Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 23:23

Daaphh schreef:
[ Video ]



Proficiat! Mooi rondje :). Flinke opsteker allezins :)!!

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 07:18

Proficiat daaph!!! mooi rondje

hanne, ik weet niet 100% zeker of hij ook UV werend is, ga ik eens nakijken. Maar ze zijn zeker voldoende ventilerend. En er zit vooral bij de manen een zacht gedeelte zodat ze geen manen afschuren of plat drukken. Echt koel met heel heet weer is volgens mij geen een deken.
Maar boxser en lex moeten hem ook allebei de hele dag aan houden.
A. echt voor de vele vliegen die wij hebben
B omdat ik te lui ben om ze op en af te doen := :')

varekaj, als je de mogelijkheid hebt om hem terug op de wei te zetten zou ik dat zeker doen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 07:58

Van Antonius zag ik al iets passeren op FB, hoe is het met de rest geweest gisteren?

Zolang je geen donkere vliegendeken hebt valt de temperatuur er onder echt goed mee is mijn ervaring. Ik heb eentje om mee op stap te gaan, met hals, en daar zweet hij wel onder maar dan houden we het bewust wat kalmer.

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 08:16

Hier 16e van de 130 combinaties in het 1m20 op de Gouden Laars. Heeeeel tevreden van m'n grijsje :D

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 17:31

Ik kijk al uit naar morgen :') Ga je zien dat ik waarschijnlijk weer een bui over mij heen ga krijgen ofzo.

Voor ons lrv-tornooi in augustus hebben ze mij een tijd terug de zwarte piet doorgespeeld voor het werven van sponsors en alles qua publiciteit en reclame.
Grijs haar krijg je daar van...

Antonius

Berichten: 2321
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 09:22

Proficiat daaphh en laurie! Knappe prestaties!!

Ik had het al op fb gezet, minderhout was er een van hoogtes en laagtes... ny liep een nette dressuurproef, wel gespannen, eerste keer 20x60, moeilijke proef en beginnen in lichtrijden hielpen niet zo om de spanning weg te werken, 6e van 9 op 6 punten van de eerste.
Ik had veel zin in de cross maar vond hel eigenlijk nog te moeilijk voor haar. 3x water, sprongen in het water, hele hoge brede bakken, punten, trakhener, brede coffin, Alé noem het en het zat erin. Ze heeft mij enorm verbaasd door foutloos rond te lopen, ze dacht ook goed mee, pakte vanzelf aan, ik kon niet meer happy zijn met haar prestatie. Wel 26sec buiten tijd, maar ik heb nu uiteraard nog geen risico's genomen om de tijd te halen. Uurtje later jumping, lag heel vettig, maar ze zeilde overal foutloos overheen, en uiteindelijk zijn we 2e geworden.
Fi was een ramp in het losrijden voor dressuur, ze bleef ny zoeken en echt verzetten. Maar die weet dus verschil tussen losrijden en aan de hekjes komen, ik reed rond de ring en had een ander paard, goed voor een 2e plaats. De cross stond ook hier moeilijk en zwaar maar wel te doen dacht ik. Het was echter afgelopen op hindernis 7b... 7a was een hele brede coffin en op 18m een grote bak. Ze is altijd wat kijkerig op putten, dus plan was goed voorwaarts vanuit de galop de coffin aanrijden en blijven doorrijden op 4 foulé's voor de bak. Dat ging eigenlijk goed en ja, op die bak is dat een grote afstand, maar het kon zeker wel, maar ze pakte niet aan op groot, deed er een krabbelpasje bij en toen stond ze tegen/op die bak natuurlijk en ben ik erover gegaan. Geen pijn gedaan maar wel echt teleurgesteld omdat ze dus duidelijk geen vertrouwen meer heeft om grote afstanden te springen.
En op gewone enkelvoudige hindernissen neem ik ook altijd terug en ga wat meer in de voet rijden, maar in zulke lijnen kan dat gewoon niet want het staat er niet voor gebouwd.
Nachtje over geslapen, maar beslist om haar te laten dekken... ik ga dan nu nog een paar wedstrijden rijden voor het vertrouwen en niet meer echt focussen op binnen tijd te geraken om hopelijk te eindigen met toch nog een paar mooie ritten. En dan mag ze nadien moederke spelen.
Denk dat het genoeg geweest is. Ze werd gisteren al hengstig gespoten dus wellicht in het weekend dekken.
Dus nu, druk op zoek naar hengsten!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 14:54

Ik lees straks wat beter bij. Heb moeten afgroeten in de proef omdat Icaro het opnieuw midden in de proef op immens protest heeft gezet.
Ben heel zacht uitgedrukt coleirig...

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-18 17:17

Ik 2x gevallen op jumping. Wel heel tevreden van Luxor. Verschoten hoe hij zo kan smijten met zijn achterhand.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-18 18:00

75 cm training 2 foutjes op een rechtje. Van de 11 hindernissen dus heel tevreden! Wel nog naar links en rechts gaan op een lijn voor de sprong. Inrijden voor die proef was stoppen op 1e kruisje, de rest wel goed gesprongen maar allemaal nogal hard.
85 cm gevallen tijdens het inrijden omdat een pony dom deed voor Luxor en hij is dan bang/doet mee en ik ervan gevallen. Hij wou niet springen erna en moest al direct in de piste... Maar daar pakte hij goed aan! Niet meer zo naar links en rechts. 1e van de dubbel sprong hij wat in de voet en dan een zwieperd met zijn achterhand waardoor ik richting de grond ging. Even pijnlijk en kort ter observatie id ambulance (had bijna geen lucht meer) maar 't viel mee. Zal serieus blauwe bil hebben.
1 mei is toch mijne dag niet. := exact 3 jaar geleden spoedoperatie door een val op cross.
Volgende week donderdag dressuurwedstrijd, das rustiger. :+ En les volgen. Ook zal ik geen 85 meer springen. Max. 80 tot dat ik Luxor meer gewoon ben. Want hij begint sterker te worden, vindt het spelletje leuker en springt hard. En daar zit het probleem dat ik zijn sprongen niet verwacht. :+

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-18 18:09

@Antonius: Echt suuuuupergoed van Ny! Wel jammer van Fi...

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 18:34

Ik heb Icaro op de weide gedopt, een douche genomen, bijgelezen en ben intussen weer wat afgekoeld :+

Antonius, wel fijn dat Ny het allemaal zo goed oppakt! Ze blijft verbazen die kleine juffrouw van u. Dametje met ballen om het zo te zeggen. Hoe zie je de verwachtingen in voor de rest van het seizoen? Bj*orn zou er enorm trots op zijn dat ze het zo goed aanpakt.
Van wie ga je Fi laten dekken?

Hanne, ondanks je 2 duiken toch wel weer goede ervaringen, daar moet je je op focussen. 't Is altijd beter dat hij blijft aantrekken dan dat hij de boel volledig dicht gooit of er aan alle kanten vantussen wil piepen.

Mijn verslag is eigenlijk niks speciaals over te zeggen. Inrijden ging redelijk, regelmatig spanning maar altijd goed kunnen laten afvloeien. Immens drukke binnenpiste, denk dat we op een bepaald moment toch met bijna 20 ruiters tegelijk aan het losrijden waren. De proeven voor jonge paarden waren tegelijk met mijn proef dus 2 wedstrijdringen en maar 1 plek om los te rijden. Een frontale botsing gehad zelfs in een wending in een hoek. We waren beiden aan het draven, ik linkerhand en zij rechterhand. Ik kon niet opzij want iemand naast me in galop op de hoefslag en zij had iemand in stap aan haar andere kant die niet opzij ging. Gelukkig niemand schade. (we zijn trouwens niet de enige die dat voorgehad hebben)
Al bij al zaten er ook hele fijne losse stukken bij, zo voelde hij ook toen ik naar de ring mocht. Vanaf het begin wel spanning en moest echt voorzichtig zijn qua hulpen omdat hij heel scherp reageerde. De middendraf gaf ik iets teveel kuitdruk en ging hij pasje in galop, goed kunnen terugpakken, mooie overgang naar halt kunnen maken. Achterwaarts ineens tegen de hand in en vanuit de halt iets aarzelend naar middenstap. Ik rij de diagonaal op, hij trippelt, ik corrigeer en *pats*. Bij de overgang naar galop ipv voorwaarts kop tussen de benen, opzij springen en tegelijk proberen bokken. Fiks been en fikse tik gegeven, nog meer van hetzelfde. Nog geprobeerd om hem via draf op de grote cirkel dan in galop te krijgen maar hoe meer been hoe slechter. Kreeg hem amper nog in draf! Dan maar afgegroet. Mocht van de jury toch nog proberen om hem in galop te zetten, is heel even gelukt maar hij viel er direct weer uit en opnieuw complete kermis.

In de binnenpiste hetzelfde: niet willen aandraven, compleet tegendruk geven tegen de minste kuitdruk, proberen bokken/omhoog komen/wegspuren bij een tik van de zweep, over de schouder wegspringen, niks van contact nog aanvaarden en nog minder voorwaartse drang. Uiteindelijk van B*ert V**ermeir, waar ik nog les gevolgd heb en die er ook was een paar kleine tips gehad en hem na een kwartiertje toch weer los gekregen en al bij al prima kunnen afsluiten. Maar ik was op dat ogenblik in staat om die rotbok ter plekke op een BBQ te spiesen.

Volgens B. zet hij zich volledig vast in de kaak en in de hals in een compleet opgekropte houding. Morgen krijgt hij rust (kan niet anders, staat al wat op de agenda), donderdag en zaterdag ofwel les ofwel stevige buitenrit en vrijdag ingeschreven voor de springles.
Maar ga toch ook de osteopaat eens laten langskomen voor de zekerheid....

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 19:31

Antonius, zalig gevoel lijkt me dat me ny.
en tja...fi laten dekken, geen slechte keuze. maar jammer dat ze zo reageerde.

varekaj, ik kan me voorstellen dat je woest was...mar je kunt het goed verwoorden, dus je weet ook waar je aan moet werken.

hanne, billenmassage?? :=

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 19:55

Dat hij thuis eens een kuur krijgt, tot daar aan toe. In de ring wil ik het echter NIET.

Iets wat al langere tijd knaagt is het idee dat hij zelfvertrouwen mist tov vroeger. Als hengst en het eerste jaar na castratie heeft die nooit spoken gezien. Soms was iets wel spannend en 't is altijd al eentje geweest die alles graag ziet, dat wel. "Enge" dingen werden bekeken en als het kon zeker ook, hetzij ietwat aarzelend, onderzocht door er naartoe te gaan, te ruiken en eventueel erin te bijten (of proberen om ermee te gooien :roll: ) Intussen is een bordje "te koop" aan een weiland in open veld een reden om ter plekke om te draaien en te proberen rennen alsof hij op het nippertje aan een mijnenveld ontsnapt. Een gewikkelde baal hooi langs de weg, die gaat hem inpakken en verslinden. Een trein die langskomt verdient een wedstrijdje "om ter snelst". (riool)buizen zitten vol vreselijke wezens. En de afgelopen 2 wedstrijden waar er volk langs de (inrij)piste kon staan was hij dààr zelfs op aant spoken...

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 23:01

Proficiat met NY haar resultaat! De opvolging voor fi is nu wel officieel :). Heel jammer van fi. Mss een verstandige beslissing, mr hopelijk kan je nog een mooie afsluiter rijden! Al een hengst op het oog? Noorit (half zusje van Canch) is gedekt nu door diamant, ze moet binnenkort bevallen en daarna wordt ze onmiddellijk opnieuw gedekt. Deze keer dan door curb.y du. Sei.gneur. Noorit zelf is niet de soepelste, ondanks wel netjes bewegen, en blijkbaar is die curby een hele soepele en heeft dat ook zo door. Mss iets voor fi?

Proficiat met je rondje laurie!

Raar zeg varekaj! Gaat op strafkamp moeten? Kzou niet direct kunnen zeggen waar da staken aan kan liggen. Tis idd mss een mietje geworden zonder balletjes :P.


Ik had vandaag ook jumping. Ik had twee fouten mr eigenlijk wel tevreden! Ik had een goed gevoel. Eerste balk was echt ook wel pech balk, tweede kwam ik wat dicht. Mr gevoel was leuk! Dan maken die balken mij niet zoveel. Je ziet, ik ben een echte wedstrijdruiter :+. Not :P.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 08:05

antonius: proficiat nog eens :) er is duidelijk opvolging verzekerd :) Dan is het inderdaad geen verkeerde keuze om fi nu al te dekken. Heb je al een voorkeur naar een hengst?

varekaj: wat jammer :( heb je geen mogelijkheid om hem regelmatig ergens tussen de hekjes te gaan rijden? of zelf iets in elkaar te knutselen die kan dienen al hekjes of witte lijnen ofzo? Eventueel eens door iemand anders laten rijden om te zien of het een verschil uitmaakt? en ook de osteo eens laten komen dan kan je toch zeker uitsluiten dat het nergens pijn is dat hij niet wilt werken.

hanne: het filmpje ziet er inderdaad wel spectaculair uit :) hopelijk niet te veel pijn gedaan? Alles gaat met vallen en opstaan! je komt er ook wel hoor :)

pp: ik begrijp u volledig. Ik kan ook echt tevreden zijn met een rondje met 2 balken :p vaak ook omdat het meestal mijn fout is :) fijn dat het weer goed gaat! je bent weer vertrokken :)

Wij zijn gisteren ook naar waregem geweest voor 115 met vozzie :) we hebben tot 20 paarden gekeken en geen enkel paard was nul. Het was een technische parcours met veel bochten en krullen. Onze vos had 1 fout. opzich sprong hij heel goed maar op de voorlaatste hindernis moest hij van veel te groot springen en heeft zo een balk gehad. Maar anders sprong hij wel best fijn :) was ook weer al geleden van de cross in waregem dat hij nog een balk gezien had :) dus eigenlijk kunnen we niet klagen :)
Indien mijn merrie weer uit is ga ik hem regelmatig op springles meenemen bij mijn vriendin. het paard zal er deugd van hebbn en ik ook :p
Verder niks speciaal vandaag bel ik naar de dierenarts voor een afspraak en ook voor mijn monster te castreren indien het al kan.
haar hoeven zijn sinds vorige week al een heel stuk verbeterd dus hopelijk heeft de hoefsmid het mis...

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 08:16

PP, dat zijn net de fijnste wedstrijdruiters, diegene die er voral plezier in willen hebben en zich een slechte dag niet te hard aantrekkn :)

Strafkamp, ja en nee. Het probleem heeft sowieso te maken met spanning die ineens snel opkomt, niet tijdig kan afvloeien, hij kookt over en blijft dan op dat "overkookpunt" hangen. Hij pakt dan niks aan, ook losse teugel niet. Hij blijft in die opgepropte en opgefokte fase hangen.
Ik ga hem nu wel flink in het werk zetten maar geen dressuur, eens kijken wat dat geeft en ook de osteo/DA bellen. Hij heeft geen bijzondere gevoeligheden op het lijf, tanden en zadel zijn in februari nog gecheckt, staat goed in zijn spieren, loopt soepel en vrolijk in 95% van de tijd. Het zou me verbazen dat er iets scheelt maar ik sluit het wel liever uit.

MF, hij doet het thuis ook hoor. Hij spookt dan weinig tot niet omdat hij die pistes kent. De spanningsopbouw komt dan vooral omdat ik eens iets langer iets vraag of iets moeilijker. Bij springen bijvoorbeeld fokt hij zichzelf ook op omdat hij niet naar elke hindernis mag vlammen zoals hij wil. Of als ik 4x na elkaar stap-galop-draf/stap vraag. Of hij mag niet op zichzelf vooruit gaan denken.

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 09:17

varekaj, en wat als je het nu eens op een andere boeg gaat gooien? met bijvoorbeeld supplementen die de stress weghalen?
Ik doe bijvoorbeeld aan het begin van het wedstrijdseizoen stressless van primeval geven.
Oke, het is aan de prijzige kant, maar het werkt wel.
Hij krijgt niet die "blinde waas" over zijn hoofd heen.
Mijn vorig paard, een engels volbloed, die gaf ik het gewoon het hele jaar door 1 schepje.
En dan nog had ik het moeilijk, maar ze blijven in ieder geval meewerken.
Want geef je hem bijvoorbeeld al magnesium? kan ook al veel doen, en is minder prijzig.
De stressless is ook magnesium, maar daar zit nog wat extra's in.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 10:34

weet iemand of je voor de internationale eventing van arville een fei pas nodig hebt?
Volgens de wedstrijd kalender was er een 110 cm proef cnc in arville. Maar heb dit nog eens navraagt bij s*ien. Dit zou enkel voor pony's zijn. Nu vroeg ik me af wat er allemaal in orde moet zijn voor een 1* mee te rijden en vriendelijk zoals ze altijd is stuurt ze dat ik in het regelement artikel 520 moet lezen maar daar staat niks in van wat allemaal moet in orde zijn behalve de kwalificatie dan ( MCR).
Er zijn in juni maar heel weinig wedstrijden :s

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 10:48

Antonius: Knappe prestatie hoor van Ny! Minderhout is zeker geen eenvoudige cross. Jammer van Fi, maar sh*t happens. Op naar de volgende.

Hanne: doe vooral waar je je goed bij voelt zodat jullie beide genoeg vertrouwen krijgen in het parcours :)

Varekaj: jouw monster heeft het goed zitten, het is een periode waar hij door moet zeker...

MF: er waren idd wat rare bochten (hindernis 4-5-6) in het parcours.

Ik heb ook gereden in Waregem! Wel geen bekende gezichten gezien. Met Ferro 2 balken, 1 was slordigheid van hem en 1 een verkeerde afstand van mij. Ik ben beginnen verruimen terwijl ik gewoon eigenlijk niets moest doen en dan wel goed ging uitkomen. Vroeger reed ik teveel terug en in het voetje, nu ga ik teveel naar het andere uiterste, te snel verruimen. :+ Daarna nog even in de waterbak geweest, zijn crosshartje kwam toch weer naar boven.

Afbeelding

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 10:57

Toch fijn dat de meeste een waterbak iets leuks vinden om in te ploeteren als ze het kennen :D De mijne is in het begin ook overtuigen, en nadien is het zorgen dat ik hem er nog uit krijg :roll:

Kriebelt het niet om zo soms eens een lage cross nog mee te pakken Florence? Op't gemak en met niet teveel risico?

Madelene, ik heb ergens nog een proefverpakking magnesium staan denk ik. Kan dat wel eens proberen, heb daar eigenlijk nooit aan gedacht. Toen ik nog mijn springzadel had kon ik veel meer afwisselen, dat wil ik nu terug oppikken. Dan maar wat minder comfortabel zitten bij het springen voor mij. Terug dat zelfvertrouwen opkrikken door hem meer naar buiten mee te pakken en ermee te springen zal hopelijk ook iets uitdoen.
Op de trailer is het de laatste tijd soms ook beetje drama om te vertrekken, maar dat beperkt zich tot het moment van de klep dichtdoen en de eerste minuut na vertrek. Dat is wat trappelen en rondkoekeloeren en roepen naar zijn weidevriendje maar eens op de weg is hij heel rustig. De terugrit naar huis verloopt ook altijd probleemloos.

Antonius

Berichten: 2321
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 11:13

Hanne uw filmpje is echt zalig!! Lijkt erop dat hij écht veel vermogen heeft! Veel doen! Regelmatig springen, proberen vaak op verplaatsing te gaan, eens een deken over een sprong leggen in de piste, of wat 'versieren' met kegels ofzo.

Varekaj uwen aap is het echt wel aan het uithangen hé! Denk dat osteo sowieso geen kwaad kan om eens te checken.
Geen optie om terug wat regelmatiger van B.ert les te krijgen??

PP: ben blij dat je ook weer eens buitengekomen bent! Is hij nog stout geweest tussendoor thuis?
Goh ja, ik ben op zich ook meer blij met een hele goeie rit en een balk, dan nulronde met hangen en wurgen... Het goeie gevoel blijft langer hangen!

Mila: goed hoor, maar 1 balkje voor vozzie! FEI paspoort niet nodig voor internationale wedstrijden in België. Stijn moet wel zijn licentie online verhogen dan. En zeker je paspoort paard checken, laatste vaccins moeten binnen de 6 maand gegeven zijn en niet de laatste 7 dagen voor concours.
Heeft hij zijn MCR behaald?

Florence: jah die afstanden, nie simpel hé :P Nog nagedacht over Colo?

We zijn zo goed als zeker van onze hengstenkeuze, wellicht Chacfly PS. Hoewel ik ook nog twijfel voor Chaccato, maar mijn man heeft het meer voor Chacfly. Moet alleen nog afwachten of ik in het weekend sperma zou kunnen krijgen, ben aan het informeren.
Ik wil vooral souplesse, ruggebruik en vermogen toevoegen en wat 'simpele' rijerij. Denk dat dit met deze 2 wel goed zit.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 11:27

Antonius: hij heeft normaal zijn MCR. Het paard staat toch al als M paard. De ruiter nog niet maar ze hebben altijd samen gereden dus denk dat dit een administratieve kwestie is. Vaccins zijn in orde die zijn in maart gedaan. Die licentie gaat tie inderdaad nog moeten voor kijken als hij wilt mee doen. het is toch wel zijn droom om ooit eens een 1* mee te doen :) mss nu wel de moment :)
I*ris gaat nu ook chacfly gebruiken voor die die de 6 jarige mee liep in gesves. Das een f*antomas de muze.

Florence: ik heb je niet gezien. Wij waren er op het einde v an 105 cm.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 12:56

Chacfly PS zegt me niet direct iets, ik zal eens opzoeken!

Ferro zijn happy face :D!

Afbeelding
Cancha aan het tchillen op de weide, the happy life :P

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 12:57

Ik herken het gedrag van uw paard wel in blits Varekaj.. blits is ook zo een angsthaas.. ik zou niet meer afgroeten maar verder blijven rijden. Nu gaat die leren, ambetant doen, is naar buiten.
Blits reageert op alles, blaadjes, mensen, honden, niets... gewoon door blijven zetten.

Jammer dat het in minderhout niet ging met fi zoals je wou.. misschien een goede beslissing en je hebt er toch nog klaar staan :)

Ik had je filmke gezien Hanne, hij kan springen! Niet opgeven en blijven verder zetten.
Ik las nog resultaten van de jumping.

Je kan inderdaad Arville starten zonder FEI pas. Wel leuk om eens te doen!!

Wij vertrekken morgen op internationale naar kronenberg.
Met toch beetje een nasmaak.
Mijn opa wordt in de ochtend begraven.
Maar gelukkig vertrekken we in de namiddag

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 13:25

Daaphh: het probleem bij dressuur is dat je bij verzet van +20 seconden automatisch uitgesloten wordt :+ Eens hij in die flow zit krijg ik hem daar écht niet zo snel uit, toch niet op dit moment. Bij afgroeten/uitsluiting krijg je tegenwoordig geen minpunten meer. Stel dat ik de proef niet afgroet maar wel uitrij, dan is dat hooguit in stap of sukkeldrafje met veel sleuren en trekken. Dat levert mij dan 50% of minder op en dan heb ik juist wél minpunten.

R*ogge bood wel zelf aan dat ik inderdaad nog even mocht proberen om toch die galop te doen vanuit het standpunt "hij moet doen wat je vraagt". Daar ben ik wel heel erg blij mee. De vorige keer was het ronduit "sorry, dit is geen elegantie" en onmiddellijk de ring uit.

Antonius: ik heb dat ook al zitten overwegen, om weer bij B*ert te gaan lessen. 't is ook wel weer op verplaatsing maar soit, waar hij nu op de weide staat is't hooguit 20 minuutjes met de trailer. Al is onze lesgever van de club ook iemand die enorm goed meedenkt en het vriendelijk doch streng en consequent wil oplossen.
Die hengst ga ik eens opzoeken trouwens, ken hem ook niet.

Als ik alleen rij en ik zou ernaast liggen, tant pis. Dan maar zandhappen. Ik wil me dat echter niet riskeren als er anderen meerijden, om de doodsimpele reden dat hij in staat is om een ander paard aan te vliegen.

Hanne, heb het filmpje nu gezien. Blijven springen inderdaad! Je weet nu dat hij dat eens durft doen, gewoon op voorbereiden en enjoy the ride :D