[SGW] oefencross gelderland??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shief

oefencross gelderland??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 11:44

wie weet er leuke oefencrossjes te rijden in Gelderland?
En welke wedstrijd is geschikt om te beginnen met crossen? (In de B natuurlijk). Zowel ik als mijn paard hebben nog niet eerder een echte cross gereden..
Thanx

oosterhoff

Re: oefencross gelderland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 11:58

8 en 9 is tripalon in laren. Dat is wel een goede oefening. verder kan je ook op busloo oefencrossen. en zo heb je nog meer plekken waar je kan oefenen tegen betaling.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 12:32

Als je nog niet eerder een cross hebt gereden zou ik beginnen met een training. In Renswoude ligt een geschikt terrein. Als de training goed gaat zou je een oefencross kunnen proberen. Dit jaar is het wel zo'n beetje afgelopen. Alleen Nijeberkoop en laren zijn er nog, maar ik weet niet of je daar nu nog op kunt inschrijven. Maar eerst maar eens een training doen zou ik je aanraden.

shief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 11:09

Thanx voor julllie reactie! Ik wou ook inderdaad eerst een training volgen, of oefencross rijden, voordat ik echt wou gaan starten.
Heb in Huissen de oefencross gereden, en dat ging erg goed.
Gaan jullie zelf trainen, of is er iemand die jullie daarbij begeleidt?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 11:31

Wij trainen onder begeleiding, en soms ook wel eens gewoon voor onszelf. Maar Huissen is qua niveau niet vergelijkbaar met een B cross, daar zit nog een groot stuk tussen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 11:38

He, wat leuk, wij zijn ook in Huissen geweest! Heb je daar ook de coffin genomen?

shief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 12:00

ik weet dat Huissen niet te vergelijken is met een B-cross, vandaar dat ik ook eerst nog meer wil oefenen en trainen!

Heb ook de coffin genomen in Huissen ja, ging allemaal erg goed, hij sprong alles! was nog 5e in totaal!

Lauwtjuh123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 20:22

Er worden morgen, zaterdag en volgende week donderdag nog laagdrempelige crosslessen gegeven bij Stal Jacobs in Voorthuizen. Daarna wordt er op 25 en 26 september een oefencross gereden, hoogtes 40 cm, 60 cm, 80 cm en 100 cm.

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 20:25

14 november is er een oefencross in Rekken!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 21:21

Ik zou echt een crossterrein opzoeken en les nemen van een bevoegd instructeur. In Gelderland en omgeving zijn daar voldoende mogelijkheden voor. Renswoude is al genoemd, en in Hernen kun je ook terecht. Instructie is al op de locatie. Lunteren is ook een crossterrein maar moet je zelf instructie meenemen. In de polder bij Biddinghuizen in de buurt, en bij Putten zijn ook plekken waar je kan trainen met instructie. Ik zou daar eerder voor kiezen dan weer een oefencross opgeven. Idd omdat het seizoen afloopt, en omdat crossen echt een aparte discipline is waar je goed voor moet trainen. Mijn man bijvoorbeeld start nu L, maar traint nooit op eigen houtje ondanks dat we op een stal staan waar dat wel zou kunnen. Hij traint altijd onder begeleiding puur ivm oa de veiligheid voor hem en het paard.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 10:48

WD-V > SGW

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 10:52

Ik heb zelf veel gelest bij Alice Naber in Biddinghuizen. Ook veel getraind bij OCT de vijfsprong in Lunteren. als eerste cross zou ik Ede putten aanbevelen. Die vond ik zeer goed te doen. Eerder in het seizoen zal ongetwijfeld ook wat zijn maar dat weet ik niet precies

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 15:47

Ik heb stage gelopen bij Rob Janssen in Hernen bij de Heumstede. Hij is erg bekend in de SGW wereld/wedstrijden en ik je hem zeker aanraden om van hem les te nemen op zijn terrein.