[SGW] Koudbloed & sgw?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

Koudbloed & sgw?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 21:06

Ik ben benieuwd of je nou veel koudbloedpaarden tegen komt in de SGW.. ik vind het altijd enorm gaaf om te zien, dat crossen voornamelijk.
Maarja, ik ben een simpele Tinkereigenaar, en tja, denk niet dat je die zoveel ziet.
Daarnaast zijn we er ook nog helemaal niet klaar voor, maar wie weet.. ooit!

Ben dus erg nieuwdgierig

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 23:38

Je ziet ze wel eens, maar niet vaak.
Een fjord, haflinger kom je wel eens tegen. Heb zelfs in 2003 een fries een B-cross zien lopen. Maar nog nooit een tinker.
Ik ben van mening dat dat soort paarden best een B en L cross kunnen lopen, maar hoger dan L.............. dat denk ik niet.

Maartje__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 14:49

Het kan wel, maar denk idd dat de meeste niet echt ver boven L zullen komen. Ik heb 1 keer een fjord gezien, paar keer een haflinger, maar verder eigelijk niets anders. Dusnee, je ziet het bijna nooit, maar het kan wel..

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 16:12

Ik sluit me bij de rest aan. Ik had mijn fjord een B of L parcours wel door kunnen duwen (denk ik) maar hoger had ze het niet kunnen bijbenen. Ze zijn er niet zo voor gebouwd.

skara

Re: Koudbloed & sgw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 20:24

Ik heb met mijn fjord eens een minicrossje gesprongen.
We hadden in het begin wel behoorlijk wat weigeringen. Die koppigheid van een fjord ook.
Ze kan voor een fjord best goed springen alleen durft ze wel eens te stoppen.
Als het aan mij lag gingen we meer crossjes rijden maar helaas gaat dat niet omdat ik niet bij de ponys mag crossen en de paardencrossen te hoog zijn (de laagste beginnen vanaf 90cm).

Er zit nog een meisje op bokt die veel gecrosst heeft met haar fjord (loulou noemt ze denk ik).
Nadinetjeh heeft ook al een crossje meegedaan met haar fjord.

Lage crossjes moeten zeker lukken met een koudbloed.

AnneloesF

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 12:54

Tuurlijk kan je met je tinker crossen! Als ie maar de juiste instelling heeft. Ik ken een tinker waarvan ik zeker weet dat ie makkelijk L, of misschien wel M kan crossen, das echt een springer!
Dus heb jij er ook zo 1, dan zou ik er voor gaan... Je zal een hoop bekijks hebben, maardas alleen maar leuk toch! Succes!

Corellaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 14:33

Inderdaad! ben het volledig met royaltjuh eens!mijn tinker sprong met gemak 1.10 en een B/L cross kon ze ook makkelijk! dus zou het zeker een keer probren!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 16:57

Ik denk dat Tinkers het uiteindelijk moeilijk gaan krijgen met de gevraagde snelheid, maar een B/L cross zou zeker moeten lukken.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 19:06

skara schreef:
Als het aan mij lag gingen we meer crossjes rijden maar helaas gaat dat niet omdat ik niet bij de ponys mag crossen en de paardencrossen te hoog zijn (de laagste beginnen vanaf 90cm).

B-paarden staat op 80 cm.

skara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 16:36

Simmie schreef:
skara schreef:

B-paarden staat op 80 cm.

In België 90 cm (degene die ik ken toch).
De oefencrossjes in Nederland waarvan ik op bokt al regelmatig foto's heb gezien zouden perfect zijn maar in België zijn er maar 3 en die zijn helaas te hoog en te ver weg voor mij.

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 16:38

Sorry skara, heb niet opgelet, ging er gewoon vanuit dat je het over crossen in NL had.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 09:10

Afbeelding

Afbeelding

gaat prima dus

het enigste probleem was meestal de tijd. deze was opzich wel te halen maar dan moest ik echt geen 1 weigering hebben en echt flink doorgaloperen.

tijdens onze laatste cross in ysselsteyn (volgens mij schrijf ik het fout) vielen we dus ook net buiten de prijzen omdat ik hem niet genoeg door heb gereden en we veel tijdfouten hadden.

maar dat kwam toen ook gedeeltelijk omdat ik vond dat ik der niet genoeg op conditie had.

maar als het je leuk lijkt gewoon een keer een oefencross starten

in m'n profiel staan trouwens nog meer foto's