Eventing zadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Eventing zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-18 13:40

Hoi!

Ik heb op dit moment een Prestige eventing op mijn merrie, maar helaas zit er 15cm verschil tussen haar en mijn vorige paard en past dit zadel niet meer zo als het hoort -O-

Nu heb ik afgelopen zomer stage gelopen op een eventing stal die gesponsort werd door Butet en vind ik een monoflap eigenlijk wel fijner in de cross.
Ik heb helaas het budget niet om nieuw te kopen en ben dus op zoek naar jullie ervaringen met eventing zadels en de kwaliteit.
Ik heb er geen problemen mee om een ouder zadel te kopen, maar ik wil wel graag kwaliteit kopen.

Mijn merrie is Rheinland gefokt, maar lijkt qua bouw meer op een Engels volbloed en is dus ook best wel spits. Ze is maar 1.61 en sinds dat mijn vorige merrie rond de 1.75 zat ben ik niet zo bekend met wat deze maat paard beter past. We weten in ieder geval al dat Kentaur en Stubben haar niet goed passen. Natuurlijk komt er een zadelfitter met verstand bij kijken, maar ik wil mij graag alvast oriënteren zodat ik rond kan vragen voor zadelmakers die deze merken tweedehands in voorraad hebben.

We gaan trouwens volgend jaar M starten met als einddoel over een paar jaar de 1* cross foutloos rond te gaan. :D

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 21:54

Nog niet veel tweedehands te vinden.

Tribal Eventing Mono. Breed tussenkanaal.
Afbeelding

Dups
Berichten: 105
Geregistreerd: 16-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 11:20

Hoi!
Ik heb ook een hele zoektocht gehad en heel veel hulp qua tips vanaf dit forum. Zelf wilde ik een nieuw zadel en heb een Kentaur Eventer II. Super blij mee, heel fijn zadel en heel betaalbaar! (ik heb véél gepast en geprobeerd en mijn paard en ik zijn het volledig eens. ik zit fijn en hij ontspant direct, dat was bij de meeste merken niet het geval.)

ik weet niet waar je woont maar check de Countrymill. Zij verkopen ook 2e hands zadels en je kunt veel proberen bij hun.

voor ieder mens en paard verschillend. Voor ons is Kentaur het merk, mijn veelzijdigheid ingeruild voor een 2e hands dressuur, ook hier kwamen we uit op Kentaur. ik heb nu 2 super fijne zdels die perfect liggen voor minder dan 1 Butet of ander duur merk.....

Succes!

Evelien4

Berichten: 932
Geregistreerd: 14-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 11:33

Ik heb een Rider Pro Nevada. Zelfde waar Sanne de Jong mee reed. Ik vind het echt een fijn zadel, rij er de hele week mee (ook omdat ik geen ander zadel heb)

Afbeelding
Afbeelding
(inmiddels wel LeMieux dekjes eronder, ligt heel fijn)

ps. denk dat ik deze in het voorjaar te koop zet ivm een jong paard en ik mijzelf nu wel een nieuw zadel mag geven :Y) :+

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Eventing zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 11:49

O ik volg, ben ook opzoek naar een mono cross zadel maar er is zo weinig te vinden...

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Eventing zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 11:51

Ik heb een symbion cross zadel. Niet zo'n bekend merk, dus wss niet echt tweedehands te vinden. Maar ik ben er wel heel tevreden mee :) Ben zelf geen crossruiter, wel springruiter. Enkel kijken dat je niet alles in kalfsleer neemt. Waar mijn been zit is hierdoor al war schade omdat dit eigenlijk te dun is. Ik zou mijn volgende in rundsleer nemen.

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Eventing zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 11:54

De Bates Advanta is echt een geweldig, maar ik ben bang dat die dan ook boven je budget zal zijn. En aangezien hij heel nieuw is, zal je hem waarschijnlijk ook niet tweedehands vinden.

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: Eventing zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-18 12:30

Ik woon helaas in Canada :')

Bedankt voor jullie suggesties!

Ik heb wel mijn eigen Prestige Event zadel dat ik kan inruilen/verkopen. De ruitersportzaak verwacht dat ik hier nog $1500-2000 voor terug kan krijgen. Hierdoor zal mijn budget voor dit zadel rond de $2500 liggen.

Evelien4

Berichten: 932
Geregistreerd: 14-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 13:31


_lautje_

Berichten: 9257
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Eventing zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 14:33

Hier een buffel leren Antares Sellier. Echt wereld zadel.
Antares heeft tegenwoordig ook semi custom en standaard maat zadels. Die zijn redelijk betaalbaar, maar wel de top Antares kwaliteit.