[SGW] wat voor beenbescherming?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RedFlame

wat voor beenbescherming?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 15:16

Omdat ik van plan ben volgend seizoen te gaan crossen en nu al wat hindernisjes doe, en toch al nieuwe beenbescherming nodig heb voor mijn pony wat raden jullie aan?
Ze springt veral uberhoog overheen en zal niet snel haar beentjes stoten maar toch.

MJ_

Re: wat voor beenbescherming?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 15:19

als je gaat crossen zou ik toch naar "crossbeschermers" kijken, 1 keer stoten kan al een keer teveel zijn als het ongelukkig is. Kijk eens op de site van Canter, die verkoopt speciale crossspullen!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 15:22

Je ziet vaak genoeg mensen met gewone peesbeschermers en strijklappen (soms ook springschoenen) crossen.

Ikzelf hou daar niet zo van (zelfs niet in de lagere klassen). Ik ben meer het truttige, voorzichtige typje. Toen ik begon met crossen heb ik gelijk ook goed geïnvesteerd in goede beenbescherming voor mijn paarden.

De bekendste en goede beenbeschermers voor een cross zijn o.a. die van N.E.W (new equine wear) en de C.C. boots. In deze beschermers zit een speciale kevlar plaat die de pezen extra bescherming geeft bij het eventueel aantikken.

Ik heb altijd zoiets van "een nieuw paard is altijd nog duurder dan een paar goede beschermers voor mijn paard of een dierenartsrekening.

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 15:22

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 15:23

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 15:27

Ik heb een set voor voor- en achterbenen van CC-style boots. Was best duur, maar zijn wel super fijn!
Ik doe ze ook om als ik gewoon ga springen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 16:54

ik sluit me helemaal bij Simmie aan. Ik heb twee sets NEW beschermers, en die bevallen super.

Pascha, met gewoon springen gebruik ik ze niet; ik wil graag dat ze hun benen blijven optillen zodat de balken niet om mijn oren vliegen

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 18:39

ik gebruik 3-in-1-beschermers,
maar als je nieuwe aan gaat schaffen zou ik je aanraden om echte crossbeschermers te kopen, zoals al genoemd de N.E.W of de CC

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 22:04

Lielle schreef:
ik sluit me helemaal bij Simmie aan. Ik heb twee sets NEW beschermers, en die bevallen super.

Pascha, met gewoon springen gebruik ik ze niet; ik wil graag dat ze hun benen blijven optillen zodat de balken niet om mijn oren vliegen

Een beetje springpaard tilt zijn benen ook op met CC-style boots

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 22:14

Ja, maar als ze met die CCboots wel per ongeluk de benen stoten en ze merken dat dat minder pijn doet, kan het wel zo zijn dat een paard wat lakser wordt. Kan me voorstellen dat je het daarom niet doet. En daarbij komt ook nog dat ik vind dat een paard voorzichtig moet blijven met het springen en snel met de benen weg moet zijn.

Om die reden spring ik ook niet met crossbeschermers maar met gewone peesbeschermers. Ik heb nl een lakse volbloed die de voorbenen nog wel eens te weinig intrekt.

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 22:18

Nog nooit last van gehad met mijn volbloed......

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 22:43

Pascha schreef:
Nog nooit last van gehad met mijn volbloed......

Niet alle volbloeds zijn hetzelfde..................

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 06:51

en precies daarom doe ik dat dus. De mijne zijn best voorzichtig en dat houd ik graag zo

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 15:28

oke dus kort samengevat met crossen speciale beschermers (ook springschoenen en welke dan?)
en met springen gewoon peesjes

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 16:32

Ik zou ook crossbeschermers kopen als ik jou was.

Zelf heb ik 2 sets NEW crossbeschermers en daar ben ik erg tevreden over!

Springschoenen raad ik je ook aan, wat dat betreft ligt er maar net aan wat je wilt, rubber of neopreen.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 21:04

ik heb neopreen springschoenen van eskadron, die bevallen erg goed! klitteband blijft erg goed zitten! ( en rubberen springschoenen heeft mn pony binnen een paar x kapot.. )

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-05 08:10

ja mijn rubberen zijn ook kapot, terwijl ze ze maar 20 x om heeft gehad ofzo.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 09:30

Wij hebben voor allebei de paarden CC boots. De NEW heb ik toen wel gepast, maar daar verzoop Ienie in.
Voor Online heb ik Eskadron springschoenen (kon geen andere passende vinden, want alles is hem te klein. En voor Ienie de CC springschoenen.
Ondanks dat had ze bij de laatste cross toch nog haar hoefballen kapot rechtsvoor.

Ik ga met Lielle mee. Online kan wat onvoorzichtig worden bij het springen als hij daar zijn crossbeschermers om heeft. Voor Ienie geldt dat niet. Die schrikt zich rot als ze een balk raakt, zij wordt altijd met crossbeschermers gereden.

We hebben ook jarenlang 3in1 beschermers gebruikt. Die zijn op zich ook niet verkeerd, maar wel veel lastiger schoon te houden na een cross met modder.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 21:17

Ik heb wel rondom pijpkousen, maar geen officiele crossbeenbeschermers. Ik heb voor de voorbenen van die witte pijpkousen met van die riempjes, die zijn wel best stevig en ze nemen geen water op. Ik heb kieffer springschoenen, ze passen goed en dat vind ik het belangrijkste. Voor de achterbenen heb ik hoge pijpkousen, ook geen officiele crossbeschermers.
Ik cross nog maar L en ik denk niet dat ik veel hoger ga, ik cross niet vaak. Deze beschermers zijn wel stevig en rondom dicht, dus ik ben wel tevreden. Als ik wel verder zou gaan zou ik denk ik style of NEW gaan proberen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 07:47

ik heb trouwens gewone rubber (knalrode) springschoenen en die doen het prima.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 13:28

springschoenen zijn idd aan te raden. In ede was mijn pony gevallen en toen is ze met een stoot/stift hoe je ze ook maar noemt, in haar been gekomen, door de springschoen heen. het was nu een kleine wond, maar moest wel gehecht worden. Ik was dus wel blij dat ze die om had anders was het veel erger geweest.

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 21:02

Ik heb 3 in 1 Kieffer beschermers om hr voorbenen, erg fijne beschermers, zitten helemaal om het been heen, en achter heb ik gewone pijpkousen. Ik cross op laag niveau hoor.. Hoogstens 90cm.. Oh ja ik heb om alle vier de benen springschoenen..

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-05 21:11

rondom springschoenen dat heb ik nog nooit gezien

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 21:23

ik ook niet, waarom heb je achter ook springschoenen dan Nikkii_Lisa?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 21:30

RedFlame schreef:
rondom springschoenen dat heb ik nog nooit gezien

Ik zie het wel eens vaker in de cross. Het komt niet veel voor. Vraag me trouwens ook wel af waarom. Wat ik wel veel zie is dat men dubbele springschoenen vóór gebruikt. Daar zie ik het nut nog wel van in.