[SGW] Raad maar potdorie: de tripalon in Laren

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Raad maar potdorie: de tripalon in Laren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 14:49

Eindelijk dan ook mijn verslag van de tripalon. Oorspronkelijk was het het idee om daar met Raimaer te debuteren in de sgw, maar dat hebben we inmiddels al gedaan. Voor mijn moeder (Merlijn) was het wel de eerste cross in ruim 20 jaar, en ook Pablo had sinds juni geen cross meer gelopen, maar we hadden er allemaal zin in. De start 's ochtends was wat moeizaam, na een kapot getrokken stekker van de trailer en een gesprongen zekering van de auto hadden we weinig licht meer over. Gelukkig kregen we dat weer in orde en konden we met een half uur vertraging naar Laren afreizen. Onderweg nog heel wat regen over ons heen gekregen Verdrietig gelukkig is het na het opzadelen droog geworden en gebleven.

Op het parkeerterrein al diverse bokkers gespot (Karin, Spades, Naz) en even later op het dressuurterrein (maisveld) nog meer (vvtjuh en ?, Joelledsr die zo lief was om ons voor te lezen +:+, suzan). Met losrijden liepen ze alle twee fijn, de ring was wel heel erg zwaar en ongelijk, daar was ik minder blij mee. Raimaer liep dan ook niet fijn (we hebben wat huiswerk voor deze week), Pablo bleef nog wel redelijk marcheren.

Ondertussen al stiekem even hindernis 1 bekeken en dat zag er wel redelijk uit. Na de dressuur hadden we net tijd om even de cross te verkennen per DVD *LOL*, en vervolgens konden we ze weer gaan klaar maken voor de tripalon. Paarden helemaal uitgedost in rood (ik heb nu zelfs rode neusriemen ) en mijn moeder en ik in rode fleece truien met acherop "raad maar potdorie" Haha!. Samen met Naz richting start vertrokken, even een sprongetje voor het idee en vervolgens Naz aangemoedigd op hindernis 1 om daarna zelf van start te gaan. Raimaer mocht de eerste sprongen voorop en Pablo wilde vooral heeeeeel graag hard ("ja, wie heeft er hier nou de meeste crosservaring? ik cross al veeeel langer Haha!"), maar hij sprong super. De hindernissen waren niet al te hoog, wel mooi aangekleed en erg afwisselend. Beide paarden vonden de wigwam en hooibalen wel interessant, maar ze sprongen zonder problemen. Ook het stap-draf-galop traject (3 * 100 m af te leggen in 2 minuten en 1 seconde) ging netjes; volgens mijn stopwatch Bloos! waren we maar een paar seconden te snel.

vervolgens een (te) lang stuk zonder hindernissen (het leek idd wel een endurance rit Haha!) en vlak voor hindernis 7 (de in-uitjes) kwamen we Naz weer tegen. In-uitjes waren wel een uitdaging, ze stonden vrij krap en Pablo dreigde even er twee oxers van te maken Bloos! maar dat wist mijn moeder net te voorkomen. Vervolgens nog wat sprongen (oa het heksenoog waar Pablo altijd zo leuk voor bukt en zijn oren helemaal plat legt Haha! ) en ergens daar in de buurt kwamen we ook iemand tegen die wat ongelukkig gevallen was en haar voet had geblesseerd. Er was gelukkig al genoeg hulp, maar het deed wel behoorlijk zeer zo te zien.

Daarna gewisseld, Pablo voorop en Raimaer als volgpaard. We vielen dus ook meteen bijna na de oxer die net uit de bocht stond, achteraf bleek dat ze daar een ijzer aftrapte. Maar ze liepen alletwee fluitend door de cross, lekker ontspannen en met heel veel plezier. We hebben vooral gedraafd en wat gegaloppeerd, al vond ik de grond wel erg slecht om sommige stukken.

De laatste sprongen waren de op- afsprong serie en de waterbak (alletwee zonder problemen, met Raimaer heb ik de afsprong het water in gedaan OK dan! ) en op het laatste stuk nog stiekem de sprongetjes genomen die er eigenlijk niet meer bijhoorden. Daarna met zijn 3-en (incl Naz) naar het springparcours gestapt. Tot mijn grote schande reed ik nog bijna verkeerd Bloos! maar de wending rechts ipv links was wel op te lossen met wat handig stuur- en draaiwerk

Mijn moeder en Pablo reden een keurig foutloos parcours en Naz trouwens ook.

Daarna de paarden verzorgd, zelf wat gegeten en half duttend op de uitslag gewacht. Dressuurpunten waren inmiddels bekend, mijn moeder had met 157 een wp,. ik met 145 (terecht) niet. Verder hadden we dus in de tripalon en de cross geen fouten, dus even wachten op de uitslag leek toch wel verstandig. Er waren maar liefst 100 deelnemers in de tripalon, en dus 25 prijzen! Mijn moeder was uiteindelijk 8e geworden in de tweede groep, ze kon het zelf bijna niet geloven! Mijn eindtotaal weet ik niet, heeft iemand de lijst toevallig?

Kortom, een zeer geslaagde dag en we kunnen weer helemaal op naar de laatste twee crossen van het seizoen!

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 15:01

Ik lees een geslaagd dagje Lielle Leuk! Goed van de moeder *LOL* Ben wel benieuwd hoeveelste je zelf was Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 15:02

ik ook, ik heb nl geen idee Knipoog

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 15:04

Was weer een leuke dag dus?
Lekker dat je foutloos was, maar een superresultaat van je moeder!
Knap hoor, zie het mezelf nog niet doen.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 15:04

Ow ja, en jullie naam is wel erg leuk!! *LOL*

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 15:06

essie79 schreef:
Was weer een leuke dag dus?
Lekker dat je foutloos was, maar een superresultaat van je moeder!
Knap hoor, zie het mezelf nog niet doen.

precies, dat vond ik dus ook! Ik heb nog even zitten wachten of ze zelf een verslagje zou schrijven, maar nou heb ik het maar gedaan Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 15:07

Dat klinkt echt goed. Ik wil volgend jaar ook!

Wat goed van je moeder OK dan! . Ik vind eigenlijk dat zij in Minderhout maar mee moet doen met de training. Daar kunnen wij nog wat van leren. Jammer dat je geen foto's hebt. Hoe ben je nou aan die rode neusriem gekomen?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 15:11

Ik zal het tegen haar zeggen Knipoog

Tripalon is zeker een aanrader. Als je veel crosst is de oefenrubriek wel wat laag, maar het is superleuk om zo samen te kunnen starten.

Rode neusriem hing bij het Gareel, ergens in een hoekje. Je ziet hem wel in Minderhout

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 15:16

Hadden ze ook blauwe of gele?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 15:17

ze hadden idd blauwe hangen. Sterker nog, er hing een hoofdstel met blauwe front- en neusriem. Hoofdstel zelf zal niet veel bijzonders zijn (mijn sperriempje was gisteren al stuk tijdens de tripalon) maar als je front- en neusriem aan een degelijk hoofdstel doet Knipoog

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 15:19

Lielle schreef:
precies, dat vond ik dus ook! Ik heb nog even zitten wachten of ze zelf een verslagje zou schrijven, maar nou heb ik het maar gedaan Haha!

moet je de complimentjes ook maar doorgeven dan. Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 15:20

doent ik *LOL*

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 15:21

Het moet natuurlijk ook nog passen. We hebben nu een Kieffer die in een speciale extra maat besteld is, mn vanwege de te korte neusriem. Maar ik ga daar zeker eens kijken.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 16:04

Leuk verslag Lielle!

Als ik volgend jaar twee fitte paarden heb, ga ik ook een keer meedoen....klinkt wel heel gezellig, zo met z'n tweeën! En complimenten voor je moeder!

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 16:22

Wat stoer dat je moeder mee heeft gedaan! Die van mij komt niet veel verder dan een beetje dressuur in de bak, en een stapritje door het bos Haha!

Door dit soort verhalen krijg ik altijd ook zo'n zin om weer (fanatiek) te gaan rijden. Helaas heb ik daar nu de mogelijkheden niet voor Scheve mond

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 16:34

Het is dus toch heel leuk om een tripalon te doen, ook al heb je al een ruime sgw-ervaring! Heb je nog foto's van jullie in de rode set?
Enne, die rode neusriem was zeker die tip van karin??

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 16:37

Ohh... blauwe neus- en frontriemen... HEBBUH!!! *LOL*

Zomaar eruit gereden worden door je moeder, maar wat wil je ook als je je ervaren crosspaard aan een familielid uitleent… Ik spreek inmiddels ook uit ervaring! *LOL*

Wat die lange kilometers zonder hindernissen betreft, daar heb ik nog met iemand van de organisatie over gesproken. Voor extra hindernissen hadden ze nog meer vrijwilligers nodig gehad, nog meer dan de 60 die ze nu al hadden voor beide dagen en dat werd erg lastig. Er komt nog een boel kijken bij de organisatie van zo’n Tripalon, wat dat betreft lijkt het ook wel een endurancewedstrijd. *LOL*

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 17:08

Goed gedaan! Ik vind het altijd wel een lekker ontspannen ritje op de Tripalon!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 17:20

Simmie schreef:
Enne, die rode neusriem was zeker die tip van karin??

Nope, dat waren de truien. Haha!

Ik heb ze zelf in het licht- met donkerblauw. Lielle en haar moeder hebben hun rooie exemplaren daarbij nog voorzien van een opvallend borduursel. Erg leuk bedacht! Cool

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 19:51

die rode neusriemen komen van een ruitersportzaak in de buurt Knipoog Karin, als je wil kan ik wel kijken wat dat hoofdstel moest kosten Onze truien waren idd Karin's tip, achterop stond dus 'raad maar potdorie' Haha!

Maar het is idd leuk om te doen, lekker ontspannen en gewoon gezellig. Geen mega zware cross maar lekker spelen!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 20:00

Ik vind het ontzettend stoer van je moeder, mijn complimenten!!

Ik doe het haar niet na. Eigenlijk wel een beetje je eer te na dat je het af moest leggen tegen je moeder Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 20:01

ik zit te wachten tot Merlijn opduikt in dit topic Mag ze zelf reageren op jullie felicitaties *LOL*

Ik heb trouwens aangeboden dat ze mijn startplaatsen in Barchem mag hebben zondag Haha! Dan groom ik wel *LOL*

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 20:25

Hartstikke goed van je moeder Lielle! Als ze hier niet op komt duiken dan mag je haar van me feliciteren

Het klinkt als een hele leuke dag iig! En die truien zijn volgens mij ook erg leuk

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 21:07

volgens de uitslagen lijst zou ik 55e geworden zijn, maar er zit een fout in. Ik heb nl voor hindernis 7 (de in uitjes) maar 1 punt terwijl ik die gewoon goed gesprongen had. Met de juiste score zou ik gedeeld 28e zijn geworden. Maakt niet uit, is ook buiten de prijzen Knipoog

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 21:15

Top van je moeder Lielle! Ik vond het ook erg gezellig, leuk om je ook eens te ontmoeten.
Volgend jaar zeker weer, echt onwijs leuk dit!