[SGW] Weer een vraagje over beenbescherming

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Leone

Weer een vraagje over beenbescherming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 12:03

ik heb ook nog even eenvraag over been bescherming.

Ik ben op zoek naar goede springbescherming, maar als het springen goed gaat wil ik ook sgw gaan rijden. (ik ga in ieder geval meedoen aan de SGW training van volgend jaar)

Nu begreep ik dat je voor de B sgw ook nog wel met springbescherming uit de voeten kon.

Ik twijfel tussen de eskadron Croscountry set, op die nieuwe beschermers van Eskadron.
Deze heb ik van de week in mijn handen gehad, en zien er toch ook wel heel goed uit. wie heeft er al ervaring mee.

de croscountry
Afbeelding

de allround
Afbeelding

of raden jullie me toch andere beenbescherming aan.

Alvast bedankt voor de hulp

Sim

Re: Weer een vraagje over beenbescherming

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:11

Ik zou voor de onderste gaan. Die heb ik zelf ook (voor de cross gebruik ik echte crossbeschermers, maar ik rijd M). Ze sluiten mooi om de kogel, ook aan de voorkant, dus het hele onderbeen is mooi beschermd. Dat heb je bij de beschermers van de bovenste foto namelijk niet.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:12

Persoonlijk zou ik voor crossen toch crossbescherming nemen. Dat het maar een B cross is maakt niet zoveel uit. Ook daarin kan een paard zijn been beschadigen.
Het zal ook per paard verschillend zijn. Ik heb er een die zelfs in elke oefencross met wondjes over de finish komt, zelfs met alle mogelijke bescherming.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:13

Ik heb er weinig verstand van maar die onderste lijken mij ook het meest beschermend Ja

Leone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 14:27

Simmie schreef:
Ik zou voor de onderste gaan. Die heb ik zelf ook (voor de cross gebruik ik echte crossbeschermers, maar ik rijd M). Ze sluiten mooi om de kogel, ook aan de voorkant, dus het hele onderbeen is mooi beschermd. Dat heb je bij de beschermers van de bovenste foto namelijk niet.

je heb ze zelf ook hoe bevallen ze in het gebruik? slijten ze snel of valt dat wel mee.

uiteindelijk wil ik idd ook wel echte crosbescherming, maar ik wil graag eerst de training doorlopen of het wel echt wat voor mij en mijn paard is.
Ik ga dan ook meteen voor de styles, maar die kosten nog al wat.

Ik moet eerst nog "gewone" springbescherming hebben dus hoopte het enigszinds een beetje te kunnen combineren. aangezien mijn oude peesjes het begeven hebben

De bovenste peesjes op de foto hebben overigens ook bescherming aan de voorkant maar dan van neopreen (dacht ik), en hebben qua functionaliteit e.d. het een en ander wel bewezen.

Maar de onderste foto had ik nog nooit gezien, voelen wel heel degelijk aan. maar wat ik me afvraag is of ze ook voor het dagelijks gebuik geschikt zijn.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 16:52

Leone, die onderste heb ik dus voor dagelijks gebruik en ik spring ermee dressuur ermee en rijd er mee in het bos. Degelijk en gaan niet gauw stuk!

Overigens heb ik nog wel crossbeschermers (NEW, voor en achter) te koop. Maat full. prijs n.o.t.k Knipoog

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 16:54

Scum schreef:
Persoonlijk zou ik voor crossen toch crossbescherming nemen. Dat het maar een B cross is maakt niet zoveel uit. Ook daarin kan een paard zijn been beschadigen.
Het zal ook per paard verschillend zijn. Ik heb er een die zelfs in elke oefencross met wondjes over de finish komt, zelfs met alle mogelijke bescherming.

Daar heb je wel gelijk in Scum. Ik begon in de B ook gelijk met "echte" crossbeschermers. Maar TS wilde advies over die 2 van Eskadron, dus dat gaf ik. Het advies om toch beter echte crossbeschermers te gebruiken achterwege latende.........

Leone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 17:02

Even off mijn eigen topic.... Clown

Heb wel interesse in de crosbeschermers. heb je er evt een foto van? Waarom doe je ze weg? en ik zou graag een richtprijs weten. mochten we het eens worden ik kan ze evt bij je opkomen halen.

*edit* vraag toegevoegd

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 17:58

Heb je een pb gestuurd.

chaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 11:22

Ik heb gister met 2 vriendinnen crosstraining gehad, een daarvan had ook die eskadron allrounds om. In de waterbak heeft ze ze bijna op moeten duiken, want het klitteband gaat redelijk snel los als het nat wordt. Ik heb zelf de cross country's (bovenste) en die blijven perfect zitten.

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 11:30

Ik heb ook de cross country's en door dat drukkertje zijn ze bij mij nog nooit los gegaan Tong uitsteken