[SGW] Verschillende zadels?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

UK_eef

Verschillende zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 19:48

Hallo SGW'ers! Tong uitsteken
Aangezien ik een nitwit ben in het SGW stel ik deze vraag aan jullie!
Ik las op het algemene informatie topic over de dressuurproeven die gereden moeten worden. Is het hierbij verplicht om met een dressuur/veelzijdigheidszadel te rijden??

En met wat voor zadels rijden jullie SGW? Springzadels of veelzijdigheids?

Bedankt voor jullie hulp Clown Knipoog

gr_roos

Re: Verschillende zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:09

Ik rij dressuur met een dressuurzadel en springen en cross met mijn springzadel.

Er zijn genoeg mensen die de dressuur ook met hun springzadel rijden. Ik ben zo'n muts die dat weer minder prettig vind.
Mocht ik maar 1 zadel mee kunnen nemen, dan is dat een springzadel.

Ik heb ook een tijdje gecrosst met een veelzijdigheidszadel wat naar springen was gericht. Mijn pony was hier uit gegroeid en sindsdien rij ik met een springzadel.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 21:26

ik dressuur met een dressuurzadel en cross + spring met een springzadel tegenwoordig. Evt zou ik ook wel dressuren met mijn springzadel, en ik heb ook wel gecrosst met een vzh zadel.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 11:25

Ik rijd nu dressuur op een dressuurzadel en spring en cross met een springzadel.
Eerder heb ik wel alles op mijn vzh zadel (was wel een vzh richting springen) gedaan Ja

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:13

Ik rij momenteel alleen met een springzadel, hoewel ik een goed dressuurzadel heb, omdat ik 2 erg verschillend gebouwde paarden heb en de zadels niet passend krijg op beiden. Dit springzadel heeft wel extra naar voren gebouwde kniewrongen omdat ik lange bovenbenen heb en met een gewoon springzadel en vzh-zadel in de landing met mijn knieen over de wrong schuif. Dit geeft me ook meer steun tijdens het rijden met korte beugels omdat ik dan mijn knieen fijn in de kussens kan duwen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:16

Eerder altijd alles met een vzh. Daarna een dressuurzadel erbij gekocht voor dressuur. Dat bevalt toch wel stukken beter (maar wij rijden regulier ook veel dressuur).
Na jaren crossen met vzh toch een springzadel genomen. Reden daarvoor is dat de beugels op een gegeven moment niet korter konden. De knieen kwamen dan over het zweetblad heen te liggen en volgens de crossinstructeur was er met zulke lange beugels niet genoeg steun in de cross.

Een springzadel is gebouwd om de beugels veel korter te kunnen maken en toch fijne steun te hebben.