[SGW] Hoe ver denk/wil/kan je komen in de SGW?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Hoe ver denk/wil/kan je komen in de SGW?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-05 20:49

Hoop dat mijn titel de lading dekt:

Wat willen jullie bereiken met crossen? Anders gezegd: hoe hoog (qua klasse) denken jullie te kunnen komen met je huidige paard?

Wat mijn paarden betreft het volgende:

Djinny: Ik denk dat ik met haar wel Z of zelfs * kan rijden. Daarna houd het denk ik echt wel op. Niet omdat Djinny het niet zou kunnen, maar omdat het dan qua dressuur en springen van mijn kant wellicht te zwaar/moeilijk wordt. Ik ben namelijk geen topruiter.

Killea: ik denk dat het na het M ophoudt met haar. Ze springt te veel als een springpaard in een springparcours en qua snelheid zal ze het ook niet verder redden. Geeft niets, zij kan met dressuur en gewoon springen nog wel wat hogere ogen kunnen gooien als ik me puur daar op zou richten.

Ben benieuwd naar jullie verwachtingen!

Jiska

Re: Hoe ver denk/wil/kan je komen in de SGW?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 21:12

mmm best moelijk. ik wil graag zo hoog mogelijk komen. ik wil volgend jaar wel 1* gaan rijden en daarna denk ik ook wel 2*. Ice kan dat opzich wel. hij kan de cross iig wel aan. het springparcours is een ander verhaal voor hem en bij mij is de dressuur niet het sterkste punt, maar daar wordt aan gewerkt. maar ik weet ook niet hoelang hij nog goed blijft. is tenslotte ook al 13. mijn echt doel is gewoon lekker crossen en gewoon afwachten hoe ver ik kom....

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 21:17

Moeilijk...

Cheval heb ik nu nog maar 1 cross mee en dan gaat hij terug naar Linda, dus daar kom ik niet verder mee als de M.

Met Lucky ligt het helemaal aan de laatste scan. Maar zoals het er op de laatste scan uitzag kan ik zeker wel weer aan crossen gaan denken.
Ik ga eerst weer terug van de M naar de L met haar. Uiteindelijk hoop ik dat ze Z (*) kan lopen met mij. Dan zal het ophouden. Maar als het bij M blijft ben ik daar ook zeker tevreden mee.

Ik vestig mijn hoop eigenlijk een beetje op Wisecrack. Die moet natuurlijk nog beginnen, dus daar gaat nog veel werk in zitten, maar ik hoop dat die het echt leuk gaat doen. Maar mijn ambities houden bij Z (*) wel op hoor!

I

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 21:21

Ha, jullie zijn lekker ambitieus!!
Ik ga altijd met kleine stapjes!

Na een pony die absoluut niet door het water ging wilde ik een paard om een volledige cross mee te rijden, inclusief het water!!

Als dat eenmaal lukt wil je foutloos rijden, lukt dat dan wil je in de prijzen rijden, toen dat twee keer lukte ben ik L gegaan. Dat ging ook weer goed.

Volgend jaar eerst het L maar wat verder verbeteren en aan een goed ritme werken. Dan hopen om ook eens een prijs te rijden in het L. En verder kijk ik niet

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 08:22

Grappige vraag.

Ik heb altijd gezegd dat ik een keer een M cross wilde rijden. Die ambitie had ik ook met mijn pony helaas is dat niet meer mogelijk.

Mijn merrie crosst momenteel heel goed dus ik hoop volgend jaar M te gaan starten. Ook zou ik wel M springen willen starten.
Ik weet niet of ik het Z springen zou durven.
En dressuur heb ik totaal geen idee van hoe ver we kunnen komen. Eerst maar der onderhals weg werken

Plus een hele andere ambitie, ik zou mijn merrie graag ster willen krijgen zodat ik er misschien eens een veulentje uit kan halen.

Met mijn pony zou ik ooit wel weer eens willen gaan starten, weet alleen niet of ik toestemming krijg van de verzekering. Mocht dit wel het geval zijn dan wil ik kijken of ik hem nog Z1 krijg.

En nu maar hopen dat ze heel blijven zodat er wat te rijden blijft.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 08:35

Ik wil iig Z sgw worden, in principe met beide paarden, en dan dus ook wel 1 * rijden. Ik denk dat Pablo ook het 2 * nog wel aan zal kunnen, maar dat is voor later

Wat betreft dressuur en springen, wil ik met beide paarden Z worden in beide disciplines, dus we hebben nog wat voor de boeg Raimaer ster zou heel leuk zijn, maar ik wil haar iig sport krijgen (Z+5) en dat zou moeten kunnen.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 09:14

In de SGW wil ik in eerste instantie eerst maar eens starten en dan hoop ik al vrij snel een foutloze cross te kunnen rijden.

In de dressuur ben ik Z1. Ik wil eigenlijk nog proberen Z2 met één winstpunt te worden.

In het springen hoop ik met dit paard toch wel de M te bereiken, maar eigenlijk heb ik wel de Z als doel. Ze heeft wel de wilskracht, de springtechniek en de power, maar ik weet niet of ik het als ruiter wel kan.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 12:16

Ik zou graag in ieder geval M sgw willen worden, nog liever Z
M springen zou ook moeten lukken, qua dressuur weet ik het niet. Ligt er ook aan hoe vaak ik dressuur zou gaan starten en of ik het leuk vind

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 12:41

Mijn eerste vooruitzicht met Prodeo is:
In Barchem foutloos springen en crossen in de L.
Dan gaat hij weg en ik hoop dat mijn laatste wedstrijd mij een fijn gevoel kan geven.
Met Martino Utopia ga ik volgend jaar in het M starten en ik hoop dat we dat beide aan kunnen. Verder wil ik met Martino volgend jaar Z springen en M1dressuur kunnen rijden.
Springen zal geen enkel probleem zijn voor martino in de klasse M sgw, dressuur moet hij nog een stuk beter worden en crossen moet ik nog veel beter in worden!! Maar dit is in ieder geval mijn streven voor volgend jaar. Niverma K zal waarschijnlijk in het L mee gaan volgend jaar. Die heeft nog wat meer springervaring nodig, maar cross en dressuur hoeft geen probleem te zijn zolang ze rustig blijft. Ik moet nog wel goed leren rechtrichten met dit paard.
Ik heb neit zo veel ambities als de rest, ik moet realistisch blijven, mijn paarden hebben weinig ervaring. Hoopt met Martino ooit wel Z te kunnen starten
gr margo

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 12:43

Margo, mijn paarden hebben net zoveel ervaring als de jouwe

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 14:22

2 jaar geleden was het nog mijn grote wens om ooit een x een L cross te starten (dat hoefde dan nog niet eens echt goed te gaan) maar nu ben ik Z met me pony, met haar kan ik nu ook niet hoger, ik vind het wel jammer dat ze zo klein is want anders had ik met haar nog wel hoger gekunt met cross en ook met springen

Met een paard wil ik ook sowiezo weer gaan crossen en proberen ook Z te worden. Het lijkt me ook heel gaaf om een x een 1* of 2* te rijden maar dat ligt er natuurlijk aan wat voor pard ik krijg

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 15:08

jha lielle dat kan.
Maar ik durf nog niet zulke hoge verwachtingen te doen van mijn paarden. Ik ben zelf ook nog nooit in het M gestart.
Ben eigenlijk een springruiter, geen sgwer
Maar ik geloof dat ik prima omgeschoold kan worden, maar ik neem er de tijd voor.
gr margo

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 15:20

Volgens mij verschillen jouw en mijn achtergrond niet zo Ik heb twee paarden die we zelf zadelmak hebben gemaakt, en ik ben ook pas net met crossen begonnen. Mara dan kun je nog wel een inschatting maken van de capaciteiten van je paard en jezelf

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 15:25

Tja..........
Ik weet nog, dat ik toen ik begon met crossen, mezelf never nooit niet een L-cross zag rijden. Maar je groeit er vanzelf naar toe om steeds wat meer te willen.

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 15:42

jha ik zou ook wel Z willen crossen en daarna * of **. Lijkt me echt super. Maar ik heb op dit moment alleen nog Martino Utopia en die is ook al 11 jaar. Ik kan nooit weten hoe dat gaat lopen. Paardje loopt nu 1,5jr in de sport. Ik wil er niet te veel van vragen.
En ik weet niet of ik zelf goed genoeg ben om zo hoog te rijden.
Ik zie het volgend jaar in het M, als dat goed gaat, dan denk ik dat ik ook wel Z kan rijden.
De overgang van het L naar het M is in mijn ogen het grootst.
gr margo

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 18:07

het liefst zou ik zo ver mogelijk willen geraken met men paardje maar qua dressuur zal het moeilijk worden om in het Z te geraken...
ze kan het wel maar is veel te zenuwachtig.
in de cross zou ze zeker Z aankunnen,zowel qua hindernissen als qua snelheid denk ik. springen zou mss ook wel lukken.
maar mijn doel met haar is M bereiken en met een anders paardje verder geraken...

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 19:41

Ik wil zo ver mogelijk komen in de basissport.
Z-dres, Z-spr en Z-SGW, ma of t ooit lukt?

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 22:10

Simmie schreef:
Tja..........
Ik weet nog, dat ik toen ik begon met crossen, mezelf never nooit niet een L-cross zag rijden. Maar je groeit er vanzelf naar toe om steeds wat meer te willen.

Idd. Zo was twee jaar terug een B-cross mijn doel en L een mission impossible. Nu rij ik L en durf ik heel voorzichtig naar de M te kijken (om in de toekomst dus misschien ooit te halen). Ik schat in dat ik zelf niet hoger/technischer zal durven dan de M, maar je weet nooit...

Mijn doel voor springen is ook ooit M en dressuur ZZ-Licht (maar misschien ben ik wat dat betreft echt te optimistisch )

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 13:44

Ik heb niet zulke grote SGW ambities.
Misschien dat ik nog wel eens een L crossje met Sam wil rijden, maar als ik alleen maar B crossjes blijf rijden vind ik het ook niet erg, ik vind het gewoon leuk om lekker te crossen, heb niet zoiets van ik wil hoger op komen met crossen. Sam is ook nog jong (vijf)

Wij crossen gewoon lekker voor de lol

Wil met dressuur gewoon kijken hoeveel erin zit, droom nog altijd van een Z proef (met mijn vorige pony was dat net mislukt, hoefde nog 2 winstpuntjes grrr..) Verder met springen zoiezo M (hoge verwachtingen allemaal ) Ben benieuwd of het allemaal gaat lukken

[edit] Leuke topic bedenk je Simmie

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 15:33

Met dressuur hoop ik nog eens een Z proef met haar te rijden, moet op zich wel lukken.. Zolang de eigenaar haar teminste niet verkoopt..
Springen wil ik graag Z met winstpunten, moet ook kunnen lukken..
en SGW hoop ik iig M, maar Z is denk ik ook wel haalbaar met goede training..
maar voor alles geld, het is wel haalbaar, zolang dr eigenaar dr teminste niet verkoopt! (hoop dat hij dat de komende tijd echt nog niet gaat doen, het gaat juist zo lekker de laatste tijd! )

Ils_K

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 09:22

ik ga volgend jaar officieel crossen, maar met dit paard hoop ik toch wel m te worden. en waarom ik dit al hoop ook al heb ik nog niet gecrosst? dat komt omdat ie al l sgw was met de winstpunten voor de m dus hij kan het wel. Ga volgend jaar lekker in de b beginnen en we zien wel.
qua springen en dressuur moet de m ook wel lukken. praat over 2 jaar later ofzo:D:D

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 16:45

Ik ga dus opnieuw beginnen met een paard. Heeft al wel M gesprongen maar verder niks. Ze liep ook maar B dressuur. Ik hoop dat ik met haar zo ver mogelijk kom. L/M moet wel lukken. Maar vraag dit over een jaar weer! Krijg je vast leuke reacties!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 17:21

Eigenlijk moeten we een topic maken, wat wil je over een jaar bereikt hebben. En dan daar over een jaar de resultaten naast zetten!

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 17:43

Ja das een leuk idee miss_jumpy

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 17:44

he jah das zeker een goed idee!