Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 15:23

Hanne_SP schreef:
Jawel. :)

en niemand dan iets gezegd :s

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-18 15:37

Wss niet goed beseft/gerealiseerd. Maar goed het is gebeurd. :) Luxor houdt er niets aan over en dat is het belangrijkste. :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 15:48

Voor hetzelfde geld vliegt de trailer op zijn zijkant, slaat uw paard mee in paniek, raakt dat paard het uwe en zijn er zware verwondingen of is er schade aan dat paard... Ben je dan als chauffeur ook niet verantwoordelijk voor de schade? Misschien interessant omdat verzekeringstechnisch eens uit te vogelen.

Nee, in de opwarming en ook tijdens de oefening af en toe eens doorpakken is niet bepaald mogelijk :P Maar dan wel commentaar "halsstrekken is veel te weinig, meer dit en meer dat". Of "in de groep blijven alstublieft en achter uw voorligger blijven". Als dat kalf besluit om bit vast te pakken, kop kaarsrecht de lucht in te steken en er vantussen te peren, dan is mijn eerste zaak zorgen dat we nergens op crashen of iemand overhoop drammen. 600kg ongeleid projectiel is nu niet altijd in een vingerknip weer fijn stuurbaar :P

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 15:57

Weeral proficiat met de goede ritjes allemaal :D
Hanne, gelukkig is alles OK met Luxor, dat is het belangrijkste :) Goede les, dat gebeurt je niet nog eens opnieuw!
Varekaj, jammer dat je hem niet mag aanpakken op jouw manier tijdens de groepsdressuur.. Hopelijk vind je snel op een oplossing!

Hier loopt alles traag maar vrij ok. Twenty komt terug wat meer in het werk en verbaasd me echt elke keer! Galopwisseltjes alsof ze het al jaren doet, zotte trees!
Woensdagochtend controle met Gen. Ben heel benieuwd want ze is het stilstaan echt beu :(
Morgen komen ze beton gieten op stal, dan kan het werk echt beginnen :D

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-18 15:58

De kosten worden betaald door eigenaar van dat paard. Das gelukkig wel ok. :)

Spannend hé Laurie. :D Hoe zullen je stallen zijn? Welke neem je?

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 16:00

Ja heel spannend, kijk er ZOOOOO hard naar uit om alles samen te hebben haha!
Afbeelding

Deze soort wordt het :) 3m x 3.5m

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 16:02

Amai, was zeker verschieten Hanne! Gelukkig bleef Luxor idd koel en kon je hem nadien terug zonder problemen laden. Altijd jammer dat mensen niet eerlijk zijn over hoe hun paard is.
Maar goed, niet meer aan denken, enkel nog aan je super jumpingritje denken!!

Mila: nog een eventing voor vozzie in het vooruitzicht?

Laurie: qua afsluiting hebben wij heel basiq palen met ijzerdraad. Blijft in mijn ervaring het meest geleiden, minst doorhangen, meest duurzaam...
Qua hoogte is het bij ons ook ongeveer 1m40 denk ik, veel lager zou ik precies toch niet gaan? Zeker bij jou, je hebt springpaarden, niet al te kleine paarden denk ik, 1m30 lijkt niet zo hoog...
Vooral zorgen dat er altijd goeie snok op zit!
We hadden voor we hier woonden op onze huurweides ook lint en koord, maar die kleine ijzerdraadjes die erin verwerkt zitten, sterven relatief snel af vind ik.

Rond de piste en de afscheiding tussen onze binnentuin (alé, nu nog vuilhoop :+ ) en de wei is een houten afsluiting van De S.utter. Wij hadden ook verschillende offertes gevraagd, De S.utter is merkelijk duurder, maar wel de enigen die werken met tropisch hardhout en hier dan ook 30 jaar garantie op rot op geven. Alle anderen is met grenenhout (dacht ik) en geven maar 20 jaar garantie. En als ik dan wat links en rechts ging horen, zou na 20 jaar het beste er ook echt wel af zijn. Als we dan weer opnieuw zouden moeten beginnen, wilden we liever nu extra betalen om dan ook zeker 10 jaar langer goed te zijn.
Mocht je kiezen voor een houten afsluiting waar de paarden aankunnen, zeker nog draadje voorspannen zodat ze er niet aan bijten.

Je stallen zullen er strak uitzien!
Gaan ze ook zo 'los' staan of komen ze in een gebouw te staan?

PP: hoe is het nu met Winston zijn 'moodswings'? Durft hij nog lelijk stoppen/bokken? Fijn dat je ook weer netjes nul hebt kunnen rijden!

Winnie: ik had je resultaat al gezien op eventingmaster, top hé! Succes in VP!

Maddy: heb op fb ook je verslag gelezen, de cross lijkt wel wat veel draaien en keren op beperkt oppervlak? Merkte je veel verschil met Belgische/Ndl wedstrijden?

Ik heb afgelopen weekend met de hogedrukreiniger de stallen uitgespoten en ook de vloeren en rubberen matten. Wat een werk 8)7 Ben in totaal +/- 12u bezig geweest. Maar kom, het ziet er weer als nieuw uit! Ze kunnen weer naar hartenlust kakken _O-
Deze week rijdt KC al 1x met Ny, osteo komt ook voor Ny en Play en vrijdag heb ik afgesproken om te gaan wandelen met Play, ben benieuwd!
Volgende week Ny dan bij KC afzetten voor 5 dagen en dan Deurle. Ik heb dus serieus meer stress als ik zelf niet moet rijden %) iets met controle uit handen geven ofzo... <<)

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 16:05

Antonius, wss gaan we ze op 1m30 zetten (palen 1m40). Zo staan ze nu op stal ook. moet wel zeggen dat ik brave beestjes heb en dat ze er braaf achterblijven :)
Ze gaan echt in een gebouw staan om toch het idee van 'binnenstallen' te hebben en overdekt te kunnen opzadelen ed :)
Hout hebben we bekeken, maar voorlopig nog te duur ivm alle andere investeringen... We bekijken nu om de paddocks al in hout te doen, maar zal nog geen hardhout zijn. Dan betalen we ons echt rot (pun intended :+ ). Offerte kwam al op 11 000 euro voor de paddocks alleen. Dat gaat er op de moment niet vanaf :P

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-18 21:26

Kan ik geloven dat het spannend is met Ny! :D
Met hogedrukreiniger is idd veel werk hé. :P Bij ons op stal wordt dat 1x per jaar gedaan en is een ganse karwei amaai! (voor 6 stallen)

Zei ik dat we een in dipje zaten? Daar zijn we duidelijk uit. :+ Sinds dat dipje gaat het plots zoooo goed. <3

Chique Laurie! Ik ben al benieuwd naar het resultaat! :D

September zal ook een dressuurmaandje zijn hier. 2x een dressuurwedstrijdje. Zal een keer niv 1 proberen. :P Als een test. :P

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 21:48

Ik ga deze winter het criterium hier in de buurt op niv. 1 meerijden. Wie een zomer het varken kan uithangen kan een winter bootcamp krijgen ~~}>
Voor de rest is't nog beetje rondkijken waar er leuke oefenwedstrijden zijn zonder dat ik direct een dik uur in de auto zit per rit. De winterwedstrijd van de lrv in Westdorpe werd wel aangeraden als hele mooie locatie (Bassevelde organiseert daar). En zou in km's dichterbij zijn als elke keer naar Melsele/Beveren.

Maar dat bootcamp begint deze week al. Morgen aan de bak, woensdag les, donderdag rust, vrijdag en zaterdag aan de bak en zondag onze laatste lrv in Lochristi. Dan weekje rust en dan afwachten of ik mee mag met het achttal naar het provinciaal. Heb er hard hoofd in, denk dat ze eerder iemand anders gaan kiezen ook al rij ik al volledige zomer mee.

Met wat geluk kan ik deze week een crassaerts springzadel proberen.

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 23:15

wedstrijd was erg leuk, maar de dressuur, dat was nog wel een dingetje.
die wat voorop liep was mega voorwaarts, en in de ring werd boxser enorm traag...dus ik wilde nummer 1 een beetje bijhouden, en nummer 3 niet storen...dus ik begon wat te veel op te drijven. daardoor rommelig, en ik gehaast in mijn hoofd.
daardoor niet helemaal lekker gereden, omdat ik te hard ging rijden voor ons gevoel. maarja, had ik maar van begin af aan mijn eigen tempo moeten aanhouden.

Springen top, 1 pechbalkje (al lang niet meer gehad) maar de tijd stond zo krap dat ik 8 strafpunten voor tijdsoverschrijding had. 2 bochten wat ruimer gereden 8)7

cross was leuk, niet al te moeilijk. maar toch met een paar uitdagingen erin.
Wat ik vooral heel fijn vond, en me echt opviel, was dat de hindernissen voor het water echt een stuk lager waren. we moesten 2x het water door, en ik geloof dat die hindernissen hoogstens 70cm waren. Dus we hadden vrij uitzicht op het water en daardoor niet overbluft.

Het enigste wat ik dus niet op FB had vermeld was dat ik in het losrijden met boxser over de kop ben geslagen :oo >;) #)
Het losrijd terrein was volledig scheef, geen plekje recht...en ze hadden 7 hindernissen geplaatst, dus dat was fijn. Maar alles stond bergop gesprongen, en bij een huisje met plat dak...dus een grote kist, bleef boxser doordat hij te nonchalant ernaar toe galoppeerde, steken op de hindernis.
Dus voorover, struikelend BAM op de grond allebei.
Mijn nek zeer, lijf zeer....gelukkig boxser snel overeind, en bleef hij bij ons staan.
Alles nagekeken...GEEN SCHRAMMETJE :o geen pas onregelmatig, en ook totaal niet geschrokken.
Dus weer opgestapt, rondje gestapt, gedraafd en gegaloppeerd. paar hindernisjes gesprongen...niks aan het handje. := +:)+
Dus besloten de cross in te gaan, en zou ik wat voelen...dan kon ik altijd nog stoppen. Gelukkig was dat niet het geval. Maar morgenvroeg wel naar de fysio voor mijn nek, ik kan niet meer links/rechts draaien. #) #)

Maar de cross was inderdaad, veel draaien, en we begonnen helemaal bovenaan, en we hebben dus 4 weilanden doorlopen naar beneden.

Maar leuke dames/amazones ontmoet, leuk gepraat, veel geleerd.
Ik vond deze wedstrijd in vergelijk met België een beetje op de wedstrijd van Meldert lijken.
Alleen dan meer hoogte verschil. Maar ook open veld, en bosjes.

@Hanne :oo :oo OMG, wat zal jij geschrokken zijn, ik had ook mijn paard uit de trailer gehaald.
wat een idioot %)

@varekaj, goed dat je je sch*%#tbok := :D :o lekker aan blijft pakken, en wat betreft de slof...ik gebruik hem soms om hem door een bepaald punt heen te krijgen, en dan niet om hem met de neus aan de borst te plakken, maar puur dat hij niet dat giraf gedrag kan doen, bit pakken en huppetee met je gaat lopen.
Na een paar keer weet hij dan dat hij niet wint, en dan win ik. Want wat je zegt...die 600 kilo wint het qua kracht altijd van je.

@anotnius, begrijp ik nou goed dat je niet zelf in Deurle gaat starten?

@laurivc, dat wordt ene mooie stal zeg!! Zit daar dan ook ruimte in voor hooi en stro opslag?

@mila, ja ik was heel blij dat de wedstrijd goed was verlopen verder :o veel plezier in deurle

@PP, veel succes in Deurle, 80cm...dat komt zeker weten goed, zelfs als je lang geen hindernis hebt gezien gaan ze daar nog wel overheen.

@winnie, jij ook succes toegewenst!

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 07:17

Oei, hopelijk is je nek snel weer beter! Gelukkig is Boxser ok!
We hebben op deze moment 1 stalruimte als opslag en 1 voederruimte. In de toekomst mogen we nog wel iets bijzetten dat we zullen gebruiken als opslag :) maar t geld is op hahah

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 07:29

:oo ik zou voor nekklachten toch naar een arts gaan hoor! Al is het maar spierstijfheid. Ik kan een val in mijn verzekering aangeven als sportongeval, dan komen ze extra tussen als ze het aanvaarden. Zo heb ik bij mijn bekkenbreuk ook extra tussenkomst gehad in kinesist.
Je moest voor dressuur dus niet enkel in groep maar ook op het tempo van de kopman rijden?
Echt apart! Door met 3 of 4 tegelijk te rijden win je als organisatie wel een pak tijd.

Ik ga vanavond eens kijken of mijn martingaal past aan mijn dressuurzadel. Dan kan dat hoofd al minder de lucht in. Ik heb geen slof in huis dus moet al eentje zien te lenen en ga daar zonder begeleiding niet mee rijden.
Vanuit galopwerk lukt het ook hoor, je hebt alleen niet overal de plek om dat te doen. Dus ik wil dat het ook anders kan.


Mooie stallen Laurie! Gaat wel heel vlot daar met de werken precies?

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 07:31

Ja tgaat super vlot! 5u begonnen met de beton, 6u30 stak hij erin :D sebiet nog polieren

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 07:35

Kan dat niet overal in de bouw zo vlot gaan :))

Ik dacht dat ze voor vandaag redelijk weer hadden gegeven dus voorzien om na werk direct door te rijden voor een stevige buitenrit met dressuurmatige aanpak. Is dat hier aant regenen...

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 07:58

Wow maddy heftig! hopelijk niks ernstig met je nek. Kan inderdaad wat stijfheid zijn maar dat zou na een paar dagen toch weg moeten zijn. Ik ben met furrie ook al een paar keer overkop gegaan en ook telkens gewoon een soort van stijve nek! gelukkig nooit iets gebroken tot nu toe.

antonius: wij gaan met vozzie nog naar deurle en anzegem denk ik. het jaar is niet echt verlopen zoals gehoopt maar ja...

laurie: mooie stallen :o Wij zijn vorige jaar beetje verplicht ( een stal te kort met een veulen op komst) aan onze nieuwe stalling begonnen. Wij hebben alles zelf gedaan dus zo vlot is het nu ook niet gegaan :p maar het resultaat mag er wel zijn vind ik :) Tot nu vielen onze kosten wel mee. beton gieten is mijn vriend zijn job dus dat hebben we zelf gedaan. Mijn schoonvader heeft groten deel met stijn het gebouw gemetst en het dak er op geplaatst. Alle electriciteit en water voorziening hebben ze zelf gedaan. de poort van de wasbox heeft stijn gemaakt als ook de poorten voor het gebouw af te sluiten hebben ze deze zomer gemaakt. Oorspronkelijk ging we tussenschotten en stal deuren laten leveren zoals van w*estland of p*aho maar dat kwam veel te duur uit dus hebben we deze zomer de tussen muren in beton gegoten en word enkel de voorkant in staldeuren geplaatst. Nu zijn we daarvoor een beetje aan het rondkijken wat prijs kwaliteit het beste is. ik zal later eens enkele foto's plaatsen van onze stal.

Ik kijk ook uit naar het winter criterium.
nog geen data PP van bloso? :p haha

Als jumping terug mag zal het voor mij terug in moorsele zijn.
Dressuur zal g*averranch of b*loso zijn.

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 08:01

Respect dat jullie alles zelf hebben gedaan MF :D Het is echt zwaar werk amai. De stallen zijn nu eigenlijk nog makkelijke klussen. Metalen frame zetten, dak erop en plankjes in de stallen. De piste gaat nu nog wel zwaar werken worden...

Als jullie al ergens wintercriteria tegenkomen, geef mij ff seintje :D HippoPlanner moet asap gevuld worden met alle wintercriteria en jullie zitten wat in een andere hoek van het land dus altijd handig :+

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 08:07

Ik wil anders wel opvolgen wat de kalender van de lrv doet? Daar mag ook een beperkt aantal ruiters die niet-lid zijn inschrijven en bij de SBB jonge paarden sowieso.
De kalender voor de eventings is wel al bekendgemaakt.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 08:07

een piste daar droom ik voorlopig nog van :) dan zou het wel helemaal af zijn :o

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 08:10

Eventings heb ik inderdaad al. LRV heel graag! De kalenders die echt openbaar gemaakt worden krijg ik vaak wel ergens mee, maar de stalletjes die zelf een criterium of wat losse jumpings organiseren durf ik missen. Hoe meer ogen, hoe beter :D

MF, ja ik moet zeggen dat ik ook wel een luxevogel ben. Ineens groot en deftig hehe :+

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 08:32

De stallen waar de paarden nu voorlopig in staan:
Afbeelding
onze nieuwe stalling aan de buitenkant:
Afbeelding
nieuwe stalling van aan de voorkant getrokken:
Afbeelding
wasbox:
Afbeelding
tussenmuren van de stallen:
Afbeelding
stalpoort:
Afbeelding

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 08:33

Dat zal er daar dik in orde uitzien Laurie :D! Die stallen zijn ook wel duurzaam denk ik!
Bij Winston zijn het houten stallen, wel heel deftig, volgens mij kost dat een fortuin zo helemaal in hout en is hetzelfde zetten in steen goedkoper? Al heb ik daar geen zicht op. Er is een opzadelplaats met warm en koud water, solarium, twee stallen van 4 x 4m, zadelkamer, en voeder/stro hok. En dan nog met een oversteek van 3 m. Echt wel groot. Bij canch is het in een oude gemetste schuur binnen.

Amaai madelene, heb je 5 minuten chance gehad gelijk ze zeggen. Chapeau dat je daarna nog zo hebt kunnen rijden en een fijne ronde hebt gehad!!

Ik ben wel eens benieuwd naar de stallen MF, die poort die je vriend gemaakt had is prachtig!! Hij zou beter opzich zelf beginnen :D.

De winter kalander heeft vorm, zal hem in PB sturen ;) kan nog niet gepubliceerd worden.

Canch haar veulentje wordt al iets te dul naar mijn gedacht. Ze heeft wel al hoefjes wat flink is, maar je moet ze toch wel wijzen op persoonlijke ruimte. En ze staat al op haar achterbenen voor de lol ook :+. Krijg al deja-vus :+.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 08:33

Echt prachtig MF! Knap werk dat jullie geleverd hebben!!!!
Laatst bijgewerkt door PrietPraat op 28-08-18 09:00, in het totaal 1 keer bewerkt

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 08:50

merci pp :)
ja chucky was ook wel zo en zou nu ook nog zo opdringerig durven zijn als is hij al veel verkalmt :)

dank u :) zal de complimenten doorgeven :)

Wij gaan 5 stallen hebben, een grote zadelkast ruimte, een wasbox, een volledige overzoldering voor stro en hooi. Boven elke stal is er ook een opening voorzien voor stro naar beneden te hooien. Op de zolder is er ook nog een deeltje opbergruimte voorzien voor dekens, cross materiaal, ...

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 08:58

de nieuwe stallingen zien/gaan er er allemaal prachtig uit.

en ik ga zometeen naar de fysio, het knarst zand als ik mijn nek draai. misschien toch zand ipv hersenen in mijn hoofd 8-) :')