[SGW] Wat wordt de beste cross van 2006?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Wat wordt de beste cross van 2006?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 11:42

Mijn voorlopige bevindingen over 2006, van alle crossen waar ik heb meegedaan of had willen meedoen.

Chaam: 1e * 's ochtends om 7 uur op het terrein om te horen dat het niet doorgaat. 2e * niet gestart ivm vakantie. Geen mening dus

Etten Leur: leuke vernieuwde cross, eea goed geregeld. Heb L gestart dus had ook geen last van de slechte bodem op de M/Z lus. Goed

Castenray: niet gestart. Jammer dat ik een herinneringsmailtje kreeg voor het inschrijfgeld dat ik ter plekke had betaald. Het L leek tijdens het lopen veel te licht. Geen mening dus

Tongeren: onvoorstelbaar slecht weer, een modderzooi waar je akelig van werd. In eerste instantie was stalling maar matig geregeld, douches en toiletten leken nergens op. Wedstrijd zelf was prima, bodem in de cross was door de vele regen wel wat zwaar maar prima te rijden. Matig

Ede: Ik vond de L cross veeeel te licht, en de blunder met de verkeerde lengte is natuurlijk ook schandalig. Oefencross was goed. Matig

Maarsbergen: prachtige cross, mooi selectief. Goed geregeld met vervoer naar de trailers, mooie terreinen. Heb uiteindelijk zelf niet gestart, maar vond het wel prima voor elkaar Prima

Vlietlanden: Even afgezien van het hopeloze weer (zondag), een mooie cross. Zwaar genoeg, had wel wat technischer gemogen. Uitslag en prijsuitreiking duurde wel erg lang. Bodem van het springparcours was beroerd, crossbodem hield zich goed. Rare lijnen in het springparcours. Goed

Gorssel: Afgelegen springterrein blijf ik jammer vinden. Cross was behoorlijk selectief, vond wel dat de verdeling van moeilijke sprongen weg was. Het lastige deel zat vooraan, daarna was het vrij simpel. Paar oneerlijke sprongen in mijn ogen (water M/Z), en de dubbel naast het pad voor het B/L was gelukkig aangepast want die klopte ook niet. Redelijk

Neede: Erg stoffig parkeren. Dressuurterreinen waren wat heuvelachtig, springparcours was super. Mooi aan de maat en fijn te rijden. Organisatie had wat kanttekeningen, moeilijk te vinden en problemen met de uitslag ondanks tijdige opmerkingen. Cross vond ik wisselend, water was gewoon oneerlijk, net als het smalletje. Vond sommige afstanden ook wat dubieus, en een paar sprongen weer echt te simpel. Matig

Sim

Re: Wat wordt de beste cross van 2006?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 12:52

Dit is een leuke.
Hier reageer ik later nog even op dmv mijn gereden crossen te noemen en uiteraard wat ik van alles vond.

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 20:58

chaam: erg jammer van het 1e weekend! vond het niet goed geregeld bij de organisatie. toch het tweede weekend wel gegaan. cross leek erg op het vorige jaar. wel mooi, ook goede grond.

etten leur: grond was redelijk. goed dat de laatste lus van het Z eruit was gehaald anders was het niet te doen geweest. de cross was niet erg moeilijk, maar zaten wel pittige dingetjes in...

radolfzell cci*: heel erg mooi! moeilijk ook. maar alles was supergoed voor elkaar. zeker een aanrader voor de internationale crossers onder ons.

Tongeren: mooie cross, superslecht weer. toch was de bodem redelijk vond ik. stallen waren klein, met smalle gangpaden, dat was erg jammer... feest was top!

ede cci*: niet erg moeilijk, wel mooi gebouwd. tijd veels te ruim. stallen goed voorelkaar. helemaal super dat je ontbijt/lunch en diner bij het startgeld kreeg!!!!

oefencross ede: leuke cross met verschillende mogelijkheden voor onervaren en iets ervarender paarden

arvile: heel heel erg mooi! wordt volgend jaar ook internationaal. de mooiste cross die ik gereden heb! stallen ook goed.

maarsbergen: leuke cross. best technisch. was er nog niet eerder geweest. vond alleen de afsprong op het laatst geen mooie sprong...

genk: cross was aardig. zaten wel moelijke dingen in. grond was erg goed! deze cross was vooral erg gezellig, mooie feesten! stallen waren ook goed! mooie dressuur/ spring ring!
veel toeschouwers in het crossparcours. was soms wel hinderlijk!

Nokere: heb ik zelf niet gestart, maar heb wel gekeken. ook een hele mooie cross. dressuur en springterreinen ook goed. heel veel toeschouwers, maar die staan netjes achter een lintje dus heb je geen last van. feest was tr ook leuk!

Beverlo: niet een hele mooie cross. maar dat gaat wel beter worden. nu heeft een man het in zijn eentje moeten bouwen, volgend jaar hebben ze er meer mensen voor. de sprongen zijn wel eerlijk gebouwd. veel greppeltjes erin! dressuur terein was niet goed, erg hobbelig. stallen goed voor elkaar.

gorssel: een omgekeerd parcours dit jaar. was erg leuk dat dat een keer anders was!

varsseveld cic*: stallen waren erg mooi. in een binnenmanege. als je geluk had, had je paard een automatische drinkbak! dressuur terrein was goed! niet vlakbij het springconcours! het springparcours was goed!! was op het hoofdterrein waar ook de springfinales werden verreden. de cross scheen wel ongeveer gelijk te zijn aan andere jaren, maar ik was er nog nooit geweest. vond het een uitdagende cross, maar wel te doen. (ookal kwam ik niet verder dan 11) diner in de radstake was ook top!

neede: niet gestart maar wel gekeken. heb het parcours gelopen tot aan de waterbak. voor de m vond ik het geen mooie insprong. vind het net te hoog. ze komen altijd terug voor water en dat betekend dus dat ze uit stilstand die afspong moeten nemen. ik heb bijna geen paard gezien die de afsprong mooi nam. Ook eruit struikelde ze over de biels. verder vond ik het een leuke cross. ik hoorde dat ze verder in het parcours ook wat meer combinaties hadden gemaakt. dat is wel goed, want neede was niet heel erg moeilijk voorheen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 06:16

Leuk topic. Ik zat er zelf ook al aan te denken om zoiets neer te zetten. Haha! Mijn reactie komt later.

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 07:04

is het niet leuke om cijfers te geven?

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 07:15

ja, dat we een rijtje maken met alle crossen en dat iedereen cijfers geeft en aan het einde kunnen we per cross het gemiddelde berekenen en de cross van het jaar vaststellen! Maar dat kan natuurlijk pas in november!

Al vind ik lielle d'r uitegbreide rapport wel handig, kan ik mooi gebruiken bij het samenstellen van mijn kalender voor volgend jaar!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 07:17

Cijfers heb ik over gedacht, maar wil ik pas doen als het seizoen is afgelopen, dan kan ik alle wedstrijden tov elkaar vergelijken

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 08:16

okee dus eerst de meningen, ga ik even maken nu

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 08:33

Heb niet veel gecrosst dit jaar.. Maar zal ook mn verslag even typen Ja

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 08:41

Alphen – Chaam: niet zo’n vriendelijk secretariaat, erg jammer! Slechte organisatie, ze hadden niet op het allerlaatste moment moeten afzeggen! Er waren zoveel ruiters die er al waren echt schandalig.
Verder mooie cross, mooie bodem. Jammer dat de lijnen van het springparcours haast elk jaar hetzelfde zijn. Mooie prijzen!Leuke prijsuitreiking! Leuke omroepers!! Ruim voldoende

Etten: super secretariaat!Goede organisatie.Bodem slecht op de akkers en met springen! Mooie, technische cross!Goed

Castenraij: Tijd niet te halen, leuke sponsors(vlaai en champignons) Leuke eettentjes. Mooie cross, mag wel iets moeilijker.Leuke prijzen!Goed

Minderhout: Mooie cross, mooi terrein. Leuk springparcours. Enige minpuntje was dat de organisatie zelf niet eens wist of het wegparcours verplicht was. Erg lange cross, waardoor tijd moeilijk te halen was. Zeer goed

Vrouwenpolder: Sterk verbeterd!!!! Mooie terrein, mooi springparcours. Cross technisch beter. Jammer dat er weinig bos is, maar als er te veel bos is klagen we ook. Goed

Ede: Cross veel te makkelijk. Tijd veel te ruim.bodem erg hard bij de dressuur. Matig

Hooge Mierde: mooie technische cross, iets wat ver lopen. Goed zicht voor de toeschouwers, water op het hoofdterrein. Goede organisatie + secretariaat!.Zeer goed

Nokere: Mooie terrein zowel springen, dressuur als cross. Cross veel te makkelijk! Geen uitdaging. Leuk feest. Wel jammer dat de cross op een heel ander terrein is, dus met de trailer naar het crossterrein. En dat het vervolgens weer ver is van de parkeerplaats naar de start van de cross.Jammer van de grote grindpaden in de cross, vond ik erg gevaarlijk(ben er ook onderuit gegaan daardoor)
Voldoende

Vlietland: Springparcours veel te klein! Hoofdterrein niet mooi ingedeeld. Volgorde van de cross was vorig jaar beter.Mooi rustig dressuurterrein, mooie omgeving.Voldoende

Wieringerwerf: Mooie cross, erg technisch. Tijd niet te halen. Springparcours veel te laag. Weinig concurrentie, veel plaatselijke ruiters, doordat het niet echt centraal gelegen is. Erg lang rijden (voor mij dan!!)
Prijsuitreiking liet lang op zich wachten. Matig-voldoende

Gorssel: Mooie cross, goede scherprechters. Ik had bijna nergens last van slechte afstanden. Vond de afstanden goed kloppen(op de 2 oxers na)
Slechte organisatie (kreeg 2x een verkeerd nummer mee!) Asociaal ver lopen! Slechte hinderniscontroleurs (of niet goed voorgelicht of mensen die het totaal niet begrepen hebben) Weinig ruimte om los te rijden bij de dressuur. Net voldoende(vanwege de cross)

Lisse: Echt een boscross, wel mooi voor een beginnend paard of een paard dat in de stop zit. Wel echt een wedstrijd om winstpunten te rijden!!!Te makkelijk eigenlijk. Organisatie goed. Ze hebben de andere 2 jaren behoorlijk goed gemaakt in mijn geval(vorig jaar kreeg ik een weigering aangerekend die er na mijn mening niet was en het jaar ervoor heeft de dierenarts mij uitgesloten waar geen rede voor was!Terwijl ik gewonnen had!!Uiteindelijk heeft ze toegegeven dat haar fout was,de andere dag, want ze was er niet meer bij de prijsuitreiking en 2dgn later werd ik alsnog gebeld dat ik 1ste was. Geld op mijn rekening gestort!!) Leuke dressuurjurys. Vreemde stijlbeoordeling, na mijn mening. Eerlijk springparcours, niet hoog maar wel veel gebroken lijnen waarbij goed in de hand staan van je paard belangrijk is. Ruim voldoende

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 09:12

Ede: Eerste cross waar ik dit jaar ook echt ben geweest, mét paard, zonder lichamelijke gebreken.. Dit zou m’n laatste B cross zijn.
Dressuurterrein had een slechte bodem en er was geen ringmeester te bekennen dat zorgde voor veel verwarring, springen liep heel erg in, werd omgeroepen en moest de ring in zonder het parcours te verkennen of warm te rijden.Ook mijn fout natuurlijk dat ik ging en niet eiste dat ik pas op m’n tijd zou starten.
Maargoed, dramatisch gesprongen en mocht de cross niet in.
Over de cross dus niet echt een mening. Verder: Matig

Vlietlanden: Knap gedaan, zo’n cross op zo’n klein terrein! Maar heb er echt lekker gecrosst
Vond het goed dat de dressuurring niet naast de cross lag. Mijn paard had iets minder cross-spanning. Springparcours stond eerlijk. Cross was mooi en goed te doen. Goed

Wieringerwerf: Lekker dichtbij voor mij Tong uitsteken Volgens mij was het wel te doen! Dress en Springen geen opmerkingen. Cross was best mooi gebouwd. Er waren wel wat klachten over de 'burcht' voor het water maar ik heb hem er lekker doorgestuurd! Strodorp stelt alleen echt niets voor Maar toch: Voldoende

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 10:47

Ik heb nog geen cross gereden dit jaar, wel op vrij veel crossen geweest. Maar als je wel zelf rijdt krijg je toch een beter beeld van het geheel vind ik, dus ga mijn mening hier niet neer zetten, maar ik vind het een erg leuk initiatief! Ik ga dit topic zeker in de gaten houden.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 13:28

Sjaan schreef:
Ik heb nog geen cross gereden dit jaar,

Wel waar. Je hebt de oefencross in Ede gereden met Ushi.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 13:31

Even een vraagje heeft Roden dit jaar geen cross ?

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 13:36

Dit jaar heeft Roden idd geen cross.

Marloeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 13:50

Chaam: Leuke cross, jammer dat het zo slecht doorgegeven was dat de wedstrijd het 1ste weekend niet door ging. Jammer dat de route veel op die van vorig jaar leek, maar wel leuke entertainment erom heen. Goed

Etten-Leur
: Hele leuke cross, leuke nieuwe hindernissen, vroeg gereden dus geen last gehad van de slechte bodem. Zeer Goed

Castenray:
Hier heb ik met mijn andere paard gereden in de B. Geen leuke 1ste hindernis met die champignons. Verder was de cross vrij gemakkelijk. Had van mij wel wat moeilijker gemogen. Heb het L gelopen en die viel mij reuze mee. Voldoende

Hooge Mierde:
Leuke Cross, wel weer dezelfde route als vorig jaar, is jammer. Hindernissen waren ook bijna allemaal hetzelfde. Wel goed geregeld, hoefde dit keer niet zover te lopen naar de trailers. Alleen naar dressuurterrein, maar ja dan zit ik op het paard. Ruim voldoende

Vlietland:
: Zaterdag perfect weer. Mooie L cross alleen route vorig jaar was beter. De hindernissen hadden technischer gemogen. Zondag slecht weer. Inspringterrein bar slecht, was niet op te rijden. Springparcours was twee dagen te klein. Rare lijnen. Tip voor de volgende keer. Springparcours groter. Voldoende (komt het goede dressuurterrein)

Gorssel:
Was overal ver lopen. Jammer van het springparcours, zo ver weg. Slechte organisatie. Hinderniscontroleurs kenden hun werk niet. Cross was in het begin (L) met moeilijke hindernissen en op het eind stond er helemaal niets meer. Tijdwaarneming was bar slecht. Konden niet eens de goede tijd opnemen, zeiden dat iedereen 1 minuut te langzaam was. Na veel commentaar is dat toch veranderd. [b]Net voldoende, toch door leuke cross

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 13:55

Chaam:De B cross vond ik te zwaar, zeker omdat het ook de eerste cross van het jaar is.
Het springparcours stond veel te hoog en niet volgens reglement. Bodem was goed.matig

Etten-Leur: Jammer dat er elk jaar bij de dressuur ruiters met meerdere paarden tussen geschoven worden door de ringmeester. Zoiets moet gewoon goed geregeld worden bij de startlijsten. Nu komen er mensen bij het springparcours in tijdnood. Springparcours werd weer niet volgens regelements hoogte gebouwd. Er zaten hindernissen in de B cross die ik veel te zwaar voor het B vond. De bodem was volgens mij bij ons wel goed.Redelijk

Castenraij:Bodem veel te zwaar. Aardige organisatie, heel goed gesponsord. B-cross vond ik veel te technisch en hindernis 1 was niet uitnodigend.Redelijk

Vrouwenpolder: Mooi terrein, springparcours stond wel erg laag. Hele aardige organisatie. Cross ook aan de lichte kant, maar wel een fijne cross om te promoveren met je apard. Ook een leuke cross voor de kijkers omdat je hele grote stukken kunt zien. Alleen jammer van het beheer van de manege dat ze gewoon zeggen dat de camping vol is terwijl er niemand op staat. Ook een andere datum kiezen volgend jaar.Voldoende

Vlietland:Lompe lijnen in het springparcours, maar wel op een fijne hoogte gebouwd! Terreinen liggen allemaal lekker dicht bij mekaar. Bodem was bij ons nog prima en ik vond wel dat de uitslag er snel was. Ook een fijne cross om te promoverenGoed

Wieringerwerf: De cross stond niet zo licht als andere jaren, en ook wat meer technische hindernissen. Springparcours veel te laag. Coupons van de deelnemers veel eerder meegeven, want veel mensen moeten nog erg ver rijden daarnaVoldoende

Gorssel:Belachelijke starttijden. Voor veel deelnemers te weinig tijd tussen dressuur en springen terwijl het heel ver van mekaar af ligt. Veel problemen over verkeerde uitslagen en het duurde veel te lang. Cross zelf was wel mooi, maar het is niet meer de cross om te promoveren. Springparcours mooi aan de maat, bodem was daar matig.Matig

NeedeDuidelijker de route naar het terrein aangeven en organisatie moet het reglement kennen. In de cross iets meer de moeilijke en makkelijkere hindernissen verdelen. Nu was het t/m hindernis 9 erg simpel en het technische lag allemaal bij mekaar op het einde. Dressuurterreinen veel te stoffig. Het springparcours was fijn. En de start van de cross lag daar ook vlakbij. Dat was wel fijn.Voldoende

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 14:24

Ik zal als ik straks tijd heb ook eens meningen over verschillende crossen dit jaar opschrijven! Ja

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 14:36

Ik wil ook wel een lijstje invullen Ja
Maar natuurlijk komt Bathmen bovenaan te staan Extreme duivel

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 14:44

Dit is inderdaad een leuk topic, en handig om te bekijken naar welke crossen je volgend jaar wil Vork

Mijn lijst zal niet lang zijn aangezien ik alleen nijeberkoop ga rijden ( Hyper! )
viefdepief schreef:
Ik wil ook wel een lijstje invullen Ja
Maar natuurlijk komt Bathmen bovenaan te staan Extreme duivel

gelukkig zijn we niet partijdig Haha!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 19:07

Chaam 1ste weekend gelukkig op tijd afgebeld, 2de weekend fijn gereden, bodem was goed en voor de eerste keer weer na een winterstop niet te hoog goed

Etten-leur enorm veel uitloop met dressuur waardoor er nog maar 15 min tussen mijn dressuur en springen zat. Als 1 vd laatste L starters vond ik de bodem ook niet echt om over naar huis te schrijven. De uitloop vd dressuur ( min 1 uur) en de slechte voorlichting door de ringmeester zijn voor mij de reden om voor redelijkte kiezen.

Ede veel te simpel en veel te veel tijd. Als het zo blijft is dit imo de cross om over te stappen naar een hogere klasse. redelijk

Maarsbergen Op de enorme afstanden na een fijne cross, lekker aan de maat gebouwd. goed

Vlietlandmooie, iets simpele cross,weinig technische dingen, maar na de zomerstop lekker om er in te komen. Alleen wel een vreselijk beroerd springparcours Ook niet zo ver weg voor mij. goed

Wieringerwerf zeker niet zo simpel als anders, goed dressuur en springterrein is uniek daar Tong uitsteken heb er fijn gereden en omdat het mijn eigen cross is, voldoende tot goed

Gorssel afzetting van de springtuin slecht, touwtjes hingen imo veel te laag. Insprong voor het water was niet fijn. Wel het vertrouwen bij mijn paard in de afsprongen terug gekregen. voldoende tot goed

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 09:59

Chaam: was al onderweg maar gelukkig nog niet echt ver toen eventinggek belde met de mededeling dat de cross afgelast was, 2e weekend alles goed gegaan. Geen problemen met bodem maar zat zelf te mutsen in springparcours, weigeringen, bijna gevallen. Cross rustig gereden om vertrouwen niet nog verder kwijt te raken. GOED

Vechmaal (B): Dit was een thuiswedstrijd voor mij (mijn ouders wonen in Hasselt) op het terrein van een baron en Nederlandse adelijke dame. Heuvelachtig terrein en enkele technische greppels in het B. Flinke Piano, voor alle klasses even hoog! Uitdagende cross met name door hoogteverschillen maar een grote modderzooi in springparcours dat in kleine dalletje gelegen was. Parkeerterreinen onbereikbaar zonder tractor. Dresuurringen met een hellingsgraad van ± 30º. Haha! GOED

Overpelt (B): Ook weer lekker dichtbij, verre afstanden naar dressuurring en hoofdterrein vanaf parkeerplaats. Te makkelijke cross en te ruime tijd. Weinig uitdagende hindernissen. GOED

Castenray: Alles vlak bij elkaar, leuk strodorp, veel bekende gezichten tussen toeschouwers. Alleen de bodem in de bossen is slecht, was ook de oorzaak van mijn val. Cross was niet echt moeilijk. GOED

Vlietland: Ook hier prachtig terrein, alles vlak bij elkaar. Leuke hindernissen, weinig technische moeilijkheden. Organisatie okee, snelle uitslag. Zelfs de lange reisafstand doet niet af aan mijn oordeel over deze cross:ZEER GOED

Gorssel: Veel technischer dan verwacht, wel blij mee. Nergens problemen, overal rechtdoor en flink door kunnen rijden. Goed gevoel na cross maar kater bij bekendmaking uitslag. Een onwaarschijnlijk en onverklaarbaar aantal tijdfouten. Protest aangetekend en door organisatie uitgezocht dat er fouten gemaakt waren bij tijdswaarneming, ben in gelijk gesteld en uitslag is aangepast. Dit duurde wel al bij al 2,5 u!! Met een flinke kater en schuldgevoel tov alle nog aanwezige L-ruiters naar huis VOLDOENDE

Neede: Was mijn eerste keer in Neede. Dressuurterrein matig, springparcours flink aan de maat. Cross was niet in verhouding, veel te lichte hindernissen afgewisseld met technische sprongen. Waterinsprong niet fair en voor het eerst dit seizoen gekozen voor een alternatief omdat ik het smalle hindernisje niet veilig vond met een paard wat de neiging heeft om iets naar links te springen als de afstand wat kort wordt. Weer bezwaar moeten maken omdat er een weigering aangerekend werd voor een volte tussen 4 en 5. Organisatie was niet goed op de hoogte van de reglementen, hierdoor weer vertraging bij prijsuitreiking. MATIG

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 10:22

Chaam
Eerste weekend hoorde ik vlak voordat ik weg zou rijden van aflassing. Week erna kon ik gelukkig ook. Ik vond het super! Springring lag er goed bij, volgens mij was het een net parcours. Cross lag er super bij. Vorig jaar B, nu L. Bijna heel nieuw parcours voor mij. Alles zat er in, dubbel, smalletje, greppel, afsprong, punt. Organisatie top, zeker dat ze alles in het werk hebben gesteld om de wedstrijd door te laten gaan!
Zeer goed!

Etten Leur
Dressuur liep zeer lang uit. Bodem springparcours was echt slecht tegen de tijd dat ik moest rijden. Cross was wel goed. Ook hier zat alles in. Organisatie verder oke.
Voldoende tot goed

Vrouwenpolder
Springring lag er fantastisch bij! Stond wel wat laag. Cross was leuk. Omgeving niet de mooiste, maar toch een leuke rit. Met 2 dubbels, sky-jump, op- en afsprongen, bruggetje.
Voldoende tot Goed!

Ede
Mijn paard was niet fit en heb niet fijn kunnen rijden. De bodem was met dressuur en springen te hard. Verder kan ik geen objectief oordeel geven omdat het bij mij niet goed ging.

Vlietland
Eigen wedstrijd, dus misschien subjectief…
Maar op zaterdag lag dressuur er super bij. Springen stond wat laag maar door rare lijnen en een mindere bodem was dit achteraf wel oke. Cross was leuk, toch weer anders dan vorige jaren. Met dubbel, punt, wallen. Had iets technischer gemogen. Organisatie top, hahahaha
Goed!

Gorssel
Dressuur wat minder ruim opgezet dan andere jaren. Springen ligt erg afgelegen, verder wel oke. Cross vond ik ook aan het begin lastig, aan het eind simpel.
Voldoende!

Lisse
Dressuur weinig ruimte. Springen fijne lijnen en dit jaar ook beter op hoogte. Stond nu netjes dacht ik, voorheen kon het wel eens heel laag staan. Cross vond ik best aan de maat. Een aantal hindernissen stond echt wel hoger dan 90 cm. Er zat van alles in, sky-jump, twee dubbels, afsprong, smalletjes. Smalle bospaadjes maken het wel wat makkelijker om goed rond te rijden. Afwerking van de hindernissen niet altijd mooi.
Voldoende!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 10:44

Leuk topic! Alleen ik wacht nog even want ik heb nog 2 crossen te gaan Pling

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 11:03

wij ook hoor!!:D