Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 19:48

Vandaag wedstrijd gehad voor we op verlof gaan. Laat ons zeggen dat ik er voorlopig eventjes dik genoeg van heb en tegelijk de jury de hoogste boom in wens...
Heb heel veel zin om mijn dressuurzadel in te ruilen voor een springzadel.
En dit keer kan ik niet echt zeggen dat Icaro zich misdragen heeft gezien de situatie.

Hij krijgt nu vakantie tot we terug zijn van reis (alleen dinsdag nog les denk ik) en dan gaan we eens de punten op de i zetten.

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 22:04

Oei wat is er gebeurd? Veel plezier op reis alleszins! Geniet er maar van.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 08:26

Ik moest als eerste binnen van mijn proef. Ivm de warmte het inrijden proberen beperken maar moest hem wel goed bezig houden ivm focus.
De jury lijkt zich te zetten dus ik doe laatste rondje om dan de ring in te gaan... jury weg. Ik zie de tijd schuiven, geen beweging dus na 10min over starttijd ben ik gaan polsen bij de schrijver of ze nog van zin waren om te starten. Ik kon Icaro niet in draai blijven houden met die warmte. Krijg ik daar een antwoord "ja ze moest eventjes weg ik weet niet wanneer ze terug komt".

Dat wil je dus niet horen op zo een moment. Uiteindelijk 10-15min na mijn uur kunnen starten. Proef was mwoah, door de warmte en extra wachttijd was Icaro aant platvallen en beste was er helaas af. Spijtig maar kan gebeuren. De jury zat ook meer naar de proef ernaast te kijken maar bon.

Na de proef bleek Dat de jury later gestart is omdat ze haar hondje bij had en in de volle zon aan de tafelpoot wou binden. Dat mocht niet van de organisatie, dus was ze de hond gaan wegdoen. Dan vraag ik mij toch af welk weldenkend mens een hond wil meepakken met zo een weer om een paar uren in volle zon te laten liggen?

Uiteindelijk de protocols. Bij de lrv zijn je naam en gegevens van het paard voorgedrukt. Ik pak de mijne, is mijn naam doorstreept en staat er een andere op. Secretariaat gevraagd "ja ze hebben zich gemist, uw naam staat erop hoor". Dus ik zoek en vind inderdaad een andere coupon, van een man, waar mijn naam handmatig op staat. 1 puntje verschil, no prob. Komen ze weer af "nee die is het ook niet" en krijg daar ineens een protocol in handen waar 3x een naam op gekrabbeld is geweest en uiteindelijk de mijne overblijft. 20 punten verschil in de diepte. Het is diagonaal verruimen tot F, dan stukje niks en dan bij A afwenden, doorzitten en wijken. Dus ik ga de eerste pas voor de wending zitten omdat dat voor mij bij het afwenden hoort. Staat er op de voorgaande oefening "4 - niet doorzitten voor A" en zo een volledig protocol. Ik was om te ontploffen...

Heb achteraf nog een hoop klachten gehoord in dezelfde lijn van andere ruiters, oa dat ze dus naar de proef ernaast (Z1) zat te kijken.

Maar ik ben dus vooral kwaad omdat ze zonder pardon ruim 10min te laat beginnen, dat ze op zo een manier scoort en dat ze dan nog niet eens de coupons op de goeie volgorde konden houden volgens startuur. Missen kan altijd maar 3x en dan op zo een manier? Serieus zeg.

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 09:38

Amai dat is er ook wel over...

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 09:53

zo effe bijlezen...

Antonius, jammer van tongeren, maar wel goed leermoment, en knap dat je hebt volgehouden om er haar toch overheen te krijgen.
PS, mag ik bij jou en daaph aansluiten?? als de datum voor mij past

als het een hengstje is laat je hem toch castreren :D ;)

Varekaj, fijna dat je dressuurroef beter ging ondanks de inrijtijd. fijne vakantie! kun je even bijkomen van je dressuurperikelen, maar wat een stom mens zeg...je gaat je hond toch niet meenemen naar een wedstrijd als jury...
en hoe ze dat met de coupons voor mekaar krijgen >;) kun je niet klagen bij de bond?

daaph, mooie foto's zeg!!

Florence, goed van je springen zeg, en je zult wel geschrokken zijn onderweg van de camionette, moet er niet aan denken om ergens te staan met de paarden. 1x gehad, omdat vrienden de verkeerde brandstof getankt hadden. Uren in de trailer gezeten bij mijn paard.
Maar balen dat hij vervangen moet worden...misschien iets huren? of inderdaad ergens zolang plaatsen waar je makkelijker kunt verplaatsen?

hanne, gelukkig is zijn been weer in orde...

laurivc, proficiat met je vergunning

lene, ziet er goed uit, leuke foto's

hier alles zijn gangetje. gisteren weer op springwedstrijd geweest, foutloos rondje, en weer 2 punten erbij. Super tof rondje...zooo relaxed was hij al lang niet meer.
we hadden zelfs even het idee dat hij misschien ziek was := :=

Gaat er iemand op de zondag naar diepenbeek? ik wilde die training doen van Xavi.er S.nackers...kent iemand die?
En daarna dan nog een rondje 90/100 rijden.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 10:50

Van mij mag je aansluiten hoor,

Ik ga naar Diepenbeek maar zonder voor training waarschijnlijk.

Xavier is echt een leuke man! Hij is een Waal, maar spreekt goed Nederlands! Ga je zeker ook wat aan hebben. Rijdt zelf 3* en heeft die voedselzaak Bleu Roy

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 10:51

Ja ik! Was de coach van de junioren toen ik daarin mee reed. Superaangename man, en ook lessen waar ik veel van opgestoken heb! Wanneer is die training?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 11:00

Ivm de hond van de jury: er was niemand die wist waar ze die naartoe heeft gebracht, ook de organisatie niet. We hopen van harte dat ze dat beest niet in een auto heeft gezet die in de zon stond...

Ik heb voor iemand gefilmd achteraf, dat meisje is 2e geworden. Ik heb vanuit de dranktent pal achter de jury postgevat. Dat filmpje staat intussen online en ook dat meisje zegt "best bijzonder hoe iemand een proef kan jureren als ze meer naar de proef ernaast zitten te kijken" en je ziet dat dus effectief op dat filmpje :))

Wel een positieve noot aan de wedstrijd (eigenlijk 2): er reed door het bos naast de ringen blijkbaar zo een toeristentreintje. Tijdens halsstrekken in draf op de diagonaal, waarbij we richting bos gingen, komt ineens dat treintje vrolijk van tussen de bomen getuft. Mijn halsstrekken trok op niks want zowel paard als ik hadden iets van "eeeeh… wasda?" :+
Mijn vriend was mee en die zei na de proef "ja man, zo een gedoe met die jury's. Verkoop uw dressuurzadel eens en ga een springzadel in de plek halen, veel minder gedoe en veel leuker om naar te kijken" _O-

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 13:24

winnie 7 en 8 juli in diepenbeek. moet je even op de facebook pagina kijken van diepenbeek.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 13:41

Amaai wat een toestand Varekaj! De organisatie zelf zal er ook niet mee kunnen lachen hebben...

proficiat Madelene met de 2 extra punten!

Naar Die.penbeek zou ik ook wel willen gaan :).

Dit weekend op cross mee geweest naar Frankrijk. Twas beetje hectisch, het heeft er vrijdag avond ook nog eens gebrand in de stallen. Bij de boxen van onze in het gangpad is rot stroo ontbrand. Het was al 21u30 dus vrij laten niet veel volk meer in stal. Ik ging net naar dar ngo voor hun stallen nog eens te doen en hooi te geven. En op dat moment kwam van de andere kant SvW en FB voorbij gestormd FB heeft de brandblusser genomen, SvW de kruiwagen er over gegooid en nog een fransman ook brandblusser. Ik ging eerst de slang nemen die in de ton zat voor het water aan te vullen, maar die lag helaas af. Gelukkig leek het voldoende met de brandblusser en kruiwagen en ze hadden al water gekapt vanuit de stallen. Ik ben dan begonnen met de paarden uit de stallen te halen. Je zag al niet meer van de rook. Paarden waren eigenlijk nog redelijk rustig, maar sommige wilden toch niet uit hun box. In het begin verliep het eigenlijk vrij rustig maar natuurlijk kwam er snel veel volk en was er chaos. Er hadden mensen halsters gepakt van anderen omdat ze zelf geen halster hadden hangen bij hun paarden. Ze konden ze dan zelf hun paarden niet uithalen, dusja spel natuurlijk daarvoor. Twas wat maar uiteindelijk was alles ok maar een ramp is voorkomen. Moest dat snachts gebeurd zijn...

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 15:15

varekaj: oh das echt niet fijn :( in dressuur bereken je altijd hoeveel tijd je nodig hebt en al je dan nog veel langer moet inrijden dan verwacht dan ja ben je vaak over het punt dat je zelf denkt van nu zitten we goed. Ik heb het deze winter ook vaak gehad, ik kon het telkens wel krijgen als je 10 of 20 min langer moet inrijden dan verwacht dan zijn ze meestal ook hun kaars wat af. Als de jury dan al geen intresse toont in uw proef dan is de kous helemaal af :( in elk geval al positief dat hij mee werkt.
geniet van uw reis :)

madelene: blij voor jou dat alles weer goed gaat! hoe is het nu met uw knie? houd die het een beetje vol?

hier niet veel te vertellen. Kheb wel besloten van mijn Kentucky cross beschermers te verkopen aangezien ik toch niet meer mag crossen en tegen dat mijn jonkie mag crossen zullen er weer al nieuwere modellen ter beschikking zijn. Mocht iemand intresse hebben ze zijn nauwelijks gebruikt.

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 17:04

mijn knie gaat steeds met heeeeele kleine beetjes beter. springen is een uitermate goede training, dan heb ik 1 tot 5 dagen geen last ervan.
Maar ik heb vorige week van de zaterdag tot de zondag erna een soort van "vakantieweek" gehouden.
Veel in mijn stoel gelegen om mijn rug en knie te laten rusten.
Want door het scheve lopen in combinatie met het zware werk ging mijn rug zo gigantisch zeer doen dat ik zo krom als een hoepel liep.
Toen even een rem op mijn werkzaamheden gezet. veel in mijn stoel gelegen, gereden, en natuurlijk administratie gedaan, maar niks getild of wat dan ook.

dus deze week gaat het stukken beter, ik kan zelfs weer normaal overstappen en op mijn knie steunen.
misschien maar vaker eens wat rust nemen?? _O- :=

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 17:20

Soms is rust echt wel interessant ja madelene :P

Amai PP, chateau dat je kalm kon blijven! Is er nog schade verder?

Qua inrijden hou ik altijd half uurtje aan als richttijd. Met dit weer was dat 20min en normaal hou ik het dan basic. Heb echter iets steviger moeten zijn om de focus te houden maar was al bij al wel prima te doen.
In de winter is uitloop geen ramp. Icaro reageert amper op kou, dat het dan uitloopt is perfect op te vangen. In de zomer is dat anders. Hij kan ineens heel stevig beginnen zweten en met warmte moet ik heel erg goed doseren.
Scheelt dat ik niet de enige was, er zagen paarden bijna wit van het schuim door die uitloop...

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 22:14

Gna, vandaag met een vriendin spontaan naar overpelt gereden om daar een rondje te rijden en wat hindernissen te springen.
Heerlijk. Alleen die slang wat ze gemaakt hadden, die vond hij toch maar heeeeel raar :') _O- :P
Heb ik hem ook niet overheen gekregen, maar ik was er ook een beetje onzeker over.

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 14:46

Ik heb zonet 78 balken en 24 staanders gekocht. Springen ga ik al kunnen :+

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 16:00

Goh ja, jezelf een keertje een cadeautje gunnen moet kunnen toch :))

Hier gebeurt er niks meer, Icaro heeft vakantie. Het is nog heel druk geweest deze week met het afwerken van de weide: palen plaatsen, draad spannen, oude draad opruimen etc. vandaag alle zooi op de aanhanger laden en richting containerpark, de laatste 2 draden spannen, de badkuip uitkuisen die als drinkbak dienst doet en dan kunnen ze morgen of zaterdag naar hun vakantieverblijf 8-)

Dan nog wat familiebezoekjes dit weekend en maandagochtend vertrek ik naar de poolcirkel voor 2 weken *\o/*

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 16:02

Ja 't was écht een koopje. Kon het niet laten staan en heb toch sprongen nodig. Kan ik ze beter op deze manier op de kop tikken :D

Heel veel plezier op reis!

Wij gaan woensdag Julie weer laten scannen. Duimen :D

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-18 21:15

Efjes niet meer gereageerd. :o Wel meegelezen! Beetje druk gehad met stage! Maar deze zit er nu op, nu enkel nog stageboek afwerken en maandag indienen. :) (p.s.: 'k blijf af en toe voor V*L*P werken :D :D )

Met Luxor voorlopig alles goed. Mag niet meer werken en nogal brutaal geworden in de weide bij de andere paarden. := Maar vandaag mocht ik voor het eerst weer stappen (heb via sms gevraagd aan dierenarts, want Luxor begon beetje ongeduldig te worden :roll: ). Maandagavond de draadjes eruit en controle. :) In de omgang begon Luxor als een klein kleuter te gedragen. Beetje speels en brutaal. ;) Maar bleef wel braaf. Onder het zadel stappen superbraaf dus vandaag! Maarja heb vroeger al ondervonden dat galop pas de echte test is. :P
Vandaag ook eens met een paard van de stalbaas gereden. Niet voor herhaling vatbaar. :') Braaf beest maar hoh totaaaal mijn ding niet. Steek dan liever mijn energie in Luxor. :P
Ik hoop dat ik vanaf maandag wat meer mag doen met Luxor. Zou 1 juli graag op jumping gaan. En ervoor een springles of 2 volgen. Eentje bij de nieuwe lesgever en een andere keer met iemand meegaan naar een springles in de manege. Zeker bij de nieuwe lesgever ben ik erg benieuwd naar! :D

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 09:48

fijn hanne dat je weer wat meer mag gaan doen.
Maar wees voorzichtig, 1 juli is snel daar...niet teveel gaan doen in ene keer. ;)

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 10:57

Wat goed Hanne dat je terug wat mag doen!

Wij zijn gisteren naar Minderhout geweest. Ik had een voorgevoel dat het springen binnen ging zijn dus had me gewisseld van de 90 naar de 80. Blits springt nu terug een beetje en om dan binnen te gaan springen en het weer omzeep te helpen.. Nu stond het parcours niet echt aan de maat maar oke, hij sprong goed rond, keek wel een beetje hier en daar maar zo is hij nu eenmaal.
Cross ging ook goed, pakte goed aan, dus voor ons was het gisteren een geslaagde dag.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-18 14:04

@madelene: Het is niet zo dat hij heel erg strikt alleen mag stappen. (zoals bij peesblessure bvb) Hij loopt nog steeds op de weide omdat boxrust uit den boze is bij Luxor. Hij heeft veel energie en heeft soms wel eens een uitbarsting. Maar de wonde blijft er heel rustig uit zien ondanks die uitbarstingen. :) Daarom had ik ook aan de dierenarts gevraagd of hij alweer mocht werken. En ik heb gehoord dat ik alleen mocht stappen. Maar dat denk ik voornamelijk omdat de dierenarts de wonde zelf nog niet heeft gezien. Bij de vorige controle paar dagen na de ingreep stond het gezwollen. Nu helemaal niet meer, ideaal! :j Dus ik vermoed wel dat ik vanaf morgenavond weer rustig mag opbouwen. :)

lene

Berichten: 369
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 19:19

Vroeg mij al af hoe je zo dicht bij mij kon starten Daph :P Ik was dus ook in Minderhout gisteren. Had eigenlijk heel veel spijt dat ik niet 90 ingeschreven had. Springen stond niet aan de maat en in de cross mocht je dan toch kiezen tussen de hindernissen van 90 en 80. Cross was ook superfijn opbouwend, makkelijkere sprongen in het begin, verderop pittiger. Pony liep dus zoals ik al een beetje verwachtte met twee vingers (hoeven) in de neus rond. Springen was nog het lastigste. Als meneer nu aan iets een hekel heeft is het blauwe waterbakken :+ lag er toch wel eentje onder zeker }> goeie training. Met een welgemikte eeeejj en tik van de zweep voor het eerst ooit denk ik een waterbak gesprongen op wedstrijd, zonder drama :Y) haha. Wel jammer dat ik niets van commentaar kreeg :( vriend nog speciaal verplicht om te filmen. Zei hij helemaal niets... Ok hij deed het wel flink maar toch -O- Was sowieso een beetje een soep ook met starttijden. Winnie ook kort gezien aan de springpiste denk ik. Had je iets lichtblauw aan?

En fijn dat het goed gaat met Luxor zijn been Hanne. Lekker terug rijden!

Antonius en Daph, waar gingen jullie dit weekend naartoe? Wil ook terug wat meer springen maar in mijn eentje komt het er precies niet echt van...

Diepenbeek denk ik ook op de planning te zetten PP en Madelene (?) (of wie er nog ging gaan?). Maar dan waarschijnlijk één van de trainingen. Haal ik precies meer plezier uit dan wedstrijden. Wedstrijden op 80 loopt hij echt fijn rond, en 90 is dan weer net op het randje en pff :o

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 22:12

Ja was ik aan de springpiste. Had te laat door dat jij het was!

80 stond idd heel uitnodigend he! Dan had je inderdaad perfect 90 kunnen rijden en waar je het niet zag zitten de 80 springen. Vriendin van mij twijfelde bij het inschrijven tussen B en L en heeft zich dan toch in de B ingeschreven, maar hadden we op voorhand geweten dat je mocht kiezen tussen je eigen en lager reeks dan had ze ook liever enkele L hindernissen gesprongen! Dus wel spijtig dat dat niet op voorhand geweten was!

Mijn ritje was met ups en downs... jumping ging zoals altijd heel goed. Start van de cross ook, maar dan de 4de hindernis was zo die punt van die bute met dat gras op en ze heeft altijd de neiging om de brede kant van een punt op te zoeken, waardoor ze dus bankte. (Nog nooit meegemaakt) en daardoor dacht ik, ik rij eens opnieuw aan, wat ik beter niet had gedaan... ze snapte het niet meer en wou er niet meer over. Dan ben ik dus verder gereden, was het eventjes weer in het ritme komen en het vertrouwen zoeken. Weigeringetje op het water maar dan 2de maal wel flink erin en dan al de rest supergoed ook de volgende waterinsprong en in en uit en grachtjes! Maar dan dat laatste bosje voor de finish stond er zo een bak met een waterbak in. Heb daar de fout gemaakt om die aan te rijden. Had beter de 90 genomen daar. Ik was niet zeker en ze sprong van veel te dicht en zag terwijl dat ze sprong dat water in die bak en stopte en haar borst zowat op die hindernis en dan ik gevallen.. K.arin zei dat ik verder mocht rijden dus de trakheners en het water nog gedaan. Vertrouwen was ver zoek maar op den duur toch erover gegaan en dan het laatste water wel van de eerste keer erin. We gaan toch weer aan dat vertrouwen moeten werken... bij beide. En ik ook aan m'n conditie! Tegen het einde van de cross ben ik echt al kapot bij zo'n weer waardoor ik me echt niet kan focussen... en dan verbrod ik het allemaal.

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 09:07

Bij mij was het er ook beetje bij ingeschoten om hier te reageren, maar wel bijgelezen!


Winnie: idd wel ups en downs zo te lezen. Was het lang geleden dat je crosshindernissen had gesprongen? Misschien weer enkele trainingen na elkaar plannen om wat ritme te vinden?

Lene: oei, sorry dat ik je 80 had aangeraden dan, als het zo uitnodigend stond :o Maar was idd niet aangegeven dat je ook andere sprongen dan je eigen reeks mocht doen...
Ik ben vrijdagmiddag in Ti.elt voor een crosstraining te geven, als je wil/kan zou ik om 14u nog een plaatske hebben.

Daapph: alé, goed dat je gisteren toch weer een positieve ervaring had in Minderhout! Pakte hij de eerste sprong nu ook goed aan, of heb je moeten rijden?

Hanne: hopelijk kan je snel terug beginnen rijden, zal wel kriebelen intussen!!

Ik had afgelopen vrijdag crosstraining bij/van K.obe specifiek voor trakheners. Vertrouwen was toch beetje zoek. We hebben eerst wat gewone hindernissen en afsprongen gedaan, dat ging allemaal als vanzelf en dan achteraan begonnen aan die trakheners, die paar naast elkaar. Het kleintje was ook geen probleem, maar die in het midden was toch moeizaam. Ze sprong er al snel wel over maar niet simpel en vanuit vertrouwen. Dus dat hebben we toch vaak gedaan, van 2 kanten, om de duur ook vanuit schuin aanrijden tot ze erover ging alsof er geen put onder lag. Toen al dik uur bezig, dus gestopt en binnen 2 weken ga ik nog eens terug om nog te herhalen en dan ook die putten in het midden van het terrein te doen. K.obe heeft nog een verplaatsbare hindernis gemaakt voor erboven zodat we hier genoeg kunnen oefenen en hij heeft witte keien in de putten gelegd, voor wat extra effect :+
Ik ben intussen ook druk bezig met bitten testen, maar tot hiertoe nog niets gevonden dat beter is dan mijn eigen dubbel gebroken anatomische D trens van sprenger.
(Hanne, moet die van jou nog proberen :P ) Ben nu door alles heen van 'gewone' bitten, dus watertrens/bustrens/D trens, zowel enkel als dubbel gebroken, zowel dik als dun, alles geprobeerd. Nu begin ik aan de speciallekes van baucher/myler.
Ze liep nog wel goed op een dubbelgebroken dikke watertrens, maar ze krijgt wondjes/vellekes af onder de mondhoek |(

Vandaag of morgen nog gewone springles, zondag crosstraining in Genk en Tongeren, dan de week erop nog eens crossles bij K.obe... Druk programma nog!
Ik hoop dat er een trakhener in Vollezele staat om te testen hoe ver we tegen dan staan!

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 09:18

Antonius, hopelijk niet te veel zeer gedaan...en doe nou maar rustig aan met die topper van je...laat alles eens goed bezinken, en dan komt alles goed.