en een erg leuke hindernis. Hangt in de kettingen:
Afbeelding

Nu over een wei richting de waterbak.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als je het water uit komt ben je weer op het hoofdterrein. Met een wending naar rechts de beek in, over een dikke boom en weer eruit over een andere boom:
Afbeelding

Een lang recht pad afgalopperen. Aan het einde weer omdraaien en een wei in. Nu gaat het richting finish:
Afbeelding

Na deze hindernis moet je over een rottig bruggetje wat heel ongelijk is. En op naar de laatste hindernis:
Afbeelding

De cross is 2910 meter lang.
Laatst bijgewerkt door Scum op 16-10-06 09:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne_

Re: Foto's van de L cross in Princenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 09:41

Mooie foto's scum! Ik krijg wel zin om te crossen als ik dit zo zie!

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 09:54

ziet er leuk uit, wel soms dikke hindernissen Lachen

Mooi gefotografeerd Lachen

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 09:57

Hm, de B cross had heel veel dezelfde hindernissen, bv de trakehner en de afsprong. (is die echt 1.20m.? Hij leek nog lager Clown ). Ben dus best trots op mijn ollietje... Jullie krijgen echt een flinke cross voor je kiezen op het NK! Maar ik denk wel dat-ie fijn te rijden is. Ben alleen niet zo weg van dat pad langs die beek. Is nogal ongelijk en net niet breed genoeg naar mijn zin... Nagelbijten / Gniffelen Mooie foto's trouwens Scum!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 09:59

Er lag wel een balk op. Misschien lag die er bij het B nog niet op?
Dat pad is idd erg ongelijk.

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 10:06

Scum stonden er ook al hindernissen voor het M en Z bij???
Mooie foto's trouwens...

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 10:17

Ja, de balk lag er al op. Ik bedoel ook niet te zeggen dat-ie laag is ofzo hoor, alleen dat ik verbaasd ben dat ik zomaar een afsprong van 1.20m gedaan heb Haha! !

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 10:22

Ik vond het M wel te doen, tenminste de hindernissen die ik zo links en rechts heb gezien (gat is inderdaad flink daar na de paddestoelen, maar M paarden kunnen dat wel) en het L is volgens mij niet al te lastig. Geen smalle hindernissen of moeilijke combinaties.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 10:27

Ik ben verbaasd dat het kruis er weer inzit, aangezien daar vorig jaar een paard zijn been brak. Ik weet niet of het kruis nu beter gebouwd is, anders neem ik daar mooi weer het alternatief....

Verder lijkt die spoorboom mij wat lastig Tong uitsteken

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 10:29

patsmu schreef:
Scum stonden er ook al hindernissen voor het M en Z bij???
Mooie foto's trouwens...

Ja, het M stond al overal. Want er was gisteren ook Z pony's. De bordjes voor de Z paarden stonden er nog niet, maar we hebben wel al de hindernissen gezien (denken we).

Marieke; als de cross zo blijft als op de foto's moet hij zeker heel goed te doen zijn. Ik heb dus geen idee wat ze er nog aan gaan veranderen. Misschien alternatieven weglaten? Of de M hindernis voor het L nemen?

MJ; ik heb er gisteren 3 op het kruis gezien en die gingen allemaal over het midden. Ze gingen allemaal goed. Maar ik moest wel even denken aan het smalletje in Neede, waar aan de achterkant 2 armen aan gebouwd waren. Dit is dus een soortgelijk iets. De armen van het kruis staan tamelijk dicht bij mekaar.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 10:30

Scum schreef:
MJ; ik heb er gisteren 3 op het kruis gezien en die gingen allemaal over het midden. Ze gingen allemaal goed. Maar ik moest wel even denken aan het smalletje in Neede, waar aan de achterkant 2 armen aan gebouwd waren. Dit is dus een soortgelijk iets. De armen van het kruis staan tamelijk dicht bij mekaar.

Vorig jaar was er een paard op de arm gesprongen en brak zijn been... Voor dat soort ongevallen ben ik altijd wel bang dus ik zal niet rechtdoor durven!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 10:36

Ik heb het gehoord ja. Er hangt nu ook een apart briefje bij dat je een volte mag draaien. Geeft dat eigenlijk niet al aan dat de hindernis anders niet veilig is?

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 10:38

die volte is vast de schuld van Lielle en mij! Wij hebben daar vorig jaar een volte gemaakt en kregen een weigering aan onze broek. Dus in protest gegaan want bij tweede arm van de molen zat geen letter of cijfer. Daar is een verhitte discussie over geweest en ik denk dat ze dat nu willen voorkomen.

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 10:43

Gave foto's Scum Haha!!
Het was een mooie cross vond ik zelf!! Kreeg super veel zin om zelf te rijden Tong uitsteken! Heb zelfs een keer geprobeerd Joery bij me te toveren maar het werkte niet Tong uitsteken Hahaha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 11:26

bijna identiek aan vorig jaar, maar op deze manier IMO te simpel voor een NK. Ik zie wel dat ze het kruis nu wel goed genummerd hebben *LOL* en die volte zal zeker onze schuld zijn MJ Ja

Ik ben ook verbaasd dat dat kruis er nog zo staat, ben er vorig jaar ook bijna gevallen.

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 11:34

Hij stond zeker niet te hoog, en ik vond de cross voor de M pony's (en L paarden dus) eigenlijk vrij simpel.
Geen scherprechters of technische dingen erin.
Alleen de lijn naar de spoorboom en 14 is rot aan te rijden.
Vind hem eigenlijk te simpel voor een NK
Springen stond voor de M pony's wel vrij stevig, en bij de L paarden stond het net zo hoog als voor de B paarden? Verward

De M paarden/Z pony's en ook de Z paarden zaten wel leukere dingetjes in.

*edit* Wat is er mis met dat kruis dan? Ik zie er niets raars aan?
En liep gewoon fijn.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 11:38

Ik heb het springparcours gezien. Dat stond wel op 95 cm, dus op de max hoogte. B-paarden heb ik niet gezien. Dan heeft dat mss te hoog gestaan?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 11:38

Kruis staat smal, vorig jaar is daar een paard verongelukt omdat hij scheef sprong en op de boom landde, en mij gebeurde bijna hetzelfde.

DE cross schijnt nog te worden aangepast.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 11:39

Als ik de foto's zo zie, vind ik het geen NK-waardige cross. Wat ik afgelopen weekend in Hattem heb zien staan is echt 10 x meer een NK-cross dan dit.
Niet dat ik de hindernissen niet leuk vind hoor! Mis wel een foto van die enorme trakhener waarover al gesproken is. Knipoog

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 11:43

Mijn toestel was toen leeg Sim. Ik heb hem even uitgelaten omdat ik de laatste hindernis er ook nog op moest zetten. Gelukkig deed hij dat na een paar minuten toch nog.
Die trakhener was 2.70 breed (we hadden een meetlint bij ons) en er stond een schuine dunne balk overheen, ook aan de maat.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 11:43

Mooie foto's Scum! Heel erg bedankt voor deze fotorapportage Haha! Heb er al zin in Tong uitsteken

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 11:45

Lielle schreef:
Kruis staat smal, vorig jaar is daar een paard verongelukt omdat hij scheef sprong en op de boom landde, en mij gebeurde bijna hetzelfde.

DE cross schijnt nog te worden aangepast.

Misschien dat hij dan is aangepast?
Vond hem nu niet echt te krap staan iig..

De trakhener is op zich wel mooi, duidelijke afzet er voor, en het gat zien ze pas op het allerlaatste moment.

Man0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 14:26

Het kruis hebben ze breder gemaakt of je paard moet gigantisch scheef springen hij staat in iedergeval al ruimer dan vorig jaar

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 17:33

Nou heb ik het kruis vorig jaar niet gezien, maar ik kreeg meteen de beelden uit Neede (het smalletje) erbij.

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 18:04

Sorry scum, maar hier kan ik mij niet in vinden.
Deze stond toch echt een stuk breder.
In Neede waren de poten v.h. smalletje indd te krap.
Ik vond hier niets mis mee, en hij deed me ook aan Neede denken, maar dan in de positieve zin: Zo hier staan ze tenminste wel goed.

*edit; zit te foto nog eens te bekijken, hoe wil je hier in vredesnaam op de poot belanden? Dan moet je wel héél schuin springen.