Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lene

Berichten: 369
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 11:33

dacht dat Hanne de zebraversie heeft :) maar die zal dan zelf nog wel reageren :+ ik heb enkel eentje van equiline dacht ik.

WiPaLa
Berichten: 245
Geregistreerd: 20-07-12

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 11:46

Ik heb vorig jaar die zonder zebra print gehad, zijn heel goeie degelijke dekens, goeie pasvorm enz, alleen is de buikflap wat groot maar door die rekkers wat te knopen is dat ook opgelost. Iemand op stal had die met zebraprint maar die stof is veel stugger en deken valt ook echt kleiner. Ik vind de gewone buzz off beter dan de zebra

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 11:49

Goed om te weten! Wij kopen normaal altijd dekens met loopsplitten. De Bucas heeft die niet.. Al nadelen van ondervonden? Ik heb er eentje met een vrij brede borst en we zijn wat bang voor schuurplekken?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 13:05

Ik had een zebra van rambo dacht ik, zal eens kijken. Het masker heb ik nog, het deken niet meer. Dat heeft 3 zomers "geleefd". Zat snel vol kleine gaatjes (ik heb speelvogels en lomperikken) en was vorig jaar echt in frut. De buikflap was te klein. Moest de elastiek echt goed aantrekken om rond de buik te krijgen en Icaro is nu toch echt geen dikke.
Het deken deed wel perfect zijn werk qua weren van vliegend gespuis.

Icaro heeft nu zo een "pyjama" van première en Tibor een zebra van HH maar denk dat die laatste ook hooguit een zomer zal overleven.

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 13:31

Vliegendekens zijn echt een doolhof pfff.. hebben jullie goede dekens die het goed volhouden?

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 13:46

Ik heb canch twee vliegendekens gegeven toen ze van mij werd (ik ken cancha al van veulen maar is pas sinds haar 10 jaar van mij). Ze heeft ze beide in 2 weken tijd vernield, en nu moet ze het maar doen met van die slingertjes voor haar ogen :P. Ze heeft ook nog een Bucas oogcap gehad maar dat was ook niet goed. Ze deed toen al 10 jaar zonder vliegendeken, ze kon wel verder zonder dan, ze komt meer ambetant van die dekens (terwijl ze echt geen deken vernieler is voor haar winterdekens ofzo) dan van de vliegen zelf. Gelukkig vallen de dazen hier mee.

Canch heeft nu deze winter een gewoon gevoerde bucas opgehad maar komende winter gaat haar veulen er nog bij staan tot januari/februari dus dan kan ze wel geen dekentje op :\. En ze staan soms wel eens buiten als het regent. Ze is wel niet van suiker gemaakt maar heb ze toch liever dekentje.
Laatst bijgewerkt door PrietPraat op 27-04-18 13:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 13:48

Hier helaas niet :( Ze staat echt vol beter en is strontirritant door die beesten. Vorig jaar ging het met deken heel goed, maar was iets te klein dus dat wil ik niet meer op.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 13:56

De twee deken die ik had waren trouwens van premiere en Harry's horse. Niet de beste merken maar die dure had ze zeker ook vernield, maar dan ging het misschien een maand geduurd hebben :P. De oogkap was van bucas maar daar stond ze dan altijd mee te wrijven voor af te krijgen en dan deukte die vorm zo wat in en zat het tegen haar oog. Dan werd dat een natte plek aan haar oog van de tranen en dan zaten de vliegen op de natte plek. Dus dat was nog vuiler. Die slingertjes werken nog het best.
Laatst bijgewerkt door PrietPraat op 27-04-18 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 14:03

Antonius schreef:
Springen na cross ok, dat snap ik nog, maar waarom een uur ertussen? Is dan toch makkelijker met 20 min ertussen? Kunnen ze even uitblazen, maar je moet niet nog eens losrijden, je zit er nog op, dus tijdswinst...

Ik sluit me eigenlijk wel aan bij advies voor kliniek, tenzij het een DA betreft die zelf ook veel in huis heeft?

Antonius, misschien kun je wel voordringen?

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 14:07

bij ons ook veel vliegen en die staan ook met een masker en volledig vliegendeken op. Jerko heeft 1 van br waar hij al jaren mee doet en Furrie 1 van equitheme die ze nu ook al een paar jaar heeft. Beide waren geen super dure dekens maar ook niet goedkoop en ze hebben ook allebei een lycra stuk aan de hals zodanig dat de hals altijd bedekt blijft. Bij ons kunnen ze jammer genoeg ook niet zonder deken in de zomer :s We hebben ook wel geen bomen of schuilhokken op de weide. Ze komen elke dag binnen...

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 14:23

MF, wat vreselijk nieuws...ik ga eens navragen bij een vriendin van mij, die heeft geweldige resultaten met bepaalde oliën. misschien heeft zij daar ook een behandeling voor.

Ik heb mijn ideale deken gevonden bij Ralph Coolen. Echt, serieus geweldige dekens.
Super pasvorm, van QHP en dermate sterk dat die van mij er 2 zomers mee door kunnen.
http://www.rcruitersport.nl/index.php?r ... ct_id=4473
boxser heeft ook best wel een gespierde voorkant, en rond lijf.
Hij is 1.75 en heeft dekens maat 205 en deze past echt perfect.
Ook een extra zacht beschermlaagje bij de manen zodat die niet wegschuren.

Ik heb ook de zebra dekens van bucas gehad, maar ik kwam totaal niet weg met de maat, en het bovenste stukje hals bleef vrij, waardoor boxser nog steeds aan het meppen was met zijn hoofd.

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 14:33


madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 14:59

ja laurie, dat is dezelfde deken.
echt echt echt top!!!! en vooral ook dat je de hals ervanaf kunt halen is fijn.

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 15:03

Top, dan gaat het die worden denk ik :D Vind het zoooo moeilijk!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 15:25

Dat deken van QHP heeft het hier nét een zomertje uitgehouden :+ Lag op een paard wat erg graag rolt en daarbij de rug even schuurt over de grond. Tegen einde zomer was het *krak* en de hele rug was kapot gescheurd langs de naad bovenaan.

De pyjama van Première is wel goed, je paard moet het alleen accepteren dat je dat over zijn hoofd moet aantrekken. Ik noem het een pyjama omdat je paard echt ingepakt zit. Vooral heel handig als je een dag op voorhand dotten maakt, die zitten (meestal) nog netjes en wel ingepakt de dag nadien O:)

Ik moet wel toegeven dat mijn viervoetige exemplaren altijd de grootste lol hebben met dekens bij elkaar vastpakken en er dan aan trekken, halster uitspelen, die sliertjes loskrijgen of met halster om hun hals laten bungelen, bij de kappen de oren er bij elkaar af slopen én Icaro prutst constant de kap bij Tibor los door de velcro (klittenband) los te peuteren.
Hij ontdoet Tibor ook van zijn halster door de kinriem volledig uit de gesp te krijgen. HOE hij het doet? Geen flauw idee. Maar hij kan het.

Met andere woorden, hier is echt qua zomerspul al véél de revue gepasseerd. En in de vuilbak geland. Winterdekens daarentegen, die blijven wél altijd prima. Mijn première-dekens zijn al zeker 4 of 5 jaar oud en hooguit verkleurd. Juist de gespen moeten het regelmatig ontgelden maar dat is altijd met iets simpel op te lossen.

Ik kan absoluut NIET zonder vliegendekens voor de 2 grote. Ze hebben geen ZE maar trekken allebei van die kleine vliegjes aan over hun volledige lijf. Icaro trekt dan ook nog eens en masse dazen aan en alle weides zijn ofwel in de buurt van maïs of bos. Zonder dekens slopen ze binnen een week een volledige omheining, ongeacht of er stroom op staat of niet om te kunnen schuren.

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 15:30

Ja echt een pyjama wil ik niet, daar is het niet 'erg' genoeg voor en het is nogal een gevoelig treesje :+ Ik denk dat ik de QHP eens probeer. Het is geen sloper dus ben benieuwd :+

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 16:21

Voor niet-slopers is het wel een fijne deken :j

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 17:41

boxser rolt ook graag en uitgebreid, maar bij hem gaat de deken nu de 2de zomer in.
ligt denk ik ook eraan hoe de deken past...
en deze deken heeft een prijs waar het nog geen hartaanval bezorgt bij een keertje kapot :')

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-18 23:39

Ik lees (met plezier!) mee maar reageer precies niet veel. ;) Inderdaad ik heb 2 bucas zebra dekens. De 2e is in goeie staat voor 40 euro aan mij verkocht. Ik ben er best tevreden van! Maar de nek idd wat te kort maar gelukkig nu nog niet zo belangrijk voor Luxor.
Die QHP Madelene is die ook uv-werend en 'koel' eronder? Want zelfs bij zeer warme temperaturen moet Luxor het aan blijven houden...

MF echt niet fijn van die vermoedelijke diagnose. :n Ik duim dat het toch niet die diagnose is!

Luxor vol kappen door wild te zijn. :roll: Meneertje is gelukkig dat hij weer op de wei mag haha

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 10:56

Afbeelding

Ik had eindelijk nog eens een nul rondje! *\o/*

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 11:12

Top Daphne! *\o/*

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 11:23


Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-18 13:55

Proficiat Daaphh!
Ik hoop dinsdag ook op fijne rondjes, nul hoeft niet maar fijne rondjes zijn al ok hihi. :P

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 21:21

Ziet iedereen het nog zitten voor morgen in Minderhout?

Ik heb de timing voor dinsdag gezien. Proef begint om 11u24 en duurt tot 16u06. Er zitten maar liefst 41 inschrijvingen in de niv. 1 :=
Ik moet om 14u starten, prijsuitreiking is om 16u30 ongeveer. Aangezien St-Niklaas niet zo ver is ga ik Icaro tussendoor gewoon terug op de weide doppen en de trailer afzetten ipv daar weer 2u30 te zitten niksen. Jury is G. R*ogge... Heb nu alvast medelijden, dat wordt een hele lange zit :))

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 23:21

Varekaj schreef:
Ziet iedereen het nog zitten voor morgen in Minderhout?

Ik heb de timing voor dinsdag gezien. Proef begint om 11u24 en duurt tot 16u06. Er zitten maar liefst 41 inschrijvingen in de niv. 1 :=
Ik moet om 14u starten, prijsuitreiking is om 16u30 ongeveer. Aangezien St-Niklaas niet zo ver is ga ik Icaro tussendoor gewoon terug op de weide doppen en de trailer afzetten ipv daar weer 2u30 te zitten niksen. Jury is G. R*ogge... Heb nu alvast medelijden, dat wordt een hele lange zit :))



Die is dat gewoon, jureert ook veel eventing en dan zijn dat standaard reeksen van +40 :P

Veel succes!!