Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 17:30

Vorig jaar leefde hij nog en stond hij ergens bovenaan in NL! :) Heeft 41 internationale paarden voortgebracht maar heb geen idee hoeveel merries hij al gedekt heeft ondertussen.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-18 19:04

@Antonius: vraag mij niet waarom. :') Volg die hengst toevallig al even omdat ik G.uillaume R. op fb heb staan. Wss omdat hij wel heel voorzichtig springt dat hij opvalt.

Hier heb ik kunnen rijden! :) Luxor zeer flink! :D Deze week of volgende week terug naar Moorsele.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-18 19:38

Lees nu dat er veel gepraat was onder de fokkers in Gent over H.ortaxe in de hengstencompetitie. Galop.be en horseman hebben er ook al over geschreven.

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 20:09

Zag het. Maar dat zal eerder vriendendienst/betalend zijn denk ik. Ruant is natuurlijk ook geen onbekende in paardenland haha

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 20:26

Zaterdag les, tot dan krijgt Icaro weer even vrij. Ik kan mijn vingers nog geen 5 minuten deftig houden ondanks goede handschoenen.

Hanne, elk excuus voor een fleece onesie is goed. Heerlijk om in zo'n pak thuis te zitten toch :D

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-18 20:39

Haha das waar Laurie. :P Maar blijft wel een paard dat zich wel in de kijker heeft gesprongen.

Aldislamp2
Berichten: 179
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 20:51

Ik ben grote fan van casall bloed. Mijn merrie is ook van zoon van hem (c.andy.man) en koel maar toch genoeg karakter. Ze heeft al 1x gesprongen en was precies of ze het al jaren deed. En beweegt ook niet verkeerd.

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 20:58

Casall ook naar gekeken maar 3000 euro vond ik toch wat veel haha. Eerste keer eens proberen met een b hengst. Volgend jaar wil ik er wat werk insteken om echt met een tophengst te fokken. Is voor ons ook het eerste veulen dus nog wat spannend :D

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 21:05

Het water was toch zeer lichtjes bevroren daarnet van de twee die apart staan. Kheb hen nu ook warm water gegeven, hopekijk helpt dat een beetje.

Veel komen ze ook niet buiten, ik heb er nu vier een tweetal uren buiten gezet omdat ik vroeger terug was. Maandag en vrijdag moeten ze wel hele dag buiten omdat de stallen ververst worden dan. En helaas wil die man geen paarden binnen en buiten zetten. Maar anders komen ze niet buiten in dit weer. 1 uurtje vinden ze leuk, maar daarna willen ze al terug binnen :P. Gisteren stonden er dan twee buiten, en één vd drachtige merries staat dan in de reserve stal en vrijdag komen er dan vier andere buiten (waaronder Canch, zij heeft nog een deken en meer vetjes :D) en dan de andere drachtige merrie op de reserve stal. De twee drachtige merries gaan geen hele dag buiten. Ze hebben geen deken, en het weer is al veel te guur geweest (veel regen, wind en da nu bitter koud) ze zouden te veel energie moeten verdoen om zich te warmen, dat ze mr hun energie in het veulen steken :P. Ze komen we buiten, maar korte stukjes. Canch kan er wat beter tegen.

jadeken
Berichten: 1855
Geregistreerd: 09-04-12

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 21:22

Heb even snel bijgelezen :)
Verder nog niks gepost omdat ik al een week out ben en met griep in mn bed lig >;)
Maar goed ik probeer later nog wel eens uitgebreider te reageren :P
Heb even een paar foto's van pony opgesnord :) Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-18 21:54

Die crosst graag zo te zien! :D

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 21:58

Wat een leuke hierboven!

jadeken
Berichten: 1855
Geregistreerd: 09-04-12

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 23:34

Ja hij crosst zeer graag! Maar in een parcours.. :=
Een plankje onder de sprong en hij besterft het zich van schrik. Echt een bizar beest. In de cross zou hij zelden stoppen maar in een parcours ho maar. :roll:

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-18 11:19

Bij Luxor is die schrik er stilletjes aan het uit geraken. Maar dat water onder die sprong bij jou? Voor Luxor is dat nog no way. :')

Ik ga volgende week naar M*oorsele. Benieuwd of t indoor of outdoor is. Beide is leuk. ;) Indoor voor eens een herhaling van de vorige keer, en outdoor is groooooot. :P

jadeken
Berichten: 1855
Geregistreerd: 09-04-12

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 12:54

Ik spring met Bol eigenlijk nooit indoor, dat loopt toch 9/10 keer fataal af :')
Ik wacht wel op het outdoor (zomer) seizoen van de HRVV, veel beter :))
Vooral in Deinze op het gras loopt hij goed, tof parcours daar! Is er al iemand geweest? (Is een jumping met in de 1.10 ook een derby? geloof ik)

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 13:28

Wij zijn vorig jaar naar de derby geweest. Antonius ook :-)

Leuke pony :-) mijn merrie was ook wel zo op cross naar weinig kijken maar op springparcours. Oei oei overal minions onder de sprong! Eng hoor :-p

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 15:34

Oh zalige pony! Hoe hij vliegt over die trakhener <3
Pony waar ik vroeger ook nog mee gecrosst heb was ook zo eentje. Bij jumping echt zo mega smerig weigeren vanaf hij een cm van te dicht of te ver moest springen (heel vaak gevallen), maar in de cross moest ik enkel maar een beetje sturen en voor de rest niets!

Ik ben aan het twijfelen om ofwel naar de oefencross in heusden te gaan, ofwel naar de oefencross in Westorpe (vallen hetzelfde weekend), maar over de oefencross in westdorpe vind ik niet zoveel informatie. Zoals inschrijvingsgeld en tot wanneer je mag inschrijven en hoelang het parcours is, of je hindernissen mag overslaan enzo.
Iemand die hier iets meer over weet?
Mijn voorkeur gaat nu naar heusden, omdat ik het gevoel heb dat er daar minder strenge regels zijn en je dus gewoon hindernissen mag laten vallen?

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 15:47

sfeerbeeldje van die leuke pony :o

Afbeelding

Afbeelding

Aldislamp2
Berichten: 179
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 16:04

Weet er iemand goede crossterreinen voor te trainen in regio Aalst? Normaal gaan we naar bn of minderh.out maar zoeken iets dichter in de buurt.

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 16:15

Het crossterein van Westdorpe mag je altijd gebruiken om te oefenen. Dat hebben ze mij toch wijsgemaakt (ik ben wel lid van de club). Ikzelf gebruik enkel hun springparcours maar zou graag onder begeleiding daar ook willen crossen.

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 16:17

@ Hanne: ik kan me voorstellen dat er veel over die hengst gepraat werd/wordt. Als fokker zou ik hem niet meteen kiezen.

Jadeken: leuk zeg, alweer een bontje in het topic!! Ik word echt jaloers :P
Ik heb vorig jaar idd de derby gereden in deinze, er stonden 5 crosshindernissen, de rest waren allemaal jumping hindernissen, zeker 1.15-1.20, 26 hindernissen in totaal dacht ik. Niet evident ;) Als ik mij goed herinner was er niemand foutloos.

Winnie: ik ga naar Westdorpe. Heusden wisselt af van locatie, als het op ar*tevelde is, doe ik meestal wel mee, maar waar het dit jaar doorgaat, vind ik het niet echt de moeite. Qua grond zal het nu wel meevallen (veel maïsvelden, maar nu zal het wel vrij droog zijn schat ik). De sprongen echter zijn vrij basic, geen echte afwerking, soms wat 'gevaarlijke' situaties, weinig variatie...
Westdorpe is oefencross, 1x het jumping parcours en je zou 2x de cross mogen rijden.
Ik heb nu een mailtje gestuurd met de vraag of de omloop dezelfde is als op de officiële cross, als ik antwoord krijg, zal ik het hier zetten.
Ik denk als voorbereiding voor het nationaal seizoen dat je aan Heusden niet zoveel zal hebben, maar dat is persoonlijke mening.

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 16:21

@antonius: oké Dankje! En hoe bedoel je de cross 2x? Echt 2 keer de hele toer dan? Maar je mag wss ze ook gewoon 1x rijden? Weet je toevallig ook hoeveel het voor inschrijving is? Zie dat precies nergens staan!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 16:32

@ aldislamp, ben jij van mijn kanten? Vanaf maart/april, beetje afhankelijk van het weer, kan je in Ternat terecht bij K&G. Zij hebben een oefenterrein met crosshindernissen. Op zich staan er geen echt bijzondere dingen en het is allemaal tussen dennenbomen, maar om routine te krijgen of met een jong paard is het daar wel eens fijn rijden. De waterbak is hooguit 10cm diep en een kleine bud om op en af te oefenen. Voor de rest vooral boomstammen, een paar huisjes, autobanden, een ieniemienie grachtje/trakhener, een treintje en wat planken + een punt.

En dan heb je bij K.obe ook nog, da's Scheldewindeke en meer Florence haar regio.

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 16:42

Winnie: ik denk dat je 2x het parcours volledig mag rond rijden. Ik heb gevraagd naar de prijs.

Aldislamp: ook niet helemaal dichtbij, maar in Tielt bij VM is er ook een crossterrein, staat wel veel vind ik, vanaf +/- 70cm.

18 maart is er eventing van lrv in moerbeke-waas, iemand die weet of dit de moeite waard is?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 18:17

Ben vanavond op stap met iemand die alle eventing doet van lrv, zal het eens navragen. Is iemand die ook M start.