Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 12:54

Ik ben uitgebeld :+

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 15:54

Hoe dat?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 16:52

Kort gezegd heeft hij me zodanig hard op mijn zenuwen gewerkt in de proef dat ik in een reflex mijn geduld verloren ben. Ik heb 1 seconde mijn teugels in 1 hand gepakt en een mep verkocht met de zweep :o ik mocht direct inpakken en wegwezen.
Inrijden was niet wow, hij liep wel, was aan het been maar regelmatig tegen de hand proberen drammen. Dat kwam terug in de proef. De middenstap was al flut en bij het aandraven negeerde hij mijn eerste kuitdruk, bij de 2e kuitdruk met tikje kropt hij zich op en bij de volgende kuithulp ging hij in blokkade. Dus ik geef direct die tik zodat hij voorwaarts blijft maarja.

Ik snap de jury volledig, ga er ook niet tegenin. Het zat eraan te komen dat dit eens zou gebeuren. HOp elijk is bij hem de boodschap wel aangekomen dat been = vooruit. Of ie nu tussen grassprieten hupst of witte hekjes...

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 16:56

Chapeau dat je dat durft op wedstrijd :D Hopelijk heeft hij het inderdaad gesnopen nu. Ach, volgende keer beter :D

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 17:07

Als hij in de ring komt en dat belletje hoort gaat die precies op automatische piloot. De swung valt weg, standje kameel lijkt het enige wat hij kent en hij is even actief als een slak.
Het wordt gewoon tijd dat doordringt dat die 5 minuten tussen de hekjes even goed werktijd zijn. Zijn onnozelheid zoals blokkeren en ontploffen mag hij schoon vergeten.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 07:51

varekaj: goed van je dat je hem in de ring eens op zijn donder gegeven hebt. De meeste durven dat niet inderdaad maar de meeste spelen wel spelletjes in de ring! hebben wij met onze vos ook nog gedaan. het was dan wel een niet officiele dressuur wedstrijd in winterwerking :)

proficiat laurie met de super resultaten! je zal wel op een roze wolk zitten :)

ik had een redelijk weekend in arville :) Dressuur liep ze veel te fel terwijl ze in het losrijden echt heel fijn liep. Punten vielen dan uiteindelijk al bij al wel mee stond weer in de eerste helft.
Jumping liep ze echt door te drammen, ze had er duidelijk veel zin in maar omdat ze zo aan het doordrammen was had ik ze terug genomen maar dan niet iets te veel natuurlijk waardoor ik een slechte afstand kreeg en te dicht op de hindernis zat met een balk als resultaat. helaas.
In de cross ging ze als een speer nergens twijfel overal vlot door, paar sprongen een slechte afstand maar ze ging echt hard. resultaat was een foutloze cross binnen tijd :D mijn eerste cross binnentijd :D haha wat was ik blij. Toen de speaker af riep dat ik de 30ste combinatie was van de 120 die binnentijd was was ik echt super blij :) uiteindelijk werd ik 15de van de 40, had ik die balk niet gehad was ik 9de geworden. maar ik was echt heel te vreden :)
Gisteren dan gaan stappen ze stapte heel goed en vlot door. Daarna nog op de weide gezet, toen ze weg draafde zag ik toch een onregelmatigheid op haar achterbeen. Direct gaan voelen en ja haar ene achterbeen zit warm. dan nog gekoeld s avonds en terug klei opgezet. Jammer maar helaas vanmorgen was het nog warm. zal nu vanavond weer wat stappen en nog eens kijken hoe ze draaft. stijn denkt mss ergens blijven hangen, maar ja mijn hoofd denkt weeral op het ergste :(

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 08:41

@milafurrie: Mooi resultaat!! Heel leuk dat ze zo goed aanpakte in de cross! Was ook mijn eerste keer in Arville en ik ben enthousiast! Hopelijk niets ernstig met haar been, goed koelen en inderdaad stappen.

@antonius: proficiat met je 2de plaats! Toch echt een crossmachinetje de jouwe! Jammer van je fout in de dressuurproef, maar dat zal je inderdaad geen 2 keer doen!

@laurie: oh waw! Super van al je foutloze rondjes! 1m20 is toch niet niks he!! Ik hoop ook ooit eens 1m20 met gemak te kunnen rijden!

@varekej: grappig dat je dat durft tijdens de proef maar hopelijk steekt hij er iets van op! Bij Aruba is het altijd het omgekeerde, in het inrijden niet te rijden en lui en vanaf dat ik in de proef kom plots overgevoelig!

Pff lang geleden dat ik hier gereageerd heb, heb nogal een drukke week achter de rug en paar minder leuke dingen meegemaakt:
Was op wandel met Aruba en een meisje van stal met haar paard en we waren op het fietspad aan het wandelen (ik weet dat dat niet mag maar is een 70 baan met heel veel camions en tractors en het fietspad van 3m breed en de baan zijn gescheiden door een haagje en dat is gewoon het veiligste) maar er kwam een meneer af en die begon te roepen als een gek dat we niet op dat fietspad mochten. Hij greep Aruba bij haar teugels en ik probeerde rustig te zeggen dat ik wel het laatste stuk naar stal op de baan ging rijden. Maar je kon er niets tussen krijgen. Dan zei ik dat hij m'n paard moest loslaten en plots had hij mijn arm mega hard vast! Ik probeerde los te geraken door beetje met m'n zweep te dreigen. Hij pakte m'n zweep af en brak hem in 2 en sloeg dan met die zweep op Aruba. Aruba helemaal in paniek schoot ze in galop en na 3 passen gleed ze uit met haar achterhand waardoor ze half viel. Gelukkig krabbelde ze direct recht en ben ik kunnen blijven zitten, maar was echt zo eng. Ze heeft er wel een schaafwond aan over gehouden. Ik ga het hier niet bij laten en ga straks een klacht indienen bij de politie. De dierenarts is al geweest voor een vaststelling van verwonding. Dat had veel erger kunnen aflopen...
Gelukkig de volgende dag niet stijf en wonde mooi droog.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En dan gelukkig een leuke afsluiter gehad in A.rville. 1ste ex aequo na dressuur, foutloze jumping en foutloze cross het dichtste bij de ideale tijd. Die put met water vond ze wel wat eng en ging ze heel langzaam af, maar de rest deed haar niets!

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-18 09:01

WTF?!! Djeez das echt creepy. :S Gelukkig zonder al te veel erg en groot gelijk dat je klacht gaat indienen! Kon idd zwaar fout lopen met paard die uit blinde paniek in het verkeer springt. Echt wat een gek is die!!!
Gelukkig wel een fijne afsluiter in Arville, proficiat!

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 10:19

Oef, MF, wat een vreselijke gebeurtenis! Gelukkig komen jullie er goed vanaf!

Proficiat allemaal met de goede resultaten!
Ik zit inderdaad op een dikke, roze wolk :D

lene

Berichten: 369
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 10:28

Heb jou zien inrijden in Arville Winnie! Maar je was zo gefocust dat je ons niet gespot hebt denk ik :-) Zag er goed uit. Helemaal terecht dat je 1ste werd. Je hebt je paard echt mooi correct over de rug. Kunnen er veel wat van leren... En wat een crazy verhaal van het fietspad. Sommige mensen hebben ze echt niet op een rijtje.

Dikke proficiat Antonius en Laurie! Filmpje ziet er echt fijn uit van je schimmel. En wat een hoogtes holy oliebol :o Soms heb ik wel het idee dat ze nog iets "makkelijker" over de sprong zou kunnen als je ze een tikkeltje rechter aanrijdt (bvb. De oxer als je vooraan in beeld komt), maar ik ben maar een veredelde amateur die het je niet nadoet hoor :Y)

Ik vond het parcours van Arville eigenlijk een beetje "teleurstellend". Weining variatie (allemaal natuursprongen, inlopen in die put, geen afsprong, geen echte combi's, smalletjes). Ofwel moet ik maar geen 80 meer rijden :+ Pony wel eventjes moeten aanpakken in t springen. Blauwe plankjes, altijd horror... desondanks wel foutloos rondje en ook de cross liep hij eigenlijk makkelijk rond. Ietsje buiten tijd maar voelde na het springen dat zijn pijp al redelijk uit was dus ook niet doorgereden. Waren er ook maar 3/40 binnen tijd in mijn reeks }:0 Dressuur was cava. Perfect in de middenmoot. Kon zeker beter (paar grove fouten: aanspringen in middendraf etc) die mij veel punten gekost hebben. Maar ah sinds hij deze zomer naar huis gekomen is heb ik eigenlijk niet meer specifiek op dressuur getraind ook... puntje voor de komende weken :+

En hopelijk is het vals alarm Millie! Zoals anderen hierboven al zeiden: goed koelen en rustig stappen. Kan inderdaad zijn dat ze zich "maar" mistrapt of getoucheerd heeft :(:)

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 10:33

Was een rechtstreeks op tijd-proef (3 dagen :( ) dus het schuine was bewust gedaan :D Genesis is van nature een trage dus ik moet het wat hebben van korter draaien ed. :P
Laatste dag heb ik ook sterker gereden. Eerste dag/Tweede dag was het soms nogal aarzelend van mij. Dat is echt iets dat ik nog moet leren. De ene dag gaat het beter dan de andere :P

Fijn toch als je voelt dat je een trapje hoger kan, lene :D

FIlmpje van gisteren:
https://www.facebook.com/laurie.vancamp ... 041741703/

lene

Berichten: 369
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 10:34

haha dat het rechtstreeks op tijd was had ik dus niet door :') dan begrijp ik je helemaal!

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 10:36

lene schreef:
haha dat het rechtstreeks op tijd was had ik dus niet door :') dan begrijp ik je helemaal!

Ja ach, tis ook niet dat ik hard heb gereden :+ Was echt klote. Laatste dag hoopte ik toch wel op een aparte barrage maar zelfs dat zat er niet in :') Daar haal ik net meestal mijn goede klassementen uit. Foutloos springen kan ze als de beste :D

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 10:38

Wooow Winnie wat een gek!! Echt je had hem een ferme mep met je zweep moeten verkopen. Hij heeft geen recht om je paard te beginnen slaan! Proficiat voor je goed rondje in Arville!

Laurie: Proficiat voor je geslaagde weekend :P Wanneer de overstap naar 1.30?

Varekaj: je hebt gelijk dat je hem eens aanpakt, wel jammer van de moeite maarja volgende keer beter.

Antonius: Proficiat! Ny gaat echt goed he :)

MF: ohnee, fingers crossed dat het niets erg is :(

Hier zaterdag met Iskander op het crossterrein geweest. Hij wordt echt beer en durft zich sterk maken. Hij doet wel alles zonder problemen maar durft erna een ferme bok geven of durft staken als hij door het soppige stuk moest draven. Zondag op jumping was hij tijdens het losrijden opnieuw echt beer, wegspringen, onozel doen, zelfs 1x stoppen op de oxer omdat mijn vriend de voetbalk verlegd had. Ik was zo kwaad! Ik heb hem paar zweepslagen verkocht. Daarna was het gedaan met de zever :P In de piste was hij flink, naar niets kijken en mooi vlot meedenken en dubbel 0. Puber :roll:

Colorado heeft me weer teleurgesteld na zijn 0 rondje vorige week, ging hij er vandaag als een zot vandoor met een slechte afstand als gevolg en de volgende hindernis blokkeerde hij volledig. Begin steeds meer zekerder te worden om hem te koop te stellen. Dressuur is hij nu Z1, veel meer zit er niet meer in en springen kan ik er niet op rekenen. Hij heeft in het verleden meermaals goed 1.10 gesprongen maar sinds zijn vertrouwen weg is kan ik er niet meer op rekenen.
Laatst bijgewerkt door florence123 op 16-04-18 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

lene

Berichten: 369
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 10:39

Ja inderdaad jammer dat er geen afzonderlijke barrage was :). Je ziet dat ze in een barema A beter tot haar recht zou komen dan dit soort proef! Desondanks toch drie dagen foutloos, dat is ook al fantastisch natuurlijk :)

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 10:42

Ik hoop dit seizoen nog :D Komende maanden enkel nog 1m20/1m25. Kampioenschappen op die hoogtes en hopelijk kan ik tegen juli of augustus een keertje het 1m30 binnen. Maar we zien wel! Zij kan dat, nu ik nog :+

Zeker en vast, lene! Ben ook echt super trots op haar! Het is abnormaal hoeveel dat paard al foutloos heeft gelopen vorig seizoen en dit seizoen!

Ach, fijn dat er ook wat inzit Florence. Af en toe moeten ze eens de stommerik uithangen haha :D
Jammer van Colorado wel. Qua verkoop op je gevoel afgaan... Ik ken het probleem met vertrouwen helemaal met Julie dus daarin ken ik je gevoel helaas

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 10:43

Wow winnie :oo!!! Wat zei die man dan toen je bijna gevallen was?? Weet je wie het was?

Proficat Antonius, Winnie, Laurie en MF met de resultaten! Hopelijk is haar been snel weel koel MF, snap je bezorgdheid, hopelijk gewoon lichtjes getoucheerd...

Dat is durven Varekaj :D, maar als het nodig is, is het nodig! Hopelijk heeft hij het de volgende keer meteen gesnapt.

Ik ben weest gaan kijken naar arville de zaterdag en Lene ik had hetzelfde idee hoor, de hindernissen waren eigenlijk bijna allemaal het zelfde :+. Denk dat er ook nauwelijks stops waren in de B, cross was ook erg kort vond ik.

Ik heb niet meegereden, Winston is stout :(.

Antonius

Berichten: 2321
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 11:29

Wow Winnie wat een verhaal :oo Echt te gek voor woorden!! Dat die vent reclameert omdat je op het fietspad rijdt, ok, maar hij gaat je paard toch niet vastpakken en jou al zeker niet 8)7
Hopelijk kan de politie er iets mee doen!

Varekaj: haha, moest wel lachen om je stunt! Dat zullen ze nog niet veel gezien hebben :+ Ik veronderstel dat je gewoon in een 'impuls' gereageerd hebt zoals je thuis in training zou doen? Ik had het nu ook wel handiger gevonden had je dit in een winterwerking gedaan... Denk dat je nu wel wat verliespunten gekregen hebt?

Lene: ik deel je mening over Ar.ville hoor! Maar ik had dit 'saaie' gevoel 6 jaar geleden ook al toen ik hier L reed met Fi. Vrees dat ze gewoon niet veel meer inzetten op dit niveau, wetende dat de ruiters toch wel komen bij gebrek aan keuzes voor wedstrijden.
Ik vond de dressuurringen eigenlijk wel schandalig, gras stond 25cm hoog. Op die manier kan je toch veel niet beoordelen vind ik.
Je bent wel foutloos rondgekomen in springen en de cross, dus toch een mooi resultaat voor jullie!!

Laurie: je schimmel springt wel wat op haar eigen manier hé, eigenlijk heel hoog springen maar altijd beetje lange benen. Heeft ze dat al altijd gedaan? Train je thuis al eens hoger, hoe springt ze dan? Wel een hele voorzichtige!

PP: klote van winston :roll: Is hij thuis in je dressuurwerk ook stout? Of enkel als hij mag springen?

Florence: goed resultaat alweer van Iskander!! Loopt toch ook heel regelmatig hé!
Wat betreft Colo: als je er geen plezier meer uithaalt, ben je beter te verkopen. Uiteindelijk heb je er weinig aan als hij 1x goed loopt en dan weer 3x niets... Wordt mss wel nog moeilijk te verkopen?

Mila: ik duim dat Furrie's achterbeen niet erg is!!

Ik ben gisteren nog op jumping geweest met Fi 115. Foutloos basisparcours maar dan 2 balken in barrage. Eerst op een rechte waar zij volgens mij een fout maakte, wat nonchalant en dan een korte wending naar een oxer en ik heb ze teveel laten stilvallen omdat ik nog aan het denken was waarom ze die fout maakte... Maar op zich wel blij met hoe ze aanpakte en aanvoelde.
Alleen frustrerend, thuis en in de paddock kunt ge dat paard geen fout laten maken, groot, dicht, snel, traag, ze lost alles op. En in de ring is ze dan toch altijd net iets nonchalanter.

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 11:32

Jep, springt altijd zo :P
Afbeelding

Dit stond geloof ik 1m40/1m45 en dan begint ze een beetje te buigen :P Ze is weg als ze weg moet zijn, maar plooien doet ze niet zo makkelijk haha!

Lastig he, als ze in de paddock alles top doen :P Maar wel fijn dat het basis goed was!

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 11:59

winnie: wat een verhaal! ik denk dat ik die een pak rammel zou gegeven hebben :p ( ik ben nogal explosief als het op mijn paarden aankomt :p ) gelukkig niks ernstig! en inderdaad klacht indienen. Weet je wie die man was? proficiat met uw overwinning ook :) voelt goed waarschijnlijk na een tijdje out te zijn .

Antonius: proficiat met ny :) ze blijft alles super doen :) jammer van fi en in het vervolg niet denken waarom als je nog aan het rijden bent eh :p mss had je dan maar 1 balk :p

florence: leuk dat iskander alles goed opneemt. hij is nog jong he :) proberen doen ze allemaal. Jammer van colo wel. Mss inderdaad dan beter in de verkoop als je nu toch weer met gemengde gevoelens zit. Wie weet wordt hij wel nog een leuk paard voor een overstap van pony naar paard voor dressuur?

lene: proficiat met uw rondje in arville :) doet wel deugd wss om na al die tijd nog eens te kunnen crossen en als ze dan nog eens goed lopen is het zeker fijn :) goed van je dat je hem er niet door gereden hebt als je al voelde dat hij al wat op was na de jumping.

De cross op zich was inderdaad niet veel speciaal. vorige jaar zat er meer variatie in en ook het tweede water zat erin waardoor de cross langer was. veel paarden hadden het ook lastig om na het grote water nog naar boven te galopperen voor het kasteel. Nu zat dat er niet in. Maar op zich wel een leuke en mooi gemaakte cross vind ik :) Ik vond het spring parcours niet zo gemakkelijk staan eigenlijk.

laurie: jou paard doet me denken aan het paard van mijn vriendin. Ook zo niet veel show maar er zo altijd wel over :)

Mijn merrie heeft inderdaad wel een hindernis getikt tijdens de cross, dat heb ik gehoord. na de cross heb ik nog even door gereden en ik had niet het gevoel dat ze mankte. het de voorkant van het achterbeen die warm heeft dus het zou wel kunnen dat het van dat is. Ik hoop dat het niets erg. Deze week zal ze sowieso rust krijgen, ze komen morgen mijn zadels nakijken, zal dan toch zadelloos zijn. mss wat longeren maar denk dat het een weekje rust zal zijn.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 15:18

weet iemand soms welke fotograag er met een stand stond in arville? Toen ik ben gaan kijken stonden mijn foto's nog niet op de computer. Nu ben ik de naam vergeten van die stand ...

Antonius

Berichten: 2321
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 15:39

Oei nee, ik heb wel gekeken maar foto's waren allemaal flou...
Ik heb wel Lippens photography gezien.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 17:27

Heb nog geen enkele foto gevonden :-( hehe en dat na 2 dagen :-p

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 17:58

Het was eventsphoto.eu volgens mij!

De man is een overbuur van onze stal en iedereen in de buurt haat hem. Zoals hij het zelf zegt: 'Ik ben de ogen van de gemeente'. Hij zaagt ook continu dat de mesthoop te hoog ligt enzovoort...

@lene: Ik heb je ook gezien in het losrijden, maar op het moment dat ik dan eventjes aan het stappen was zag ik je niet meer! Bedankt voor het compliment hoor!! Leuk om te horen :o

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 18:49

winnie, WTF!!!! wat een idioot!!!
gelukkig dat je weet wie het is.

Hier een beetje stil, maar vandaag heb ik weer voor het eerst voorzichtig een crosstraining gedaan. *\o/*
Hij ging een beetje gretig, dus veel controle oefeningen gedaan :=
Maar hij heeft alles goed doorstaan, ik voelde hem nergens wringen, of manken.
Zoals het er nu naar uitziet houdt hij niets over van zijn uitglijder.

Verder heel druk op de zaak...lees wel wat mee...maar niet uitgebreid reageren. Y;( Y;(

hopelijk vergeten jullie mij niet :)F :)F