De dressuur was niet verplicht in zwart/wit, dus ik koos voor mijn grijze rijbroek met donkergrijze blouse en bordeaux rode bodywarmer.
Ruim de tijd genomen om los te rijden, een paard van 22 heeft nou eenmaal wat langer nodig om los te worden. Het was wel druk in het losrijbakje, maar het ging.
Best een nette proef zei de jury, alleen ik moest stiller zitten, of in ieder geval mijn handen stiller houden. Jaja ik weet het. Dressuur is ook mijn hobby niet. Maar ik had wel een 8 voor het binnenkomen, want we waren de eersten die netjes recht over de AC lijn binnenkwamen. (ik heb een instructrice die hier altijd ontzettend op hamert)
Anyway 163 pt en een gedeelde 7e plaats.
Samen met Karin de cross gelopen en die hindernissen zagen er niet al te indrukwekkend uit, dat moest ik kunnen.
Er zat veel tijd tussen de dressuur en de cross. Tegen kwart voor vier zo'n beetje mocht ik de cross starten. Nou dat ging hartstikke lekker!!
Amigo sprong alles zonder problemen, waar ik soms even twijfel voelde, had hij er geen enkel probleem mee. Want crossen vindt hij wel leuk.
Op een maisveld zat ik op een gegeven moment achter de voor mij gestarte combinatie en ik vroeg me even af wat ik nou moest doen, inhalen? Even gas terug? Werd er naar me geroepen door de amazone: ik ga voor de optimale tijd, dus als je achter me blijft heb jij dat ook. "
Het tempo leek mij te laag. Ben er even achter gebleven tot de volgende hindernis en toen ging zij ook een andere kant op. (misschien deed ze de medium cross?) Wij gingen lekker door in een heerlijke goed te controleren galop en Amigo sprong alles super.
Toen moest er nog een parcours gesprongen worden. Helaas stond dat parcoursje binnen. Amigo en ik hebben het niet zo op parcoursjes in binnenbakken. Weigering op hindernis 1. Twee ging goed, maar toen hele korte wending naar 3, die sprong hij nog, maar daarachter een dubbelsprong en op 4 weer weigering. Opnieuw aangereden en doorgereden en verder ging het goed, hoewel ik er bij 5 bijna naast lag, omdat er toch nog wat twijfel bij Amigo zat. Bij 6 dacht ik klaar te zetten, maar 7 was hetzelfde als 1 maar dan van de andere kant. Maar goed, dat werd me wel voor gezegd.
Met 2 weigeringen in het parcours dacht ik verder niet veel kans meer op een prijs of iets te maken.
Na even iets gedronken te hebben, ben ik naar huis gegaan.
Toen las ik hier op Bokt: "mijn Ret is verslagen door een 22 jarige oude knol"
Even later belde Karin om me te vertellen dat we vierde!! waren geworden. We zaten in de cross nl. maar 2 sec. van de optimale tijd.
Dus dat hadden we eigenlijk super goed gedaan!!
Dus ik heb een hele leuke dag gehad met ook nog een heel leuk resultaat. En ik ben best trots op mijn oude knakker.
Hij is uit de wedstrijdsport. Tot vorig jaar heb ik nog endurance met hem gereden en nu doen we alleen nog dingen voor de leuk.
En dit was leuk