[SGW] SGW Hattem>> en daar lag ik dan...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

andrea16

SGW Hattem>> en daar lag ik dan...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 13:28

Dit weekend heb ik dus meegedaan in Hattem. Vrijdag moest ik al dressuur rijden. Ze liep wel lekker, maar ik had het idee dat de proef echt slecht ging. Bleek dus nog wel mee te vallen; ik had nog 153 punten Lachen . Daarna hebben we de cross verkend. Ik vond het toch best een pittige cross voor de B-paarden, maar ik was wel van plan om overal rechtdoor te gaan.

Zaterdag om 8 uur vertrokken we richting Hattem en rond 9 uur kwamen we aan. Ik heb gelijk het springparcours even verkend en daarna de cross nog een keer gelopen. Daarna kon ik ook al gaan losrijden voor het springen. Ze sprong wel goed. Toen het parcours. Ik had gegroet en galoppeerde aan, gingen ze bellen wat ze ineens eng vond. Hmmz, dat vond ze dus een reden om hard te galopperen Scheve mond Maarja, ik heb dus nog maar even een rondje extra rondgereden en toen begonnen. Na hindernis 1 ging het al mis, ik ging links in plaats van rechts! Dom!!! Maar ik heb hindernis 2 toch nog gevonden en het parcours ging verder goed. Alleen hindernis 6 ging eraf. Ik kreeg 5 strafpunten: 1 voor tijd en 4 voor die balk. Dus geen weigering omdat ik mijn eigen lijn niet heb gekruist! Ik dacht zelf van wel, maar dat viel dus weer mee Haha!
Op naar de cross...
Ik heb haar een poos rond laten galopperen en wat gesprongen en toen werd ze lekker ontspannen. (ik had voor het springen dus te kort losgereden). Op naar de start en zegt die man bij de start 10 (!) seconden voordat ik weg mocht; Je sporen zijn te lang. GRRR. Dat ga ik dus nog even uitzoeken maar volgens mij zijn ze niet eens te lang!
Hindernis 1 en 2 gingen goed. Maar toen... hindernis 3. Ik had haar goed terug voor de sprong, maar op de een of andere manier bleef ze hangen met haar benen op de sprong en ik viel er voorover af Scheve mond Daar lag ik dan, en Madine draafde een stukje weg maar kwam gelukkig zo weer terug. Ik ben er maar weer opgestapt want ik wou het vertrouwen toch weer herstellen. Het was bovendien de laatste cross van het seizoen! Hindernis 4,5 en 6 gingen lekker maar bij hindernis 7 (waar ik rechtdoor wilde gaan) kwam ze toch erg terug (wat echt niets voor haar is) en hebik maar het alternatief genomen. Alleen hindernis B kwam wel erg snel na A, dus heb ik daar nog een weigering op gehad. De rest van de cross pakte ze weer goed aan en ik heb dus alles verder foutloos gereden. De afsprong (15) ging ook super goed!
Toen naar de dierenarts en alles was goed gelukkig.

Na alle verzorging natijd zijn we de cross nog een keer gaan lopen en ik ben even naar de hindernisjury van hindernis 3 gegaan om te vragen of ze mijn val hadden gezien. Een ervan had het gezien en hij wist precies te vertellen hoe het was gegaan. Hij vertelde dat ik goed kwam aanrijden, maar Madine verkeek zich op de greppel waardoor ze daarvoor al wou afzetten maar zich toch bedacht en nog een galopsprong nam waardoor ze heel dicht bij de hindernis kwam. Dat kon ze dus niet meer redden waardoor ze met haar voorbenen bleef hangen en ik er voorover af viel. Ik vond het wel even hartstikke aardig dat hij het allemaal even wou uitleggen! Nu weet ik in ieder geval waardoor het kwam want op het moment zelf gaat het allemaal in een flits.

Maar nu weer wachten tot het voorjaar Scheve mond en in de winter goed aan de dressuur werken! Lachen

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 14:01

Flut van die val. Maar je hebt iig de cross fijn uitgereden.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 14:43

Echt balen van die val, maar gelukkig heb je de cross uit kunnen rijden, en lekker ook, dat is dan wel erg fijn!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 15:18

Hier dan de foto die door foto4u is gemaakt op hindernis 6:

Afbeelding

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 15:39

Dat is wel een gave foto Andrea... en die broek... whaha ga je die ooit nog weer mooi wit krijgen??

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 16:49

Jammer van je val, maar gelukkig dat je nog verder goed uitgereden hebt! Pittig crossje, ben benieuwd wat me in Bathmen te wachten staat.

Miky0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 19:10

Bathem is altijd een mooie eerlijke cross..

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 19:23

Ja, vorig jaar heb ik daar B gereden. Was mooie cross. Maar dit jaar rijdt ik daar ook L (kampioenschap) en daar zal dan toch wel naar gebouwd worden.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 20:50

Ik heb er nog nooit gereden maar ik denk inderdaad wel dat er op de kampioenschapsmanier ( ) gebouwd wordt.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 15:47

haha ben ook hele dag op de cross geweest, zag je binnenkomen en vroeg me al af hoe je t voor mekaar kreeg zo'n vette moddervlek op je broek krijgt:P neej sorry is flauw van me, maar k hoop dat je je broek nog schoon krijgt en t is balen als je der af valt! T was idd mooie maar wel vooral voor bpaarden n btje n zware cross, voor het kampioenschap l-pony's vond ik m mooi! veel succ6 met je andere crossen!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 17:01

Ja, de vlek is er bijna uit. Lachen Nog 1 keertje wassen en dan is alles eruit haha.