[SGW] voorbereiding op cross(lessen)?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Coberlina

voorbereiding op cross(lessen)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 22:23

hey
Binnenkort worden er drie crosslessen georganiseerd van de lrv. Die zou ik graag meedoen (ik wacht enkel nog op een berichtje van de secretaris vd club om te weten waar het is, en of er enige vereisten zijn qua wp regeling ofzo)
Nu wil ik graag weten hoe je je hier het best op kan voorbereiden? Mijn paard met watervrees vertrouwt me nu genoeg om door water te stappen, draven en galopperen ook al ziet hij de bodem niet. En springen zijn we ook weer mee bezig (dressuurbasis moest eerst wat bevestigd worden)

Welke dingen kan ik alvast trainen? Conditietraining? Bepaalde soorten sprongen? ... Oja, op het terrein van onze club hebben we wel enkele hindernissen die ik kan oefenen. (waterbakje met mini boompje ervoor en erna; afsprongetjes en boomstam) Evt kan mijn pensionhoudster ook helpen, zij heeft vroeger altijd gecrosst.
alvast bedankt!
xx

Sim

Re: voorbereiding op cross(lessen)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 12:39

Gewoon mee gaan doen met die crosslessen. Tenminste, ik neem aan dat je wel al gewoon springervaring hebt?

Ik zou van tevoren niet zelf te veel gaan rommelen (weet niet of je al cross-ervaring hebt). Die lessen zijn met begeleiding en dat is natuurlijk prettiger voor jou en je paard, zeker als je net begint.

Op die crosslessen hoef je je in principe niet echt voor te bereiden. Als jouw paard een normale conditie heeft moet hij/zij dat gewoon aankunnen.

Succes en veel plezier.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 12:43

Je zou wat meer galopwerk kunnen doen, maar verder sluit ikme volledig bij Simmie aan. Ik heb met Pablo voor mijn eerste cross alleen het volgende gedaan:
- 1 * crossles bij Rob Janssen
- 1 week sgw kamp (3 * crosslessen)
- 1 * oefencross

en dat alles in een periode van 3 weken geloof ik.

Coberlina

Re: voorbereiding op cross(lessen)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 12:04

ok, bedankt!
xxx