Koudbloeden in de eventing?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JoycexEnya

Berichten: 5955
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 11:45

Welkom, Wat gaaf is L een beetje te doen? M vind ik ook echt pittig uit zien op gopro videos

Super gaaf. Ik heb 13 april oefendressuur en 28 april mijn B debuut. En dan nog een winstpunt met springen halen en we kunnen officieel crossen.

xCynthiaVos

Berichten: 1051
Geregistreerd: 14-02-13
Woonplaats: 't Harde.

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 22:22

Vandaag een oefencross in Ede gereden, en oh wat heb ik toch een gave pony <3 Kijken wanneer we B kunnen gaan starten!

Afbeelding
Afbeelding

MallyBelly

Berichten: 3550
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 11:55

Het was een super geslaagde dag!
Mallow heeft alles gesprongen, mooi parcours.
Ze mag haar nog wat meer naar voren rijden. Maar t blijft Mallow, die is niet zo snel.
Afbeelding

Volgens mij gingen er meer dit weekend, veel succes!!

JoycexEnya

Berichten: 5955
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 15:31

Wauw mooie foto's Cynthia <3

Enya mijn fjord is ook echt niet snel,maar als ze mag crossen is ze bijna niet te houden.
Super mooie set ook <3

Ik moest gisteren helaas afmelden, voor de crossles. Nu volgende week oefencross in Bathmen. Daar starten we de 80cm voor het eerst weer sinds jaren.

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 18:09

Leuke foto’s en fijn dat het goed ging bij iedereen dit weekend!

Ik heb 6 april cross les in Bathmen. Had eigenlijk les willen hebben op 80 cm maar kan zondag niet ivm het werk. Dus dan maar op 60 nooit verkeerd om je techniek te oefenen op wat lagere hindernissen. Gingen er nog meer mensen naar Bathmen?

xCynthiaVos

Berichten: 1051
Geregistreerd: 14-02-13
Woonplaats: 't Harde.

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 11:43

Shelly, ik wil misschien ook naar Bathmen voor een oefencross. Of heel misschien les, beetje twijfel geval haha!

JoycexEnya

Berichten: 5955
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 11:59

Hier ook zoals boven je reactie staat naar Bathmen. Super fijne tijd, aangezien het voor mij anderhalf uur rijden is :o Ik hoef pas half 5 te crossen. Hoeveel tijd zit er tussen het springen en de cross bij een B cross? Wil dat een beetje aangaan houden.

Wil er ook mooi op tijd zijn, om lekker te kijken bij andere en misschien cross 2x verkennen.

MallyBelly

Berichten: 3550
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 20:56

Langzaam druppelen wat fotos's binnen van zaterdag.
In september gaan we ze aanmelden voor de cross hier in de stad, en heb er nog 1 gezien in elst. Dat is ook niet zo ver weg :D :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

JoycexEnya

Berichten: 5955
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 21:20

Ziet er netjes uit.
Heb vandaag mijn achter crossbeschermers binnen. Hopelijk ook snel de voor beschermers.
Afbeelding
Afbeelding

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 18:05

Leuke foto’s Melissa. Hoe groot is ze? Ze lijkt echt mega haha.

Joyce, ik heb ook de beschermers van QHP. Bevallen nog steeds goed.

Hier wel zin in zaterdag. Ga vrijdag nog even lekker buiten rijden dat hij de benen even kan strekken. Hoop alleen wel dat het droog is. De voorspellingen wisselen zo.

MallyBelly

Berichten: 3550
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 18:35

Shelly21 schreef:
Leuke foto’s Melissa. Hoe groot is ze? Ze lijkt echt mega haha.

Joyce, ik heb ook de beschermers van QHP. Bevallen nog steeds goed.

Hier wel zin in zaterdag. Ga vrijdag nog even lekker buiten rijden dat hij de benen even kan strekken. Hoop alleen wel dat het droog is. De voorspellingen wisselen zo.

Ze is "maar" 1,50 maar een bonk spier, daardoor toont ze enorm. :o

JoycexEnya

Berichten: 5955
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 20:44

Vandaag ook de voor beschermers binnen, een maatje S, dacht even dat het te klein was, maar viel gelukkig mee, volgens mij moeten ze echt naar het been vormen nog.

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 20:47

Oh wauw klein haha, ik heb maat L voor de voorbenen. Achter heb ik geen bersvhermers. Twijfel nog of ik ze nog koop. Vorig jaar ook alleen met voor bescherming gecrosst en dat ging prima.

JoycexEnya

Berichten: 5955
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 21:20

Ik heb met crossen altijd voor en achter. Ik heb S voor en M achter. Mijn tinker past achter wel voor net. Denk dat M te lang is.

Had jij ook dat het nog moet vormen. En er staat dat ik eerst de middelste vast moet maken. En daarna de boven en dan onder. En dan de middelste wat minder strak.

Morgen en zaterdag maar mee rijden.

Amber_

Berichten: 10138
Geregistreerd: 21-06-05

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 22:26

Over algemeen moeten ze wel goed zitten, anders kunnen cross beschermers lelijk schuren. Heb je foto?

Ik zou ook met achter gaan crossen idd. Toch een risico zonder en het zou zo zonde zijn als het wel fout gaat. Heb je wel iets van bescherming om achter?

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 22:47

Mijne zaten gelijk goed.

Amber, nee het is heel moeilijk om wat te vinden dat goed past met die sokken die hij heeft er bij. Misschien dat ik de XL voor achter wil gaan proberen. Dressage boots passen hem wel achter in XL.

Voor het idee van zijn haar
Afbeelding

cp112

Berichten: 14749
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 23:08

De ellende met de grote maten is dat ze dan qua omvang eindelijk dichtgaan maar dan weer veel te lang zijn qua lengte. Zelfs Noedel pastte XL qua lengte echt niet.

Juul is daarom sokloos. Die heeft qua lengte van haar pijpbeen een kleine cob. Maar qua omvang pastte XL net aan. Maar die waren echt véél te lang.

Nu dus koossokloos en maatje cob beschermers.

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 23:16

Ik bedoel dan XL achteren he Chantal.
Voor heeft hij L en dat past qua lengte ook mooi. Gewone beenbescherming past hem full ook.

cp112

Berichten: 14749
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 00:18

Achter kreeg ik bij Noed de XL nog bij lange na niet dicht :') Juul past prima maatje cob gelukkig. Scheelt een hoop zonder die stomme sokken. Grote nadeel... iedere 2 weken scheren :\

JoycexEnya

Berichten: 5955
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 07:10

Hier ook Betsy zonder sokken.
Zal straks even foto's maken. Er staat al een foto van de achter beschermers iets naar boven

jesss_amigo

Berichten: 1811
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 08:09

Christel1 schreef:
Wat een mooie foto’s heel gaaf! Hoop dit jaar ook een crosstraining oid te doen met mijn fjord. Ze is bijna vijf en hebben gister onze eerste springles gehad :D
[ [url=m/EAPKQJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ajCE6f.jpg]Afbeelding[/url] ]
Is er iemand die in (de kop van) Noord-Holland crossen rijd? Waar kan je crosstraingingen rijden, in het dijkgatbos?


In het dijkgatbos is nog maar heel weinig over qua hindernissen. Er worden daar ook geen lessen gegeven. Voor lessen kun je het beste terecht bij manege Beukers in Oudkarspel of bij John Maarse in middenbeemster.
V&M stables in Ursem heeft ook een mooi crossterrein en instructie ;)

Melisje_92

Berichten: 1100
Geregistreerd: 02-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 10:33

jesss_amigo schreef:
Christel1 schreef:
Wat een mooie foto’s heel gaaf! Hoop dit jaar ook een crosstraining oid te doen met mijn fjord. Ze is bijna vijf en hebben gister onze eerste springles gehad :D
[ [url=m/EAPKQJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ajCE6f.jpg]Afbeelding[/url] ]
Is er iemand die in (de kop van) Noord-Holland crossen rijd? Waar kan je crosstraingingen rijden, in het dijkgatbos?


In het dijkgatbos is nog maar heel weinig over qua hindernissen. Er worden daar ook geen lessen gegeven. Voor lessen kun je het beste terecht bij manege Beukers in Oudkarspel of bij John Maarse in middenbeemster.
V&M stables in Ursem heeft ook een mooi crossterrein en instructie ;)


Maarse heeft de bak inmiddels weer helemaal leeg, maar bij Rom Vermunt in ursem staat voor iedereen wat op het terrein.

JoycexEnya

Berichten: 5955
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 18:50

@Shelly, hoe is je crossles gegaan vandaag?

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 20:52

Was erg leuk! Wel pittig sommige hindernissen, vooral de op en afsprong dat je gelijk naar beneden van de heuvel af springt. Die was nog best hoog.

Mijn sponsor was mee om foto’s te maken. Dus die krijg ik nog. Maar als je geïnteresseerd bent heb wel wat filmpjes al Joyce.

Maar xaf deed het echt super super goed! Wel heel erg blij dus gas was erop haha.

JoycexEnya

Berichten: 5955
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Koudbloeden in de eventing?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 08:03

Super gaaf.
Ben zo benieuwd. Ik mag om 17.09 crossen. Heb er onwijs zin in.

Filmpjes zijn altijd leuk ;)