SGW kalender 2006, wanneer bekend?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gr_roos
Berichten: 7575
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Re: SGW kalender 2006, wanneer bekend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 16:50

Andrea, ik kan vanwege mijn werk nooit naar de regiokampioenschappen. Op de een of andere manier zijn die altijd tijdens mijn werk zaterdagen. Ik heb maar een beperkt aantal dagen vrij.

Voor de sgw neem ik dan wel vrij, maar de dressuur en spring komt bij mij nooit iets van.
Ik vind het een zeer achterhaalt iets.

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 16:52

Andrea, dat geldt natuurlijk net zo goed voor mensen die niet op zaterdag kunnen starten ivm werk

_Jitske_

Berichten: 5542
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 17:05

Of op vrijdag, vrijdag nog erger dan zaterdag
Zoiets als school bestaat er ook nog op vrijdag..
Doe mij maar op zaterdag of zondag

AntheaV

Berichten: 6769
Geregistreerd: 02-09-05
Woonplaats: Op de grens van Groningen en Drenthe

Re: SGW kalender 2006, wanneer bekend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 19:45

ik vind vrijdag ook een domme dag. Maar ik heb er persoonlijk niet zo'n probleem mee om vrij te nemen van school

Ben wel blij dat roden toch doorgaat

damour

Berichten: 432
Geregistreerd: 05-02-05

Re: SGW kalender 2006, wanneer bekend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 22:38

Citaat:
een stelletje gelovigen op de Veluwe


Marieke,gelovigen wonen niet alleen op de Veluwe,hoor.
Afspraken zijn er om na te komen anders hoef je ze niet te maken.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Re: SGW kalender 2006, wanneer bekend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 01:53

Laat mij ook eens een keertje lekker ongenuanceerd mijn mening geven

Tuurlijk is dat gekscherend bedoeld, maar afspraken kunnen ook veranderd worden als 90% van degenen die de afspraak hebben gemaakt er niet meer achter staan

Het moet niet zo zijn dat een kleine minderheid zijn zin kan doordrukken op basis van afspraken in het verleden, de tijden veranderen nu eenmaal...

Andrea: ik ben het met je eens dat iedereen de kans moet krijgen om mee te doen, maar uiteindelijk vind ik niet willen starten op zondag meer een vrijwillige keuze, dan moeten werken op vrijdag. Ik zou best een dagje vrij kunnen nemen, maar heb nu eenmaal geen beroep waarbij je dat altijd in eigen hand hebt.

En aangezien het aantal mensen dat op vrijdag moet werken mij groter lijkt dan het aantal mensen dat principieel niet op zondag wil starten, is voor mij de keuze snel gemaakt.

_Jitske_

Berichten: 5542
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 01:55

Daar sluit ik me wel bij aan Marieke

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Re: SGW kalender 2006, wanneer bekend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 09:10

Ik kan me ook goed in Marieke d'r uitleg vinden

Eventinggek

Berichten: 2490
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: Belfeld

Re: SGW kalender 2006, wanneer bekend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 10:40

Yep, ik ben het er ook helemaal mee eens! Moet de rest van Nederland er doordeweeks voor vrij nemen van het werk?!? Voor een kleine groep mensen die dan naar de kerk moeten.... Misschien kunnen zij dat wel op een andere dag gaan doen.

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Re: SGW kalender 2006, wanneer bekend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 13:05

Eventinggek schreef:
Yep, ik ben het er ook helemaal mee eens! Moet de rest van Nederland er doordeweeks voor vrij nemen van het werk?!? Voor een kleine groep mensen die dan naar de kerk moeten.... Misschien kunnen zij dat wel op een andere dag gaan doen.


Dat kan je wel makkelijk zeggen als je er zelf niet mee te maken hebt. Ik ga zelf NOOIT naar de kerk maar mag gewoon echt niet op zondag rijden van mijn opa en oma waarvan de paarden zijn. Zo zullen er wel veel meer mensen zijn en je kan die mensen echt niet wijs maken dat ze maar op een andere dag naar de kerk moeten.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Re: SGW kalender 2006, wanneer bekend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 13:18

Dat is waar Andrea, maar dat is hun eigen keuze.

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Re: SGW kalender 2006, wanneer bekend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 14:54

Ik sluit me toch weer bij marieke aan. Op zondag niet rijden is toch een keuze. Op vrijdag zijn er mensen die door werk/school echt niet kunnen, dat telt voor mij toch zwaarder!

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Re: SGW kalender 2006, wanneer bekend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 19:05

Ja, dat vind ik ook hoor! Vrijdag is helemaal niets, maar ik blijf erbij dat kampioenschappen nou eenmaal gewoon op zaterdag gehouden moeten worden. Dat is voor bijna iedereen het beste lijkt me.

gr_roos
Berichten: 7575
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Re: SGW kalender 2006, wanneer bekend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 19:13

Geloof is iets van jezelf.Ik vind dat je die normen niet aan iemand kan opdringen.
Ik ga ook niet met een hoofddoek lopen omdat een bepaald percentage van de nederlandse bevolking moslim is. Hoewel zij dat wsl ook graag zouden willen.

Ik denk dat dit percentage nog wel groter is dan het aantal mensen dat niet op zondag wil starten.

Jij hebt de "keuze" gemaakt om de paarden van je opa en oma te rijden. Dit betekent dat je niet op zondag kan starten.
Ik vind dat de schoolgaande of werkende ruiter daar niet een NK voor mag mislopen, omdat vrij krijgen niet mogelijk is.

Ik weet niet hoeveel mensen moeten gewoon werken om een paard te kunnen onderhouden en hebben niet de luxe van een opa en oma die er een aantal hebben staan.
Geen werk = geen geld = geen paard.

Lekker off- topic trouwens

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Re: SGW kalender 2006, wanneer bekend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 20:23

waarom niet alles op 1 dag?? Is dat alleen omdat je dan minder starts hebt, of is er ook een andere reden?

Andrea, ik snap wel dat het voor jou een lastig punt is, vooral omdat het ook niet echt je eigen keuze is.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Re: SGW kalender 2006, wanneer bekend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 20:25

Nou ja, misschien kan nu dan wel alles op 1 dag als de eisen om mee te mogen rijden zwaarder worden...

damour

Berichten: 432
Geregistreerd: 05-02-05

Re: SGW kalender 2006, wanneer bekend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 21:02

Wat een ophef over Kampioenschappen op zaterdag en zondag.

Naar mijn idee is dit het eerste kampioenschap wat evt. op zondag zou worden verreden al jaren zijn de kampioenschappen op vrijdag en zaterdag.Volgens mij zijn jullie toen allemaal aan start gekomen en heb ik niemand horen klagen dat het op vrijdag en zaterdag was.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Re: SGW kalender 2006, wanneer bekend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 21:54

Euhm Breunis, ik weet niet waar jij vandaan komt, maar ik heb altijd bij de NKB gereden, alle kampioenschappen meegedaan en nog nooit op vrijdag hoeven starten..

en die ophef valt ook wel mee, wij hebben graag iets om over te discussiƫren

damour

Berichten: 432
Geregistreerd: 05-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 22:26

Ik had het over NK Samengesteld.
En ik kom van de Veluwe,ben geen gelovige en mijn voorkeur gaat uit naar wedstrijden op zondag.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 23:06

ieder zijn voorkeur

ik mocht vroeger nooit op zondag starten..ja mijn ouders zijn gelovig, maar dat was nu gewoon de regel!! pech voor mij
mede door anderen ben ik in de loop der jaren toch zondags gaan rijden en nu bepaal ik het lekker zelf alhoewel er idd weer dingen tegen overstaan..school, uitjes enz..

het is nooit goed

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Re: SGW kalender 2006, wanneer bekend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 10:01

breunis schreef:
Wat een ophef over Kampioenschappen op zaterdag en zondag.

Naar mijn idee is dit het eerste kampioenschap wat evt. op zondag zou worden verreden al jaren zijn de kampioenschappen op vrijdag en zaterdag.Volgens mij zijn jullie toen allemaal aan start gekomen en heb ik niemand horen klagen dat het op vrijdag en zaterdag was.


Hm, als de discussie over iets wat al jaren traditie is niet geopend zou worden hadden we nu nog een steeple, wegparcours, springen na het crossen!
Soms mag je best een kritisch kijken naar hoe de dingen nu gebeuren. Tijden veranderen, en soms moet je gewoontes meeveranderen!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 13:23

Ik sluit me helemaal bij Marieke aan!

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 02:03

Als je lid bent van bepaalde rijverenigingen mag je niet eens starten op zondag. Echt, ze bestaan. Voor een kampioenschap kan je meestal wel vrij krijgen, geloof krijg je geen vrij van. Naja, mij maakt het niet uit.

reeskees

Berichten: 1392
Geregistreerd: 28-07-05

Re: SGW kalender 2006, wanneer bekend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 14:20

Volgens mij gaat dit topic over de sgw kalender... toch...

Ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe die er definitief uit zal zien. Vooral wat betreft Roden, Westerbork, Ede, AmbtDelden, Gorssel, Wieringerwerf en Nijeberkoop...

AntheaV

Berichten: 6769
Geregistreerd: 02-09-05
Woonplaats: Op de grens van Groningen en Drenthe

Re: SGW kalender 2006, wanneer bekend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 15:16

haha jah volgens mij gaat het hier nogal off-topic