[HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JECKYLL

Berichten: 1411
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: VELP

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 15:17

chantal_cs schreef:
In Gorssel was je daar toch achter gekomen Jeckyll? Tenminste, bij de DA ving ik toen iets op.... echt zonde.


Ja klop chantal... daar stond mijn eigen dierenarts te controleren en die vond dat ik toch maareens naar Utrecht met hem moest.

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 16:18

Scum schreef:
He, gisterenavond zat er niemand, dus heb ik het maar opgegeven. En om middernacht gaan jullie het topic even volmutsen



Dat dacht ik dus ook

Goed gedaan, Chantal! Foto's zien er ook goed uit. (wel goed dat je erbij schreef dat jij dat bent )

Ah Canter, eindelijk wat foto's van je. Ziet er goed uit!

Lielle, die tweede Z-klassering; daar wil ik ook naar toe. Nu nog een Z-paard vinden. Dus als iemand een Z-paard weet ...

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 16:55

missmuts schreef:
Lielle, die tweede Z-klassering; daar wil ik ook naar toe. Nu nog een Z-paard vinden. Dus als iemand een Z-paard weet ...


als iemand uberhaupt nog een paard voor me weet...

MissM

Berichten: 508
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Aan de Dijk

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 17:00

Nou moe... halen jullie ineens die 500 pagina's zonder mij

Ben net terug van mijn springwedstrijd. Ik heb eerst B-hc gestart en daarna dan toch eindelijk mijn L-debuut gemaakt

Het eerste parcours ging heel fijn, zonder problemen een rondje foutloos. Daarna de eerste keer L (ik zenuwachtig natuurlijk). Marple sprong zowat de ring in, dus we moesten even uitmaken wie nou met wie ging rijden Tot aan hindernis 6 ging het heel goed, op zes ging ik teveel mutsen waardoor ze te dicht onder de oxer kwam en op de acterste balk lande. De volgende hindernis was een dubbel oxer-steil. Op die oxer was de afstand goed, maar dacht ze: spring zelf maar als je zonodig wilt! Bij de tweede poging nam ze een megasprong eroverheen waardoor we een stop hadden op de tweede. De derde keer ging gelukkig weer prima (dankzij wat aanwijzingen van mijn instructeur langs de kant), en de rest van het parcours gaf geen problemen meer!

Ben dus dik tevreden, eens kijken of ik binnnenkort weer kan springen, en dan in het najaar ook voor het eerst L in de SGW, dan zijn we 3x L zoals ik zelf stiekum had gehoopt aan het begin van het jaar

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 18:13

Mutsen is niet meer toegestaan in dit topic, MissM. Je mag hier wel tutten....
3xL gaat je wel lukken hoor.

Ik heb net Ienie's hoofdje in gesmeerd met vliegenspul. Er zaten wel 50 vliegen op haar hoofdje. Grrr! Ik vind dat zo gevaarlijk bij die ogen.

Sim
Berichten: 31483
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 18:23

Gefeliciteerd met je 2 wp's Chantal. Ziet er leuk uit op de foto's. (ik herkende je wel hoor!)

Canter ook leuk om eens foto's van jou te zien. Het is idd net of ik mezelf zie in mijn crosskleding.

Vandaag een half uurtje met djinny onder de man gestapt. Ze was heel braaf en ik had het idee dat ze het leuk vond om weer eens wat te "doen". Ik heb verder alleen maar met een lang teugeltje gestapt, want het lijkt me niet zo lekker voor haar om in te moeten buigen met zo'n bult aan je keel.

Er is overigens een tweede (zachte) bult bijgekomen. Ik smeer me suf met de laurierzalf en hoop dat het binnenkort toch weg is. DA nog even laten kijken vanmiddag en hij zei dat het binnen 1,5 week weg moet zijn. Ik mag alles met haar doen wat ze leuk vind (binnen de perken uiteraard) dus onder de man een beetje stappen is prima. Op de wei mag ze ook lekker blijven lopen dus daar ben ik blij om. Hoeft ze niet de hele dag in het stalletje te staan.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 19:19

Klinkt als een goed debuut MissM, ondanks even die miscomm. in de dubbel.

Simmie, fijn dat je weer wat hebt kunnen stappen!

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 20:14

Scum, het was de basiscursus sportmassage voor paarden van Angelique Schreurs in Nederweert. Erg leuk een heel leerzaam! ga gelijk een afspraak maken om die 2 van mij eens helemaal onder handen te nemen! zie www.massagehippique.nl (heb nog eens een massage gewonnen omdat ik die naam had bedacht )

Mooie foto's Chantal en Canter!! Leuke crossoutfit ook!


Hier nog even over de Prednisolonpillen:

Als het paard eenmaal schuurt en open plekken heeft in de huid, is een curatieve behandeling nodig. Dierenartsen zijn steeds minder huiverig voor corticosteroïden. Corticosteroïden leggen het afweersysteem gedeeltelijk plat, waardoor het lichaam niet meer zo hevig reageert op het eiwit van de culicoïdes. Het is geen probleem om een paard zes tot acht weken corticosteroïden te geven, zodat de ergste klachten onderdrukt worden en men andere maatregelen kan nemen. Het is niet verstandig om langer corticosteroïden te geven omdat je dan bijwerkingen kunt krijgen. Een belangrijk risico is hoefbevangenheid (vooral bij paarden die hier al gevoelig voor zijn). Bij milde vormen van zomereczeem zijn corticosteroïde-zalven geschikt.
Tegenwoordig zijn er ook capsules met prednisolon (ook een soort corticosteroïden). Deze moeten 's ochtends gegeven worden en zijn veilig, een paard kan ze zonder problemen langere tijd krijgen.
Naast corticosteroïden zijn er vele producten ontwikkeld tegen zomereczeem.

Zie verder www.zomereczeem.info

Wij zijn naar de lezing geweest die daar op de site genoemd wordt en dat was erg overzichtelijk.

De pillen kosten iets van 60 euro en dan zitten er 100 in een potje. In het begin gaf ik haar 4 pillen iedere dag en nu zit ze op 2 pillen om de dag/ om de 2 dagen......gaat nog steeds prima!!

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 21:21

viefdepief schreef:
@ Karin: Las dat je wanneer je naar je fysio ging je door Holten kwam, naar welke fysio ga je? Ik ging altijd naar Marielle (kamphorst?) maar zij is nu een maandje op vakantie...
Het is nu een jaar geleden, dus opzich wel tijd voor een onderhoudsbeurt...

Ellen Door Menalda van Schouwenburg. Een hele mond vol, haar roepnaam is Ellen Door . Zie www.dierenkliniekhellendoorn.nl onder 'Dierfysiotherapeut'.

Vanmorgen trouwens weer geweest. En de uitkomst was: Retje gaat niet meer crossen... althans niet meer dit seizoen en ook niet meer met Lau. Misschien ooit nog een Tripalon of een oefencross met mij, maar dit jaar zitten er gewoon geen wedstrijden meer in vanwege die blessure. Met alle opbouwtijd erbij kunnen we op zijn vroegst vanaf half september weer normaal aan de slag en dat is een te korte voorbereidingstijd op welke cross dan ook in oktober, en al helemaal op het PK en het NK.

Daarnaast is het het ook niet waard (en niet eerlijk) om Ret dan nog even snel 'klaar te stomen' voor twee SGW's. Ret heeft sinds vorig jaar juni (Ede) geen SGW op niveau meer gelopen en daarnaast is het de bedoeling dat hij volgend jaar volledig de endurance in gaat - klasse 4 is niet meer serieus te combineren met SGW. Als alles goed was gegaan, was Lau over een week of twee weer begonnen met de crosstraining voor die twee wedstrijden om haar tijd met Ret mee af te sluiten, maar dat gaat dus niet lukken. Ze baalt wel, maar ziet ook dat het in het belang van het paard is. Alles bij elkaar genomen raadde de fysio ons aan om ons volledig te concentreren op het herstel, en de wedstrijden te laten voor wat ze zijn. Klasse 3 gaat mij dit seizoen ook niet meer lukken, heel misschien zit er nog een klasse 2 (= 54 km) in Wanroij in aan het einde van het seizoen, maar daar ga ik me nog geen illusies over maken.

Op zich zijn de prognoses goed: het is een lichte blessure, we waren er snel bij en Ret heeft een snel herstellend 'sportlichaam', maar we moeten niet te veel willen en vooral niet te veel doen. Dit is een blessure die met zorg aangepakt moet worden, anders is de kans groot dat Ret een 'kwakkelpaard' wordt. Ik heb behoorlijke plannen met hem (iig de 120 en misschien wel de 160 als alles goed blijft gaan) en het is niet de bedoeling dat hij over twee jaar wordt afgekeurd voor de sport alleen omdat we nu zo nodig moeten doordouwen.

Anyway, Ret en Kiwi gaan veel samen stappen deze zomer.

Soraya92

Berichten: 2421
Geregistreerd: 15-11-04
Woonplaats: Zwaag,Noord-Holland

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 21:38

hey een nieuw topic !! zo ben je er een paar dagen niet en is er alweer een nieuwe !

Vandaag met Shetan gesprongen in Barsingerhorn . Het is wel een gezellig concour , alleen het gras staat echt mega-hoog !!! Het is denk ik wel 20 cm ! Ik zag Shetan’s hele hoeven niet meer ..!

Ik reed niet voor het kampioenschap mee (aangezien ik in een andere kring zit) , dus wij gingen voor de puntjes !!

En het ging goed Shetan sprong het klassiek foutloos , barrage foutloos en progresief foutloos Dus weer een bon + lintje

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 21:41

Ik had het nieuwe topic overigens snel gevonden. Pakkende titel.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 21:49

Gefeliciteerd Soraya! Je gaat wel hard zeg, super.

Ik heb net heerlijk gesprongen met Cheval. Hij liep echt lekker!

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 21:51

Chantal, ik kon het vanmorgen niet meer redden om te komen kijken. Ik kon pas om half 12 van stal weg.

Grappig trouwens hoe heftig die parkeerwacht op het wedstrijdterrein naar ons stond te gebaren toen we doorreden en niet zijn parkeerplaats op reden. Nee meneer, we willen het terrein niet op, we moeten een paar straten verderop zijn.

En die trailer die vertwijfeld vanaf de A1 onze kant op kwam en ons daarna bleef volgen - niet richting het wedstrijdterrein, maar er juist van af.

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 21:55

Gefeliciteerd Chantal!! Toppie.

Haha Karin, leuk is dat

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 22:27

lekker soraya!! de punten voor het M heb je inmiddels wel denk?

Soraya92

Berichten: 2421
Geregistreerd: 15-11-04
Woonplaats: Zwaag,Noord-Holland

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 23:30

@ RT , jep we gaan de regio enzo in het M doen

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 23:32

Goede keuze Karin! Als je blessure op blessure blijft stapelen ben je nog veel verder van huis....en zeker nu je zulke grootse plannen met hem hebt!

Moet Lau maar gauw op zoek gaan naar een crosspaard! ze zei al dat ze een Ret in het groot wilde...dat had ik ook bij Chico, maar dat gaat niet lukken hoor

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 10:55

das mooi soraya!
vandaag zou ik de kringkampioenschappen hebben, maja helaas!! uit frustratie ga ik vanmiddag maar op een aangeboden paard zitten...

balen Karin! maar idd wel een goede keuze. zo zitten wij ook een beetje met die vos, liever een paar maand extra niks doen...dan dat je straks weer met een blessure zit.

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 11:49

Balen Karin. Wat een raar seizoen hebben we toch allemaal.

Marieke, Bitwise en ik kennen Angelique Schreurs. Ik wist niet dag zij dit soort cursussen gaf. Ik ken haar als springjurylid. En ze zat vroeger ook in de vriendenkring van Bitwise.

viefdepief

Berichten: 12353
Geregistreerd: 14-01-05

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 12:31

@ Karin: Jeetje balen dat het toch nog zo ernstig was! Hoop dat dat je knollie nog een beetje van zijn vakantie kan genieten..
Misschien dat ik maar eens naar Ellen Door (echt een prachtige naam ) moet gaan bellen, maar ik ben er nog steeds niet uit, het is niet zo dat Sam nou ergens echt last van heeft, maar hij is de laatste tijd wel vaker vervelend in de aanleuning enzo, maarja gisteren was hij weer heel lief vind het ook lastig hoor, wil gewoon bijna iets voelen

@ Soraya: Gaat echt goed met jullie zeg! Leuk dat je de regio in de M gaat starten, wanneer heb je selectie en wordt dat dan gelijk je eerste M wedstrijd??

@ Marieke: Ik heb het met mijn ouders over de pilletjes gehad, maar ze vonden het niet zo'n goed idee..
Hoop dat we de jeuk kunnen blijven onderdrukken, gelukkig schuurt hij niet tot bloedens toe ofzo, stonden echt verschrikkelijke foto's op die site het kan dus allemaal nog veel erger.

Mijn broertje is gisteren weer terug gekomen van Zeilkamp, whahaha hele week k*t weer gehad en hij is terug en het is stralend weer!!
Het gevecht om de computer kan dus weer beginnen
Gelukkig hebben we onze ouders eindelijk zo ver gekregen dat we een nieuwe computer krijgen, vonden we wel een goeie vervanging voor het niet op vakantie gaan

viefdepief

Berichten: 12353
Geregistreerd: 14-01-05

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 12:34

Afbeelding

Deze foto vond ik net nog ergens..
Helaas een beetje onscherp geworden door het inscannen, maar hij heeft wel stoere manen op deze foto

ben een poging aan het doen om m'n geschiedenisboek door te spitten (herkansing) maar het wil (zo) niet echt lukken

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 13:00

Ellen Door... heeft zij niet altijd ene hond bij zich? En heeft ze een gele auto?

Soraya92

Berichten: 2421
Geregistreerd: 15-11-04
Woonplaats: Zwaag,Noord-Holland

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 13:13

@vief , dat word mijn eerste wedstrijd maar het moet wel lukken denk ik , hij sprong laatst nog met een meisje B bij de paarden ! Dus dat is een Z parcour voor hem

omax
Berichten: 85
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: heiloo

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 14:58

de mensen die wedstrijd hadden, gefeliciteerd met de resultaten!!!!

Wij hebben dit weekend besloten Max binnenkort voor een week of 6 het land op te gooien, tot aan de volgende scan.
Dit omdat zolang ie ook op stal staat, hij toch elke keer weer fris naar buiten gaat en dit ook nooit goed voor zijn been kan zijn.
misschien knapt ie er wel van op en als het nix is , haal ik m zo weer terug.

Bij ons op stal staat nog een driejarige ruin (die ik wel wat vind hebben)
Dus ga ik s kijken of dat niet een leuk toekomstig (cross)paardje kan zijn.
max gaat natuurlijk nooit weg, maar daar gaan we het wel rustiger aan mee doen.

die driejarige heeft overigens geen papier (maakt mij verder niet uit) en heeft een apparte afstamming: zijn moeder is een connemara (d-pony) ,terwijl hij zelf nu 1.64m is.en zijn vader schijnt Remmington ofzo te heten (als ik t goed heb )
kent iemand deze hengst ???of ooit van gehoord ofzo??

viefdepief

Berichten: 12353
Geregistreerd: 14-01-05

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 15:05

Uuhhm ken "je hengst" eigenlijk niet, wel eens van gehoord, maar daar heb je natuurlijk niks aan
Connemara's kunnen over het algemeen wel goed springen, dus het zou best een leuk crossertje kunnen worden!

Is het bij jullie trouwens ook zo warm?? Moest echt even binnen (achter bokt natuurlijk) afkoelen..
Hier is het 28 graden