Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 20:42

Is ze nog eens gecontroleerd geweest? Paarden die ineens niet meer durven naar beneden te springen, durven wel eens een sluimerend probleemje te hebben. Welke reeks ree je mee?

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 13:19

Winnie: jammer dat het niet meer vlot. Zelfde vraag als PP, in hoeverre heb je medisch al gecheckt? Onzeker gevoel kan mss toch ook veroorzaakt worden door ergens pijn dat soms opspeelt waardoor ze niet voluit durft gaan?
Evt eens door andere ruiter laten rijden?

Hanne: en, geen pijn na de val? Goed dat je erna toch alweer gereden hebt.

Ik heb gisteren nog 2 rondjes merendree gedaan, eerst de kleine dingen en toen de 'grotere'. Ze was echt voorbeeldig, ik was alleen en ben sinds anderhalf jaar niet meer gaan wandelen met haar, omdat ik toen mijn voet gebroken had doordat ze schrok, opzij sprong en viel, dus durfde eigenlijk niet meer. Maar persoon die zou meegaan belde af en voor mijn gevoel was trainingske toch nog nodig dus achteraf heel blij dat het gelukt is. Ze was voorbeeldig, ook coffin (kleine weliswaar) meteen gesprongen en dat zit daar in een heel ongelukkige bocht.
Ik mag zaterdag al meteen de spits afbijten bij PP, tis te hopen dat ze nog niet goed wakker is ;) :D
Wel vroeg zenne... Iemand een idee hoe laat het wedstrijdsecretariaat open is? Mag ik ook nog aanmelden nadat ik dress en jumping gedaan heb? Want vrees dat ik geen tijd ga hebben ervoor, en ik ga alleen dus niemand die het voor mij kan doen zo vroeg...

Stond trouwens HC op de lijst, was al direct in mijn pen gekropen dat ik binnen wedstrijd mag rijden, heb gelukkig al antwoord op mail dat het idd fout staat. Nu maar hopen dat ze het doorgeven naar wedstrijdsecretariaat...

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 15:10

Antonius: super dat alles goed ging. Heeft je vertrouwen toch weer een boost denk ik?
Zal vroeg dag zijn zaterdag :o

Winnie: ik sluit me aan bij wat Antonius en pp zeggen. Hopelijk gaat anzegem nu beter.

wij hebben best wel goeie uren :) om 13u30 dressuur en 16 u jumping. Zal van ons de laatste van het seizoen worden :)

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 20:45

Ja ik snap wel wat jullie zeggen en dacht er ook aan om haar nog eens medisch te checken. Maar ben vandaag in Tielt gaan trainen en het is niet normaal hoe enthousiast ze alles deed. Geen ene keer stoppen of twijfelen. Sprong ook supergoed in het water. Heeltijd aan trekken en meedenken.. Na de afsprongen bokkesprongetjes maken van contentement... soms versta ik dat paard niet meer :P het is toch duidelijk ergens de wedstrijdstress die haar ‘of mij’ doet bevriezen...

Zo leuk dat je jureert pp!

Hoe komt het dat je geen HC moet rijden Antonius?

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 20:57

5 jarig paard mag altijd binnen wedstrijd in de B sinds dit jaar. Heb gelukkig intussen al mailtje gekregen dat ze mij idd foutief HC hadden gezet.

Heel bizar idd Winnie! Optie op nog ergens Oefencross te rijden, dat je mag verder rijden?

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-18 21:02

Nope geen pijn, twas zachte landing. ;) Maar hij is nu ineens heel spooky in die hoek waar hij geschrokken was. :P Maar is al veel verbeterd!
Luxor voelt hem echt super op zijn gemak op stal. Soms zo nog een nerveus trekje maar hij heeft zich al sneller aangepast aan de nieuwe stal dan vroeger. :)

Zondag zie ik de B-reeksen passeren vanop de eerste rij als hindernisrechter samen met PP. ;)
In ieder geval veel succes iedereen! +:)+

Heel misschien zondag naar de zee met Luxor! *\o/*

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-18 21:02

@Winnie: niet leuk die wedstrijdproblemen als je niet echt precies weet waarom!

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:22

Dan lijdt ze aan canchaïtis :D (het fenomeen van op training easypeasy en op wedstrijd zien we hoe de wind zit :P )
Laatst bijgewerkt door PrietPraat op 03-10-18 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:26

PrietPraat schreef:
Dan lijdt ze aan canchaïtis :D (het fenomeen van op training easypeasy en op wedstrijd zien we hoe de wund zit :P )

Of Julie-itis :D We kunnen een clubje beginnen haha

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:30

Zowel Aruba als Canch zijn vosse merries, je weet wat ze daar van zeggen :Y)

Ik heb me aangemeld voor een fotoshoot met H.elena M.assa aan zee deze maand. Ze zocht nog mensen, ik heb nog verlofdagen die op moeten. Leek me de ideale combinatie :P Zal voor Icaro de eerste keer aan zee zijn, ben benieuwd hoe hij gaat reageren. Voor hetzelfde geld spookt hij als een idioot en mag ik zelf gaan pootjebaden...

Intussen weer eens fiks verkouden. Vriend had het eerst te pakken, is nu tot het weekend weg voor werk en huppakee feestje met de beestjes. Heb hem al bedankt voor het aandenken. Hoop dat het niet weer doorslaat naar sinusitis.

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:34

Hahahah ja toch bizar he... kben wel blij dat ze het op training ergens wel plezant vindt. Anders dacht ik echt dat ze het ook helemaal niet graag meer doet. Misschien moet ik gewoon volgend seizoen minder wedstrijden rijden en meer crosstrainingen doen zodat we er plezier in blijven hebben. Ga nu afwachten hoe Anzegem gaat, hopelijk vandaag wat vertrouwen opgedaan. Dan had ik merksplas nog op de planning en die is een jumpcross dus kan ik wel uitrijden.

ja vosse merrie heb ik al mogen merken hahaha tis een hele lieve in omgang maar in het rijden toch een handleiding. Maar zou ze nooit kunnen verkopen ofso!!

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 11:32

Wat gaan jullie snel! Ik heb niet zoveel tijd meer op mijn nieuwe job om tijdens de uren bokt te checken :+

Succes aan iedereen die dit weekend Anzegem rijdt!

Winnie: osteopaat heb jij ook al laten komen zeker? een piano van 20cm zou ze toch echt niet op mogen stoppen, kan je er geen geode crossruiter opzetten die er haar eens doorduwt?

Antonius: goed dat je wandelvertrouwen met Ny wat hersteld is!

Ik ben dit weekend nog eens op jumping geweest met Ferro in het 1.10 in A*alter. Stond dik vond ik! Hindernis 1 een gewoon rechtje 1.10, hindernis 2 was een kub oxer uit de bocht. Kreeg een balkje daarop met wat bokken erna. Verder wel fijn kunnen verder rijden, stonden toch best wat sprongen tussen die 1.15 stonden volgens mij. Heb tot nu toe telkens 1 balkje gehad ofwel in het basisparcours ofwel in de barrage met ferro, vervelend! :P Wel altijd mooie afstanden en een fijn gevoel.

Dit weekend mag Colorado nog eens de dressuurring in, dan opnieuw jumping met Iskander en dan nog een cross met Iskander. Zo is er telkens we variatie voor mij!

Doet er iemand mee aan de selectiewedstrijden voor JM? Ik wou meerijden maar 1.10 en 1m zijn al niet op dezelfde dagen en om 2 dagen te rijden zijn sommige locaties nogal ver. Voor de 1m zijn er ookal 160 ingeschreven enkel VLP, nog geen lrv ruiters erbij.... Tzal voor een andere keer zijn vrees ik

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 11:40

Is het geen optie om dan 1m10 enkel te starten voor JM? Of denk je dat dat nog wat te hoog kan zijn om effectief mee te draaien voor selectie?

Heb je het nieuws al gezien dat we voor de lrv geen startcoupons meer gaan nodig hebben? Ze gaan nu werken zoals de VLP als ik het goed begrijp. Commandant schrijft je in, je gaat naar de wedstrijd, aanmelden, €2/proef (die prijs gaat dan wel omhoog :roll: ), je krijgt een startnummer en de organisatie voorziet dan 2 etiketten met je gegevens die zij of de jury dan op je coupon moet plakken.
Gedaan met zelf bestellen en meeslepen (en hopen dat je het niet vergeet) en blanco startcoupons à €10/stuk.

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 11:48

De 1.10 is voor ferro en 1m voor Iskander :P en vrijdagavond is wat moeilijk, tijdens mijn opleiding zit ik veel in de hoofdzetel in Ant*werpen, en tegen dat ik dan thuis ben en dan nog vertrekken op jumping...

Ja ik heb het gisteren ook gelezen! stukje nostalgie dat weg valt die coupons :) had net 2 nieuwe sets besteld, ze komen er ook op tijd met af.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 11:52

Die 2 sets krijg je wel gratis nu want besteld in september. Ik heb nog 4 coupons over, gelukkig nog geen nieuwe aangevraagd.
Ik zit te wachten op de winterkalender om de planning te maken voor springen :P

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:31

Selecties wordt echt pittig hard gereden. Ik waag me er niet meer aan. Inschrijvingsgeld ligt dan ook nog eens hoog vind ik

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-18 14:18

Ik ga mee naar alle selectiewedstrijden als groom (voor 1m10)! Benieuwd om eens te zien of ik me er later aan zou wagen met Luxor. ;) En ook gewoon eens alle locaties te zien. Onthouden waar later mss wel de moeite is om die afstand voor af te leggen voor meerdaagse wedstrijden zoals euroregio's ofzo.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 21:40

Ben vandaag de nieuwe ruiterroute eens gaan verkennen. 3km meer gereden dan voorzien omdat er op 2 plekken dicht bij elkaar het bordje van mijn route ontbrak. Dus eventjes moeten rondkijken hoe de weg liep.
Verder enorm leuk rondje! 60% onverharde weg en de gewone baan is eigelijk overal (zeer) kalm met weinig verkeer. De paden zijn afwisselend zand, fijn grind en bospaden en echt mooie stukken voor een galopje.

Voel het nu wel aan mijn kont en vooral mijn ene knie. Misschien toch beter eens kijken voor betere stijgbeugels, heb nu van die simpele compositie-gevalletjes. Behalve dat ze weleens onder mijn voeten door schuiven is een zwaardere metalen beugel met schokdemping mss interessanter.

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 13:34

Verslagje Anzegem dag 1 :)
Had het hier niet vermeld, maar dinsdag tijdens het vijzen zetten voor training in Merendree had ny zich laten vallen op de beton, ze stond uiteraard wel gebonden. Dag zelf niets meer gemerkt, crosstraining ging top. Dag nadien stap ik op, had ze precies een stok ingeslikt. Osteopaat wou mij er gelukkig tussen nemen op donderdag, idd serieuze wrong in haar nek dus dit losgemaakt. Mocht gisteren enkel beetje losrijden, lang en laag. Geen goeie voorbereiding dus voor vandaag en dat merkte ik helaas toch beetje. Ze hield zich beetje in/vast, niet helemaal soepel, en niet niet genoeg aan mijn been. Geen grote fouten maar ook niet 'smoothly'. Terechte 12e plaats. Jumping ging wel top, sprong ze net wel heel los door haar lijf, simpel foutloos. Nu dus 9e plaats. Cross is beetje veranderd, hele steile helling na het nieuwe 1e water, dit wordt een kuitenbijter! Benieuwd voor morgen, zin in!

mayadeby
Berichten: 224
Geregistreerd: 07-12-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 18:17

Antonius schreef:
Verslagje Anzegem dag 1 :)
Had het hier niet vermeld, maar dinsdag tijdens het vijzen zetten voor training in Merendree had ny zich laten vallen op de beton, ze stond uiteraard wel gebonden. Dag zelf niets meer gemerkt, crosstraining ging top. Dag nadien stap ik op, had ze precies een stok ingeslikt. Osteopaat wou mij er gelukkig tussen nemen op donderdag, idd serieuze wrong in haar nek dus dit losgemaakt. Mocht gisteren enkel beetje losrijden, lang en laag. Geen goeie voorbereiding dus voor vandaag en dat merkte ik helaas toch beetje. Ze hield zich beetje in/vast, niet helemaal soepel, en niet niet genoeg aan mijn been. Geen grote fouten maar ook niet 'smoothly'. Terechte 12e plaats. Jumping ging wel top, sprong ze net wel heel los door haar lijf, simpel foutloos. Nu dus 9e plaats. Cross is beetje veranderd, hele steile helling na het nieuwe 1e water, dit wordt een kuitenbijter! Benieuwd voor morgen, zin in!



Wat onhandig dat ze zich liet vallen. Hoeveel deelnemers zijn er? Veel succes voor morgen alleszins *\o/*

Wij gaan morgen oefenen bij de artevelderuiters! Hoop dat we na de vorige cross terug plezier krijgen erin. We zijn gisteren met een vriendin gaan wandelen en daar was het oren naar voren en gas erop. Was echt lang geleden dat we zo genoten hebben samen :-)

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 19:45

Vind het heel vreemd, ze is normaal echt makkelijk in de omgang. Smid was die dag wel geweest om een scheef ijzer te corrigeren terwijl ik niet thuis was, heeft hij haar mss aangepakt ofzo? Geen idee...

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 20:40

Oh dat is wel niet zo leuk Antonius! Zie je voor de rest de cross zitten?

Van mij een brave gewone dressuurproef gereden, 8ste ofso (wel HC) en dan een goede jumping! (complimenten gekregen van K.arin D. :D )

Cross verkent, er zijn 3 dingen wat mss een probleem zouden kunnen zijn en dat is de hindernis 6A voor het eerste watertje
10A en mss B en dan het laatste water. De rest zou normaal peanuts moeten zijn. Kben eens benieuwd waar we gaan stranden. Hopelijk aan de finish!

lene

Berichten: 369
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 21:25

Succes Winnie en Antonius!

Antonius ms een nagel mistikt en dat ze die herinnering nog had? Lijkt mij inderdaad ook wel heel toevallig dat ze nu plots reageert op het nemen van haar benen. Paardjes...

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-18 23:03

Veel succes iedereen!

Ik heb even naar de jumping gaan kijken van de L. Tof parcoursje wel! :j Niet echt aan de maat gebouwd vond ik, 't zag er uit alsof ik het ook zou durven. :P

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 06:25

Het stond inderdaad echt niet aan de maat, de B ook niet, leek eerder 70-80


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding