[SGW] SGW Princenhage met dikkertje dap

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

SGW Princenhage met dikkertje dap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 20:59

Na een kleine "vakantie" (paar weken niet gecrosst) was het vandaag weer de beurt voor Killea om mee te gaan.
Ik was om kwart voor 7 op stal om te voeren (ze sliep nog toen ik kwam, maar ze hoorde me en ik kreeg toch een zacht welkomsthinnekje). Ondertussen ging ik al mijn spullen in de trailer laden en na een uitgebreide poetsbeurt en wat herstelwerk aan de vlechten reden we precies volgens planning om 8 uur richting Princenhage.

Daar aangekomen hadden we nog ruim de tijd om even koffie te nemen en na het inschrijven zijn we ( mijn vriendin deed ook mee) gaan zadelen.
Killea was het eerste kwartier behoorlijk stoer en zette die dikke ierse nek erop. Ik heb haar maar lekker voorwaarts gereden en los gegaloppeerd en dat hielp.
De dressuurproef vond ik zelf een beetje lauwtjes gaan (geen grove fouten ofzo en het ging op zich wel redelijk netjes) maar er zat niet echt pit in het rijden.
Ik kreeg 156 punten van de jury en stond daarmee 12e geloof ik.

Ik had nog een kleine 50 minuten de tijd voor ik moest springen dus snel even wat gedronken en het paard verzorgt en omgezadeld.
Nou, de pit die bij de dressuur ontbrak was er een beetje te veel in het springparcours. Ze maakt zich vrij lang in haar galop (ik heb nog wat moeite met haar gesloten te houden) en daardoor sprong ze te vlak. 3 palen om mijn oren! Stoom uit je oren

Na even wat gestapt te hebben naar de DA en met een hartslag van 52 werd ze goedgekeurd.

Ondanks dat het inspringterrein voor de cross kl*te was, heb ik toch een paar sprongetjes genomen.
Toen mochten we van start. Ze voelde in de cross weer goed aan en was mooi fanatiek in haar galop.
De afsprong waar ik een beetje tegenop zag, heb ik niet genomen, je mocht namelijk ook langs die wal (een smal stukje pad tussen een boom en de wal) en dat deed ik dus ook. So far so good.
Waterbak was ook geen probleem, hoewel ze op de eerste dikke boom voor het water toch iets terug kwam. De grond erachter liep namelijk schuin naar beneden het water in. Maar gelukkig kon ik haar doordrukken en sprong ze toch.

Na de waterbak weer een dikke boom met een soort van kuil erachter en dat vond mevrouw te veel van het goede en had ik een weigering. Even een klap op de billen, opnieuw aanrijden en toen sprong ze wel. De laatste hindernissen gingen weer als een speer en ik finishte 17 seconden buiten de tijd.

Al met al ben ik wel tevreden over vandaag. Ik had daarna nog de cross voor het L gelopen voor morgen en daar zitten een paar pittige hindernissen tussen. Ben benieuwd hoe de volbloed het morgen doet. Uiteraard schrijf ik daar ook nog wel even een verslagje van!

Trouwens Bitwise, gefeliciteerd met je 2e plek!! (het wordt inderdaad tijd dat je naar het L "oprot" , maar daar komen we elkaar ook weer tegen...... Haha!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 21:04

P.S. de organisatie was vergeten om een stijljury te boeken dus geen stijlcijfers vandaag!

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 05:39

Wel lekker gereden dus? Super OK dan!... Ik ga nu, op weg naar hopelijk mn laatste m cross! Tong uitsteken

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 08:19

Ik heb ook de prijs voor Rob Knoops meegenomen. Die stond voorlaatste naar de dressuur, maar werd nog 5e dankzij een foutloze cross en springparcours. Er is dus niet zo super gereden over het algemeen.

Stijljuryleden komen er pas volgend jaar. Jammer, anders had ik daar even lelijk tegen gedaan, en dan hadden ze Bitwise vast een 4 gegeven voor de stijl. Dan hadden hij nog in het B kunnen blijven. Nagelbijten / Gniffelen
Maar even serieus, ik heb de helft van het L parcours te zien en achteraf denk ik dat het daar best wel had gekund.

Wat jammer van je springparcours. Verdrietig Hindernis 15 achter het water, daar hadden er best wel veel problemen mee.

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 10:13

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 18:03

Goed gereden hoor! En hoe ging het vandaag?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 18:10

andrea16 schreef:
Goed gereden hoor! En hoe ging het vandaag?

Ik ga zo mijn verslagje van vandaag maken..........

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 18:27

Super gedaan!!!!!!!!!!!! Ging echt lekker zo te horen in Princenhage!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 18:34

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 08:17

[/img]http://archief.paardenfoto.nl/41016SGWPr/ZaPaB/images/gm7w5755.jpg[img/]

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 08:19

Zo is ie beter....
Afbeelding

Onwijs gave foto trouwens! Haha!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 08:26

Hardstikke bedankt chantal. Ik blijf een muts met het plaatsen van foto's!
Ik vind de foto, al zeg ik het zelf, ook erg gaaf. Heb 'm gelijk besteld!
De foto's van djinny in het L, vind ik zelf iets minder geslaagd, maar ook best wel leuk. Nu nog even wachten op de foto's van Paul van Oers, want volgens mij was hij er ook.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 09:11

Wij willen er ook eentje bestellen. Ik vind ze eigenlijk alle3 wel mooi. Weet jij wat dat kost Simmie? (A4 formaat)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 11:26

Scum schreef:
Wij willen er ook eentje bestellen. Ik vind ze eigenlijk alle3 wel mooi. Weet jij wat dat kost Simmie? (A4 formaat)

Nee, dat staat nergens op de site. Ik heb de betreffende fotograaf een mail gestuurd en als het goed is krijg je dan bericht terug over de mogelijkheden aan formaten en de kosten hiervan. Als je wil, dan pb ik je de prijzen wel door als ik ze binnen heb.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 11:29

Ja graag. Dat van die mail had ik nl ook al gelezen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 11:43

Scum schreef:
Ja graag. Dat van die mail had ik nl ook al gelezen.

Komt voorelkaar!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 13:18

lekker hoor Simmie. Jammer van de kleine misssers maar je schimmeltje is toch fijn aan het lopen.