Indoor eventing en derby Dalerveen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mikebrdt71
Berichten: 65
Geregistreerd: 21-07-15

Indoor eventing en derby Dalerveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-17 13:13

Toch dit maar even melden ik ben niet van de HCE maar misschien leuk voor iedereen.

Waarbij ik / wij Manege Sleen kijken of we misschien aanstaande zondag een mini oefencross in de binnen bak te hebben zodat je kan oefenen.

https://www.facebook.com/search/top/?q=psv%20hce%20ruiters%20dalerveen

Indoor eventing Psv Hce Ruiters Dalerveen

Op zaterdag 18 en zondag 19 november organiseren wij in Dalerveen de tweede indoor eventing wedstrijd, ook wel eventing derby genoemd. Dit is een eventing wedstrijd welke gedeeltelijk of geheel in een indoor arena (binnenbak) verreden wordt. Wat houdt dat in, zeg je? Dat zal ik uitleggen.
Een indoor eventing is meestal zonder dressuur. Dat zorgt ervoor dat het allemaal wat vlotter gaat, en je niet ’s ochtends vroeg om 7 uur al aan moet treden, om vervolgens pas uren later te crossen. Ook wel lekker met het koudere weer toch? En vaak ga je direct door van het springen in de eventing. Dan is de finish van het springen de startlijn van de cross. Supersnel allemaal.
De cross, daar gaat het allemaal om. Het grootste verschil is eigenlijk het tempo, dat ligt iets lager dan bij een normale crosswedstrijd buiten in het veld. Er zijn immers minder lange stukken om even lekker gas te geven. Maar de lijnen tussen de hindernissen zijn wel weer langer dan bij een springwedstrijd, dus even een sprintje trekken kan en mag zeker. En slim parcourslopen helpt ook veel, om te zien waar je wat af kunt snijden. Want het doel is om zo dicht mogelijk bij, maar wel binnen de optimale tijd te eindigen. Een hele uitdaging, die veel gevoel voor tempo vraagt.
In de B (en soms de BB) worden ook stijlcijfers gegeven, welke meetellen voor het eindresultaat. Dit wordt op dezelfde manier beoordeeld als in de normale cross. Want het is belangrijk netjes op je pony/paard te zitten en deze goed bij de hindernis te brengen. Maar dit telt niet mee voor je winstpunten. Er zijn namelijk helemaal geen winstpunten te behalen!
Waarom zou je het dan doen, vraag je? Nou, dat is simpel. Allereerst om de lol natuurlijk, want crossen is leuk en de indoorwedstrijden zijn vaak heel gezellig. Het is heel overzichtelijk dus al je fans en familie kunnen vanaf de kant helpen aanmoedigen. Bovendien is het een goede training en afwisseling, en zijn er leuke extra prijzen te winnen. Wie weet ben je zo wel een stapje dichter bij die nieuwe bodyprotector?
Aarzel je nog of heb je nog vragen? Stuur even een berichtje naar indooreventing@gmail.com dan helpen we je graag.
Aanmelden voor de eventing derby kan door een e-mail met uw/je combinatiegegevens te zenden naar: hcewedstrijden@gmail.com
Wedstrijdlocatie: Manege Boekweitakkers te Dalerveen.

IrisDH
Berichten: 2644
Geregistreerd: 26-12-04

Re: Indoor eventing en derby Dalerveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 13:17

Ik heb vorig jaar meegedaan en is echt een aanrader! :j Het was een mooi aangeklede cross, ruim opgezet en op een eerlijk niveau (vorig jaar ietsje lager dan in een reguliere cross naar mijn mening).

Helaas zijn we er dit keer niet bij i.v.m. operatie paard. Had graag weer meegedaan!

Tody

Berichten: 995
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 18:21

Hi Mike,
Leuk dat je er wat over plaatst!

Het is nu op zondag ook mogelijk om op het wedstrijdparcours te trainen, voor wie dat leuk vindt.

Afbeelding

Mikebrdt71
Berichten: 65
Geregistreerd: 21-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-17 16:21

een paar fotos van dit weekeind mooie indoor cross
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding