[SGW] CC-boots

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Coberlina

CC-boots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 00:18

hey
heeft er iemand ervaring met CC-boots?
Ik heb ze deze week zien liggen in de ruitersportzaak hier in de buurt. Ze kosten daar 112 euro. Ik ging net even kijken op internet voor meer info, blijkt dat ze via internet op de eventingshop 59 euro kosten, dat is de helft
Zijn ze qua kwaliteit vergelijkbaar met New enzo? Heb niet zoveel verstand van beenbescherming in de cross...

Ik ben trouwens nog steeds aan het wachten op reactie om te weten waar die crosslessen doorgaan. Als het in de buurt is, mag ik meedoen. Ben ook sinds deze week weer begonnen met springen. Morgen opnieuw (en eindelijk voor het eerst in 1,5 jaar springfoto's van Vision en mij )
xxx

Bitwise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 01:04

Ik heb voor beide paarden een set CC's. Het is naar horen zeggen een nederlands merk. De tweede set heb ik gekocht via Canter in Ede. Tegen een goede prijs met uitstekende service

Ik ben zeer tevreden over de CC's.

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 01:18

geen ervaring mee maar hoor er wel best goeds over!!

bij Canter kan je ze idd krijgen en tevens mijn logo
www.canter-equipment.nl (ff reclame voor Canter! )

g0otje

Re: CC-boots

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 07:08

ik heb ook een paar. En ik vind ze fijner dan de NeW.
gr margo

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 09:27

ik heb ook eenpaar cc-boots (Volgens mij gekocht bij canter )
weeet neit of ze beter zijn dan NEW, maar ze bevallen wel

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 11:09

Hihi, dit lijkt mee een reclame topic voor Canter

Wij gebruiken de CC boots ook voor het gewone springen.

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 13:29

Ik ben geloof ik de enige die ze niet fijn vindt
Bij mijn paard draaien ze heel erg. Verder blijven ze wel goed zitten, maar het is denk ik niet de bedoeling om de zijkant voor te hebben.

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 18:32

Ja, het kan wel dat ze draaien. Ik heb dat alleen bij de springschoenen van CC, maar niet bij de beenscherming.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 23:24

ze zijn dus blikbaar wel goed
Weten jullie toevallig ook hoe de maten vallen? Ik heb een paard van 1m65, kwpn'er. Is dat een L dat ik nodig heb? En voor de achterbenen ook?
xxx

Canter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 20:56

renskek schreef:
Ik ben geloof ik de enige die ze niet fijn vindt
Bij mijn paard draaien ze heel erg. Verder blijven ze wel goed zitten, maar het is denk ik niet de bedoeling om de zijkant voor te hebben.

En dat is dus de reden dat ik ze niet meer verkoop... Ik hoorde het te vaak en dan kan ik er niet echt meer achter staan om ze te verkopen. Maar er zijn inderdaad ook veel mensen die er wel tevreden over zijn.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 22:15

@ canter: welk merk raad jij dan wel aan?
xxx

Bitwise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 22:41

Je moet CC's wel goed strak vastzetten, dan is de kans op draaien een stuk kleiner.

AntheaV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 22:46

Bitwise schreef:
Je moet CC's wel goed strak vastzetten, dan is de kans op draaien een stuk kleiner.

haah jah daar ben ik ook achter ik deed ze in het begin niet zo strak maar toen gingen ze steeds draaien dus toen deed ik ze maar wat strakker en sindsdien blijven ze goed zitten

patsmu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 12:33

Wij hebben ze ook, hebben ook de New en de style..
Ze zijn best oke hoor!
Vind de style nog wel steeds de fijnste...

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 15:47

Yep, Style en Prolite zijn de fijnste, maar tegelijk ook de duurste uiteraard! De oude versie van de N.E.W. Lightweight was niet zo geweldig, die gingen snel stuk. Over de nieuwe versie ben ik wel heel tevreden, die zijn nu echt mooi stevig aan de buitenkant en hebben een goeie pasvorm. Goeie prijs/kwaliteit verhouding.
De N.E.W. Maximum Performance, met de fleece voering, zijn ook heel fijn maar wel wat bewerkelijker om schoon te houden.

Overigens zijn om te beginnen de Woofwear Brushing boots ook prima. Ze hebben geen harde plaat aan de achterzijde, maar zijn verder wel perfect voor de cross, nemen geen water op, zakken niet af en je hoeft ze niet af te tapen en zijn niet al te duur.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 08:32

Citaat:
De N.E.W. Maximum Performance, met de fleece voering, zijn ook heel fijn maar wel wat bewerkelijker om schoon te houden.

Ik gooi ze in de wasmachine

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 09:44

Ja, is ook het makkelijkste! Voordeel van die andere is dat je ze tussendoor ook gewoon even kunt afspuiten, en ze zijn sneller droog.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 17:31

CC boots zijn hartstikke fijn en vooral de springschoenen diej draaie juist hele maal niet
ik ken de mense van www.eventingshop.nl en zij levere hoge kwaliteit spullen voor een redelijke prijs
daar heb ik ze ook vandaag
ik zou voor CC gaan in plaats van new of style de kwaliteit van de binnen kant is veel beter en CC is een combinatie van new en style alleen dan goed koper

Anne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 23:42

Nou ik hoef ze niet meer in de toekomst, heb ze ook net gekocht bij Canter, (achterbeschermers dan)

En m'n paard krijgt er dus wondjes van op z'n benen...
Ik vraag me ook af of ik ze nog kan ruilen ofzo bij Canter, ik heb ze al wel gebruikt (gewoon in de training om te kijken of ze pasten...)

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 23:48

Je hebt pb.

Anne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 23:55

Jongens allemaal naar canter! Ze mogen terug! Hahaha

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 00:03

Ehhh, alleen degene die bij mij gekocht zijn!

Anne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 00:30

hahaha jammer voor de anderen..

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 09:55

Ik heb even een toevoeging. Bitwise had ze achter verkeerd omgedaan (blonT), waardoor ze niet draaiden, maar dus ook niet goed zaten.

Toen hij ze wel goed deed, gingen ze achter ook draaien. De oorzaak zit hem in de pvc plaat die aan de voorkant hoort te zitten. Deze is te vlak gebogen waardoor hij gemakkelijk draait. Die plaat komt daardoor aan de achterkant of zijkant te zitten.

Hij heeft de peesbeschermer aan de bovenkant opengemaakt en die plaat eruit gehaald. Hij was wel doormidden gebroken (horizontaal), en de andere kant was ook gebroken. Geen idee waar dat ergens gebeurt is.
Met een fohn kun je dat plastic warm maken en dan verder buigen. Dat heeft hij gedaan bij de CC van Ienie. En steeds op haar been gepast.
Daarna teruggedaan in de beschermer. Ik heb er gisteren mee gereden en ook mee gesprongen en nu blijven ze wel goed zitten. Voor de zekerheid laten ze ze nog even open, voor het geval ze nog bijgebogen moeten worden.

Ik heb helaas geen keus voor Ienie dan alleen de CC boots, want die andere merken zijn haar te groot om het been (alleen het merk Style heb ik nog net geprobeert, maar NEW dat past echt niet). Als ik nog een maat kleiner zou pakken worden ze te kort in de lengte. We rijden er nog een paar keer mee en dan kijken we of ze zo blijven zitten. Ze moeten nog wel gelijmd worden.

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:08

Ik heb er ook geen goeie ervaring mee
Sam kreeg er zelfs dikke benen van