Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 10:21

Ik had gisteren echt zo een fijne springles. Ik had gevraagd om wat meer gymnastiek oefeningen te doen. Meer te gaan oefenen op techniek en handigheid. het hoeft ook niet altijd op parcours te zijn. En met het mooie weer kan ik bij mijn vriendin gaan rijden. Ze doet echt zo goed haar best. Hopelijk blijft het zo verder gaan :) Weer heel even op een roze wolk :D

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 13:19

Ik heb vanavond les, piste lag vanochtend al super dus ik kijk er enorm naar uit.

Mila, fijn als het zo goed gaat! Is toch weer extra motivatie. Roze wolkjes zijn de leukste wolkjes :D

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 14:28

veel plezier :)

het is inderdaad een motivatie. Is toch een klein licht puntje dat ik toch op een goeie weg ben denk ik dan :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 14:43

Ik ben al gewoon euforisch omdat we langer dan een week geen blubberzooi hebben _O- Piste ligt super, de paddocks zijn geen modderparadijs meer, geen gedoe meer met natte sokken of een schoen die in de blub blijft steken (en waarbij je dan haast omvalt)...

Winter mag nu echt wel wegblijven voor mijn part :))

jadeken
Berichten: 1855
Geregistreerd: 09-04-12

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 18:49

Ik had springles gisteren :)
Pff ik overweeg echt om er worst en biefstukken van te maken _-:(
Hij was echt verschrikkelijk :P Maar goed, deze week rustig aan en dan zondag cross :)

WiPaLa
Berichten: 245
Geregistreerd: 20-07-12

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 19:06

Ik had ook gisteren springles, alhoewel was meer cavaletti, werken op controle want vorige week deed hij iets te veel zijn zin :+
Piste ligt ook heel goed nu gelukkig zonder modder *\o/*

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 20:32

Dressuurles hier en het kwartje wat betreft begrenzing/acceptatie is echt goed aan het vallen. Het bokriempje is voor mij een immense hulp om mijn hand op de plek te houden. Icaro gaat er nog wel eens tegenin maar het verzet wordt steeds minder en lost ook sneller op. Hij begint nu hele fijne stukken te lopen en de galop begint weer meer sprong te krijgen. Van achter activeren begint stukken beter te gaan en dat voelt heerlijk. Fijnste van al: ik heb weer een paard dat met oortjes erop begint te lopen ipv constant een zure smoel :')

Lente is wel in aantocht. Tis weer de periode van happen en pitsen en elke eeuwige kleine grens van ongein opzoeken.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 08:41

fijn dat hij zo goed reageert. Het is niet altijd gemakkelijk om iets te vinden waar ze goed op reageren. Ik longeer nu regelmatig met een gogue en kmoet ook toegeven dat ze wel al veel beter loopt tijdens het rijden. soms zijn het kleine dingen die wonderen kunnen doen :)

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 10:18

Hier terug van 5 dagen Ma*rokko! Blijkbaar is thuis een buis van de chauffage gesprongen en een deel van het huis onder water gelopen. Niet fijn :(

Ik ga vanavond Ferro en Colorado rijden, hopelijk zijn ze een beetje braaf. Ik denk dat ik Iskander maar laat staan tot na de skireis (vrijdag vertrek ik). Colorado heeft 8 dagen rust gehad en Iskander krijgt dan 3 weken vakantie. Ik denk dat ik het daar moeilijker mee heb dan hen.


Voor de rest moet ik nog een beetje terug lezen :P

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 10:49

hoe was marokko florence? Ik zag hele leuke en vooral warm foto's passeren :p
Leuk nog een ski reis. Vrienden zijn net terug van skireis en ze hadden de beste skireis sinds ze al gaan skieen. Ze hadden het vooral over hoe goed de kwaliteit wel was van de sneeuw :) veel plezier in elk geval :)

Ik heb volgende artikel gezien die ik overweeg om te kopen maar twijfel tussen de 2. Het is vooral om de benen te koelen na een zware inspanning zonder met coolpaks te sleuren. iemand ervaring met gelijkaardige artikelen?

https://www.kramer.be/COOL-HEALTH-beenb ... &ci=257069

https://www.kramer.be/Cold-Water-Boots. ... &ci=257069

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 11:21

Wij hebben nog iets gelijkaardigse gehad maar ik vind het geen aanrader, water warmt in 123 op en ze blijven niet goed zitten, zakken snel nr beneden van het gewicht en je kan ze niet goed aanspannen.

Ik ben blij dat dit vries weer over is, laat di lente nu maar eindelijk komen.

Fijn van jullie springlessen!

Hier ook nog niet veel gereden, zondag gaan rijden, maar het was geen pretje. Ik moet dringend weer eens springen, het alweer geleden van de stage eind januari...

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 12:17

Ik heb van Greenfield getten die je moet aandoen waarin je 2 coolpacks schuift. Die getten waren niet zo duur (heb die al enkele jaren), maar die coolpacks kosten wel wat, heb die bij de apotheek gekocht en je hebt er dus 8 nodig. Maar ik ben hier wel tevreden van. Ik laat ze er 20 minuutjes opstaan en dan voelen ze nog steeds koud aan. Maar die coolpacks moet je dus wel in de vriezer kunnen houden, dus weet niet of dat een optie is voor jou?
Wel fijn dat je gevoel in het rijden zoveel verbeterd is!

Aj Florence, zeker niet plezant om zo thuis te komen! Hoe was je reis?

Varekaj klinkt goed!

Jadeken, oei, springles klinkt niet echt fijn gegaan te zijn }>

Laurie hoe gaat het intussen na je val? Met dit koude weer heb ik mij niet meer op mijn 3 jaar gezet hoor :+ !

Zaterdag oefencross in westdorpe, heb er zin in!!

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 12:37

Antonius: hoe doe je dat dan op wedstrijd? Wij hebben thuis wel een diepvries maar niet op wedstrijd. vandaar dat ik een alternatief zoek om te koelen op de wedstrijd zelf :)

Hoe was bij jou het vrijspringen? Veel plezier zaterdag.

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 12:57

Ik heb in de camion een frigootje met mini vriesvakje, die 8 coldpacks kunnen er nét in ;)

We waren tevreden hoe de 3 jaar sprong, rustiger dan op de oefendagen en daardoor paste de afstand mooi, terwijl hij er anders gelijk een halve zot door vloog :roll:
Hij kreeg niet zoveel punten, maar dat had ik wel verwacht, hij springt niet zoals je ze graag ziet in een wedstrijd vrijspringen natuurlijk. Maar goed, Nyona was voorlaatste toen zij mee deed en zij doet het nu toch ook niet slecht :D

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 13:03

Antonius schreef:
Ik heb van Greenfield getten die je moet aandoen waarin je 2 coolpacks schuift. Die getten waren niet zo duur (heb die al enkele jaren), maar die coolpacks kosten wel wat, heb die bij de apotheek gekocht en je hebt er dus 8 nodig. Maar ik ben hier wel tevreden van. Ik laat ze er 20 minuutjes opstaan en dan voelen ze nog steeds koud aan. Maar die coolpacks moet je dus wel in de vriezer kunnen houden, dus weet niet of dat een optie is voor jou?
Wel fijn dat je gevoel in het rijden zoveel verbeterd is!

Aj Florence, zeker niet plezant om zo thuis te komen! Hoe was je reis?

Varekaj klinkt goed!

Jadeken, oei, springles klinkt niet echt fijn gegaan te zijn }>

Laurie hoe gaat het intussen na je val? Met dit koude weer heb ik mij niet meer op mijn 3 jaar gezet hoor :+ !

Zaterdag oefencross in westdorpe, heb er zin in!!

Nog pijnlijk, maar we gaan gewoon door xD zaterdag eerste Gold league

Ben zo blij dat eindelijk alles weerbuiten is! Jullie ook?

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-18 13:22

Veel plezier Florence! Van warm naar koud weer nu. :P Wel stom van die chauffage zeg...
Piste ligt bij ons ook goed. :)

Leuke vooruitzichten dit weekend voor sommige! Ik ga zondag naar Moorsele. Outdoor, ben benieuwd. :P Eerste outdoor jumping haha, nieuwsgierig of dat verschil maakt bij Luxor of niet. :D

Wel even nog spannend afwachten... :( Luxor zijn litteken begint te veranderen op zijn been. Ofwel is het een normale verdikking omdat de huid daar meer stretcht op andere plaatsen. Ofwel komt de kanker terug. :( Wordt nu opgevolgd door de DA. :( Hopelijk is het maar banaal.

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 13:27

Hopelijk valt het mee, Hanne!

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 13:45

Antonius schreef:
Ik heb in de camion een frigootje met mini vriesvakje, die 8 coldpacks kunnen er nét in ;)

We waren tevreden hoe de 3 jaar sprong, rustiger dan op de oefendagen en daardoor paste de afstand mooi, terwijl hij er anders gelijk een halve zot door vloog :roll:
Hij kreeg niet zoveel punten, maar dat had ik wel verwacht, hij springt niet zoals je ze graag ziet in een wedstrijd vrijspringen natuurlijk. Maar goed, Nyona was voorlaatste toen zij mee deed en zij doet het nu toch ook niet slecht :D


wij hebben op meerdaagse ook frigotje mee maar meer niet. Dus zal ik toch nog even verder zoeken naar een alternatief :p Vandaar dat ik die in water te dompelen dingen wel best oke vond. mss Moet ik gewoon proberen. Die ene zijn van een luchtdoor latende stof gemaakt waardoor de warmte wel weg kan.
ja nyona is inderdaad wel goed uitgevallen :p Zo zie je maar dat dat helemaal niks zegt he :s
Zou flush daar dan ook aan kunnen mee doen ? Hij heeft maar een half papier... wel bwp ingeschreven. Zou dat wel eens willen doen puur uit nieuwsgierigheid :)

oei hanne, hopelijk valt het inderdaad mee.
En veel succes mocht je zondag op jumping gaan. Mijn merrie springt veel beter buiten dan binnen normaal dus wie weet :)

hier begint het inderdaad ook te kriebelen voor het buiten seizoen, ik baalde een beetje dat BN verzet was maar nu kijk ik wel extra uit naar de stage bij LS.

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 14:09

Ja Flush mag daar ook aan meedoen! Elk paard dat ingeschreven is bij een erkend stamboek mag deelnemen. Was zondag ook eentje met half papier, was wel zonde voor beestje, doodsbenauwd, moesten ze echt uit de hoek meppen om vooruit te krijgen... Had het de mijne geweest, ik zou al lang gestopt zijn.

Wist jij trouwens geen plaats in de buurt van Arville waar je een stal kon huren? Was dat courrière? 14 april zou ik met Ny willen gaan, maar denk op vrijdag te vertrekken en in de buurt te overnachten.

Oei Hanne, hopelijk niets ernstig met litteken, wanneer komt de DA kijken?

De eventing van moerbeke van lrv ga ik trouwens laten passeren, wil de dag ervoor hrov rijden, 5 jaarse voor Ny en 1.15 voor Fi en dag nadien denk ik crosstraining bij VM te doen.

En ik ben hééél blij met het weer zoals het nu is, geeft direct veel meer moed om te rijden!

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-18 14:17

DA was er eergisteren voor een ander paard en heb dan maar ineens de vraag gesteld. Moet nu wekelijks een foto nemen van het litteken. En als het groter wordt, is het geen goed teken. Maar 't is een heel traag proces. Dus kan bvb pas binnen maand zijn dat we conclusie kunnen trekken. Dus afwachten en er hopelijk niet teveel aan denken. :) Tot dan hoef ik geen speciale maatregelen nemen

Binnen een maand de paarden eindelijk weer op de wei! Luxor heeft er nood aan. Hij staat te scherp naar mijn goesting maarja dat wisten jullie al.

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 14:20

Hmm graswei duurt bij mij nog wel een tijd, ik laat altijd eerst hooien.
Maar zowel Ny als Play staan op ontploffen, dus dat is niet zo jammer :+

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-18 14:20

Stuur maar wat vetjes door aub. :+

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 14:35

Antonius: hoe hoog is de 5jaarse hrov? Misschien ook iets voor Iskander.

Hanne: hopelijk komt het niet terug :(

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 14:40

Maart en april: 1m-1m05
Mei: 1m05-1m10
Juni-Juli: 1m10-1m15

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 14:58

Antonius: idd in courriere. Super vriendelijke mensen op 10 min van arville. Wij gaan dat ook doen normaal. Rij je dan de zaterdag ook? Ik zou ook graag gaan maar eigenlijk komt het beter uit op zondag maar dan gaat het terrein er mss minder bij liggen dan de zaterdag dus zal het zowiezo ook de zaterdag worden denk ik.

ah leuk om te weten. We gaan hem normaal eens bij iris al laten springen deze zomer. ben wel benieuwd. Als ik hem zo vergelijk met die van haar amai wat een verschil. Hij is wss een vuist groter en 2 keer zo breed :o Hij ziet er echt nen grote pony uit terwijl die van haar nog echt veulen er uit zien :o