[SGW] Winstpunten SGW

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eventinggek

Winstpunten SGW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 15:13

Zoals bekend mág je met 10 wp over en móet je met 20 (in het B mág je al met 4). Bloos

Nou vraag ik me af hoe t zit met het NK... Mag je op het NK starten als je in de betreffende klasse 20 wp hebt? Met 18/19 mag natuurlijk wel (lijkt me). En tellen de eventueel behaalde winstpunten van het NK mee? Ik vroeg me dit af ivm mijn wedstrijd planning.... Het zal wel een hele blonde vraag zijn Blond , maar ik kan t nergens vinden op internet.

viefdepief

Re: Winstpunten SGW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 15:34

Voor de B en de L moet je al promoveren met 15 winstpunten geloof ik!!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 15:36

Dit staat in het regelement:

Art. 311 PROMOTIEREGELING

1. Promotieregeling pony's:
In de klasse B-L-M- Z begint een combinatie met 0 winstpunten. Wanneer 4 winstpunten zijn behaald, is het toegestaan te promoveren naar de opvolgende klasse.Bij 15 winstpunten is de combinatie verplicht te promoveren naar de opvolgende klasse. In de klasse Z worden maximaal 10 winstpunten genoteerd.
Combinaties met een pony behorende tot de categorie A of B kunnen niet promoveren naar de klasse M en Z. Deelnemers die bij het vormen van een nieuwe combinatie de keuze mochten maken tussen meerdere klassen en de keuze hebben gemaakt voor een lagere klasse dan waarin zij op grond van de inschalingstabellen (bijlage twee) hadden mogen uitkomen, mogen promoveren naar de op grond van deze tabel hoger toegestane klasse zonder dat het minimale aantal winstpunten dat voor promotie noodzakelijk is werd behaald. De KNHS kan hiervoor een tarief in rekening brengen.
2. Promotieregeling paarden:
Een combinatie begint in een bepaalde klasse met 0 punten. Promotie van B naar L is toegestaan bij het behalen van 4 winstpunten en verplicht bij het behalen van 15 winstpunten.
Promotie van de klasse L naar de klasse M en van de klasse M naar de klasse Z is toegestaan na het behalen van 10 winstpunten en verplicht na het behalen van 20 winstpunten.
Promotie van de klasse Z naar de klasse ZZ is toegestaan na het behalen van 8 winstpunten.
Deelnemers die bij het vormen van een nieuwe combinatie de keuze mochten maken tussen meerdere klassen en de keuze hebben gemaakt voor een lagere klasse dan waarin zij op grond van de inschalingstabellen (bijlage twee) hadden mogen uitkomen, mogen promoveren naar de op grond van
deze tabel hoger toegestane klasse zonder dat het minimale aantal winstpunten dat voor promotie noodzakelijk is werd behaald. De KNHS kan hiervoor een tarief in rekening brengen.

Bij dressuur en springwedstrijden tellen de winstpunten niet mee op een kampioenschap (omdat er geen vrije inschrijving is dacht ik..) Denk dus niet dat het meeteld

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 15:51

Eventinggek schreef:
Zoals bekend mág je met 10 wp over en móet je met 20 (in het B mág je al met 4). Bloos

Nou vraag ik me af hoe t zit met het NK... Mag je op het NK starten als je in de betreffende klasse 20 wp hebt? Met 18/19 mag natuurlijk wel (lijkt me). En tellen de eventueel behaalde winstpunten van het NK mee? Ik vroeg me dit af ivm mijn wedstrijd planning.... Het zal wel een hele blonde vraag zijn Blond , maar ik kan t nergens vinden op internet.

Nee, als je 20 punten hebt in bv het L, dan mag je niet meer uitkomen op het kampioenschap, omdat de behaalde wp's wél meetellen! Je zou dus een klasse hoger moeten starten, maar je moet in die hogere klasse dan wel weer een bepaald aantal wp's hebben.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 15:52

Van de site van de KNHS:

Reglement Deelname Eventing Kampioenschappen 2006

De volgende KNHS Eventing kampioenschappen worden verreden:

• Varsseveld 15, 16, 17 september paarden klasse ZZ (CIC**)
• Diepenheim 28 en 29 oktober pony’s klasse L, M, Z, Equipekampioenschap
• Princenhage 3 en 4 november paarden klasse L, M, Z

1. Voorwaarden voor deelname aan KNHS Eventing kampioenschap paarden

Klasse L paarden:
• De combinatie dient tenminste te zijn opgenomen in de klasse L met 8 winstpunten;
• In het betreffende kalenderjaar dient de combinatie aan tenminste 1 wedstrijd in de klasse L te hebben deelgenomen en te zijn geklasseerd;
• Resultaten behaald tot 14 dagen voor het kampioenschap tellen mee.

Klasse M paarden:
• De combinatie dient tenminste te zijn opgenomen in de klasse M met 4 winstpunten;
• In het betreffende kalenderjaar dient de combinatie aan tenminste 1 wedstrijd in de klasse M te hebben deelgenomen en te zijn geklasseerd;

Klasse Z paarden:
• Deelname aan de klasse Z is vrij voor startgerechtigde combinaties in deze klasse;
• Combinaties moeten in het betreffende kalenderjaar tenminste 1 wedstrijd in de klasse Z hebben gereden en hierbij zijn geklasseerd (buitenlandse nationale wedstrijden tellen niet mee);
• Combinaties, die in de periode tussen het voorgaande en het te houden kampioenschap aan een C.I.C.** of hoger hebben deelgenomen zijn uitgesloten voor deelname aan het SGW Kampioenschap klasse Z.

Klasse ZZ paarden:
• Voor het ZZ kampioenschap moet een combinatie CIC** startgerechtigd zijn en nog geen CIC*** of CCI*** hebben gestart;
• Voor deze eis geldt dat resultaten behaald tot 14 dagen voor het kampioenschap meetellen.

2. Voorwaarden voor deelname aan KNHS Eventing kampioenschap pony’s

Klasse L pony’s:
• De combinatie dient tenminste te zijn opgenomen in de klasse L met 2 winstpunten;
• In het betreffende kalenderjaar dient de combinatie aan tenminste 1 wedstrijd in de klasse L te hebben deelgenomen en te zijn geklasseerd;

Klasse M/Z pony’s:
• Deelname aan de klasse M en Z is vrij voor startgerechtigde combinaties in deze klassen;
• Combinaties moeten in het betreffende kalenderjaar tenminste 1 wedstrijd in de betreffende klasse hebben gereden en hierbij zijn geklasseerd;

Equipekampioenschap pony’s:
• Een pony equipe bestaat uit 3 of 4 verschillende ponyruiters van één of twee ponyclubs behorende tot dezelfde regio;
• Voorwaarden voor deelname aan het equipe kampioenschap zijn gelijk aan de voorwaarden voor deelname aan het individuele kampioenschap;
• In elk equipe mag door een deelnemer maximaal één pony worden gestart;
• De resultaten van de drie beste combinaties tellen voor het equipeklassement;
• Een combinatie die uitkomt voor een equipe, rijdt automatisch mee voor het individuele kampioenschap.

Algemene voorwaarden voor paarden en pony’s:

1. Regiokampioenschappen zijn opengesteld voor ruiters buiten de regio. (Dit houdt wel in dat combinaties binnen de regio voorrang krijgen op combinaties van buiten de regio. Die voorrang geldt tot en met de sluitingsdatum van de wedstrijd)
2. Regionale kampioenschappen zijn geen selectie voor de KNHS kampioenschappen omdat:
• Niet elke regio een regionaal kampioenschap organiseert
• Hierdoor ongelijkheid in de selectie voor KNHS kampioenschappen

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 15:57

Okay. Maar wat zou er dan gebeuren als je bijv. met 19 wp naar het NK gaat en dan 2 wp haalt? Krijg je dan een boete of zo? Of wordt het resultaat ongeldig verklaard?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 15:59

Nee, als je er 19 hebt, mag je gewoon starten op het NK. Je krijgt geen boete, alleen misschien een brief dat je volgende keer een klasse hoger moet. Knipoog

Je krijgt dan niet de stand "L+21" te zien op de site van de KNHS, maar de aanduiding "M" (als je je stand dan opvraagt natuurlijk he.)