Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 10:29

Als ik de rivetten los krijg (dat zijn toch die omgeplooide nagelpunten op de hoefwand?) dan krijg ik een ijzer met een goeie tang relatief makkelijk los. Helaas geen goede tang ter beschikking en de rivetten wilden nog minder meewerken.
Icaro is een stuntpiloot op dat vlak. Ga straks eens bekijken met de smid over wat tips and tricks en eventueel aanschaf basismateriaal. Dit soort zaken vallen nogal eens voor en dan kan ik in ieder geval het ijzer er zelf al veilig afhalen. De smid denkt dat hij ergens aan is blijven hangen met zijn achterijzer, ik denk dat hij gewoon de boel zelf aftrapt. Hij strijkt, ik hoor hem regelmatig eens goed aantikken en met rollen staat hij op als een koe: kont eerst omhoog en dan de rest. Dan trapt hij ook elke keer op zijn eigen voeten. Al zo vaak gehad dat een ijzer er nog onder hangt maar dat die rivetten eraf zijn.
Zijn hoeven zijn nooit beschadigd als hij ijzers verliest, ze vallen er gewoon letterlijk onderuit.

Als mijn planning het toelaat ga ik hem dan maar gewoon inschrijven voor alle proeven. Tussen 10/6 en 8/7 heeft hij sowieso wedstrijdverlof omdat ik in Lapland zit :D


MF: als dat sprongetje op voorhand voor jullie werkt, gewoon blijven doen. 't Zit misschien tussen de oren maar never change a winning team.

Lielle

Berichten: 66259
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 11:20

Anielcaa schreef:
@lielle: Aspiranten rijdt de B2 proef. Best gewoon even in Google 'dressuurproeven LRV' intypen en dan vind je ze normaal onder de eerste link. Die nieuwe site is voor mij ook nog wat zoeken...


thanks. Dat lijkt een oude Nl proef, het ziet er iig erg bekend uit.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 12:12

Lrv zijn Nederlandse proeven dacht ik :-)

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 08:52

MF: ik heb dat autistisch trekje ook. Een paar dagen voor de jumping wil ik sowieso iets gesprongen hebben.

Antonius: ik had je verslagje al via fb gelezen, goede start van het seizoen!

Hier gisteren springles gehad met Iskander, was eventjes geleden en het was in de buitenpiste, wat ook al lang geleden dat ik er gereden had. Hij was erg fris :P Verder een lelijke, jaloerse opmerking gekregen van de eigenaar van stal vandenbis*schop. I was not amused :n Zijn kinderen zijn ook aangesloten bij onze lrv club en rijden enkel de springlessen mee. Wil nu niet het hele verhaal openbaar zetten maar ik vond het verre van professioneel. Meer via pb

maximiliano

Berichten: 2906
Geregistreerd: 15-04-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 09:51

Lielle schreef:
Anielcaa schreef:
@lielle: Aspiranten rijdt de B2 proef. Best gewoon even in Google 'dressuurproeven LRV' intypen en dan vind je ze normaal onder de eerste link. Die nieuwe site is voor mij ook nog wat zoeken...


thanks. Dat lijkt een oude Nl proef, het ziet er iig erg bekend uit.


Dat zag ik indd ook Lielle! Tot zondag. Ik rij de M reeks

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-18 10:06

Nou dat is idd niet fijn Florence. Mij mag je pb sturen.

Ik wil ook altijd gesprongen hebben die week. Kan dat eigenlijk perfect zonder dat springen? :P Ben altijd gewoon geweest om kort voor jumping eens te springen.

lene

Berichten: 369
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 10:12

Nu ben ik ook wel nieuwsgierig Florence :+ klinkt als typisch "paardenvolk" gedrag, zoals mijn vriend dat dan zou zeggen :P

Ik had ook dat geniale idee van woensdag "nog eens wat te springen voor zondagg" :Y) alleen viel dat dus tegen. Kreeg geen één afstand goed gereden, pony was zo chagrijnig als de pest :7 en vorige week liep hij zo goed ;( Ok ik overdrijf maar t was niet het gevoel waar ik op gehoopt had^^T kan dan zondag alleen maar beter gaan zeker? haha. Wel nieuwe ijzers sinds gisteren en zalige uren voor zondag (rond half twaalf dressuur en dan rond twee uur springen en cross, perfect voor nog een ontbijtje in de B&B 's morgens :o :D *\o/* ). Heb dan uiteindelijk ook een box gereserveerd in Ges.ves. Thanks voor de tip MF en Antonius!

Lielle

Berichten: 66259
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 10:37

Max, ik rijd zaterdag (aspiranten). Heb gisteren al even de cross gelopen, aspiranten ziet er erg goed te doen uit. Andere klasses heb ik niet echt goed gekeken.

Nog meer mensen van hier die meedoen? Die Nederlandse invasive in jullie topic die om hulp komt vragen is wel erg sterk ineens.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 10:53

Ik cross of spring op dit moment niet bij gebrek aan springzadel.

Florence, niet aantrekken. PB mag altijd. Jaloezie is iets wat altijd zal blijven binnen alle takken van elke sport. Ene oor in en andere weer uit. Jij weet waar je vandaan komt met je paarden, wat je doelen zijn en hoe hard je je best doet om daar te geraken. Laat een ander daar over denken wat ze willen.

Het ziet er naar uit dat het een erg fijn crossweekend gaat worden met het weer dat ze voorspellen!

Ik heb al beetje pechweek gehad. Dinsdag had ik normaal les, moeten afbellen helaas. Icaro had achteraan een los ijzer. Woensdag halve dag verlof moeten pakken voor de smid omdat die geen uur kon zeggen wanneer het zou passen. Hij is in ieder geval wel geweest :P Geen nageltred, geen schade aan de hoef (oef) maar de voet stond lichtjes warm en kogel iets gevuld, liep wel rad. Ijzer er weer onder gezet. Gisteren rust gegeven da maar, kogel en hoef zijn weer prima.
Zondag wedstrijd bij H*idalgo. En ik moet weer als eerste starten :+ Het uur valt me prima mee (11u30). Ik hoop alleen dat ik mijn protocol eerder krijg dan de prijsuitreiking, die is pas om 13u45. Verwacht niet dat ik prijs ga rijden.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-18 11:02

Je zal huishoudelijk reglement eens moeten bekijken van de HROV. Bij de WVUR is dat zo als je onder een bepaald percentage zit, dat je niet naar prijsuitreiking moet gaan. Maar in hoeverre dat dit gehanteerd wordt, weet ik niet. Want soms zijn er wel héél strenge jury's dat er maar weinig boven dat percentage zitten. :P

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 11:35

florence: inderdaad zoals varekaj zegt u niets aantrekken wat andere zeggen. jij weet wat je ervoor moet doen en wat iemand anders denkt gaat u niet aan. Je mag mij ook gerust een pb doen

lene: zondag gaat het zeker super goed gaan :) ben ik zeker van :)

iedereen heeft precies wel leuke uren. allemaal rond de middag denk ik :)

succes iedereen :)

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 12:50

Florence, super rot maar inderdaad niks van aantrekken. Jaloerzie is teken dat je goed bezig bent!
Succes verder, allemaal!

Genesis liep net haar eerste proef foutloos met een 7de plaats :D Morgen 1m25 starten

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 13:23

Hanne: meestal legt het secretariaat ze ter beschikking als je ze mag meenemen. Voor je prijs moet je altijd blijven iig. Soms houden ze daarom de top 3 apart en krijgen ze het protocol pas op de uitreiking.

Als ze hem niet eerder beschikbaar stellen blijf ik wel, ongeacht de score. De commentaar is altijd wel op 1 of andere manier feedback voor de toekomst. Maar ik vind het dus dik zonde van de tijd als ik laatste ben met 60% en dan alsnog uren moet zitten koekeloeren.


Super Laurie! Goed gevoel dus!

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 13:44

Ja, super goed gevoel! Filmpje komt straks op fb voor de liefhebbers :)

Ben ook blij dat ze echt rustig is op stal. Vorige keer trapte ze alles kapot dus was even kijken of ze hier braver ging zijn

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 16:44

Gennie was TOP, zelfs FENOMENAAL vandaag :D Ze heeft geen hout aangeraakt. Alleen super jammer dat we op hindernis 1 nog niet op dezelfde lijn zaten en een stopje (+ tijdsfouten) kregen. Maar ik ben zo trots op haar (en teleurgesteld in mezelf :+) <3
Morgen 1m20 nog binnen en hopen op een mooie afsluiter :D

Antonius

Berichten: 2321
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 17:46

Ik ben op de terugweg van Arville, super wedstrijd gehad alweer!
4e plaats na dressuur, foutloze jumping en cross binnen tijd dus we zijn 2e geëindigd *\o/*
Klein minpuntje... We hadden moeten winnen... Ik dacht verkeerdelijk dat het halthouden bij G was en moest bij X zijn. Heb daar dus een 5 met vermelding, mooie halt maar niet op x. Had ik hier een 6 gehad, we waren gewonnen. Stom natuurlijk maar ja, hoort erbij zeker??
Vond mijn proef echt wel goed al zeg ik het zelf, zal hem hier vanavond eens zetten. In de cross was ze heel twijfelachtig op de 2, opzij hupsen voor de hindernisrechter en moest ze er echt over roepen. Maar al de rest ging vanzelf, ook water vrij steil naar beneden in een put pakte ze goed aan dus ik ben heel tevreden, was zeker leerzaam!
Pijpje nu wel uit, alles op 1 dag.
Heb mij al ingeschreven voor Minderhout over 2 weken, overstap naar J!

Antonius

Berichten: 2321
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 17:48

Proficiat Laurie! Ik ben wel benieuwd naar een filmpje!
Rest lees ik vanavond bij, ben mottig aant worden van te typen in de camion. (En heb teveel Cava gedronken :+ )

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 17:57

https://www.youtube.com/watch?v=x1eKx4S ... e=youtu.be

Dit is het filmpje van de eerste dag.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Foto's van vandaag :D Parcours stond echt ruimmmm 1m25 dus ben zo trots op m'n poppemie :D

Proficiat met je tweede plaats :D Zonde, maar die fout ga je niet nog eens maken. Hoort er inderdaad bij, al is het suuuuper klote :+

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-18 19:15

Hahahah Antonius, cava'tjes waren wel verdiend! :D Dikke proficiat!

Alweer TOP Laurie!

Hier vandaag beetje dressuurmiep geweest en Luxor was eerst wat vervelend. Maar uiteindelijk toch een fijn ritje! Kan hem steeds meer en meer feller maken. Beetje flegmatieke aard dus fijn dat Luxor op den duur echt wel (te veel soms :+) vooruit denkt.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 20:30

Mooie foto's Laurie! Filmpje loopt helaas vast, internet doet beetje raar weer.
Ik kan me zo inbeelden dat je met een smile tot achter je oren het parcours bent uitgekomen! Wat verwacht je voor morgen?

Van Antonius had ik al foto's gezien op FB en dacht bij mezelf "die zal wel weer met de prijzen naar huis komen" en jawel :D Super gedaan, dikke proficiat! Die cavaatjes zijn meer dan verdiend. Pootjes omhoog in de zetel nu waarschijnlijk?

Fijn dat Luxor goed aanpakt Hanne. Hoe gaat het tegenwoordig met dressuur qua scores? Start je nog sub of gewoon provinciaal?

Ik mag morgen nog eens de ring in. Dacht vandaag te vlechten maar dat is hier beginnen gieten... daar bovenop net de ontdekking gedaan dat het dorp vanaf 6u morgenvroeg verkeersvrij is. Het is hier Topdag, soort braderie/dekenijfeesten met tegelijk oldtimer VW-kevertreffen.
Dus morgen om 6u uit mijn nest en tegen 6u30 mij uit de voeten maken richting weide. Dan kan ik nog vlot omrijden, nadien zitten die banen ook vol file ivm rondleiding met dat dorpsfeest. Hoe ik nadien thuis ga geraken is ook een giga vraagteken. Door speciale editie (25 jaar dekenijfeesten) is er vanalles extra en 's avonds op 50m van mijn deur een fuif. Ik verwacht dus niet dat ik binnen 1km ga kunnen parkeren.
Wordt vervolgd :+

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 20:33

Aiai Varekaj, dat gaat leuk worden :+

Ik hoop dat ik haar morgen weer nul kan laten rondlopen. 1m20 is voor ons beide comfortabel maar een foutje is zo snel gemaakt! Eigenlijk is heel m'n weekend al goed dus hoop er gewoon een fijn gevoel aan over te houden :D

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 20:37

Ja aiai is de goeie uitdrukking :)) normaal zetten ze dorp pas af vanaf 8u, leuk dat ik daarstraks dus een bord zag staan bij het thuiskomen. Of ik had mijn auto vantussen kermiskramen mogen vissen. Voor 's avonds tjah, wordt afwachten. Als ik tegen 13u30 vertrek op wedstrijd ben ik tegen 15u30 normaal thuis. Ik vrees ervoor dat ik dan dichtbij parking ga vinden. Zeker met het mooie weer dat ze voorspellen zal er een pak volk komen.
Ga wel opvallen als ik met witte broek en rijlaarzen te voet erdoor moet om thuis te raken.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-18 21:14

't Is altijd wat in dat dorp van je zeker. :P Zag al op de fb van de locatie dat het best wel gezellig wordt daar op dressuur!

Dressuur is al lang geleden dat ik tussen de witte hekjes ben geweest. :o Van september geleden. :o Winter was de focus op het springen. 10 mei is het weer zover! :D Ik mag niet meer in de subprovinciale proeven starten dus moet provinciaal. Maar dat vind ik niet zo erg, Luxor is nu toch al iets beter geschoold (hoop ik :P ) en zou best wel mee kunnen 'concurreren' als alles goed gaat. Maar dat is niet het belangrijkste prijzen ofzo! :) Scores probeer ik te mikken op +65%. Al 1 keer kunnen halen met +66% en de rest in begin 60% behalve die ene jury. :P Ofwel bij die ene jury boven de 60% ben ik al zeer blij haha! :+ Het is even geleden dressuurwedstrijd. Ondertussen wel meer kunnen finetunen. Maarja 't kan altijd een mindere dag zijn. :P Als ik die proef zoals in Tielt (die van +66%), waar jij me hielp, zou kunnen rijden met de galop dan wel een stuk beter zou ik al héééél blij zijn!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 21:55

't Is vooral problemen doordat het dorp uit amper 2 hoofdstraten bestaat, beide enkele richting. En die vormen samen een grote rotonde om de dorpsschool. Blokkeer 1 van die wegen en 't is soep. En wegenwerken hè. Ik woon hier nu 4 jaar en ik heb nog geen enkel jaar zonder opengebroken straten met omleidingen geweten. Tel daarbij dan nog een gigantisch tekort aan parkeerplaatsen en dat het dorp een immense sluiproute is. Het is hier op zich gezellig, ik heb alles op 1km zoals station, supermarkt, bank, bakker en slager, 3 scholen, HA/TA. Maar vanaf het ogenblik dat je je met de auto moet verplaatsen is het gewoon ronduit rampzalig.

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 10:02

Hoera, Gennie nul en nog een volgprijsje *\o/*