Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 19:24

Ik heb ook leuke filmpjes zien verschijnen! Blij dat het voor iedereen goed verlopen is. Op naar een fijn seizoen!
Ik vind jou paard zo leuk Daaph, echt een toffe aftekening! <3

Hier kwam ik ook een mini boompje tegen op buitenrit, jammer genoeg moeten rechtsomkeren want pony mag niet meer springen, en dan was het ook direct het sein om terug te gaan lopen, varken. :')

Zondag terug gereden, met voordien eerst wat rechtrichten. Zijn vorige eigenaresse was op bezoek dus kon ze ook wat kijken vanaf de grond. Ze zag niets van onregelmatigheid, enkel links loopt hij natuurlijk nog iets minder door zijn lijf. Maar ik was blij. En ben ook wel een beetje trots, hij is nog heel loperig, maar ik merk op de foto's dat hij zijn achterhand er veel beter onder zet dan vroeger. Ik ben weer totaal verliefd op mijn dikke fjord. <3


Afbeelding

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 19:55

Mooie foto! Ziet er goed uit :)

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 19:41

Iemand van jullie die soms de hoefslag van december 2017 heeft?

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 09:14

ziet er goed uit jessol


antonius: nee hier geen hoefslag :)

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 10:28

omg ik moet zaterdag al om 8 u die stage rijden :o en het zal nog vriezen :p zal de thermobroek al klaar leggen :D

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 11:10

Amai das vroeg!! Gelukkig kom je van niet zo ver? Pff waarom kon het niet gewoon zo warm blijven als de voorbije week. Heb het echt gehad met die koude!

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 11:31

ik woon op 20 min van waregem dus niet zo ver maar zal toch rond 07 u moeten vertrekken om klaar te maken en eventueel al los te stappen en draven. ja het mag van mij ook wat warmer worden :( nu zolang het niet heel de tijd regent vind ik het minder erg dat het koud is :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 14:06

Amai 8u is vroeg zeg! Hopelijk blijft de bodem wel goed met de nachtvorst die ze geven en de regen de komende dagen.

Ben al dat natte ook spuugzat. De kou deert me minder maar gedurig modder, blubber, natte sokken en zorgen dat ik niet op mijn smoel kletter...

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 14:18

Heb eens een mail gestuurd naar de vlp over hoe het zit met die reverse-qualification, omdat ik niet zeker wist of ik nu Lo of L moet rijden dit seizoen als ik naar de L overga en ik mag gewone L rijden en moet niet in Lo! Vind ik wel leuk, want buiten wedstrijd rijden is echt nie zo leuk zeker niet met dat nieuwe systeem!

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 14:54

ja heel het systeem is wat veranderd he? Vind het wel niet slecht dat je na een paar slechte resultaten in een reeks toch terug in een gewone lagere reeks mag starten en niet buiten wedstrijd hoef te rijden.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 15:46

Ik heb mij last minute ook ingeschreven bij Lisa! ik moet op 9u30 :P.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 16:10

oh leuk :) Ik had nog gevraagd of ze al opgewarmd moesten zijn kwestie voor de tijd maar ingestapt is goed :) dus kmoet niet speciaal vroeger gaan :) Stijn moet om 14 u :)

ik ben aan de ene kant wel blij dat het op het zand is. Zo worden haar benen toch nog een beetje gespaard :)

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 16:32

Piste ligt wel ietsiepietsie hard daar vind ik. Was toch tijdens de stage van Joris. Mss ligt ze nu al beter.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 16:59

Echt? En tzal nog vriezen dan. Maar Ja beter iets harder dan blubber zeker?

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-18 09:39

Leuke crossplannen! :)

Dat het nog gaat vriezen is toch niet normaal! Ik wil lente! +10 graden en zonnetje vind ik nu al erggg aangenaam.

Mijn planning is nog niet echt vast. :P Begin april mss jumping in Pottes. Eind april of 1 mei jumping Waregem. 10 mei dressuur in Waregem. That's it voorlopig. Pottes doe ik maar als ik geen springles heb kunnen plannen. De osteo zou ik ook graag laten komen. :j

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:33

Ik ben nog altijd aan het sukkelen voor de inschrijving voor de dressuur op 1 april via VLP. Ik kan me inschrijven in proef 11 - niv. 1, dat is de inrijproef. Maar niet voor proef 12 - niv. 1, de eigenlijke wedstrijdproef.
Al een rondje mails verstuurd, redelijk wat tralala omdat het blijkbaar een technisch probleem is. Als ze het tegen volgende week niet opgelost hebben schrijf ik me gewoon opnieuw in voor niv. 0 en dan hobbelen we dat wel eerst uit.

Vriezen vind ik persoonlijk nog steeds beter dan die onmogelijke hoop regen. Mijn voorkeur gaat echter ook uit naar +10 graden en droog! Zon is altijd een pluspunt maar ik wil gewoon van al die modder en blubber en verzopen weides vanaf. Straks hebben we zeepaardjes.

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 16:17

ik ben afgelopen maandag naar het ziekenhuis geweest voor de uitslag van mijn knie.
Er zit een scheurtje in mijn meniscus en er is kraakbeen afgebrokkeld aan de binnen-achterkant van de knie.
Ze gaan er niks aan doen, omdat opereren dezelfde klachten geeft.
Dussssss......de orthopeed zei, ga maar alles doen wat je wilt doen, en doet het pijn...neem je meer rust.
En dan zien we wel wat gaat en wat niet gaat....dussssssssss...relatief goed nieuws.
T/m 25 maart ben ik nog bezig met trainen en wedstrijden voor de dressuur, en dan ga ik weer eens springen en een crosstraining inroosteren.
Whoooohoooo....ben er wel blij mee ondanks dat ik nog niet weet hoe het zal gaan :') *\%/*

dus ik heb nog geen vries stress O:)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 16:38

Hip hoi! Doe gewoon rustig aan, je zal het inderdaad zelf wel voelen. Je kan altijd eens overleggen met een kinesist/fysio of ondersteunend tapen kan helpen in geval je toch hinder blijft houden.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 13:05

Madelene: ik heb ook ooit mijn meniscus gescheurd. Die hebben ze dan geopereerd en tot nog toe geen last meer van. In Mijn andere knie is hij ook gescheurd maar zolang ik er geen pijn of last van heb mag ik zo blijven. Ik loop 10-15 km rij paard, Zwem, ... doe echt alles en tot nu ook geen last meer gehad. De vast stelling is nu zo een 7 jaar geleden gebeurd.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 22:54

Hopelijk is je knie snel beter!

Hier gelukkig redelijke uren voor Moerbeke. Niet midden in de nacht opstaan maar toch nog vroeg Haha.

Vandaag nog met Jomo geweest! Hij deed het goed, al begint hij ook wel keuren te krijgen,..

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 10:18

ja had al geïnformeerd bij de fysio, maar ze zag daar zelf niet zo veel heil in. Gewoon oefeningen blijven doen zodat het been sterk blijft.
Moet het wel met beide benen doen, anders heb ik links een Schwarzenegger-been en de andere een Goofy-been :D :') _O- _O-

ik heb me ingeschreven voor volgende week donderdag en vrijdag voor dressuurwedstrijdjes.
allebei de dagen 2 proeven, dus ik wil vrijdagavond minstens 2 winstpunten rijker te zijn, en hopelijk 4 tot 6 wp's verder.
Geeft toch weer fijn gevoel om op wedstrijd te gaan *\o/*

maar daarnaaaaa......ga ik springen *\o/* *\o/*

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 19:48

Wat een leuke vooruitzichten! Hopelijk blijft je knie goed!

Wij hebben beslist niet naar Moerbeke te gaan.. is toch te veel risico voor de bodem

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 20:29

Madelene: je zal zelf wel aanvoelen wat kan en wat niet. Ik moet zeggen dat sinds ik onder de scan geweest ben en opnieuw er vast gesteld is dat het een scheurtje is eigenlijk geen last meer gehad heb van mij knie. Ik doe ook alles en laat niks.

Daaph: was de bodem niet goed? Of is bij jullie veel sneeuw gevallen? Komen jullie naar waregem?

Ik had deze morgen vroeg(8u) met een fris weertje (-1) en veel wind stage in Waregem. Ze was enorm fris, echt aanzetten, bokken, ... tijdens het inrijden. Maar ze liep echt zo fijn over het cross terrein. Geen intensie om te stoppen ze trok aan naar alle hindernissen. Ook in combinaties deed ze zo hard haar best! Ik ben echt heel te vreden. Hopelijk kunnen we zo verder rijden <3 weer even op een roze wolk


Afbeelding

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 20:47

Ik had het op fb gezien! Leuk dat het zo goed meeviel! Hopelijk blijft het zo dit seizoen!

Ik heb met een paar mensen gestuurd die daar vandaag waren. Tegen het einde werd het hard zeiden ze. Als het dan nu nog stil blijft liggen met deze nacht -4.. This ook 2u rijden..

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 21:02

Oei ja dan zou ik het ook niet doen. Allemaal niets waard mocht je iets tegen komen!