[SGW] Kentaur springzadel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Kentaur springzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 20:03

Hallo, even ene vraag:
Ik heb al een paar jaar een dressuur zadel van Kentaur en ben daar erg tevreden over. Nu overweeg ik een springzadel an dit merk te kopen.
Heeft iemand ervaringen over een springzadel van Kentaur?

Margon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 20:14

Super zadel.
Ik kan er gewoon niet meer over zeggen.

Nickeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 20:17

Ok, bedankt voor deze snelle reactie... Ik heb alleen maar een dressuur zadel en verder rijd ik alles op een oud vzh. Ik heb zelfs nog nooit op een springzadel gezeten... Maar als ik er toch eentje ga kopen, wil ik er wel een waar positieve reacties op zijn, zonder dat het direct het allerduurste merk is ofzo...

Vieva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 20:22

Iemand van onze stal heeft een donderbruine, en ze is er echt super tevreden mee!

Alleen het heeft een ronde achterkant, ik oud zelf meer van een vierkante lepel!

Nickeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 20:26

Wat is precies het verschil tussen ronde of vierkante lepel? Ik snap wel hoe dat er uit zit, maar ik bedoel meer wat het verschil is voor je eigen zit, steun of voor de rug van paard...

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 08:49

Ik ga er vandaag een hele zooi passen. In de winkel even opgezeten en dat was prima! En schappelijke prijs natuurlijk...

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 09:12

Kentaur springzadel ken ik niet, hun dressuurzadels vind ik erg fijn.

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 13:39

Nou, ik was vandaag weer een zadelmaker's droom... Ik heb binnen 4 minuten een nieuw zadel gekocht. Lag goed, zat als een huis even een paar huppeltjes gemaakt... Okay, doe deze maar. Kan dus niet veel meer zeggen dan dat de Kentaur Apollon echt heerlijk zit! Lekker zacht, veel wrong, en gewoon stevig. Ik zei nog "Ik spring toch niet zo vaak" waarop de zadelmaker zei "Tsja, maar waarschijnlijk ga je er steeds vaker in rijden"

Ik denk eerlijk gezegd ook dat ik voor mijn bosritjes voortaan maar het springzadeltje pak. Ik ga hem morgenavond ophalen en mijn dressuurzadel wordt ook gelijk opgevuld en singeltje gestikt... Ben er echt blij mee...!

Overigens, EUR 795 kaal voor alle modellen. Als je het wil zien, kom maar langs

Nickeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 14:32

Inmiddels ben ik wel erg geinteresseerd in een Kentaur springzadel. Nu een ander probleem: de ruitersportzaken hier in de buurt verkopen het niet...
Nog even rustig doorzoeken dus... Heb niet veel haast, maar wil het een keer wel kopen.

gr_roos

Re: Kentaur springzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 17:44

Ik heb al jaren een kentaur luxus springzadel.
Helaas lag ie niet goed meer op mijn pony toen ie groot en sterk was
Dus nu heb ik een hulsebos, die vind ik helemaal super. Ligt ook op mijn paard.
Toch verkoop ik mijn kentaur niet, omdat ik het een heel fijn zadel vind en ik er zo mee weg rijdt