Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ibonn schreef:Ik ben daar eigenlijk best blij meeeffe over die winstpunten, het doorgeven van winstpunten vanuit Belgie naar NL gaat niet altijd goed. Ik heb dit voorjaar 2 crossen bij de LRV gereden in de klasse B. Beide foutloos gecrosst en in de prijzen en toch heb ik maar voor 1 wedstrijd winstpunten gekregen. Nu ben ik er achteraf wel blij mee omdat die crossen qua moeilijkheidsgraad niet te vergelijken waren met onze L-crossen en de winstpunten zo wel erg snel verdiend werden maar toch... Er wordt schijnbaar niet altijd evenveel aandacht aan besteed.

Citaat:De klasse L-open in België is een lastig ding. Alle Belgische wedstrijden van de federatie (KBRSF) tellen mee voor de Cup. De open-klasse (Bo, Lo, Mo etc) zijn formeel opgezet als een klasse die in Nederland vergelijkbaar is met HC starten(hors concours / buiten de prijzen). Om die reden zou de klasse L-open niet moeten meetellen (HC telt in Nederland ook niet mee). Ik ben nog in overleg met de KNHS hierover, omdat er een duidelijk antwoord moet zijn; de B-open en L-open van Waregem en Tongeren zijn wel meegerekend, dus ik ga er vanuit dat hetzelfde zal gelden voor Genk, Nokere, Brugge etc. Wel moet de ring natuurlijk voldoende deelnemers hebben om meegeteld te kunnen worden.
Voor wat betreft het eindfeest; dit staat gepland op zaterdag 18 november in Breda. We zijn bezig met het maken van de plannen voor het feest.
De meest actuele info en tussenstand van de Cup kan je vinden op http://www.eventingsport.com
Met vriendelijke groet,
Dirk Stuip

Niet als aanval bedoeld, vroeg het me alleen af. Verder vind ik het Lo principe helemaal niet verkeerd, in tegendeel, maar met name het feit dat wat dus in Nl een HC start zou moeten zijn wel als officiele start voor de VlV geldt vind ik heel raar.