Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aldislamp2
Berichten: 179
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 23:50

Veel plezier morgen.

Varekaij: d.onaa.t bron.deel verkoopt een tweedehands errep.lus zadel ;).

De rest lees ik later bij

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 09:04

oeh daar had ik op jumping maastricht op gezeten, waanzinnig zadel.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 20:20

Afbeelding


Baarle was goed!

Springparcours was vettig maar hij liep het goed rond! Eindelijk nog eens!

Cross ging ook super, alleen ik had een nieuw kopstuk, en die teugels waren een ramp. Zo vettig, de hele tijd glijden. Heb onderweg enkele keren stilgezet voor men teugels terug kort te nemen of handschoenen uit te gooien. Niets hielp... maar blits pakte wel fijn aan!

Omdat ik zoveel men teugels korter moest nemen verschoof men zweep ook. Op een gegeven moment was het achterste van de zweep ( stuk dat moet vasthouden) tegen men gezicht aangekomen. Deed wel effe pijn, Mja tijdens de cross voelt gz dat toch niet. Tot ik afstapte.... neus heel blauw en pijnlijk... teugels liggen dus in de vuilbak :')


Er staan filmpjes op fb en instagram.

Heb echt zin in het seizoen! Als onze jumping buiten terug gelijk vandaag wordt, komt het helemaal goed!

jadeken
Berichten: 1855
Geregistreerd: 09-04-12

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 20:43

Ik ben net terug van heusden.
Cross ging op zich wel goed maar o god dat terrein...
Het lag er echt zo slecht bij, ongelooflijk dat men die cross niet gewoon afgelast heeft. :=
In de initiatiecross viel het nog mee maar de zware cross was levensgevaarlijk.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 20:51

Joh er is hier vannacht een massa water uit de lucht gekomen. Was te denken van Heusden.

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 20:53

Oef, goed dat ik niet naar Heusden ben gegaan!

@daaph: oh echt stom van die teugels! Inderdaad de vuilbak in haha :D zag je filmpjes en ziet er wel vlotjes uit!!

Bij mij ging het ook super!!
Afbeelding
Jumping heb ik niet gedaan omdat het wel al zwaar lag en ik dus 60 moest springen, dus was geen meerwaarde. Inrijden was ze wel echt lastig omdat ze met een drone boven ons hoofd aan het vliegen waren haha, maar de cross zelf ging heel goed!
Ging eerst de coffin niet nemen, maar ze voelde zo goed dat ik het gedaan heb en ze deed het echt zonder moeite :)
Wel veel hindernissen overgeslagen omdat de afzet en landing ook wel al goed zwaar lagen, zeker op dat verste veld. Maar nog wel veel hindernissen kunnen springen. Echt een goed gevoel!

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 21:05

allemaal blije ruiters en paarden dus, fijn om te horen.

succes met je blauwe neus!!

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 21:17

Fijn dat je een goed rondje had winnie! Sommige dingen lagen inderdaad vettig!

Jammer dat Heusden zo modderig was!
Hier isprecies niet zoveel regen gevallen...


Ja kinderen in mijn klas morgen gaan nogal kijken...

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 21:19

Hahaha is het echt heel hard blauw? Beetje make-up aandoen :')

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 22:11

Door het aflassen van westdorpe ben ik onverwachts nog bij VM gaan trainen. Terrein lag nog net te doen, ik heb met Fi en ny niet hoog gesprongen maar wel alle soorten hindernissen kunnen doen. Was weer een goeie opfrissing.

Lene: hoe lag het crossterrein in westdorpe er bij? Echt zo onmogelijk om te crossen?
Ik heb daar trouwens al 2x gereden, is er nog nooit van gekomen om daar te gaan trainen, maar moeten we idd eens plannen!

Ik ga volgende week hrov rijden in Aalter, 5 jaarse met ny en 1.15 met Fi. Week erna heb ik ingeschreven voor Maarkedal. Stond niet op mijn planning maar door het wegvallen van westdorpe wil ik toch nog iets doen voor Waregem. En filmpjes zien er wel leuk uit van het terrein ginder.

Winnie: coole foto zeg!!

Daaphh: Haha, ja, nieuw tuig proberen op wedstrijd is een no-go :P maar je hebt toch rond gereden hé!

Jadeken: Heusden wordt nooit afgelast, tenzij het mss -10 vriest :+
Ik ken de terreinen daar heel goed, ik zou nooit vertrokken zijn om ginder te rijden voor de grote cross.
Je hebt als ruiter natuurlijk de keuze om niet te starten, ongeacht of ze aflassen of niet. Het heeft hier ons kanten echt massaal geregend, er is hier net nog een onweer over getrokken ook.
Was je foutloos?

Laurie: proficiat met je foutloze rit!

Hanne: hoe ging het bij jou? Heb een hele knappe foto gezien op fb!

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 22:17

Dat terrein in Maarkedal ziet er inderdaad wel plezant uit! Was ook nog plan B bij mij als ik vandaag niet ging kunnen crossen :)

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-18 22:19

Vandaag een leuk dagje! Allereerste keer outdoor jumping van Luxor en ik. :P (ik enkel 3 occ jumpingetjes gereden met Shuddy :P Maar nooit buiten cross verband een jumping outdoor gereden) Luxor bleef nog kijken maar het verschil met de vorige keer indoor was groot. 2x rond geraakt. :) Eerste rondje een GPS-probleempje en heeeel veel strafpunten voor tijd. :') :') Maar ook wat balkjes. (denk 3) Tweede rondje 2 balkjes denk ik maar het doel was voornamelijk rond geraken en dat is gelukt! :+
Luxor was in ieder geval veel fanatieker dan de vorige jumping! :j Hij trok vanzelf aan. Juist net aan de sprong had hij nog wat aanmoediging nodig.
Bij het inspringen was hij wel dolenthousiast. Achter iedere oxer vrolijk bokken. :')
Eerste rondje was 22 strafpunten. Lijkt heel veel voor het gevoel maar goed ja ik ben tevreden. 't Is alleszins al beter dan de vorige keer uitgesloten. :P
'k Geloof écht in Luxor. Hij kan écht goed springen. Maar de ruiter moet ook nog veel leren en oefenen! :P (ik schaam mij soms echt :o ) Binnenkort eens een les plannen.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 22:21

Ik heb ook een leuke foto van Hanne gezien!
Edit: ach is toch goed! Dirk had zijne jonge ook mee op jumping laatst, 24strafpybten voor tijd... gewoon tijd nemen, komt goed!!


Haha make up is een hoede, maar mag niet op school..


Afbeelding
Afbeelding

Niet onze mooiste, maar hij sprong wel!
Afbeelding


Iemand naar Moerbeke waas (volgende week) of Lille (2 weken) vd lrv?

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-18 22:26

Foei Daaphh foto mag niet verspreid worden. :+
Ben nog 13e geworden met 22 strafpunten. :P Slechts 3 waren foutloos. Tijd stond vrij scherp maarja zo'n piste nodigt uit om de bochten groot te nemen. :)

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 22:29

Oei, op die andere foto stond dat niet...

Oh, dzn stond het inderdaad kort!

jadeken
Berichten: 1855
Geregistreerd: 09-04-12

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 23:04

Heb ook filmpjes gezien van Baarle.. Daar lag het er wel echt goed bij, mooi parcours :)
Binnen 2 weken is het Derby in heusden denk ik. Misschien dat ik daar wel naartoe ga :)
Vanaf april heb ik de mogelijkheid om wat verder weg te gaan crossen :)
Nog een prachtig kwaliteit foto van vandaag :')
Proficiat iedereen met de foutloze rondjes! Ik had een stopje op de 3. Ohja en ik was 44 seconden te laat binnen. En mijn pony is echt niet traag :roll: Afbeelding

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 23:17

Wij hadden vannacht en vanmorgen fikse regen maar na 10u hele dag stralende zon. Op stal was de piste een vijver, Tibor had water in de stal en het water kon niet meer weg via de gootjes. Alles qua afwatering zit overvol, de beken staan op maximum en de Dender hier 50m verder stond ook best nipt.

Dus er moet niet teveel meer bijkomen.

Anielcaa

Berichten: 104
Geregistreerd: 11-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 00:11

Hier hetzelfde probleem met schuivende teugels Daaph!! Bij mij zijn het de handschoenen die in de vuilbak zijn gevlogen -:(-

Eerste helft van de cross ging echt super goed! Had wel een langsloper op een smalletje, maar dat had ik van te voren verwacht. Naar de tweede helft toe had ik echt geen grip meer op m'n teugels begon ik meer en meer controle te verliezen. Had dan nog een stopje op de coffin, maar ook die had ik zien aankomen. Hij kent die coffin veel te goed dus hij wist wat er ging komen na die eerste boomstam. En dan zelf ook te plat gereden |o Daarna was het echt 0,0 controle en survivallen... Heb hem nog op een volte gesleurd (letterlijk) en dan de laatste 2 afgewerkt, was toch blij dat ik aan de finish was!

Afbeelding

Wel heel tevreden van hoe hij het grootste deel van het parcour liep en eigenlijk nergens echt van onder de indruk was. 't Is vooral de controle dat een werkpunt blijft... Hij vindt het soms zelf iets te leuk. :+

Op naar Moerbeke Waas volgende week en daarna Lille *\o/*

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 02:31

Ik heb u zien crossen denk ik! Volgens mij waard ge iets voor/na mijn vriend.
Die was 35

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 08:51

Oh leuk die verhalen van jullie crossen :) Ik verlang ook zo al naar het nieuwe seizoen en ik heb nog geen cross hindernis gezien :D behalve in het bos een boom die omlag :D
Leuk leuk als het allemaal goed gaat!

Heb inderdaad hier en daar filmpjes en foto's zien passeren. Zag er allemaal kei goed uit! Was toch stiekem jaloers haha :) maar ik heb zaterdag nu Stage in Waregem. Als die goed is schrijf ik me in voor waregem :D Heb dan ook nog 2 dagen voor haar benen te checken voor ik moet inschrijven.

Ik heb gisteren een wandeling van 10 km gemaakt met veel bergop en ook een stuk galop bergop en hier en daar een boompje. Ze was echt leuk. En vanmorgen geen warme benen :D Ik begin echt zo te verlangen.
Maarkedal ga ik voorbij laten gaan omdat ik anders 3 weken na elkaar ga crossen. Maar het terrein ligt op 10 km van waar ik woon wie weet kan ik daar wel gewoon gaan oefenen :D Ik kom wel zeker eens kijken ben benieuwd :D

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 10:58

Leuke verhalen van dit weekend! We zijn weer vertrokken voor een seizoen :)

Op buitenrit kom ik dus nooit iets tegen wat eens als hindernis gebruikt kan worden. Hooguit (een hoop) grote plassen water, waar hij in het beste geval eens overheen spring ipv erdoor te banjeren. Daar tegenover staat wel dat ik redelijk wat paden heb waar ik eens een goed stuk galop kan doen, zowel op gras als verharde zandweg. De zandpaden zijn meestal bergop in lichte mate maar over langere afstand, 1 pad is korter en stijler maar alsnog bijna 700m lang.

Ik doe nu rondjes tussen 9 en 12km gemiddeld. Wil dat nu gaan uitbreiden naar 10-15km gemiddeld en met regelmaat ook rondes van 20 tot 25km. Icaro doet het graag, ideaal voor de conditie, hij ziet vanalles en ik hou hem daarmee echt fris in het hoofd om de rest goed te blijven aanpakken.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 11:18

Varekaj: ik woon aan de voet van het kluisbos :) hier is alles berg op of af. De meeste paden liggen ook wel oké maar nu na de regenval van dit weekend was het toch veel modder. Gisteren ben ik op het mensen wandelpad geweest om te galopperen. Geen idee hoelang de stukken hier zijn maar het zijn serieuze billennijpers doordat het toch serieus bergop is.
Edit: zie net in mijn polar app dat er het 130 meter hoogte verschil is.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:34

Ik heb filmpjes zien passeren op fb en instagram! Leuke verslagjes van Iedereen :D Winnie very happy to be back on track :D!

Stevige wandelingen MF en Varekaj :p De conditie zal iig goed zitten voor ware.gem! Waar gaat de stage door MF? van achteren on in de piste? Ik ben zaterdag tot vanachter eens geweest en het ligt er nu wel echt slecht. Ik denk niet dat ze de stage daar gaan laten doorgaan twee weken voor ware.gem.

Mijn eerste wedstrijd zal wss ma.arkedal worden :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:53

Ik gebruik endomondo voor mijn buitenritten :) ga binnenkort eens een les tracken in de buitenpiste, ben wel benieuwd welke afstand we dan zo gemiddeld afleggen.

Precies veel volk dat Maarkedal gaat meedoen :)

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 14:26

Pp: stage gaat door op de nieuwe piste op de renbaan. Omdat het te dicht bij Waregem is idd. Maar dat vind ik niet zo erg. Normaal kijkt ze niet super hard naar water. Ze ging zondag toch probleemloos door grote plassen. En but op en af is normaal ook geen probleem.
De conditie ja ik hoop dat ze goed zit. Ze pufte toch wel ze om bergop te galopperen:-p maar ze recupereert wel snel. Is nu of 2 weken koop dat ik nog een paar keer naar bos kan om die conditie te verbeteren :-)