Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 20:34

Amai Winnie, wat een onbeschofte idioot! Enig idee of de politie iets kan doen? Iemand die het gezien heeft buiten je stalgenote?
Top van je rit de dag erna!

Florence, als je gevoel niet meer goed zit lijkt verkopen me idd geen foute keuze. Jij en je paard hebben er niks aan als je elkaar alleen maar teleur stelt en het vertrouwen niet meer 100% zit.

PP oei? Hoe is Winston juist stout? Had wel het idee dat het klikte tussen jullie. Hoe doet Canch het trouwens intussen?

Antonius: er worden geen minpunten meer gegeven voor zover ik weet. En dan nog, als de boodschap is aangekomen pak ik het er graag bij.

Ik heb nog nooit reden gehad om hem zo aan te pakken in de ring, vandaar dat ik het ook nooit gedaan heb.
Tijdens de winter en de voorbije wedstrijden was hij eigelijk goed te rijden. Hier en daar ging het wat minder door ruiterfouten en beetje pech onderweg maar hij was wel aan het been.
Deze proef was echter weer "modus kameel" en heel summier reageren op been, stevig tegen de hand in en zelfs nauwelijks reactie op bijtikken. Dus ja, de frustratie zat wel redelijk hoog :o Hij heeft echter nooit aanleiding gegeven in de ring om te blokkeren en echt alles te negeren en er tegenin te gaan. Thuis durft hij dat wel en ja, dan durf ik hem er wel eens doorheen "meppen". Met de frustratie die ik op dat punt al had opgebouwd was dit dus de reflex die volgde.

Nu, had ik dat niet gedaan was ik ook uitgesloten geraakt hoor. Ofwel door stokstijf stilstaan, ofwel door achterwaarts of bokkend de ring te verlaten :+ Of in rengalop met kop omhoog, dat kan ook.

't Is echt niet altijd zo'n lieverdje en makkelijke als hij eruit ziet.

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 21:04

jeetje varekaj...tis toch een }:) ik had het ook gedaan hoor ~~}>

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 21:37

Velen geloven me niet als ze hem zien maar ik zweer het: bijtijds ist gewoon een dwaze onhebbelijke arrogante aap. Hij kan echt super lopen als elk klein puzzelstukje klopt. Dan is dat een machtig gevoel en een plezier. Tot het in zijn kop schiet, en dat kan op elke onmogelijke seconde, en dan kan het gaan van een kleine correctie tot soms best gevaarlijke toeren met een fikse discussie.

Maar bon. Tot nu toe zijn er steeds meer positieve momenten thuis. Nu nog kunnen meepakken in de ring.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 07:47

ik begrijp je volledig varekaj! ik heb dan nog het nadeel dat het een bloed kikker is. Die loopt gewoon altijd! en dan mag je er niet aankomen met je been en moet alles echt zo stil mogelijk zitten ( wat van mij absoluut niet zo is) .

Ben gisteren nog gaan stappen en klein stukje gedraaft aan de hand en ze lijkt weer oke. niet meer van onregelmatigheid.
Ze heeft heel lang geleden ooit eens een wondje gehad op haar achterbeen en dat is goed verzorgd geweest maar dat is altijd een verdikking die hard is geworden gebleven. Waar ze dat bultje heeft is het nog een beetje warmer dan de rest van haar been, dus hopelijk blijft het zo afnemen. Ze krijgt nu heel de week rust en dan zal ik zaterdag eens kijken om ze te longeren.
denk dat ik sowieso marchin zal laten schieten en hopen dat het tegen tongeren goed is :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 08:01

Het is net dat wat ik moet zien te krijgen in de ring. Als hij "heet" is reageert hij veel fijner op alles. Van daaruit kan ik hem echt ontzettend fijn rijden. Thuis gaat dat heet maken redelijk goed. Bij het inrijden intussen de ene keer beter dan de andere, maar in elk geval goed genoeg om een deftige proef door te komen. Deze winter heb ik dat 1x kunnen tonen in een winterwerking en toen had ik dus niv. 1 die 72% met dikke complimenten van de jury. Helaas vervalt hij nu terug in een enorm flegmatiek en stram geval zodra ik de proef inga waarbij niks nog lijkt door te komen.

Ik zoek dus nog steeds naar dat ene kleine puzzelstukje dat moet vallen om die pittigheid door te blijven pakken.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 08:09

we zullen ze mixen :) beetje van de tamheid van uw paard en beetje heetheid van de mijne aan de uwe :p dat zou mss voor beide gemakkelijker zijn :p

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 16:45

Ey Ho laat het uit :)) Thuis is em heet genoeg! Is in omgang alle dagen een hormonale puber die denkt dat de grenzen kunnen opschuiven.
Misschien eens de truuk met de wortel proberen in de ring :')

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 08:58

Hey iedereen, ik heb meegelezen maar ik weet niet alles meer. Ik weet wel dat iedereen best goeie wedstrijden achter de rug heeft, top! Behalve Varekaj :') Maar hopelijk onthoudt hij het voor de volgende keer.

Mila_Furrie: hopelijk niets aan de hand, maar ik snap je directe paniek. Als ik iets niet goed voel, denk ik ook altijd direct het ergste. :(:)

Winnie: Wat een vreselijke ervaring. Ik kan het geloven dat je compleet van je melk was. Wat een eikel. Hopelijk houdt paardlief er ook niets aan over.

Wat ik even kom vragen, ik heb mijn papa overtuigd om mij en dikkie naar het strand te voeren donderdag. Ik zou heel graag naar De Haan/Wenduine willen, aangezien mijn oma daar woont, dan kan ze hem ook eens zien. Iemand ervaringen daar met de duinbossenroute die eerst door het bos gaat? Goed aangeduid? Ik ben zoooo benieuwd, hij vindt het superleuk maar ik hoop dat hij hem gedraagt.

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 09:52

Ik ga ook altijd naar de haan en ook via de duinbossenroute naar het strand! Is duidelijk hoor en gemakkelijk parkeren! En geen golfbrekers op het strand :D

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 10:18

winnie10 schreef:
Ik ga ook altijd naar de haan en ook via de duinbossenroute naar het strand! Is duidelijk hoor en gemakkelijk parkeren! En geen golfbrekers op het strand :D

Oh super! Nu moet ik enkel nog kijken naar wanneer het laagtij is, ik zou in de namiddag, vooravond gaan.
Ik vind het strand daar heerlijk ook om met de honden te wandelen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 15:59

Mag je nog met je paard op het strand nu? Ik weet dat dat tussen bepaalde data erg beperkt is of zelfs verboden.

Gisteren les gehad en serieus, ik stond weer helemaal terug bij AF. Zo bloody f*cking frustrerend!

Ik ben met de lesgeefster even gaan nadenken. Hij is wel gevoelig op de rug, kon niks ontspannen. Hij ziet algemeen meer spoken dan ik van hem gewoon ben en reageert daar nogal op. Zoals elk jaar geef ik sinds een paar weken een ondersteunend kuurtje voor de spieren. Ik ga dat nu stopzetten en bekijken of het beter gaat. Hopelijk is het daarmee simpel op te lossen.

Aldislamp2
Berichten: 179
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 20:40

Lees nog geregeld mee maar zelf niet veel te melden, mijn paard staat terug bij mijn ouders voor te bevallen. Dus eventjes rustig hier op paardenvlak.

Wel leuk dat voor de meeste de wedstrijden positief gestart zijn. *\o/*

Varekaj, kan het ook niet van jong gras zijn?

We hebben gezien dat Tongeren zaterdag dressuur is en zondag springen en cross. Iemand een idee of dat klopt?

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 21:28

Ik lees ook nog mee.
Goele resiltalen behalve varekaj. Maar ik vind, als er verveend sijn moet ge ze durven aanpakken. Ook in de ring. Alleen jammer dat je uitgesloten bent..

Tongeren gaat inderdaad 2 dagen zijn. Maar hoe de planning precies is, weet ik niet. Kan het wel vragen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 22:30

Vandaag in de clubles specifiek gewerkt om de spanning goed te laten afvloeien en op het einde had ik 'm weer hele fijne stukken aan het lopen. Het is echt fijn detailwerk met zacht en tegelijk streng zijn tegelijk. Hij pakt echt elke mm die je teveel geeft of te traag bent.

Hij moet leren aanvaarden en ik moet leren om echt pijlsnel te reageren in de juiste dosering.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 07:53

Tongeren niet altijd op 2 dagen? Zaterdag meestal dressuur en jumping en zondag cross?

Wat ik me wel afvraag: Je moet 25 euro betalen voor de camping waar ik opzich geen probleem mee heb. Maar nu vroeg ik me af. Als ruiter krijg je 2 bandje voor jezelf en je groom. Als mijn vriend mee rijd en ik ook moeten we dan toch hopelijk geen 50 euro(2 x 25 euro) betalen :s Wij rijden samen in 1 camionette en zijn ook elkaars groom. Zou toch echt te zot zijn voor woorden toch...

fijn dat je toch leuke stukken had varekaj :) Daar werken we voor :)

Van mij staat ze nog op rust het been is niet meer warm en ze was begin van de week ook niet meer onregelmatig. Nu nog even rust en dan zaterdag gaan we eens terug kijken hoe ze is :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 08:02

Pipo clown zijn achterijzer ligt er alweer af na een week :roll: voet ziet er nog perfect uit, geen schade of iets. Altijd wat met die knol.

Ik zou de organisatie eens contacteren met die vraag. Zou inderdaad beetje onlogisch zijn dat je 2x moet betalen.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 08:19

Nee dat zal wel niet moeten... ik denk dat dat per camion is.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 12:00

't Is toch allemaal duur eigenlijk hè. Ik ben aan het twijfelen, als mijn auto niet meer door de keuring raakt, om eens te informeren naar een camionette met 4x4. Die mogen meestal ook redelijk wat trekken. De laadruimte zou ik dan ombouwen naar "mobilhome". Altijd praktisch, zowel voor op wedstrijd als om zelf mee op verlof te gaan :D

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 08:51

Varekaj: wij hebben ook een camionette en dat is echt handig! Op zich kunnen die inderdaad genoeg trekken, het enige minpunt is dat wij achterwielaandrijving hebben en echt overal vast zitten :P

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 09:31

Wat lastig Varekaj dat zijn ijzers er steeds afvliegen, Shadow heeft er ook snel last van.
Ik trek de trailer ook met een camionette, Opel Vivaro, verlengde versie, kun je zéker in slapen en doet het ook goed voor de trailer. Het is wel een hele zware versie.

Ik zit nog een beetje op een roze wolk. <3 Gisteren naar de zee geweest. Pony had er heel veel zin in, stilstaan stond er niet in, kleine steigertjes om te vertrekken maar hij heeft hem super goed gedragen. 2x een beetje zijn goesting gedaan, hij wou blijkbaar maar naar 1 kant galopperen. :') Maar ik had niet het gevoel dat ik hem volledig kwijt was. Hij vindt de zee zo heerlijk en gaat echt graag diep en dan met zijn neus zo "duiken".
Ben ontzettend trots op hem, en ook op zijn gewoon trensje, had getwijfeld voor een zwaarder bit in te doen, maar uiteindelijk vergeten. Hij heeft wel op zijn duinbospad beginnen rollen, toen ik er nog op zat. :') Typisch voor dikkie. Maar ik ben dus echt content dat ik dat met hem nog allemaal kan doen, ik wou dat ik een eigen vanne had, dan kon ik veel meer op verplaatsing gaan wandelen, daar genieten we toch het meeste van.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 10:00

Oh ziet er zalig uit! Kwil ook nog eens!!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 13:28

Ik wil mee :P

Goed om weten Florence! Ik raak tot nu toe met enkel de achterwielaandrijving van mijn bakkie (Mitsubishi) overal goed weg op wedstrijd, heb daar nog geen 4x4 nodig gehad. Ik heb die wél nodig om 2 van mijn 4 weilanden te bereiken bij (stevig) regenweer en in de winter. Die liggen toch zeker minstens 200m van de gewone weg af. De ene is een volledig grasbaantje, de andere is zandweg met putten en bulten en natte, spekgladde stukken als het geregend heeft. Ik vind 4x4 ook aangenamer rijden bij ijzel en sneeuw trouwens.
Enige minpunt is dat een camionette wel lager bij de grond zit dan een jeep, en dat kan op die 2 weidepaden wel problemen opleveren.

Jessol, ziet er zalig uit! Zeewater is algemeen goed voor de pootjes en de zeelucht voor de luchtwegen :D


Gisteren Icaro op de grote nieuwe zomerweide gezet. Ik deed dat te voet, is misschien 1km tussen die weide en de weide waar hij eerst stond. Goed, meneer kijkt vrolijk rond. Ik stap weg om Tibor te halen. Ineens paniek, van links naar rechts vliegen en racen, brullen als een idioot, zelfs nadat ik al uit het zicht was. Hij is dat blijven doen tot ik 10min later aangestapt kwam met zijn maatje. Hij stond met opgetrokken flanken, zeiknat van het zweet en helemaal vol spanning. Hij gaat overal met mij naartoe, is doodbraaf en relax op de trailer op wedstrijd waar hij ook alleen staan. Maar 10 minuten alleen op een weide? Gut zeg, de wereld verging :))

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 13:40

Zalig Jessol! Mooie foto's en je geniet nu wss dubbel zo hard van die momenten!!

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 13:42

Haha varekaj, soms zijn ze toch niet te snugger ! Wel goed dag hij zo flink blijft onderweg! Hier gaan ze sinds deze week ook halve dagen op de weide :).

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 13:46

Ik ben vanmorgen parcours buiten gaan oefenen, twee fijne rondjes gereden, niet te hoog 80-90 maar het ging goed, zelfs een driesprong gedaan! Had ik nodig na zijn kuren. Gelukkig heeft hij die kuren dus niet op gewone hindernissen, had ik wel schrik voor. Voorlopig hou ik het daarbij. Zou graag eens luisteren bij rik en de oude lesgever hoe ze dat aangepakt hebben als hij het in zijn bol kreeg.