Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aldislamp2
Berichten: 179
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:35

Strakke planningen inderdaad, is hier wel niet anders, zeker met 2 kleine kindjes en paarden die ongeveer op kwartier rijden staan is het druk genoeg.
Ik ben consultant, doe kwalitatief onderzoek en analyse in B2B sector (ICT, pharma, industrie,...) leuke en afwisselende job, maar spijtig genoeg wel kantoor in Wilrijk. Zit gemiddeld 10u per week in de auto en dan rij ik nog maar 3 dagen per week naar kantoor. Daarnaast doe 1 dag thuiswerk en 1 dag ouderschapsverlof. Ik vertrek om 7u 's morgens en als ik geluk heb met het verkeer om 18.30-19u thuis.
Mijn man staat in het onderwijs en doet heel veel in het huishouden. Op de dagen dat ik naar Wilrijk ga dan doet hij de kindjes naar de onthaalmoeder en gaat ze ook halen en hij kookt tegen dat ik thuis kom. En op woensdag zijn we beide thuis en poetsen we samen en probeer ik ook te strijken (anders is dat op een avond of in het weekend of mijn schoonmoeder die eens bijspringt).
Zelf rijdt hij 5 tot 6x per week zijn paard en die van mij ook paar keer. Ikzelf rij enkel op woensdag en in het weekend (maar kan ook niet meer met slechte rug/bekken).

Paarden thuis of dichter zou een grote tijdswinst zijn. Nu staan ze bij mijn schoonouders op een kwartier rijden, maar daar hebben we veel weide en piste waar je bijna hele jaar door op kan rijden, dus dat is wel nog handig. En natuurlijk ook dat als ze thuis zijn we babysit hebben en dat wij rustig de paarden kunnen doen ondertussen.

Qua kosten is hier alles ook gemeenschappelijk, dat vind ik ook het makkelijkste. We zijn natuurlijk ook wel getrouwd en al bijna 10 jaar samen.

Denk ook dat altijd op verplaatsing moeten om te rijden met 3 paarden niet houdbaar is. Zou dan ook proberen om piste te verbeteren en op papier te laten zetten wat jouw investering erin was? Wonen je ouders ver van waar je zou gaan wonen? Anders is paarden thuis laten staan misschien een optie voorlopig?

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:54

Die winter is inderdaad niet leuk, vertrekken in de donker, thuiskomen in de donker. Nu komt meestal de zon op als ik Shadow buitensteek, dat alleen al geeft mij meestal energie om de dag door te komen. Van dit beeld kan ik mij op dat moment echt gelukkig voelen, dan vergeet ik even dat ik een kapotte pony heb. :')
Afbeelding


Ik kijk uit om gewoon op weekdagen ook s'avonds op buitenrit te kunnen, zomer, I need you!

Wat een lange reistijden hebben sommige van jullie, ik werk gelukkig in Gent, dat is een 20 tal minuutjes of een halfuur als het heel druk is en Shadow staat op de weg naar mijn werk s'morgens. Leuk om iedereen zijn jobs zo te zien! Ik ben sinds september afgestudeerd en ben mogen starten in een zusterbedrijf van mijn stage. Ik doe de marketing in een IT bedrijf. Ik herken wat je zegt Antonius, ik werk als enige vrouw in een bedrijf vol mannen en ik voel me er perfect thuis. Ze luisteren zelf vol interesse naar mijn duizenden Shadow verhalen en kijken soms met enige tegenzin naar zijn filmpjes als hij eens iets schattigs doet. Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet had verwacht om me hier zo goed te voelen.

Daaphh: Lijkt mij een fijne job! Ik ben heel geinteresseerd in het multiculturele. Je woont dan aan de grens van Nederland vermoed ik, als je in Nederland werkt?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 16:23

.
Laatst bijgewerkt door Varekaj op 28-11-23 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 17:18

Ik werk vlak over de grens in Maastricht. Voor mij een 15 min rijden.
De mentaliteit is heel anders als bij ons vind ik. Deze leerkrachten willen echt werken en zijn ook niet om 3u naar huis. ( Nu bij ons kan het ook niet, maar sommige blijven ook echt tot een uur of 7 werken.) Op de scholen waar ik in België heb gestaan, waren ze heel gesloten, ieder op zijn eigen eiland etc.. Dat is daar niet zodra de lessen gedaan zijn, gaan alle deuren en tussen deuren open en loopt iedereen door elkaar lokaal voor hulp te vragen.
We hebben wel een heel leuk team dus dat zal ook wel helpen..

Het is inderdaad heel multicultureel! Er zitten heel veel nationaliteiten in de school. Alle leerlingen zijn islamitisch, maar het team niet. Wel een voordeel, je leert heel veel andere dingen eten. Iedereen neemt wel iets mee naar het werk om uit te delen Y)(^)

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 19:18

Afbeelding
Afbeelding
Zit in de cafetaria van de zwemles dus snel fotootje tussendoor, dit is dus onze pup... Geen idee of dat een mooie wordt of niet, elke pup is sowieso schattig

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 19:27

Varekaj: mag ik weten waar je werkt en waar je gewerkt hebt in Brussel :-) mss zijn het wel klanten van ons

oh ja knoddig. Maar alle pups zijn altijd knoddig eh. Denk wel dat een mooie ga zijn. :-) Stijn is daar ook helemaal weg van. Maar denk dat ons Mila te jaloers ga zijn en ook dan 2 grote honden meenemen op wedstrijd.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 19:59

Ohhh wat een mupke <3

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 21:31

.
Laatst bijgewerkt door Varekaj op 28-11-23 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 21:46

Wat een mooie foto Jessol! Ik vind die mooie zonnige ochtens wel leuk, ik ontzie me de koude maar eens buiten ben ik het snel vergeten.

Bij mij is het wel omgekeerd qua winter, in het begin kan ik het nog goed teren, maar nu mag jet echt wel beginnen komen. Warmere temperaturen zijn welkom.

Strakke schema's allemaal! Ik heb mijn paard niet aan huis. Als ik met Canch ging gaan rijden was ik snel 3 u weg wel, voor 1 paard te rijden. Omdat ik ze moet halen en terug brengen e, ik heef de paarden daar dan ook eten, hooi en binnen zetten. Nu met Winston heb ik piste aan huis, beter kan niet en nu spaar ik veel tijd uit!

Ik ga wel regelmatig gaan housesitten bij mijn paard, nu binnenkort 3 weken. Dan ziet mn schema er als volgt uit:

6u20 wekker 6u35 honden buiten, paarden eten geven, hooi, klaar zetten voor savonds en buiten zetten. 7u15 klaar normaal, dan snel opfrissen en tenlaatste 7u30 vertrekken naar werk. Dan ben ik er rond 8u25 (ik ga met de trein).
Afhankelijk van hoelang ik werk ben ik terug om 6u - 6u45. Daarna paarden binnenzetten, eten geven en hooi, twee keer per week bijstrooien, eten klaar zetten voor smorgens en opvegen. Terug 45min / uur bezig. Er staan er nu 8.

Dat is een normale dag als ik niet rij.

Vorig jaar stonden er negen en was het water stuk dus dan stond ik half uur vroeger op om ze allemaal water te geven, dan heb ik echt wel gevloekt :o ... Nu moet ik enkel de 2 die achteraan staan water geven als het vriest.

Ik werk bij een voedingsbedrijf (vand.emoortele) en werk daar bij de groupsdienst in Gent, op de bureau, voor de afdeling kwaliteit. Ik werk zowel voor de bakkerij Group als de groep margarines en Olies waarvan iedereen VDM kent. Ik ben bezig met alle kwaliteits vragen die komen van de klanten. En dat ik heel breed :P. Ik werk voor de retailers voor de UK, Ireland, centraal Europa, zuid Europa en Benelux en Global alles wat onder quick service valt zoals bv mc.do, Ikea, sub.way, star.bucks... Dit is voor de bakkerij producten, voor de margarines en vetten doe ik enkel Nederland.

Leuk idd om ieder zijn job eens te lezen!

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 21:53

Florence, dat ik veel om over na te denken en de ideale oplossing zie ik ook niet. Over en weer rijden ik zeer tijdrovend. Zoals ik hierboven zei was ik met Canch 3u onderweg. Laat staan als je er 2-3 moet rijden. Woont hij ver van je nu? Meest logisch lijkt me dan dat je ze gewoon laat staan eigenlijk. Ze gaat gaan rijden en dan je vriend gaat.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 22:04

.
Laatst bijgewerkt door Varekaj op 28-11-23 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 22:12

Al die wind van tegenwoordig steekt mij ook grondig tegen.

Oo Antonius, zo lief zeg :+: , collega's waren nogal jaloers zeker!


Vijf uur? Amaai hoeveel afstand doe je dan voor te gaan rijden?
Ik reed bijna 40 km voor een keer te gaan rijden. Wareg.em-anzeg.em, terug naar warege.m vr te rijden, Canch terug naar anzege.m en dan ik terug naar huis. Ik reed in de winter 3-4 keer en in de zomer 4-5 keer. Ook in de zomer reed ik nr waregem vr te rijden.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 22:46

.
Laatst bijgewerkt door Varekaj op 28-11-23 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 08:50

varekaj: europa ziekenhuis is klant van ons :) maar ik weet alleen de klant namen :p st Michel en St Elisabeth. In beide ben ik geweest om hun nieuwe kledij te laten passen.

Wij zijn ook gemakkelijk 3 uur weg om te rijden. Wij rijden 30 min dan 1u30 voor opzadelen - rijden - afzadelen. en een half uur terug naar huis. In de zomer kan ik bij mijn vriendin gaan rijden dat is dan 10-15 min rijden. M*ichelle is ook 15 min. Verder hebben wij dicht geen pistes waar je zo kan gaan rijden. We hebben in een ronse wel een hele mooie piste maar dat is prive, kan je wel gaan om op parcours te gaan oefenen. Wij wonen ook maar 15 min van Pottes wat wel leuk is in de zomer:)

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 10:05

PrietPraat schreef:
Florence, dat ik veel om over na te denken en de ideale oplossing zie ik ook niet. Over en weer rijden ik zeer tijdrovend. Zoals ik hierboven zei was ik met Canch 3u onderweg. Laat staan als je er 2-3 moet rijden. Woont hij ver van je nu? Meest logisch lijkt me dan dat je ze gewoon laat staan eigenlijk. Ze gaat gaan rijden en dan je vriend gaat.


We zijn er volop over aan het praten. Het is niet evident. Het zou kunnen dat zijn moeder een boerderijtje koopt in de vlaamse ardennen en de paarden meeneemt naar daar. Dan zou ik in De*urle vrij spel hebben :+ Mijn vriend woont dus op 1km van de cross in de*urle, ik zelf woon in Mere*lbeke. Ongeveer 14km, 20minuten met de auto.

Ik kan ze inderdaad thuis laten, na het werk bij mij thuis gaan en rijden, en daarna naar hem. Maar dat is echt zooooo tjollen. Aangezien ik thuis de paarden nog moet opladen om dan te gaan rijden. Denk dat ik op die manier dat niet lang ga volhouden. Of ik zou al 4/5de moeten werken en ze op die dag alle 3 doen. En dan nog 1 avond in de week en het weekend. Dan zou ik in principe 4 avonden in de week bij mijn vriend zijn.

Bedankt iedereen om mee te denken. Binnenkort gaat zijn moeder mee met ons naar Marroko, ik denk dat we het daar wel eens gaan bespreken met haar.

En ik vind dat iedereen heel veel respect verdient! Echt chapeau wat sommige hier allemaal doen _/-\o_

Antonius: wat een dotje! <3

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-18 10:36

Superlief Antonius van je man!

Veel plezier op reis Florence! Romantische foto op insta heheh :D

MF: Wil je me even helpen met timemanagement in Moorsele? :P Met dat je daar wel vaker rijdt. Ik ben altijd vrij gewoon om vroeg ter rijden. Dus verkennen en direct opzadelen ofwel is paard al opgezadeld. Ik heb me ingeschreven en achteraan geplaatst dus zal niet als 1 vd eerste moeten starten. Stel dat je bvb nummer 40 bent, hoe reken je dan qua opzadelen en inrijden? Bvb bij nummer 20 opzadelen maar moet je wel doordoen of kan je nog op gemak? Help me hahah


Qua tijdsverlies heb ik vrij weinig. Paard staat op privéstal een 10-tal minuutjes fietsen. Buitenpiste aanwezig, en in de buurt een galopbaan in zand van 540 meter. Paarden aan huis is leuk, maar een privéstal is zo praktisch. :P Ik moet enkel de paddock uitmesten om de zoveel dagen (beslis je zelf, maar ik doe graag regelmatig) en Luxor krijgt extra voeding dus die leg ik dan alle dagen ook klaar. Stalbaas heeft een C-camion waar er 4 paarden en een pony in kunnen. Soms doen we daar wel eens uitstappen mee. Als de piste echt kak ligt en het continu blijft regenen, dan gaan we met z'n allen naar een binnenpiste in de buurt. Ook voert hij af en toe naar een oefenjumping met een paar van stal. Ook op wandeling ergens. De leukste zijn voornamelijk aan zee. :P Ben er 2 keer met Luxor geweest en 3-4 keer met vorig paard.

Over Luxor zijn gewicht, het stijgt zeer langzaam of niet momenteel. Maar de DA zei dat we voor het grotere verschil moeten wachten tot het weideseizoen is. Zolang we hem stabiel houden is het goed voorlopig. Eten krijgt hij genoeg en zijn energie/conditie is ook in orde. Dat is het voornaamste. :)
Iemand zei van luzerne en dikkere benen? Momenteel valt dat zeer goed mee. Soms wat dikkere koten maar dat is vaak als het wat slechter weer is en Luxor bijna heel de tijd in schuilhok staat. Na hem laten bewegen, is dat weer weg. :)

Luxor heeft ook last van een teer velletje. Precies alsof ik al mijn gerief met wol moet onderleggen. :=

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 10:42

Hanne_SP klinkt als een droomstal waar je staat!

Moesten er mensen naar de zee gaan, dan ga ik graag mee als dat mogelijk is :o

Denk dat de oorzaak van dikkere benen van alles kan zijn. De mijne hebben er precies alleen last van in het najaar.

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 10:44

Hanne: ik reken altijd 25 nummers van tevoren om op te zadelen, op alle locaties/organisaties. Dan moet ik niet semmelen, maar me ook niet haasten :) Soms ben ik dan zelfs iets te vroeg maar liever dat dan dat ik te laat ben haha.

Dat teer vel ken ik idd. Hier ook veel miserie mee... Schimmel ligt om te haverklap open en Twenty krijgt van ALLES schuurplekken :(

HiFive: ik wil ook al zoooo lang eens naar zee. Maar het komt er niet van :+

Hier onlangs dikke benen van mok :( Vos heeft er in de zomer veel moeite mee. Als het wat warmer is krijgt ze meteen dikke benen.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 10:54

florence: Ik denk dat dat je het niet lang zal volhouden om je paarden thuis te laten en zo over en weer te rijden. het is veel weg en weer rijden en dan komt er je huishouden en zo ook nog bij. Niet slecht bedoeld hoor maar ik denk alleen dat je heel veel tijd zal verliezen.
Is het geen optie om ze dan bij je vriend te zetten en in deurle te gaan rijden? Aangezien je er dan niet ver weg van woont? En af en toe bij jou vriend te longeren?

hanne: ik zet me altijd rond de 20 st plaats als ik inschrijf(maar dat is geen zekerheid dat je rond die plaats zal starten). Dan verken ik en direct gaan opzadelen. Ik ga dan wel al opzadelen als de verkenning nog niet gedaan is. Dus ik schat dat ik 25 paarden op voorhand ga opzadelen.
Het is ook te zien hoe lang je nodig hebt om los te rijden.
In moorsele gaat het meestal goed vooruit.
Denk dat je mag rekenen op 30 paarden per uur. Dus 20 paarden zou 40 minuten zijn ongeveer voor opzadelen en inrijden.
Ook rekening houden dat je 2 paarden voor u al in de piste moet zijn.
Ik zou zeggen ik ga je dan zien zondag, maar ik start deze week voor het eerste 1m. Anders voor de 90 zou ik je mss wel nog gezien hebben :) Veel succes in elk geval en geniet ervan!

Ik ga normaal als het weer goed zit volgende week naar zee :D

hier heeft onze vos ook vaak last van mok. Door zijn wit been haar jaar in jaar uit af te scheren heeft hij er bijna geen last van.
Nu met deze natte winter heeft furrie ook wat last van mok :(
Wij hebben eigenlijk nooit geen dikke benen bij onze paarden. Of het moet al van een wondje zijn, maar nooit van hooi of voeding ofzo.
Laatst bijgewerkt door mila_furrie op 15-02-18 10:57, in het totaal 2 keer bewerkt

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 10:55

Mijn bonte krijgt vooral schuurplekken van dekens :-( ik heb nu een bucas aangeschaft in de hoop dat dit eens helpt...

Waarom prikken we dan niet gewoon eens een datum? :D
Ik zit nu wel even zonder auto en vanne maar dat mag echt niet lang meer duren of ik ga over mijn rooie |o

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-18 10:56

Hihi ja, de teamspirit is ook groot. :P 't Is ook geen supergrote stalling, dus vrienden zijn snel gemaakt! We hebben truien, jassen en zadeldoeken met stallogo. Allemaal gekregen als nieuwjaarscadeau. :P Nieuwjaarscadeau van dit jaar worden tapijtsnippers in de piste, zal goed zijn voor in de zomer. Want in de zomer ligt het echt zwaar. Sproeien helpt niet zoveel. Want dat droogt zo snel op.
Als stalgroep hebben we een grote banner met frame met stallogo cadeau gegeven aan de stalbaas en deze is nu ook opgehangen op het gebouw. :)

Moet er wel bij zeggen dat geen enkele stalling perfect is. ;) Maar ben wel heel tevreden. Paard is heel gelukkig. :) 't Is een wever en ik zie hem amper tot niet weven. :j Veelal is het dan aandacht vragen... :P

@Laurievc: Bedankt!
En hier teer vel pff lastig hé. Singel met wol, halsters kan hij niet aanhouden in de wei (maar hoeft ook niet), waar mijn benen liggen haren ook afgebroken (alleen dat langer haar die weer doorkwam, zijn kort velletje blijft) 'k heb soms gedacht om bodybandage te kopen maarja das ook al niet zo goedkoop. Onder zijn dekens moét hij zo'n borstbeschermer aanhebben. Op hals waar teugels contact maken, ook alle lange haren weg, ... Hier en daar wat wol kan oplossen maarja kan moeilijk overal wol onderleggen, das too much. :+

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 10:59

hanne: op kramer.be hebben ze redelijk goedkope bodybandage denk rond de 40 euro. heb daar voor stijn ook al zitten voor kijken. In de zomer heeft vozzie ook zo een teer vel.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-18 11:00

Heb geen eigen vervoer om naar de zee te gaan. -O- Zou moeten horsepoolen heheh. :P Paard staat niet zo ver van de afrit van de E17 bij Deerlijk.

Dankje MF! Zal dus 25 paarden rekenen. :) Idd liever iets te vroeg dan te laat haha

En zal daar dan eens kijken op kramer!

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 11:01

Ik ken het helemaal Hanne! Hier ook.. Kale plekken bij mijn benen, schouders, zelfs vooraan op haar benen van het contact met dekens. Echt een ramp.. Mijn vorige ruin had dat ook... Daar hielp bodybandage wel, maar moet zeggen dat ik daar soms wel scheef werd door aangekeken terwijl ik enkel op wedstrijd met een spoortje reed :+

Ik heb een camionnetje voor 2 dus horse/carpoolen zou hier wel kunnen :P

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 11:02

Kan je idd niet in Deurle gaan rijden Florence? Dicht daar bij is er de pauw.bekehoeve, heeft nog een deftige binnenpiste. Wat verder liggen 'tlozer.hof (Lozer), hoeve ter lin.den (kruish.outem), en HC. Amazone (zing.em), en nog wat verder Waregem zelf dan.
Je kan daar eens informeren wat daar de mogelijkheden zijn om te komen rijden.

Maar dat wordt dan wel investeren in vervoer.