Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 16:25

PP: kan je je springzadel niet meenemen en na de dressuur meteen wisselen naast de piste? Dan lijkt me een halfuurtje wel haalbaar, je bent ookal opgewarmd van de dressuur dus zolang moet je niet losrijden voor de jumping.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 16:33

Als ik iemand vind die mee kan ja, anders is het terug nr dagparking, getten zadel en hoofdstel wisselen en hurry hurry terug nr de jumping. Hopelijk vind ik iemand.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 16:33

Antonius schreef:
waar vind jij je uren?



Ze staan online!

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 16:36

zonder zever, ik zie alleen de deelnemerslijst!

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 16:39

Best op uw telefoon kijken, als je al eens de deelnemers lijst gedownload hebt, vernieuwd hij dat document niet onmiddellijk op de pc. Op telefoon download hij telkens opnieuw

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 16:48

Wat een uren... dat moeten ze toch ook beseffen dat dat krap is

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 16:51

Oh wat een kak uren. Ik zou je best willen helpen maar dan ben ik er nog niet :-(
Ik heb wel mooi uren best. Dressuur om 11u10 springen om 12u50. Stijn dressuur om 10u57 dus alle mooi in de late voormiddag:-)
Alle heb ik een probleem voor de zondag. Alle niet echt een groot probleem. Maar wij wonen op het parcours van de ronde van Vlaanderen. En wij moeten dus voor smorgens 9 u weg zijn en mogen pas na 19 u savonds terug keren omdat we niet meer doorlaten ze zetten heel de straat af. En Stijn moet dan net om 10 u springen en ik pas rond 16u30 crossen. Paarden moeten dan heel de dag onnodig op de camionette staan:-( terwijl we anders weg en weer kunnen rijden:-(

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 16:54

Oei ja juist tis de ronde. Maar voor een keer zullen ze dat wel kunnen wss? Dan kan je nog na de jumping uw parcours op het gemak verkennen en dat van stijn?

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 16:59

Ja 5 uur tijd tussen :-(

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 17:03

Ik hoop dat ze hier de steenweg geen ganse dag gaan afsluiten of ik moet compleet binnendoor via kakbanen om op wedstrijd te geraken.

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 18:36

Mmmm ik had zaterdag ook liever iets later gestart :+ 8u30 dressuur met fi betekent dat ik thuis om 6u moet aanzetten. Qua verdeling voor de paarden mag ik niet klagen. Ny dressuur 10u35 en spr 12u06 dus dan heb ik nog iets aan mijn zaterdagmiddag.
Zondag springen met Fi om 11u38 en cross Ny om 14u40. Maandag cross Fi om 16u25.

Varekaj schreef:
Wat een uren... dat moeten ze toch ook beseffen dat dat krap is

Tja, wat zijn de opties natuurlijk? Ze zijn nu al tot 18u45 bezig op de springpiste.
Alé pas op, ik zou ook niet happy zijn om met PP haar uren te moeten rijden, verre van, maar ik denk planningsgewijs dat ze niet veel anders kunnen.
Dressuur begint om 8u en jumping om 8u36, dus voor die eerste combi is er net een half uur tijd tussen.
Nog vroeger dressuur is niet haalbaar, tis nog donker! En jumping veel later kan dus ook niet als ze nu al tot 18u45 moeten springen, en dan mag er niet veel tegen gaan.
Tis gewoon een overbevolkte wedstrijd hé, 500 combinaties 8)7 denk dat ze dit op geen enkele andere wedstrijd kunnen rond krijgen!

Dressuur voor de B is op gras wellicht?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 19:10

Minder combinaties aannemen dan? Of dressuur binnen als dat kan, dan is er sowieso verlichting en droog als het kakweer is.

Dressuur om 8, springen om 9 en cross om 9.20 of 9.30 laten starten. Dan ben je met springen tot 19u-19u 30 max bezig. Ja, is laat, dat wel. Maar het is lang genoeg licht. Als je iedereen op dat schema laat aansluiten moet het kunnen. Voor diegene die met meerdere paarden in 1 klasse starten is het dan wel puzzelen maar je stoort er iig de mensen met 1 paard niet mee door ze lastige uren te bezorgen.

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 19:18

Jammer dat ik dit weekend 2 dagen weg ben. Anders had ik graag hulp geboden :D Ga zo eens kijken wanneer het in Minderhout is. Gaat er daar iemand heen? Dat is hier naast de deur dus dan wil ik wel eens komen piepen :D

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 21:06

Ook vroeg idd antonius maar wel mooi verdeeld. Ik zit er vooral mee dat ik mij ga moeten opjagen. Zal ook niet meer kunnen verkennen voordien. Zal ik vrijdag moeten doen.
B is op gras idd. Er gaan twee ringen in het zand liggen.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 21:25

florence123 schreef:
Hierbij het filmpje van Iskander in Heusden. In de barrage gaf hij een bok uit enthousiasme waardoor ik mijn beugel verloor, vandaar even stilgelegd. Wel blij met de manier waarop hij aantrekt naar de sprongen. Ikmoet mijn beugels precies nog een gaatje korter zetten. Hij had 2 maanden niet gesprongen en ik vond mijn goede beenlengte precies niet meer :P

https://youtu.be/btCooLFlAds

Filmpje van Ferro in de derby heb ik niet. Het waren eerst 7 hindernissen in de piste, incl. grachtje en dan naar het crossterrein waar we de but op en af moesten, daarna een lus gereden op de weide met wat boomstammen en ertussen een jumping hindernis, dan weer de but op, af en een smalletje en de waterbak door om te eindigen met wat hindernissen in de piste, waaronder een 3 sprong. In totaal waren er 25 hindernissen, met een tijd van 3-4min. onderweg.


Hij ziet er idd enthousiast uit :D! Ziet er eigenlijk best leuk uit die derby, piste ligt er ook goed zo te zien. Je beugels lijken me idd wat lang, gaatje of twee kan wel nog :J.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 21:27

Laurievc schreef:
Wat is jullie insta/FB/andere social media? Vind het altijd interessant om iedereen wat te volgen :D


Ik ben gewoon Helene met een strikje op insta :P. Fb H.ele.ne Verm.oe.re, maar zonder stipjes :D

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 21:30

Anielcaa schreef:
Leuke verslagen allemaal! Klinkt alsof Maarkedal wel potentie heeft om een mooie cross te worden in de toekomst!

@daaph: wat een tegenslag! Piste was inderdaad wel aan de kleine kant en genoeg om naar te gapen ook. Geen idee waarom ze perce zo'n groot stuk moesten afmaken voor tafels te zetten... >;) was jij dat trouwens die na de middag naast ons zat aan de cross aan sprong 15? Onze honden hebben nog gesocialized denk ik (Berner Sennen). Was niet helemaal zeker maar ik dacht jouw hond te herkennen :=

Hier best tevreden van Lille. Dressuur was goed, maar niet wauw. Ook als eerste in de ring, maar toch tevreden met een 5e plaats. Springen was hij foutloos. Cross liep hij echt geweeeeldig! **\O/** Zweep achter gelaten en een kleiner spoortje en hij luisterde top! Paar stukken goed gas gegeven omdat de tijd aan de korte kant stond, maar kon hem elke keer netjes opvangen terug voor de sprong. Wat een verschil met vorig weekend!
Helaas aan het water foute beslissing gemaakt. Wou daar het alternatief nemen aangezien we vorige week niet tot aan het water zijn geraakt en hij daar nog niet helemaal constant in is. Maar hoe dichter ik bij het water kwam hoe meer hij begon aan te trekken naar de boom rechtstreeks het water in. Dus ik liet hem wat doen omdat ik echt het gevoel had dat hij ging springen. Maar dan smeet ie toch alles dicht _-:( dan doorgereden naart alternatief en daar twijfelde hij een beetje. Kreeg daar opnieuw een stop, ondanks dat hij wel in beweging bleef en niet achteruit is gegaan... achja
Dan toch besloten om de - voor ons heel heftige - trakhener aan te rijden. Ook daar een stop, maar die had ik dan ook verwacht. Stopte echt al waaayyy voor hij het putje had kunnen zien, dus denk dat hij voelde dat er iets aankwam aan de manier waarop ik er (onbewust) naartoe reed. Dus 60 + tijd in de cross. Maar al bij al echt tevreden! Vooral blij met hoe hij de combinaties aanpakte. Daar hadden we vroeger ook echt problemen mee. Heel leerzaam geweest dus! Volgend weekend mss even gaan trainen in Baarle Nassau of Minderhout en dan op naar Vechmaal. Dat gaat een zware worden voor hem, denk ik. Heuvels kent ie niet :+



Fijn dat je toch te vreden bent met de enkele strubbelingetjes :D! Volgende keer zelf niet denken aan het putje :P. Al is dat gemakkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 21:36

Ivm met beugellengte, zaterdag in de cross vond ik mijn lengte opzich oke, maar had ik het gevoel dat ik zo wat teveel vooraan mijn zadel zit in de verlichte zit. Op de foto's vind ik dat ook zo qua beeld. Ik kan geen foto's opladen hier, maar je kan ze zien op mijn fb. Zou dat beter worden als ik mij gaatje korter zet? Of Mss is het gewoon mijn evenwicht :P. Moet meer mijn zitvlak in het boven midden van het zadel houden, nu zit ik bijna op de voorboom gelijk.
Laatst bijgewerkt door PrietPraat op 27-03-18 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 21:38

Anders thuis eens proberen? Ik zat eerst ook vrij lang en sinds mijn nieuwe zadel 2 gaatjes korter en mijn balans is echt fel verbeterd sindsdien :)

jadeken
Berichten: 1855
Geregistreerd: 09-04-12

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 22:07

Pff ik heb het echt ontzettend druk met school oa dus niet veel tijd om hier te posten helaas.
Zondag ben ik ook naar de derby in hesuden geweest! Wou eigenlijk de 80cm starten maar dat kwam kwa uur niet helemaam goed uit. Dus de 60 maar gestart :))
Bol ging nogal haha amai :')
We waren uiteindelijk 3e in 2min39 geloof ik.
Oh en het lijkt alsof ik niks zie maar dat valt wel mee.. :P
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anielcaa

Berichten: 104
Geregistreerd: 11-01-09

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 17:40

Jadeken: knap! Ziet er mij echt een toffe pony uit! :):)

PP: met die uren zou ik ook echt niet blij zijn! Dan zit je sowieso al te stressen, en dan loopt vaak alles wat fout kan lopen ook nog eens fout... |o hoop dat je nog iemand kan vinden om te helpen! Had graag hulp aangeboden, maar ben zelf ook op wedstrijd :(:)

Ik heb trouwens ook wat het probleem dat ik precies ver naar voor hang boven m'n zadel. Maar ik rij wel met vrij korte beugels (liliputterbeentjes ook!)... Ik denk dat het vooral een kwestie van de juiste spieren trainen is. Ik probeer er bij galoptraining echt op te letten, en dan heb ik de dag nadien echt extreme spierpijn. :D

Laurie: ik doe hopelijk mee in Minderhout +:)+

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 18:42

Ik kan zaterdag helaas niet, anders met alle plezier.

Mijn kalender voor de zomer staat op punt. April wordt HROV, mei LRV, juni 3 weken vakantie voor Icaro en dan de tornooien.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 06:40

Gelukkige verjaardag daaph! Geniet van je dag :-)

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 08:59

Anielca: gelukkig had je controle in je cross!! Dat is toch wel het voornaamste na de week ervoor.
Proberen regelmatig door water te gaan, als dat kan simpelweg al door plassen water ofzo.

PP: ik zie wat je bedoelt op je foto's, maar ik vraag me af of het met beugellengte te zien heeft. Want op zich sta je hoog genoeg recht. Is het niet eerder wat te weinig scharnieren vanuit je heup?
Ik kan je helaas niet helpen zaterdag, moet zelf rijden om 8u32...
Gaat de eigenaar niet mee?

Jadeken: leuke foto's van je bontje! Proficiat met de 3e plaats! Voor de foto's zou ik het wel mooier vinden met je haar in een staart of knotje :o

Florence: het was precies toch behoorlijk rondrijden in h.eusden. Zo raar die bok trouwens, beetje uit het niets toch? Voelde je het aankomen?
Maar hij springt er toch ook wel altijd over hé, zoals Ny, weinig show maar toch voorzichtig! Het zou echt wel een goeie crosser zijn :+

Laurie: ik ga sowieso naar Minderhout, weet alleen nog niet of ik enkel Fi mee pak, of ook Ny, maar dan moet ze al J lopen, want er is geen B. Dus dat zal afhangen van hoe Waregem en Arville gaan lopen.

Ik ben deze week nog wat puntjes op de i aan het zetten voor de dressuurproeven.
Ny is wel behoorlijk aan het puberen, ze kan fantastisch goed marcheren, maar ze probeert er haar eerst altijd van onderuit te muizen, zo net niet nageeflijk, neusje er voor 'de foto' mooi 2 cm uit, maar niet omdat ik ze daar rij maar omdat ze net dat laatste stukje over de rug niet aanpakt. Dus moeten we eerst dicussiëren voor een half uurke :roll:
Merries...

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 09:14

Antonius: die eerste bok was omdat hij boven de sprong met tonnekes uitsmijt achteraan. Die bok in de barrage was vrij onverwachts, vandaar dat ik even mijn evenwicht verloor. Hij springt inderdaad met niet veel show, tenzij als hij in form is dan zal hij achteraan wel uitsmijten (incl. bok bij de landing :+ )

En we zijn ingeschreven voor eventing Lummen in aspiranten op 29/4 *\o/* Dat wordt zijn eerste eventing. Jumping kent hij natuurlijk en in Deurle heeft hij al 1x de open cross gelopen. Maar alles op een dag zal nog wat anders worden voor hem.

Gaan er nog naar Lummen?

Gelukkige verjaardag Daaph! [&]

Jadeken: ik heb je niet meer zien rijden denk ik! Hij gaat er precies wel voor.