Ik heb op dit moment een Prestige eventing op mijn merrie, maar helaas zit er 15cm verschil tussen haar en mijn vorige paard en past dit zadel niet meer zo als het hoort

Nu heb ik afgelopen zomer stage gelopen op een eventing stal die gesponsort werd door Butet en vind ik een monoflap eigenlijk wel fijner in de cross.
Ik heb helaas het budget niet om nieuw te kopen en ben dus op zoek naar jullie ervaringen met eventing zadels en de kwaliteit.
Ik heb er geen problemen mee om een ouder zadel te kopen, maar ik wil wel graag kwaliteit kopen.
Mijn merrie is Rheinland gefokt, maar lijkt qua bouw meer op een Engels volbloed en is dus ook best wel spits. Ze is maar 1.61 en sinds dat mijn vorige merrie rond de 1.75 zat ben ik niet zo bekend met wat deze maat paard beter past. We weten in ieder geval al dat Kentaur en Stubben haar niet goed passen. Natuurlijk komt er een zadelfitter met verstand bij kijken, maar ik wil mij graag alvast oriënteren zodat ik rond kan vragen voor zadelmakers die deze merken tweedehands in voorraad hebben.
We gaan trouwens volgend jaar M starten met als einddoel over een paar jaar de 1* cross foutloos rond te gaan.