[SGW] verkennen voor meerdere klassen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

verkennen voor meerdere klassen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 12:56

Hoe doen jullie dat? Ik loop normaal de cross 2 *, maar als ik - duim, duim, duim - in Ysselsteyn L en M start, gaat dat natuurlijk niet helemaal lukken. Ik zat te denken om de eerste keer de M cross te lopen en de 2e keer de L, dan heb ik het grootste deel (iig in Y'steyn) toch twee keer gehad.

Sim

Re: verkennen voor meerdere klassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 15:09

Ik loop bijna nooit 2 keer. (te weinig tijd daarvoor)
Ik heb pas 1 keer op dezelfde dag 2 verschillende klassen gereden en toen heb ik het zo gedaan:
Het overgrote deel van de route is wel hetzelfde. Meestal krijg je bij het secretariaat een kaartje van de crossroutes. Ik kijk dan waar ik voor het M een extra lus moet maken en waar de routes weer bij elkaar komen. Het punt waarop het M en het L van elkaar scheiden neem ik heel goed in me op (zodat ik me niet ga vergissen ). Ik verken dan de extra M-lus en op een gegeven moment ben ik weer terug op het punt waar het L en het M scheidden en verken ik eventueel de hindernissen die er "tussen" staan (als je begrijpt wat ik bedoel) voor het L nog en dan kom je als het goed is weer op het punt waar alle klassen weer samen komen. Dan is het weer een kwestie van goed op de bordjes kijken en goed lezen wat er per klasse verandert.

In Gorssel werkte dat goed, dus zo ga ik het in Ysselsteyn ook doen.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 18:04

Twee keer lopen doe ik sowiezo nooit en de methode van Simmie lijkt me het meest logisch. Je kunt wel pen en papier meenemen en even een korte omschrijving van ieder hindernis opschrijven. Je kunt je dan net als in het springparcours even de route voor de geest halen en de punten waar de route zich eventueel splitst goed markeren. Als je weet hoe je een hindernis wilt aanrijden en je weet welke er komt dan hoef je geen 2 keer te lopen..
Even een paar minuutjes concentratie voordat je gaat starten en het moet toch goed komen!

En gewoon een beetje opschieten zodat Raimaer ook naar het M kan

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 09:03

twee keer lopen vind ik zelf toch wel heel prettig dus dat probeer ik erin te houden. Verder klinkt het verhaal vanSimmie wel logisch, dus dat gaan we dan maar - hopelijk - proberen in Y'steyn. Raimaer M zal toch wel pas volgend jaar worden en wie weet wil ik dan al wel weer naar het Z

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 10:35

Ik loop ook meestal 2x hoor! Vooral plaatsen waar ik nog niet vaak ben geweest.
CIC*-** wel 3 of 4 keer. Maar daar ben je vaak ook 3 of 4 dagen ofzo.
wat simmie zegt doe ik als ik maar 1x loop dus ook.
Maar je kunt in Ysselsteyn al 1 cross op zaterdag gaan lopen of vrijdag...
Dat doen wij ook vaak de dag er voor er ff heen om te lopen. Chaam Etten Prince en Hooge Ysselsteyn en Castenray doen we dat zo..
Dan doen wij smorgens als we daar zijn ook nog een keer lopen. Gaan dus 1,5 eerder weg daarvoor.
Wij hebben daar overdag nooit tijd voor, mijn zusjes rijden mijn nichtje en ikke dan moeten we elkaat vaak helpen enzo..
In Gorssel heb ik ook maar 1x gelopen in het donker regen en onweer!! hihi
dan kijk ik gewoon alles tegelijk....
In hooge Mierde moest ik Z M L lopen dat is pas leuk... nee dus doe ik ook nooit meer! Dat is leuk voor 1 of 2 in het jaar met niet elke maand.
Succes ermee.....

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 11:04

Ik zie ook altijd heel veel mensen de cross fietsen, dus misschien kun je een mountainbike ergens op je trailer bevestigen, dan ben je natuurlijk veel sneller een keer rond!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 11:24

dat moet ik mss toch maar eens gaan overwegen dan Op zaterdag loop ik iig Y'steyn dus daar gata het wel lukken. Barchem en Bathmen straks is lastiger

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 11:34

Lielle schreef:
dat moet ik mss toch maar eens gaan overwegen dan Op zaterdag loop ik iig Y'steyn dus daar gata het wel lukken. Barchem en Bathmen straks is lastiger

Ik ga zeer waarschijnlijk ook zaterdag Y'steyn lopen. Misschien kunnen we wel weer met een groepje afspreken?

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 11:41

Ik ga ook op zaterdag lopen in Ysselsteyn.
Ik doe dan meestal smorgen nog een keer fietsen..

hebben wij in Barchem alles op 1 dag?? Dacht eigenlijk dat de dressuur op vrijdag was?? Ik heb geen idee hoe ik daar bij kom.
Heb ook al stallen bij kolkman gereserveerd..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 13:02

Dressuur is wsl op vrijdag, en dat hoop ik eigenlijk. Ga dan ook maar logeren

Sim, ik loop iig samen met Rob; hij heeft beloofd dat we de 1e M cross even samen zouden doen Ik weet dus nog geen tijd

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 14:56

Lielle schreef:
Dressuur is wsl op vrijdag, en dat hoop ik eigenlijk. Ga dan ook maar logeren

Sim, ik loop iig samen met Rob; hij heeft beloofd dat we de 1e M cross even samen zouden doen Ik weet dus nog geen tijd

Laat het me maar weten als je een tijd weet. Dan kunnen we eventueel afspreken. Vind het ook wel fijn om een keer met Rob te verkennen.