Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 07:59

:(:)

Dat is te behandelen, toch? Wanneer komt de DA?

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 08:25

onze opa had dat ook... maar hij was natuurlijk wel pensioenrechtige leeftijd. hij had er niet echt last van in de zin van hij was nog zo fris als een iets. Precies een jong veulen als hij op de weide kwam.
Als je het opzoekt vind je er weinig postief over.
Dierenarts komt volgende week woensdag terug uit het buitenland.
Kga nog niet opvoorhand panikeren (stiekem doe ik dat wel vanbinnen) en afwachten wat de dierenarts zegt maar het komt me toch maar weer eens voor :( je zou toch wel de moed beginnen verliezen na alle tegenslag :(

Antonius

Berichten: 2321
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 08:41

Phoe Mila, heb even gegoogeld, dat ziet er niet zo best uit :(:)
Lijkt mij niet zomaar even snel te behandelen...
Hopelijk snel uitsluitsel van DA. Het zit je wel echt tegen hoor nu |(

Florence: ik rij nu 'maar' 3 paarden hoor, vos is terug naar de eigenaar. Het loopt voorlopig wel vrij goed, ze gaat veel wandelen. En toen we naar zee gingen, zag ik ook wel dat het goed ging, hij bleef netjes nageeflijk, ze kon hem heel goed sturen, ze heeft bijna alles op kop gelopen. Hij was oorspronkelijk bij mij gekomen omdat ze hem niet meer rechtsom kon sturen zonder haar arm ver uit de kom te trekken en dat probleem is toch helemaal van de baan.

Zondag Minderhout voor mij met Fi en Ny, wordt toch een pittige dag met 2 paarden. Springen is niet aansluitend op de cross, maar een uurtje tussen én na de cross, vind ik kak. Nu moet je nog een keer losrijden net nadat ze afgekoeld en bekomen zijn. Ben heel blij dat ik 2 stallen in de buurt gehuurd heb (Laurie, bedankt voor de tip!!!) want al om half 9 dressuur rijden met Ny.
Ga op zaterdag al verkennen, zondag geen tijd voor de cross van Ny te lopen. En die dressuurproef voor Ny is ook al kak :P
tss A en K aanspringen in galop, K halve cirkel 20m in middengalop, K X diagonaal, bij X rechtuit tot G en draf op X. Gisteren met de lesgever ook besproken en doorgereden, je kan gewoon niet netjes op X draven en rechtuit gaan, want je zit met de wending naar de andere hand op... Ik ga dus rechtstellen op X, nog 1 galopsprong rechtuit doen en dan draf. Lesgever zei toch ook dat ze in die eventingproeven gewoon onmogelijke lijnen erin steken soms.

Mocht er iemand van jullie ginder zijn om mij beetje te helpen, mag altijd :+

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 09:28

dat is ook wat ik ervan denk antonius :( jammer genoeg...

veel succes in minderhout. Wij gaan naar waregem op jumping met vozzie. ik zal je dus niet kunnen helpen :) Hoort er inderdaad maar een rare oefening uit. heb die proef nog niet bekeken. Wel vervelend dat er een uur tussen zit. Zou toch handiger zijn zoals in arville geweest 20 minuutjes tussen.
Volgende zal voor ons tongeren zijn met vozzie normaal.

zie net dat de cross eerst is en dan pas jumping :) heb je ook niet veel

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 09:55

In de lrv is dat altijd zo :) op die manier sneuvelen er wel wat meer balken in de jumping. Wat erg fijn kan zijn als je een voorzichtige springer hebt dan schuif je redelijk wat op. Maar omgekeerd is het natuurlijk minder fijn.

MF: dat zou slecht nieuws zijn! :( eerlijk gezegd denk ik dat je misschien beter een afspraak maakt in een kliniek? Een DA aan huis kan ook niet zoveel doen meestal. Hoe is het met dat bultje op haar been?

Antonius

Berichten: 2321
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 10:07

Springen na cross ok, dat snap ik nog, maar waarom een uur ertussen? Is dan toch makkelijker met 20 min ertussen? Kunnen ze even uitblazen, maar je moet niet nog eens losrijden, je zit er nog op, dus tijdswinst...

Ik sluit me eigenlijk wel aan bij advies voor kliniek, tenzij het een DA betreft die zelf ook veel in huis heeft?

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 10:11

Dierenarts heeft idd heel veel thuis. zowel echo als foto doet hij zelf. Heeft ook jaren ervaring. Kweet niet of hij bij jullie gekent is maar bij ons is hij erg gekent. Indien hij het niet weet stuurt hij door maar dat heb ik nog nooit meegemaakt.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 10:16

Gut, ik lees nu pas MF, het stapelt zich op :( ! Hoe is het dan nu met die (hopelijk) bloeduitstorting? Ik heb zelf geen kennis van hoefkanker, geen ervaring mee. Ik ga eens moeten opzoeken wat het juist is. Ik zou toch je vaste DA nemen, het is toch in oude.naarde dat je gaat he, bij JV? Das al een kliniek op zijn eigen. Je kan eventueel bellen naar mijn DA (Jer.oen De.clercq), die zit daar ook! En die is ook heel goed voor de benen (is ook team dierenarst geweest bij kampioenschappen).

Dat is idd beu Antonius, bij LRV is dat soms ook wel zo... Veel succes wel iig!

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 10:22

Het is idd JV daarom dat ik ook liever wacht op hem. Hij zit ook op 5 km van waar ik woon en hij heeft inderdaad een kliniek op zijn eigen bij hem thuis. Hij kent ze ook al van veulen af, dus alles wat ze al heeft tegen gekomen heeft hij al altijd behandeld. Jeroen iss idd ook een optie hij heeft ze ook al een paar keer behandeld samen met JV. Maar ik zal toch moeten wachten voor een echo bij johan dan denk ik? Het maakt nu niet zoveel uit om nog een week te wachten. Die pees zal toch moeten rusten en de hoeven mocht ik voorlopig verder behandelen zoals ik bezig was voor de rotstraal. Dat ze mooi droog blijven.

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 10:25

Waar heb je een plekje gevonden Antonius?
Mf: even afwachten! Een paardje dat ik kan is er 2x van 'genezen'. :)

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 10:29

echt? je kan het inderdaad behandelen heb ik gelezen maar het blijft vaak terug komen. Nu het is ook wel echt nog afwachten of het ook dat wel is. Zolang de dierenarts niet bevestigd leeft ik nog op hoop.

ivm met haar "bult' denk ik nog steeds dat het weer de pees gaat zijn. Mocht iemand het eens willen zien ik heb een foto gemaakt maandag.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 10:34

Ik wil het wel eens zien.

Jeroen maakt ook echo's, maar Jeroen is wel even moeilijk vast te pakken als Johan denk ik.

Antonius

Berichten: 2321
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 10:46

ik wil ook de foto wel zien.
blijkbaar zouden de symptomen van rotstraal wel verward kunnen worden met hoefkanker heb ik gelezen?
Proberen rustig blijven zeker tot je zekerheid hebt, maar ik zou in jouw plaats ook zitten stressen hoor.

Praktisch vraagje voor zondag, ik moet 11u22 crossen met Ny en 12u27 springen met haar. Ik zou denken tussendoor stappen aan de hand, getten wisselen, kwartiertje rust en dan nog even rijden? Zouden jullie dit anders doen? Nog wisselen met droge zadeldoek? Moet ik terug mijn uniform aandoen of mag dit in crosstenue?

Antonius

Berichten: 2321
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 10:52

Laurie: K.ondorhoeve ;) €50 voor 2 boxen, ben ik dus zeker tevreden mee, op 12km van de blauwbossen, kan niet veel beter denk ik.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 10:56

hmm ik zou inderdaad ook zadeldoek wissel die zal wel nat zijn? dan heeft ze toch weer iets fris op haar rug. Ik zou zeggen het mag in cross tenue maar daar heb ik echt geen idee van. je kan het nog vragen de dag zelf mss?

Aldislamp2
Berichten: 179
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 11:05

Oei MF dat valt inderdaad heel hard tegen. Mijn paard heeft net hetzelfde voor gehad 5 jaar geleden. Ook eerst rotstraal dat niet over ging en dan uiteindelijk hoefkanker bleek te zijn. Bij hem was dat wrs door in de cross op een tak te trappen en toen had hij wondje aan hoefzool en daar bacterie ingekomen en zo hoefkanker gekregen. Hij is geopereerd in Merelbeke, ze hebben vrij veel van zijn hoef weggesneden en dan nog een paar weken gips. Denk dat hij in totaal 2 maanden er uit is geweest, maar (hout vasthouden) sindsdien heeft hij hier geen last meer van gehad. Wel nog gevoelig aan rotstraal en een beetje vervormde hoef, maar voor de rest volledig oké. Maar kan geloven nu je net terug aan het opbouwen bent, dat er terug uit liggen het laatste is dat je wilt :(. Als je meer informatie wilt over de behandeling en de professor die hem behandeld heeft, stuur gerust PB.

Antonius; wij doen dan even afzadelen en benen koelen en als eens met vochtige spons meeste zweet wegwassen, stappen en soms nog 15 min op de trailer om dan volledig proper terug op te zadelen.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 11:25

ja mag gerust een pb sturen met alle informatie. Blij toch te horen dat er mss toch nog iets kan aangedaan worden. al moet ze dan weer een hele periode stilstaan. Ze zal met haar pees wss toch weer moeten rusten dus ja.

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 11:34

Antonius: ik deed altijd 15 minuten stappen en benen afsponzen, zadel even afnemen, zadeldoek verwisselen en je eigen omkleden, dan getten aan en 20min rekenen voor opnieuw te stappen en los te springen. Dat uur is meestal wel snel voorbij vind ik.

Zag de foto's passeren van het nationaal kampioenschap LRV eventing. Het piekt toch wel eerlijk gezegd. 2 jaar geleden ging Ferro daar echt als een speer. Vorig jaar helaas niet kunnen starten door zijn blessure.

Iskander zijn pulsatie is weg :) Alles terug oke! fjoew

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 12:39

Ik HOOP dat ze mij niet op de laatste moment oproepen als hindernisrechter voor Minderhout. Was weer gedoe dat ze daar vanuit A'pen nooit mensen sturen naar crossen in O-VL of Limburg maar dat wij wel altijd naar ginder moeten terwijl ze volk genoeg hebben.

Moest je echt niemand vinden Antonius en je hebt graag hulp, roep maar. Heb deze week op 4 dagen al 500km gedaan, dat kan er nog wel bij :P Maandagvoormiddag ben ik toch thuis van werk, moet naar de orthodontist (jeuj... not).
Ik probeer me intussen de lijn die je in die proef moet rijden in te beelden maar 't lijkt me zo absurd.

MF, hoop houden. We duimen allemaal dat het niks te ernstig is én behandelbaar.

Dinsdag "springles" gehad met Icaro en gisteren dressuur. Het springen met mijn dressuurzadel was niet altijd even makkelijk maar hijzelf had er enorm veel plezier en drive in. De les gisteren daarentegen. Hij was wakker, té wakker. Reed samen met een hengstige merrie en in het begin viel het nog goed mee, tot er meer mensen het terrein op kwamen. Op een bepaald moment is die beginnen onnozel doen, ik zat er écht niet gerust meer op. Proberen omhoog komen, proberen bokken, kop volle macht tussen de benen proberen steken en tegelijk ermee schudden, in reuzenslalom door de piste, staken, 't is allemaal de revue gepasseerd. In principe had ik hem een pak rammel moeten geven maar als ik er dan naast gelanceerd zou worden had het heel slecht kunnen aflopen. Hij was ronduit 1 bonk colère. Had ik alleen geweest of een afgesloten dressuurpiste, OK. Nu is onze piste op 2 plekken open richting de springpiste, er waren kindjes met pony's aan het springen daar, nog andere ruiters... Dierf dat risico echt niet pakken.

En 't is echt vanuit een vingerknip dat dat opbouwt en tot uiting komt. Helaas voor mij is dat niet in dezelfde vingerknip op te lossen en de ontspanning terug te krijgen. Ik heb het einde van zijn kuren nog niet in zicht vrees ik.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 13:26

Wat jammer MF! Hopelijk valt het toch nog mee!

Wij gaan ook altijd terug afzadelen. Maar soms kruipen we ook voor en gaan we na de cross.

Jammer dat de keuren nog niet over zijn!

Wij gaan ook niet naar minderhout., anders had ik je wel willen helpen

Hier rustig, springen gaat op dit moment beter. *neemt hout vast*

Ik wou gisteren gaan springen op sentower. Voor ik blits wou opladen zag ik dat hem in zijn ijzer had gestaan.. proberen af te nemen, het was toen al half2... 2u begon de proef... het zou tot 3u duren dus ik had gebeld of ik dan tegen kwart vr 3 mocht springen ipv 2u. Want ik stond als 2de voor binnen te gaan. Jaja was geen probleem. Kom ik aan, zaten ze al aan de meter.. en ze wouden pas zakken na de laatste proef.. hadden ze ook kunnen zeggen, dan was ik niet tot daar gereden..?

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 14:02

Ja Daphne, die trekjes hebben ze op Sentower... Helaas... Heb ze dat daar al vaak proberen zeggen maar helaas :(

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 20:47

Ik heb zonet even op equibel gespiekt of er al een timing te vinden was voor de wedstrijd op 1 mei. Er was nog geen timing, maar er zitten in mijn proef 41 (!!!) inschrijvingen!
Ik hoop van harte dat ik niet weer helemaal vooraan moet starten zoals de laatste 2 keer. Bij de uitsluiting kreeg ik mijn protocol wel mee maar afgelopen weekend heb ik om 13.24 mijn proef gereden en moeten wachten tot de prijsuitreiking om 17u. Als ze dat dinsdag weer gaan hanteren mogen ze er toch een vliegertje van vouwen...

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 08:30

Even compleet off topic: heeft er iemand ervaring met de Bucas Buzz Off?

Antonius

Berichten: 2321
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 10:48

Zijn dat die zebra dekens?

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 11:03

Je hebt die in het lichtblauw en in zebra inderdaad :)