Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 18:29

Antonius is weer eens vertrokken voor een zegenrondje waarschijnlijk :+

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-18 19:47

Heb eens rap naar uitslag van de J5 gekeken en amaai niemand foutloos in jumping!

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 20:55

Ik reageer wel uitgebreid als ik thuis ben, maar laat ons het kort omschrijven, ik was de beste van de slechtste :')
Dressuur was echt niet goed, 2x volte op verkeerde letter gereden omdat ik lezer niet verstond, aanspringen rechtergalop tg de hand, verruiming tg de hand, uberstreichen rechts niet getoond. Stap was ok denk ik :+
Jumping heb ik schone stoot uitgestoken... 18m in een lijn rechte over, normaal 17m dus ik rij vol overtuigd om toch die 4 te halen, komen we erdoor op 3 foulé's _O- en foutloos bij! Had echte pechbalk op de laatste, mooie afstand, goed tempo... Maar idd niemand foutloos dus van 5 naar 1 met 1 balk...
Cross morgen wordt andere koek. Staan verschillende echt dikke moeilijke sprongen in... Geen idee hoe het zal lopen!

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 22:25

hahahaha Antonius....tis wel komisch dan ja. morgen veel succes!!

Ik had vandaag een rondje 1.00 gesprongen. ging goed!!
2 x 0 rondje en 70.5 stijlpunten , goed voor een 8ste plek.
De barrage was dan 1.10, maar hij deed het met 2 hoeven in zijn neus.
Ik hoef er alleen maar voor te zorgen dat hijr elaxed blijft, en dat ik hem goed tot redelijk voor het hout zet. de rest doet hij wel :') :')

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 22:30

Ik ben benieuwd wat de mijne morgen gaat uitspoken. Sowieso ga ik heel beperkt inrijden. Het is echt bloedheet op de zandpiste en moet pal op het warmste van de dag. Icaro is geen topper bij zo'n temperaturen (hij is dan wel weer een krak bij koude) maar ik word zelf ook nogal eens flauw ivm lage bloeddruk als ik niet oplet.

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 07:15

misschien helpt het als je van te voren een energydrankje neemt en iets zoutigs eet?

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 10:50

Mijn wedstrijd weekend in Tongeren zit er al op.

Gisteren was het wel goed. Dressuur was wel goed, kon beter maar tevreden, 34strafpuntzn.
En jumping ging ook, 1 balkje, volledig mijn fout zat te dicht.
Vandaag cross, weigering op de een, ook mijn fout, maar daarna alles foutloos, zelfs de trakhener.. toch iets waar hij normaal ook op stopt, maar dat pakte hij nu goed aan.

Dus eigenlijk heeft blits het vrij goed gedaan..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vanaf 13u hindernis jury

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 11:11

Oh mooi resultaat daaph! Hoe kwam je stop op de 1? Wel goed van de rest van je cross!

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 11:18

Ik zag dat het heeeel groot was, dus en toe wist ik niet meer hoe op te lossen dus ik heb hem te veel aan zen lot overgelaten...

Opeich, 90 moet hem achterste voor overgaan, maar gelijk hij in die twijfel zit...

Maar voor de rest pakte hem super aan. Dis vanaf de 2 ben ik echt heeeel tevreden.

Ik was nog binnen de tijd, maar wel 30strafpuntsn!

Omdat blijkbaar als ge een weigering hebt en ge rijdt binnen de tijd, krijgt ge er nog 10dtrafpunten bij... zo flauw

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 12:16

Ja inderdaad is een nieuwe regeling! Wat ik dan moeilijk eraan vindt is: stel je paard springt niet direct in het water maar je bent niet zeker of ze een weigering aangerekend hebben of niet, dan is dat toch niet zo erg als je nog binnen tijd bent? Vindt het dan raar dat je dan ook 10 strafpunten extra krijgt

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-18 13:45

Idd speciale nieuwe regeling! Is extra denkwerk amaai. Maar ik snap ergens het punt wel. Met stops verlies je tijd. En moet je dan zogezegd sneller rijden om binnen te zijn. Dus die 10 punten voor te snel zijn. Je moet dan gewoon seconde te traag zijn om zo weinig mogelijk strafpunten te hebben..
Maar idd kleine twijfeling aan het water is discutabel hé

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 15:55

Als die 10 strafpunten er niet bij waren was ik nog vooruit gegaan...


Heb Evelien ook voorbij zien komen, maar ze is niet gefinisg ik laat haar het verhaal doen..

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 16:23

Amai staat daar pittig precies, ik zag de uitslag van een L reeks en de helft waren uitgesloten :oo

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 18:56

Oei oei Evelien niet gefinished?

Toch goed dat hij alles heeft aangepakt Daaphh, de goeie weg is weer ingeslagen precies :)

De wedstrijd vandaag was dubbel. Heel fijn omdat we immens geluk hebben gehad met het weer qua regen.
Ik heb een enorme douche gehad toen ik nog een wegwijzertje ging ophangen. Het wedstrijdterrein was 2km verder en daar is niks meer gevallen dan af en toe een kleine bui :+
Door miscommunicatie met de ringmeester over het begrip "voorsprong op schema" (ze zei "een beetje" en dat bleek een ruim kwartier te zijn) niet kunnen inrijden. Dus na 1 rondje draf recht de proef in. Fijne stukken gehad maar toch vaak tegen de hand in de overgangen en kon hem er net niet goed doorheen krijgen. Hij was al bij al wat overdonderd en ik compleet opgefokt. Dus voorlaatste van 16. Het goeie is wel dat de opgekropte spanning van de voorbije weken en de blokkades in geen mijlenverre velden en wegen te bekennen waren. Hij reageerde heel fijn op zit en been, het tegenwringen bij wijken bleef geheel uit.
Ik ga hout vasthouden dat het zo blijft en dan kunnen we besluiten dat het toch echt aan het zadel gelegen moet hebben.


Die strafpuntentelling is wel bijzonder maar zoals Hanne het uitlegt wel logisch. Je vermijdt ermee dat ze paarden gaan Af jakkeren om toch maar die tijd te halen.

Madelene: ik vergeet vaak wel eens om zoiets mee te nemen. Of ik heb het wel bij maar ben alleen. Dan kan ik niet afstappen om dat te pakken en om nu met een flesje in mijn zakken een proef te rijden :))

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 20:24

Fijn Madelene dat je jumping goed is gegaan!

Laten we hopen dat het inderdaad is van het zadel!

Ja in Tongeren veeeeeeel weigeringen... de M snap ik, maar L.. das echt bijna hetzelfde parcours als anders, zeker waar de weigeringen waren. Ik zat als jury bij L op 11 en heb echt maar de helft gezien ofso.. midden net zelfde, maar die stond wel goed aan de maat.

Goh opzich vind ik dat een flauwe regel. Ik had op de 1 een weigering, ik maak gewoon een kleine volte en hij springt. Dus veel tijd ben ik niet verloren, en ik heb ook echt niet meer gereden vr de tijd. Laten lopen op zijn tempo..
wie gaat nog vr de tijd rijden als ge toch al 20strafpunten hebt.. Mja dat weten we ook weer voor de volgende keer

Wel nog een hele leuke foto
Afbeelding

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 20:42

Heb net naar de uitslagen gekeken. Van beide M reeksen is slechts 1/3 aangekomen! Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Dan moet er toch te zwaar gebouwd zijn? En in de J5 slechts de helft. Bizar! Tongeren is altijd pittig, mr nu wel heel pittig precies :P.

Mooie foto's Daphne! Jammer dan de eerste sprong en de 10 voor tijd. Die regel is idd wel discutabel.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 20:53

Ze zullen in ieder geval een reden hebben waarom ze die regel hebben ingevoerd, lijkt me niet dat ze dat alleen doen om de ruiters die al een weigering hebben nog meer te straffen.

Ja inderdaad, als het opgelost is met de aanpassingen aan het zadel ben ik content. Stapte de laatste tijd echt met enorm tegenzin op, het was meer vechten en ambras dan iets anders.

Foto is inderdaad mooi! Was Louie Wouters er ook? Die heeft er vaak echt pareltjes tussen zitten, alleen jammer dat je die niet kan nabestellen.

Amai PP meen je dat? Dat valt al niet meer onder pittig maar eerder onder een slagveld.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 20:58

Ja maar maar die lo..uie wo..uter..s..... Van mij moet hem toch niet meer te veel foto's maken.Hoe goed ze ook zijn..

Er loopt een proces tegen hem voor nogal ongepaste handelingen...

Midden was wel echt pittig, stonden dingen op die vorig jaar ook op stonden bij het Ek..
Maarja, als het te zwaar was, dan zou de TD het niet goedkeuren...
En L/J eigenlijk hetzelfde als anders, ze moesten zelf de puldermansgrave niet springen.. Misschien dat het weer er ook mee te maken had, want als ze bij ons op het hoogste punt kwamen, waren ze wel KO

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 21:11

Ik ken hem enkel van de foto's zie ik die passeren en omdat er regelmatig eens iets tussenzit waarvan je echt denkt, wow. Voor de rest geen ervaring mee maar ivm dat proces, da's niet zo netjes nee...

Het weer was lastig vandaag vond ik. Wij hebben immens geluk gehad dat het altijd beperkt bleef tot af en toe een bui met dikke druppels, af en toe wat zon maar vooral zwaar bewolkt met een briesje. Als ik dan hoor dat het op andere plekken met bakken uit de lucht kwam (hebben wij ook zien langskomen in de verte en ik dus 's ochtends live ondervonden) en op nog andere plekken alleen maar volop zon. De momenten zonder wind was het wel enorm benauwd. Daarin een dressuurproef rijden is toch weer wat anders dan een blijkbaar stevige cross.

Oftewel heeft dat er mede voor gezorgd dat er zoveel zijn uitgevallen? Of gaat het echt om uitsluitingen, valpartijen en dergelijke?

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-18 21:22

'k Heb de uitslagen ook bekeken en idd wow... Veel uitgevallen! Ben benieuwd naar meer verslagen.

Luxor gisteren een kleine staande operatie gehad. Verdoofd + plaatselijk + ander been omhoog hielp niet. DA kwam dus met nog spuitje af, en amai ze heeft moeten wegspringen. Luxor ging ze gewoon pletten. Dus de praam erop om nog eens te kunnen bij verdoven. Dan is het wel redelijk gelukt.
Is wel nog een redelijk grote wonde. Hechtingen en nog 10 nietjes bij ofzo. Omdat er veel tractie was.
Vandaag stond het wel wat gezwollen maar hopelijk was het maar door het weer ofzo. Morgenavond controle van de DA. 't Is echt draaaamaaaa met zijn been... Moet iedere dag zilverspray erop doen en ho vandaag was dat al halstertouw losmaken maar wel nog door de ring en uiteinde vasthouden. Want hij hing anders helemaal in zijn halster... 'k Heb hem ook al eens afgespoeld met water (behalve dat ene been) en hij was al bang dat ik erop ging spuiten. :(:) Morgenavond bij de controle zal t ook neusje dichtknijpen zijn...

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 22:14

Afbeelding

Amai dat zal ook niet goed gedaan hebben...

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-18 22:19

Aw aw aw aw! Wie is dat?

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 22:22

Awtch!! Die drones he, ambetante dingen!

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 22:29

Auwtch :oo!

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 22:32

Ik zit intussen ook in mijn zetel!

Ik wist op voorhand dat het een zeer moeilijke opgave ging worden voor mij, en bleek idd nog maatje teveel. De 1e trakhener zag ze maar op het allerlaatste de put, eigenlijk al na haar afzet, dus ze springt maar verschiet en blijft in de lucht hangen en landt met de achterbenen in de put, er wel over, maar niet goed voor vertrouwen dus. De sprong erna ging heel netjes dus daar was ik al blij mee. Volgende was het eerste water, over een dikke boom in het water springen en via gebroken lijn door water galopperen omhoog en nog een sprong. Ze stopte op de boom, maar eerder door alles eromheen (nijlpaarden, krokodil, veel toeschouwer), want ben direct opzij erin gegaan en dat deed ze in vlotte draf, dus dan kleine volte en dan ging ze heel vlot over de boom en door naar het volgende. Dan alle volgende hindernissen gingen eigenlijk easy peasy, ook volgende water, over een boom een vrij steile helling naar beneden in het water lopen, deed ze goed. Voorzichtig en op klein drafje naar beneden, maar ze blijft vooruit gaan, dus was daar echt wel blij mee. Dan terug steile helling omhoog tot de 2e trakhener, maar die was er teveel aan. Ik vind dat sowieso een hele moeilijke. Trakhener bergop en je kan hem eigenlijk niet recht aanrijden, dus beetje schuinweg... ze zat intussen ook echt bekaf (we waren trouwens nog steeds op onze minuutpunten, ondanks de stop aan water) en ik kreeg ze niet meer voor mijn been. Ze heeft 3x gestopt, moet zeggen dat ik intussen ook op was, heb ze dan de 4e keer er wel over gekregen, maar uiteraard uitgesloten.
Moet zeggen, tis jammer, maar ik kan niet teleurgesteld zijn. Ze heeft weer zoveel bijgeleerd, was zo een moeilijke cross, die heuvels onder loodzware omstandigheden door die hitte en ja, ze moet toch ook de kans krijgen om wat te leren, hoort er wel beetje bij.

Qua zwaarte van parcours... ik vind het dubbel. Kijk, Tongeren is een zware, zo staat hij bekend en dat mag ook wel, er mag wel wat variatie zijn tussen de verschillende crossen. Ik spreek nu natuurlijk voor mijn eigen winkel, maar voor die 5 jarigen vond ik wel dat er enkele aanpassingen hadden mogen zijn tov L... die hele grote trakhener in het begin, hadden wij mss gewoon de trakhener van B mogen nemen, dat had al zwaar genoeg geweest, nu kon je die als alternatief nemen, maar wel in omgekeerde richting, ik vind dat geen waardige optie. Dan moet je terugkeren met een kleine wending, ben je uit je ritme en verlies je toch veel voorwaartse drang wat je nu net niet wil op die sprong. Die 2e trakhener hadden ze ook nog iets simpeler kunnen maken door bv de trakhener te gebruiken die anders door de B moet genomen worden. Ik ben helemaal niet overtuigd dat ny dat wel zou gedaan hebben, maar het is toch makkelijker om ze moeilijke sprongen aan te leren als die net wat lager staan.
Als ik goed gekeken heb, trouwens maar 2 foutloos in de J van de 11 dacht ik. Nog 3 gefinisht maar niet foutloos.
Vanuit L oogpunt bekeken, waarbij je toch verwacht dat de paarden al wat meer ervaring hebben, vond ik het niet onmogelijk, moeilijk ja, maar wel te doen.

Voor de B leek het 2e water mij heel moeilijk, bergaf in het water over een boomstam... meestal is het in de B zelfs gewoon water inlopen zonder sprong, dus dan over een boomstam toch wel steil naar beneden, daar zijn immens veel fouten en valpartijen geweest.

In de M hebben ze heeeeeele grote pech gehad met het weer. Ik was zo opgelucht dat ik net gecrosst had, maar ongeveer kwartier na mijn rit zijn de hemelsluizen opengegaan en was het echt aan het stortregenen, gans de tijd van de M reeks. Op een keiharde ondergrond gaf dit dus een spekglad parcours. En je ziet goed in de uitslag het verschil tussen de A en B reeks, in de A zal de gladheid nog meegevallen hebben, maar in de B... eerlijk, ik zou niet meer durven rijden hebben. En dat hebben er nog veel beslist, aan al de AB's te zien. Qua cross zaten er (net zoals bij mij) enkele hele moeilijke technische dingetjes in, moeilijke lijnen, punt en haag achter elkaar die je echt schuin moest springen, huizen/kerkje in moeilijke lijn... qua hoogte vond ik de cross echter nergens overbouwd, in geen enkele reeks. Minderhout stond op dat gebied een tandje zwaarder.

Ik heb trouwens wel al een hele mooie foto zien passeren van mijn van LW:

Afbeelding

Normaal gezien ga ik binnen 2 weken in Genk eens trainen, als je zin hebt Daphne om te gidsen, mag altijd :D
Jammer van je stopje op de 1 maar toch een opsteker dat de rest zo vlot ging!
En ik kende die regel door dat vorig jaar eens toevallig te horen. Het lijkt mij toch een vrij overbodige regel te zijn... met een stop zak je toch zodanig veel in het klassement dat er maar zelden nog echt voor de tijd gereden wordt. Alé ja, jij haalde de tijd makkelijk, ik denk niet dat je zou gepust hebben voor die tijd te halen, wetende dat je al een stop had... want idd, 1 voetje achteruit op het water is een stop, maar daar verlies je maar enkele seconden mee, dus meestal van weinig invloed om je tijd te halen. Proberen dus om in dit geval 1 seconde over de ideale tijd te eindigen :roll:

Hanne: hopelijk krijgt luxor nu geen nieuwe tumoren meer. Een vriendin van mij is nu met haar paard trouwens bezig aan zo een therapie in Merelbeke voor een sarcoid in zijn neus. Als je wil, geef ik je haar naam via pb, kan je haar zelf naar haar ervaring vragen, ze zal je zeker alle info willen geven!

Varekaj: een dressuurproefje kan je écht niet vergelijken met een cross in de heuvels in die temperaturen. Er zat geen geen zuurstof in de lucht en dan zo moeten klimmen en dalen is dodelijk voor die paarden, die zitten allemaal dood tegen het einde, de ene nog wat meer als de andere.
Moeten jullie bij de lrv binnengaan als ze voorlopen op schema? In vlp, zowel op eventing als dressuur moet dat echt niet en mag je gewoon op je eigen uur starten.