SGW Oss/Geffen - Brabant Horse Trials

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: SGW Oss/Geffen - Brabant Horse Trials

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 08:24

Iemand idee hoelaat het vandaag zo'n beetje begint?

Eefjahh
Berichten: 442
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 08:41

Pepperrr schreef:
Iemand idee hoelaat het vandaag zo'n beetje begint?


Half 11 geloof ik

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 08:49

Ah oke :)

Zijn er nog meer mensen die vandaag gaan? Ben in mn eentje, misschien iemand waarbij ik kan helpen/mee kan lopen? :)

MichieldeM
Berichten: 842
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 15:08

Ik was met iemand mee om foto's voor/van haar te maken gisteren. Ik heb van de M nog wat extra foto's gemaakt:

https://www.oypo.nl/nl/bfe79e54abfcb7f2

Daar was nogal wat tijd voor, want het duurde inderdaad enorm lang tot de uitslag van de L er was. Gelukkig was het mooi weer :)

Sabertje

Berichten: 965
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Well

Re: SGW Oss/Geffen - Brabant Horse Trials

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 15:28

Welke fotografen waren er nog meer gisteren?

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 15:43

Van het begin tot een uurtje of 3 geweest.
Mijn god wat een doodsverachting moet je hebben om te rijden.

Ik weet nog niet wat ik er van vind, knap of knettergek, of gewoon allebei.

Ik ben totaal verbaasd dat de ruiters blijven zitten, zeker dat laatste stuk met de sprong en dan lager eindigen en de waterpartij.
En verbaasd dat de paarden het nog net halen die sprongen.
Een ding, ik zal mijn paard nog niet misschien voor zoiets uitlenen, daar is ze me veel te kostbaar voor.

Maar wast een mooie lokatie voor zo'n evenement en ik snap als jullie nastuiterend in bed liggen, echt knap!

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 16:31

A3a1 schreef:
Van het begin tot een uurtje of 3 geweest.
Mijn god wat een doodsverachting moet je hebben om te rijden.

Ik weet nog niet wat ik er van vind, knap of knettergek, of gewoon allebei.

Ik ben totaal verbaasd dat de ruiters blijven zitten, zeker dat laatste stuk met de sprong en dan lager eindigen en de waterpartij.
En verbaasd dat de paarden het nog net halen die sprongen.
Een ding, ik zal mijn paard nog niet misschien voor zoiets uitlenen, daar is ze me veel te kostbaar voor.

Maar wast een mooie lokatie voor zo'n evenement en ik snap als jullie nastuiterend in bed liggen, echt knap!


Dit dus hahaha. Vroeger wilde ik ook altijd cross gaan doen. Maar ik ben er nu ook niet meer zo zeker van hoor. Vind een stijltje van 70cm al heel wat!

Ook die val van de 2e combi, dat zijn de dingen die je gewoon echt niet mee wil maken. Was er later nog iemand gevallen? Had het net gemist maar iig was die combinatie gestopt.

Heb zelf alleen de eerste cross gezien, wist niet precies hoe laat die andere zou beginnen, maar was alleen en had niet zo heel veel zin om te wachten haha, dus maar weer naar huis gefietst. Dressuur vind ik nooit zo interessant om te kijken :+

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 16:35

Eva huppeldepup, is er vanaf gevallen, dat was plm 2 uur, verder weet ik het niet.
S morgens was er iemand die bij de schuine sprong naar beneden eraf viel, pffff, maar later reed hij alsnog met ander paard, die daar weigerde.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: SGW Oss/Geffen - Brabant Horse Trials

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 17:24

Haha grappig, ik woon best dichtbij en de wind staat deze kant op. Kan nog gezellig meeluisteren :)

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 20:03

Sabertje schreef:
Welke fotografen waren er nog meer gisteren?


Ik heb Odd fotografie en eventingphoto gezien. Er stonden nog 2 fotografen bij 5a maar ik weet niet wie het zijn.

MichieldeM
Berichten: 842
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 20:16

Joki schreef:
Sabertje schreef:
Welke fotografen waren er nog meer gisteren?


Ik heb Odd fotografie en eventingphoto gezien. Er stonden nog 2 fotografen bij 5a maar ik weet niet wie het zijn.



Bij de M stond er nog een blond meisje te fotograferen bij 15/17 (de boom in het water). Geen idee wie dat was :)

Sabertje

Berichten: 965
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Well

Re: SGW Oss/Geffen - Brabant Horse Trials

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 20:58

Hopelijk melden ze zich via Facebook ofzo.

MarChak

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-01-08
Woonplaats: op mijn eerste Chakra

Re: SGW Oss/Geffen - Brabant Horse Trials

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 21:57

Bij het water zat beide dagen Shannon Kramer Fotografie.

Bouwpakket
Berichten: 649
Geregistreerd: 09-12-09
Woonplaats: Zuidoost brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 11:41

Ok dus alleen maar negatief commentaar hier.... Beetje jammer, tuurlijk zijn er dingen die beter kunnen, maar er is te weinig besef hoe enorm veel werk dit kost!!! Ik heb zelf eerder een andere SGW georganiseerd en is echt niet te doen. Ben er beide dagen geweest om te helpen en vind dat de organisatie een topprestatie heeft geleverd!!! Degene die het niet goed genoeg vonden blijven maar mooi thuis volgend jaar... en tip voor jullie, ga niet naar nieuwe crossen want daar gaat altijd vanalles mis. Sorry voor mijn reactie, maar kan me hier erg pissed om maken.

Wijsje
Berichten: 464
Geregistreerd: 06-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 12:03

Bouwpakket schreef:
Ok dus alleen maar negatief commentaar hier.... Beetje jammer, tuurlijk zijn er dingen die beter kunnen, maar er is te weinig besef hoe enorm veel werk dit kost!!! Ik heb zelf eerder een andere SGW georganiseerd en is echt niet te doen. Ben er beide dagen geweest om te helpen en vind dat de organisatie een topprestatie heeft geleverd!!! Degene die het niet goed genoeg vonden blijven maar mooi thuis volgend jaar... en tip voor jullie, ga niet naar nieuwe crossen want daar gaat altijd vanalles mis. Sorry voor mijn reactie, maar kan me hier erg pissed om maken.


Hier sluit ik me bij aan. Heb ook 2 dagen mee geholpen (ja, vrijwillig, mijn vrije weekend) en heb niets dan lof voor al die mensen die dit mogelijk hebben gemaakt!
Tuurlijk zijn er foutjes gemaakt, maar die worden allemaal ter harte genomen zodat volgende keer nog beter wordt. Zondag was bijv de uitslag en prijsuitreiking al een stuk sneller.
Zat deelnemers en publiek gesproken die genoten hebben, weinig ongelukken gebeurd.
Ik zeg op naar volgend jaar!

_bloempje01_

Berichten: 1406
Geregistreerd: 24-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 12:03

Jeetje bouwpakket.

Ik help zelf ook mee met crossen organiseren dus ik weet hoeveel qerk het kost.
Vergeet je niet dat vooraf alle berichten vanuit de organisatie zelf de indruk wekte dat ze het meer dan perfect voor elkaar gingen hebben?
Zoals brede lanen van 5 meter in het bos, om maar een voorbeeld te noemen. Ik heb ze niet gezien...

Op zondag in de klasse Z in moeten springen met twee staanders enz enz.

Ik geloof absoluut dat ze hun best hadden gedaan maar er was echt heel veel gewoon niet van het niveau wat ze beloofd hadden. En dan krijg je teleurgestelde mensen wat ik heel goed snap als je 350 euro betaald voor een wedstrijd.

kikkerdril4
Berichten: 661
Geregistreerd: 08-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 12:31

Ik vond het een leuke cross en een leuk terrein en ik heb er ook zeker rekening mee gehouden met dat het een nieuwe cross is dus meeste dingen vond ik helemaal niet erg! Ze hebben zeker hun best gedaan. Echter wel 2 puntjes die wel echt beter mogen. Ik moest als allereerste starten en om 10 uur het springparcours in, om half 10 was het parcours nog niet compleet en dat is toch erg lastig als je parcours wil verkennen en afstanden meten. Ook het Inrijden werd pas klaargezet toen ik er al op zat en was erg krap. Voor de rest super leuk dat we er weer een mooie cross bij hebben!
Sluit me er wel bij aan dat ze voordeden het 100% voor elkaar te hebben en dat was niet helemaal waar dus hadden ze beter gewoon kunnen zeggen dat er waarschijnlijk verbeterpunten zijn(en dat is bij alle nieuwe crossen)

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Re: SGW Oss/Geffen - Brabant Horse Trials

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 17:02

Er waren zeker goede dingen hoor, dat die misschien niet hier worden verteld betekent die niet dat ze niet doorgegeven zijn. Ik heb zelf een tijdje gepraat met iemand bij het secretariaat (Sanne kan dat?) en die vroeg naar mijn mening over hoe het allemaal was. Dingen als dat het parcours niet klaar is als het open is voor verkenning op vrijdag, dat het springparcours niet op tijd staat of dat het losrijden voor het springen gewoon echt niet kan (afsaltplekken/laag hangende takken/ te weinig lepels+balken) hebben ze van mij te horen gekregen, maar ook dat ik het een mooi terrein vindt en dat ik de cross (ondanks het wat te lage niveau) wel mooi vond om te rijden.

Natuurlijk was het de eerste keer dat het daar georganiseerd werd, maar als je je mening niet laat horen dan weten ze ook niet wat er beter kan volgend jaar.

kikkerdril4
Berichten: 661
Geregistreerd: 08-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 17:10

DoretteK schreef:
Er waren zeker goede dingen hoor, dat die misschien niet hier worden verteld betekent die niet dat ze niet doorgegeven zijn. Ik heb zelf een tijdje gepraat met iemand bij het secretariaat (Sanne kan dat?) en die vroeg naar mijn mening over hoe het allemaal was. Dingen als dat het parcours niet klaar is als het open is voor verkenning op vrijdag, dat het springparcours niet op tijd staat of dat het losrijden voor het springen gewoon echt niet kan (afsaltplekken/laag hangende takken/ te weinig lepels+balken) hebben ze van mij te horen gekregen, maar ook dat ik het een mooi terrein vindt en dat ik de cross (ondanks het wat te lage niveau) wel mooi vond om te rijden.

Natuurlijk was het de eerste keer dat het daar georganiseerd werd, maar als je je mening niet laat horen dan weten ze ook niet wat er beter kan volgend jaar.


Vind ik goed verwoord!
Al vond ik lager niveau niet zo erg omdat ik dat ook wel verwacht had van een nieuwe cross, zeker aangezien ze het terrein vaak nog moeten leren kennen.

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Re: SGW Oss/Geffen - Brabant Horse Trials

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 18:32

Ik ook niet, want het was mijn eerste L wedstrijd :')

Maar als je bv een week eerder in Gorssel bent geweest, dan leek dit meer op een B rondje.

kikkerdril4
Berichten: 661
Geregistreerd: 08-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 19:59

DoretteK schreef:
Ik ook niet, want het was mijn eerste L wedstrijd :')

Maar als je bv een week eerder in Gorssel bent geweest, dan leek dit meer op een B rondje.

Daar kan ik snappen inderdaad, toch vind ik het wel fijn om wat af te wisselen. Soms wat moeilijker en soms gewoon even lekker rond rijden haha

_lautje_

Berichten: 9257
Geregistreerd: 23-03-05

Re: SGW Oss/Geffen - Brabant Horse Trials

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 16:46

Als je een internationale cross organiseert moet dat gewoon voldoen aan bepaalde standaarden. Naar ik begreep was dit niet het geval. De bodem van springen en dressuur moet dan gewoon voldoende zijn.

Wellicht voortaan niet direct en nationaal en internationaal organiseren uit het niks.

Gevolg gaat nu zijn dat mensen volgend jaar niet terugkomen.

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Re: SGW Oss/Geffen - Brabant Horse Trials

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 22:09

Wat ik trouwens ook apart vond, in de L moeten er minimaal 20 sprongen in het crossparcours staan, dat waren er ook maar 18. In de M moeten het er 25 zijn volgens wedstrijdregelement, was dat wel zo?

MS_eventing

Berichten: 1187
Geregistreerd: 24-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 08:53

DoretteK schreef:
Wat ik trouwens ook apart vond, in de L moeten er minimaal 20 sprongen in het crossparcours staan, dat waren er ook maar 18. In de M moeten het er 25 zijn volgens wedstrijdregelement, was dat wel zo?


Wat ook interessant was in het L is dat ze terwijl de cross bezig was de route hebben veranderd. De eerste ruiters konden door de Z waterbak heen. Vanaf halverwege hadden ze zonder aankondiging ineens er allemaal hekken voorgezet waardoor je er niet meer door kon maar er langs moest. Heb veel ruiters gezien die het ook niet meer snapten en maar roepten * en nu??* . Als je iets aan het parcours veranderd doe het dan niet midden in een rubriek maar aan het einde of ervoor. Maar hier zullen ze zeker van gaan leren hoop ik! Op naar volgend jaar. *\o/*

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Re: SGW Oss/Geffen - Brabant Horse Trials

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 10:08

Oh echt? Dat heb ik helemaal niet meegekregen. Ik was zelf 25 en ben er nog gewoon doorheen gegaan. Heb daarna vanaf het terras even zitten kijken en het viel me wel op dat er veel links van de bult gingen. Maar dat was dus de reden :+