[SGW] wat vinden jullie nou de 'engste' hindernis

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eventinggek

Berichten: 2490
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: Belfeld

Re: [SGW] wat vinden jullie nou de 'engste' hindernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 09:36

floor01 schreef:
Wow dat je zo ene hebt gesprongen!! Die wat in Ijsselsteijn staat voor het M met die greppel ervoor die vind ik ook al heeeeeeeel heftig...(zou ik ook nooit overheen durven )

uhh welke bedoel je eigenlijk? ik geloof dat t enigste wat ik Ysselsteyn nog niet gesprongen heb is die Z cominatie met 2 dikke bomen en dan een grote greppel....

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 10:22

Ik denk dat ik weet welke Floor bedoelt. Ik heb die hindernis ook pas vorig jaar gezien. Hij staat na de katapult. Er zat wel een alternatief op, en de meeste ruiters in het M deden dat dus ook. Aan het einde van de weg kwam je dan bij een maisveld uit en daar moet je dan weer linksaf. Dat was idd een pittige hindernis.

Lielle

Berichten: 66266
Geregistreerd: 12-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 10:24

Na de katapult staat er idd een haag met een flinke greppel ervoor, die bedoelt Floor volgens mij. Daarna komt een in-uitje met een afsprong erachter, die is heel heftig, en die mocht ik van Rob ook niet doen vorig jaar. Hij staat aan het ind van het pad, je landt nl in de wei/akker (daar stond een dikke punt vorig jaar). Eventinggek bedoelt volgens mij een soort coffin, die staat weer daarna daarna, je draait terug het bos in en dan moet je aan de zijkant van het pad blijven.

Sim
Berichten: 31483
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 11:33

Hindernis 3 was toch ook een haag met een greppel ervoor?
Bedoelt ze die niet?
Na de katapult kwam toch een greppel met een flinke steil van bielzen?

Lielle

Berichten: 66266
Geregistreerd: 12-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 11:35

hindernis 3 was idd een haag met een greppel, maar die kun je nu ook niewt spriungen aangezien je dan in de wei eindigt. Ik dacht dat die hindernis na de katapult ook een haag was, maar het zou ook best een steil kunnen zijn.

Eventinggek

Berichten: 2490
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: Belfeld

Re: [SGW] wat vinden jullie nou de 'engste' hindernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 12:34

Ik geloof dat ik nog eens heel goed moet gaan zoeken in Ysselsteyn ik kan me zo effe niet herinneren dat er achter de catapult iets met n greppel ervoor staat... >;)

Lielle: waar ik t over had is wel vanuit veld terug t bos en dan aan de rechterkant, maar als t n coffin is is t er wel een met de greppel erachter

Lielle

Berichten: 66266
Geregistreerd: 12-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 12:36

suss, wij hebben het over dezelfde. Idd boom, boom, greppel, een coffin variant dus. Overigens vond ik die een van de makkelijkere M sprongen. Wb die greppel/bielzensteil, die staat een 100 meter verderop van de katapult, en dat lijkt me een permanente hindernis.

sfranken

Berichten: 872
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Ysselsteyn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 21:22

Ja die bielzen met de greppel ervoor is het hele jaar te oefenen. Hij ziet er heftig uit maar met springen valt hij best mee. De bielzen zijn niet heel hoog en met een beetje tempo zetten ze zonder die greppell ook zo vroeg af.

juleke

Berichten: 633
Geregistreerd: 04-07-05

Re: [SGW] wat vinden jullie nou de 'engste' hindernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 22:33

Ik ben vandaag de cross in Overpelt gaan verkennen, en de piano die daar staat vind ik ook eng

langs voor (valt op zich nog mee):
Afbeelding

langs achter (eng dus):
Afbeelding

langs boven (de jongen die ertegen staat is 1.85m)
Afbeelding

De hond durfde er ook niet af
Afbeelding

Noisy

Berichten: 5412
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [SGW] wat vinden jullie nou de 'engste' hindernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 09:26

ik snap dat die hond er niet af sprong....doodeng lijkt me dat...is dit een Z hindernis?

ik denk er ook aan om SGW te gaan starten, zodra mijn paard wat verder is in het springen maar als ik deze hindernissen zie dan krijg ik wel weer twijfels...brrrr

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 10:40

In Belgie staat alles hoger. Het zal wel L zijn.

Eventinggek

Berichten: 2490
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: Belfeld

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 10:24

Scum schreef:
In Belgie staat alles hoger. Het zal wel L zijn.

Nou niet alles! Ik heb gisteren voor de eerste keer in België gestart, in Overpelt. Omdat ik hier L start moet ik in België B starten. Was dus echt een mislukking. De hindernissen waren gewoon helemaal gelijk aan B in Nederland. Heb de L hindernissen ook bekeken en er zaten wel 1 of 2 wat flinkere bij maar het was zeker te doen. Je mag in België wel meer hindernissen nemen als je wilt, als je maar in ieder geval je eigen hindernissen neemt!

Maarja, aangezien ik hier het L tempo net goed te pakken heb valt het dan dus zwaar tegen als je maar 425 m/min mag rijden met makkelijke hindernissen!! Ik heb naar mijn gevoel in cross om de haverklap moeten inhouden en heb de laatste 500 m echt in een handgalopje gereden, was nog 16 sec. te snel!! en na een helemaal mislukte dress. proef en een foutloos springparcours wordt je dan toch maar 10e..... grrrr Is me heel erg tegengevallen. Bovendien moest ik mn paard dus de hele tijd helemaal uit t ritme halen en die krijgt dan dus veel te veel tijd om stomme dingen te doen. Op de waterbak verraste ie me door effe in te houden alvorens erin te springen....

Dit was wel een LRV wedstrijd en er zullen vast wel een paar moeilijkere zijn, maar vorige week Vechmaal schijnt ook heel gemakkelijk te zijn geweest >;) . KBRSF wedstrijden schijnen wel moeilijker te zijn.

juleke

Berichten: 633
Geregistreerd: 04-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 22:00

Scum schreef:
In Belgie staat alles hoger. Het zal wel L zijn.


dit was een hindernis voor M en Z.

De crossen in Overpelt en Vechmaal stonden idd erg laag en makkelijk, er zijn zeker moeilijkere crossen. De crossen van de KBRSF zijn doorgaans moeilijker als die van de LRV.

floor01

Berichten: 3301
Geregistreerd: 22-09-05

Re: [SGW] wat vinden jullie nou de 'engste' hindernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 15:41

Eventinggek schreef:
floor01 schreef:
Wow dat je zo ene hebt gesprongen!! Die wat in Ijsselsteijn staat voor het M met die greppel ervoor die vind ik ook al heeeeeeeel heftig...(zou ik ook nooit overheen durven )

uhh welke bedoel je eigenlijk? ik geloof dat t enigste wat ik Ysselsteyn nog niet gesprongen heb is die Z cominatie met 2 dikke bomen en dan een grote greppel....


de hindernis wat ik bedoel was idd de weide insprong...hindernis 3! Maar na de katapult staat ook een hindernis met ene greppel ervoor maar die oogde al wat minder eng

die dikke bomen en daarna die greppel (coffin ) is idd een M... De enige Z hindernis wat ze hebben is volgens mij de piano op en dan die skijump af.. (weet je welke ik bedoel?) Deze staat echt helemaal achteraan in het bos.

Die piano van die wedstrijd in belgie ziet er ook wel heavy uit...!

Lielle

Berichten: 66266
Geregistreerd: 12-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 15:43

afgelopen jaren is er geen Z gereden in IJsselsteijn, ik weet niet hjoe het de jaren ervoor is geweest.

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 15:53

Eventinggek schreef:
Nou niet alles! Ik heb gisteren voor de eerste keer in België gestart, in Overpelt. Omdat ik hier L start moet ik in België B starten. Was dus echt een mislukking. De hindernissen waren gewoon helemaal gelijk aan B in Nederland. Heb de L hindernissen ook bekeken en er zaten wel 1 of 2 wat flinkere bij maar het was zeker te doen. Je mag in België wel meer hindernissen nemen als je wilt, als je maar in ieder geval je eigen hindernissen neemt!


Zo, dan is het behoorlijk veranderd daar. Toen ik er ben wezen kijken stond er echt iets heel zwaars. Daarom zijn we ook maar niet in Belgie gaan starten.

g0otje

Berichten: 1939
Geregistreerd: 31-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 08:22

Eventinggek schreef:
Scum schreef:
In Belgie staat alles hoger. Het zal wel L zijn.

Nou niet alles! Ik heb gisteren voor de eerste keer in België gestart, in Overpelt. Omdat ik hier L start moet ik in België B starten. Was dus echt een mislukking. De hindernissen waren gewoon helemaal gelijk aan B in Nederland. Heb de L hindernissen ook bekeken en er zaten wel 1 of 2 wat flinkere bij maar het was zeker te doen. Je mag in België wel meer hindernissen nemen als je wilt, als je maar in ieder geval je eigen hindernissen neemt!

Maarja, aangezien ik hier het L tempo net goed te pakken heb valt het dan dus zwaar tegen als je maar 425 m/min mag rijden met makkelijke hindernissen!! Ik heb naar mijn gevoel in cross om de haverklap moeten inhouden en heb de laatste 500 m echt in een handgalopje gereden, was nog 16 sec. te snel!! en na een helemaal mislukte dress. proef en een foutloos springparcours wordt je dan toch maar 10e..... grrrr Is me heel erg tegengevallen. Bovendien moest ik mn paard dus de hele tijd helemaal uit t ritme halen en die krijgt dan dus veel te veel tijd om stomme dingen te doen. Op de waterbak verraste ie me door effe in te houden alvorens erin te springen....

Dit was wel een LRV wedstrijd en er zullen vast wel een paar moeilijkere zijn, maar vorige week Vechmaal schijnt ook heel gemakkelijk te zijn geweest >;) . KBRSF wedstrijden schijnen wel moeilijker te zijn.


De lrv wedstrijden zijn vaak makkelijker als in nederland dat klopt.
Ik ben in de mosten in meer gaan crossen vorig jaar.
In de aspiranten (klasse b in nl) werd ik uitgesloten omdat ik de verkeerde hindernis had gesprongen. Rechtdoor was een wortelbak van 80 cm, maar ik moest tussen de bomen door over een boomstam van 30 cm haha
In de b (klasse L in ned) was ik 1ste geworden.
Bijna alles was makkelijk en heel laag, behalve de waterinsprong en een opsprong!
De tijd stond ook ontzettend ruim, heb gwn de helft kunnen draven !!

floor01

Berichten: 3301
Geregistreerd: 22-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 14:57

Lielle schreef:
afgelopen jaren is er geen Z gereden in IJsselsteijn, ik weet niet hjoe het de jaren ervoor is geweest.


klopt idd

die hindernis staat in de cross ook niet erin... maar er staan meer hindernissen dan die wat in de cross gebruikt worden! Zo staat er heel ver achterdoor nog een coffin (tenminste 2 jr geleden nog) en die piano opsprong met die ski-jump erachteraan is naar mijn weten een Z hindernis, tenminste dat was die 2 jaar geleden wel nog.. of hij moet veranderd zijn geworden...

Eventinggek

Berichten: 2490
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: Belfeld

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 16:28

Ja die piano is ook heel leuk! heb hem al vaker gesprongen. Vind ik makkelijker te rijden (zit m natuurlijk in mijn hersenpan ) dan die hindernissen met een greppel ervoor!

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 09:55

Afsprongen, die lijken mij doodeng
Ik ga liever (flink) de hoogte in bij een enge sprong, dan omlaag bij afsprongen

AnneMieKe_89

Berichten: 2361
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Strijen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 09:57

Ach, een afsprong is gewoon een kwestie van goed ondersteunen, niet al te ruig inkomen, en goed achterover zitten!

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 09:59

Ik heb ze wel een keer geoefend in het bos, dat ging inderdaad goed.
Heel rustig aan gedaan en flink achterover gezeten.
Maar als ik ze af en toe zie in een cross... Brrrrr

AntheaV

Berichten: 6769
Geregistreerd: 02-09-05
Woonplaats: Op de grens van Groningen en Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 11:17

AnneMieKe_89 schreef:
Ach, een afsprong is gewoon een kwestie van goed ondersteunen, niet al te ruig inkomen, en goed achterover zitten!

idd, zo is het helemaal niet moeilijk en de meeste paarden vinden het ook nog leuk

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 14:07

Ik weet trouwens niet of het daadwerkelijk wel 'afsprong' heet.
De hindernis die ik in gedachte heb is als het ware een piano net als op de foto van Juleke (1e foto) alleen ipv erop springen, er dus 2 of 3 keer vanaf.

Ik rij alleen oefencrossen aangezien ik geen startkaart heb voor het paard waar ik de crossen mee rijd.
Misschien dat ik mij vergist heb en het ipv afsprong een piano heet.

AnneMieKe_89

Berichten: 2361
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Strijen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 15:06

Ja dat is een piano of afsprong.
Een piano kan je namelijk zowel op als af springen..